14-01-2008, 20:43
|
|
|
חבר מתאריך: 27.02.06
הודעות: 1,132
|
|
המכונית המגוייסת חוזרת?
מאתר גלובס
http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=1000297731
פרסום באתר דובר צה"ל, לידיעת 260,000 מחזיקי רכב צמוד ממקומות העבודה: רכבי ליסינג יגויסו לצבא בשעת חירום; פטור לג'יפים של המאיון העליון
לפי פרסום באתר דו"צ, צה"ל לא ישתמש עוד בג'יפים היוקרתיים בעת מלחמה עקב עלות התיקונים הגבוהה במקרה של נזק * במקום הג'יפים יגוייסו לשירות טנדרים ורכבי יונדאי H1 * בכיר בצה"ל: "שוק הרכב עובר לליסינג"
13:45 14/01/08
מפרסום באתר דובר צה"ל הבוקר (ב') עולה כי כלי הרכב ששייכים לחברות הליסינג וההשכרה השונות, יצורפו לראשונה למאגר כלי הרכב שמגויסים לטובת צה"ל בשעת חירום.
מכאן עולה כי כלל רכבי הליסינג, צפויים להגדיל את כמות כלי הרכב הזמינים במצב מלחמה באלפי יחידות. לצורך הדבר רכבי הליסינג יירשמו במאגר הלאומי ויגויסו לשירות צה"ל במצב חירום.
"בשעת חירום כמות העבודה של הצבא גדלה פי כמה, ואנו נדרשים לגייס כל דבר שמוגדר כתורם לביטחון המדינה" - אמר מפקד מרכז לאו"ם, מרכז לגיוס אמצעים וריתוק משקי, סא"ל אורי בקרמן. "ראינו כי בשוק הרכב ישנה מגמה של מעבר לליסינג, לעומת צמצום בכמות כלי הרכב שבבעלות פרטית, ולכן הבנו שאנחנו חייבים להגיע להסדר מול מנכ"לי החברות, כדי שיהיה לנו מאגר גדול של רכבי ליסינג שיהיו זמינים בשטח לחימה בתוך שעות".
לפי נתונים מיולי 2007, מספר כלי הרכב הצמודים לעובדים הנעים על כבישי ישראל עומד על כ-260 אלף כלי רכב, מתוכם כ-165 אלף הם רכבי ליסינג והשאר נמצאים בבעלות עצמית של ציי רכב או רשומים על שם חברות. כ-70% מכלי הרכב הצמודים הם מקבוצת שווי שימוש 2, בהשוואה ל-50% בלבד מכלי הרכב שנמצאים בבעלות פרטית.
במקביל, ג'יפים פרטיים ויוקרתיים לא יגויסו עוד בעת חירום אלא טנדרים ורכבי "יונדאי" H1, זאת בעקבות עלות התיקונים הגבוהה במקרה בו נזק נגרם לרכב.
נערך לאחרונה ע"י tamido בתאריך 14-01-2008 בשעה 20:44.
סיבה: הוספת קישור
|