16-01-2008, 23:16
|
|
|
חבר מתאריך: 15.04.07
הודעות: 2,959
|
|
היצרנית של משחק השנה: "לא שווה לפתח משחקים בגלל הפיראטיות"
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3494918,00.html
והנה שוב פעם מתחיל הוויכוח הסוער בעניין,
כשבגדול כל הצדדים צודקים:
צד א': "צריך לשווק את המוצרים במחיר שלא כואב בכיס ואז הם יעשו כספים שהם לא חולמים
עליהם, 50$ למשחק זה יותר מדיי ולכן מעדיפים לגנוב, אותו דבר בקטע של המוזיקה, אם כל שיר היה
נמכר במחיר סביר עבור לינק להורדה סופר מהירה הם היו עושים כסף נפלא. אתם פונים לאוכלוסיה
שאין לה דרך לממן את עצמה. אז בטח ובטח הם ינצלו את האמצעים שעומדים לרשותם כדי להשיג
את הדברים שהם רוצים בלי כסף
צד ב': לפתח משחק מחשב עולה הרבה בגלל השקעה רצינית של אותה חברה. רוב הכסף הולך
לפיתוח ואז צריך לשלם לפירסום, תובלה, החנויות שמוכרות את המוצר והמשווקים צריכים להרוויח. אם מתוך ה50$ שמשחק
עולה המפתחת מקבלת 15$ רווח נקי, בשנה הראשונה הם צריכים למכור בין רבע מיליון למיליון
עותקים בשביל לא להפסיד כסף.
הפיראטיות מורידה את הכדאיות הכלכלית לפתח משחקי מחשב. הסיכון פשוט גדול מדי.
ואל תחשבו שהחברות המפתחות משחקים לא צריכות להרוויח כסף ולגדול ולהשתמש באותו כסף
לפיתוח המוצר הבא שלה.
אם נהנתם מהמשחק אז תקנו אותו לא בשביל שיהיה לכם עותק חוקי אלא כדי שיגיע כסף למפתחות
שימשיכו לפתח משחקים שאתם אוהבים ולא יפשטו את הרגל ואז בכלל לא יהיו משחקי מחשב.
צד ג': למה call of duty 4, כמו כל משחק אחר, עולה בארץ 300+ ש"ח ובארה"ב 40 דולר (שזה
בכסף מקומי לאמריקאי לא יותר מ 100שקלים מאחר ומשכורת ממוצעת עומדת על 3000-4000 דולר
לחודש).
|