30-03-2008, 10:05
|
|
|
חבר מתאריך: 31.03.02
הודעות: 400
|
|
כמה הערות. היה די מעניין לקרוא את המסמך הזה. חשוב לציין שלמרות ההגבלות עבור נהגים חדשים, בקנדה, ארה"ב, ניו זילנד, ועוד כמה מדינות הרשיון ברמה ראשונה מאפשר לבנאדם לנהוג עם נהג מלווה כאשר רק עבר תאוריה. מה שטוב בזה, זה שאפשר לחסוך המון כסף כי אין מספר שיעורים מינימלי שצריך לקחת ממורה נהיגה מוסמך, ואפשר לנסוע בחופשיות עם ההורים אם יש להם רשיון ומכונית. יהיו אלה שיטענו שזה לא בטוח, אבל כמות התאונות היחסית במדינות האלה הרבה יותר נמוכה מזאת של ישראל.
אני אישית גר באונטריו שבקנדה ולכן מכיר את המערכת פה הכי טוב. בארה"ב המערכת המדורגת יותר פשוטה, כי בנאדם מקבל את הרשיון המלא אוטומטית כאשר מגיע לגיל 18 (בהרבה מדינות). באונטריו צריך לעבור טסט שני (יש שני טסטים שצריך לעבור). אגב, המסמך הזה קצת ישן, כי כעת יש הגבלה חדשה באונטריו עבור נהגים שטרם מלאו להם 20 שנה והם ברמה G2 (אחרי המבחן המעשי הראשון), וכעת אסור להם להסיע נוסעים מתחת לגיל 20 בלילה.
עקרונית המערכת המדורגת כמו שהיא מיושמת כאן יותר טובה מישראל כי כל התהליך הרבה פחות "מכאיב" והכי חשוב - הוא הרבה יותר זול. רמת הקושי יותר נמוכה מישראל, והמבחן המעשי די קל לעבור.
דבר מעצבן אחד עם המערכת המדורגת הוא שאם מסיבה כלשהי בנאדם עובר את התהליך באופן איטי, יש מצב שיהיה צריך לעבור את כולו מחדש. אני כרגע במצב כזה, למרות שעדין יש לי סיכוי לצאת ממנו. קיבלתי את רשיוני כאן בגיל 16 אחרי שעברתי תאוריה. לקחתי רק 7 שיעורים עם מורה ואז נסעתי עם אבא שלי קצת, ובגיל 17 ניגשתי לטסט אבל נכשלתי. אח"כ ללא סיבה מיוחדת חיכיתי עד גיל 20, ורק לפני פחות משנה עברתי את הטסט וקיבלתי רשיון ברמה G2. לרשיון הזה כעיקרון אין שום מגבלות - אני יכול לנסוע בלבדי מתי שאני רוצה, על כל כביש. אבל כל התהליך ניתן ל5 שנים, ועוד 3 חודשים פג התוקף של הרשיון הזמני שלי. אני ניגש לטסט השני באמצע מאי, ומקווה שאעבור אותו, כי אחרת תאריך התפוגה קרב ואצתרך לעשות הכל מהר
נערך לאחרונה ע"י LinkBomber בתאריך 30-03-2008 בשעה 10:10.
|