
17-08-2008, 19:10
|
|
|
|
חבר מתאריך: 06.06.05
הודעות: 265
|
|
אנסה לעשות קצת סדר בסלט:
עומק שדה - החשיבה של לסגור צמצם כדי לקבל עומק שדה גדול יותר,
אשר כולל בפוקוס גם את המתדלק וגם את פנים המטוס, היא נכונה לחלוטין.
אמנם, כשמגיעים לערכי צמצם גבוהים (מעל f/11 בערך) חלה תופעה אופטית של "עקיפה",
אשר מחמירה ככל שהצמצם סגור יותר ופוגעת בחדות הכללית של התמונה.
לכן יש לבחור את ערך הצמצם בחוכמה ולהיות מודע לכך.
אין הדבר אומר שבהכרח טעית בבחירת ערך הצמצם.
טווח דינאמי - הטווח הדינאמי של החיישן, אשר מוגבל יחסית לעין האנושית,
הוא הסיבה לכך שלא היה ניתן לחשוף כנדרש את המתדלק ואת פנים המטוס ביחד,
אלא רק אחד מהם (לדוגמא, אם פנים המטוס היה חשוף כהלכה המתדלק היה יוצא בהיר מדי).
ממליץ לקרוא את המאמר המצוין של קובי בנושא: קישור.
רגישות (ISO) - סגירת הצמצם מובילה לכך שכמות האור שמגיעה לחיישן פוחתת,
אמנם במקרה שלך היה מספיק אור כדי להגיע למהירות תריס טובה ללא העלאת ההרגישות.
לא היה צורך להקפיא תנועה מהירה וכד', ואורך המוקד הוא קצר, לכן גם מהירות של 1/100
למשל הייתה יוצרת תמונה ללא מריחה.
מקווה שלא העמסתי יותר מדי במידע, ואם כן לפחות סיפקתי חומר לקריאה בזמנך הפנוי 
|