
17-10-2008, 07:09
|
 |
אדמין לשעבר
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
|
|
|
הוא לא דייק - ואתה לא מדייק...
המסורת האסלאמית מציינת במפורש שכיוון התפילה המקורי שעליו הורה מחמד, היה לי-ם. הוא עשה כן
במטרה למשוך לאסלאם את שלושת שבטי היהודים שחיו בעיר ית'רב (אל-מדינה), קינקאע, נצ'יר וקריט'ה.
אחרי שהסתבר לו שהיהודים דוחים את הדת החדשה, הוא כעס והורה על שינוי כיוון התפילה למכה.
המסגד שנבנה על הר הבית במאה השמינית (אל-אקצא) והמונומנט שלצידו (כיפת הסלע - ש-א-י-נ-ה מסגד)
לא נועדו להיות אתרי קודש קבועים, אלא נבנו מכיוון שהמקומות הקדושים מכה ואל-מדינה נכבשו באותה
עת ע"י מורד (אבן זובייר) בשושלת האומיית ששלטה באזור, והם נזקקו תחליף למקומות הקדושים שאבדו
להם...
כאשר שבו לשלוט בערים הקדושות, שבה חשיבות י-ם ופחתה. מתי עלתה שוב חשיבות י-ם? רק במסעי
הצלב, כאשר מישהו אחר שלט בעיר...
זוהי המסורת האסלאמית הקבועה עד למאה ה20 - העיר הופכת חשובה רק כאשר מישהו אחר שולט בה...
במאה 20 השתנה המצב כיוון שהעיר הפכה לחשובה גם מבחינה לאומית בעיני הפלסטינים, שבהשראת
המפתי הפרו-נאצי אמין אל-חסיני, יצרו איזשהו מישמש של קדושה ולאומיות שאנחנו ממשיכים לשלם עליו
בדם עד עצם היום הזה...
באשר לשטויות שכתב דן על כך שהערבים ראוים את גבולות ההבטחה שניתנו לאברהם כגבולות הבטחה
שניתנו להם: מובן מאליו שאלו שטויות. מי שמקבל את ספר התנ"ך, יודע שהוא מציין במפורש שההבטחה
על הארץ ניתנה לצאצאיו ה-ל-ג-י-ט-י-מ-י-י-ם של אברהם, דהינו אלה שנולדו לו מאשתו החוקית היחידה,
שרה (והיה רק בן אחד מנישואין אלה).
ספר הקראאן לא מזכיר את י-ם אפילו פעם אחת. הוא מזכיר את מסגד אל-אקצא, שרק אחרי מאה שנה
החליטו בבית אומיה שהוא נמצא בהר הבית. למה הם החליטו שהוא נמצא שם? כי כבר אמרנו,
שהמקומות הקדושים האורגינליים היו תחת שלטון עויין, והיה צורך להמציא מקום קדוש חדש, ומה יותר
טוב מאשר מקום שמישהו אחר כבר אמר שהוא קדוש (לא סתם בכתבים הערביים הקדומים מכונה
הר הבית בשם "בית אל-מקדס"...).
|