
25-09-2025, 01:06
|
|
|
|
חבר מתאריך: 15.08.12
הודעות: 321
|
|
זה בעיקר הסתגלות. מקקודן מתאר ביומן שלו את הסבל הפיזי, בעיות בסינוסים, הרגשה רעה וכו'. אך הוא המשיך ביחוד לאור התוצאות הטובות. אף אחד לא ביקש ממנו לטוס בגבהים האלה. הוא טס לבד, כפי שנהגו לתת לאסים. הוא גם מוביל מבנה לגובה 15000 רגל. שים לב לגבהים בתקרית טיפוסית בה מעורבים מספר טייסים. לא היה לו יתרון גופני.
On the 1st of October I went up by myself soon after lunch to look for enemy machines over our lines, and whilst over Béthune at 12,000 feet I saw a German machine, 5,000 feet higher going north-west, so I followed, climbing steadily. The Hun flew over Estaires and then turned west, and by the time he was over Hazebrouck at 19,000 feet I was up at 16,000 feet and could now see that the German machine was a Rumpler, such as the enemy use
photographic reconnaissances over our lines. The Hun flew towards St. Omer, and a Nieuport now joined in the pursuit. This, I ascertained afterwards, was flown by Capt. A. W. Keen. Just short of St. Omer the Rumpler turned and flew south-east over Aire at 21,000 feet, whilst I had just got to my limit of 19,000 feet. The Nieuport got a little higher, but not so high as the Hun. After pursuing the Rumpler for the best part of an hour we lost him, for he recrossed his lines at an altitude of 22,000 feet over La Bassée. I now turned away west at 19,000 feet, and then saw another Rumpler farther west and a little lower, so after him I went.
McCudden VC DSO & Ba, MC & Bar MM, James Thomas Byford (2014-06-13). FLYING FURY: Five Years In The Royal Flying Corps [Illustrated Edition] (p. 182). Verdun Press. Kindle Edition.
נערך לאחרונה ע"י זיגפריד ששון בתאריך 25-09-2025 בשעה 01:09.
|