לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-12-2008, 18:31
  CoPilot CoPilot אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.06.08
הודעות: 830
איך טייסי קרב עושים את מה שכולם חייבים לעשות?

היי,
נשמע מגוחך, אבל סתם עלתה בראשי השאלה, איך טייסי קרב הולכים לשירותים?
בעיקרון אני מתאר לעצמי שיש כלי קיבול לשתן, אבל לפעמים מזניקים אותם באמצע היום בלי שהתכוננו, ולעיתים הן צריכים לטוס לא מעט שעות. אז מישהו יודע איך מסתדרים עם זה באוויר?

ועוד שאלה, שקשורה באופן ישיר לנושא. מה טייסים לוקחים איתם למשימה בכל נושא האוכל והשתייה? לפי מה שהבנתי לעיתים טמפ' בתא הטייס יכולות להגיע ל40-45 מעלות. לכן, איך הטייסים מסתדרים למשל במשימות ארוכות שאין להם שתייה ואוכל?

אני יודע שזה נשמע מגוחך כל כך, אני מתאר לעצמי שבמבצע אופרה הטייסים לא שתו ולא אכלו כלום ורגע התפללו שלא יכנסו בקרקע או שלא יגלו אותם המכ"מים. אבל כידוע לכולנו למזון יש קשר ישיר על מידה הריכוז, ולכן השאלה היא מה הפיתרון לעניין הכביכול פשוט הזה.


תודה ומצטער על השאלה....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 02-12-2008, 06:41
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
חה"א האמריקאי איבד מטוס בגלל טייס שהיה צריך להשתין
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי CoPilot שמתחילה ב "איך טייסי קרב עושים את מה שכולם חייבים לעשות?"

לפני מספר שנים חיל האוויר האמריקאי איבד F16 (אם אני לא טועה בטורקיה) בגלל שהטייס היה חייב להשתין, הוא ניסה להשתין לתוך כלי ייעודי בתא הטייס ותוך כדי איבד שליטה על המטוס.

מתברר שמושקעים מאמצים לפתרון הבעיה, הנה כתבה על פיתוח בנושא (שימו לב לדרגה של הטייס בתמונה)

קישור לסיפור על התרסקות ה F16 האמריקאי ב F16.NET כולל תיאור פיתוחים חדשים בנושא
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 02-12-2008, 06:50
צלמית המשתמש של AtlantisNumenor
  משתמש זכר AtlantisNumenor AtlantisNumenor אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.07.08
הודעות: 1,035
אהממ...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי CoPilot שמתחילה ב "איך טייסי קרב עושים את מה שכולם חייבים לעשות?"

אני לא אתחיל לפרט, אבל רק שתדע שבזמן טיסה במטוס קרב הגוף מפריש אדרנלין לגוף (הכמות משתנה בין אדם לאדם, לרוב טייסים ותיקים יותר יתרגשו פחות), ואדרנלין מדכא באחוז ניכר את הרצון להפריש נוזלים ועוד שאר דברים (בקיצור צרכים).

ככה שאני לא בטוח שקיים טייס בפלנטה שיירצה להשתין בזמן טיסה במהירות הקול או לחילופין במהלך דוג פייט, ואגב גם אם הוא יצטרך, אז לא סוף העולם, זה פשוט לא יהיה לו כל-כך נעים (ובטח שלא לצוות טכנאים שינקה את זה אח"כ).

ואגב אם זה ממש מעניין אותך,

טום קלנסי נתן פירוט יפה באחד הספרים שלו (אם אני לא טועה "סערה אדומה עולה") על צלף רוסי ששכב 48 שעות בלי לזוז, ובין היתר הוא גם השתין על עצמו, אני מניח שזה באמת קורה בחלק מהמארבים של היחידות השונות.
_____________________________________
"הארץ שלנו איננה רק מדינת ישראל אלא כל מרחב הסהר הפורה. אבות אבותינו אינם רק אברהם יצחק ויעקב אלא כל יושבי ארץ הקדם - הישראלים, הכנענים והפיניקים - כולם שייכים לאומה העברית. אנחנו העברים הננו איפוא צאצאים לאומה העברית הגדולה שהמציאה את האלף בית, שהקימה ציים אדירים ובנתה אימפריה בכל אגן הים התיכון. אנחנו הבאנו את התרבות לאירופה ופילי מצביאנו הגדול חניבעל, איש קרתגו, עברו את האלפים ואיימו למוטט את רומא."


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 02-12-2008, 09:31
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,752
אכן עלית על נקודה כואבת, תרתי משמע.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי CoPilot שמתחילה ב "איך טייסי קרב עושים את מה שכולם חייבים לעשות?"

במיוחד לאחד כמוני שיש לו שלפוחית רגיזה.
אמנם יש שקית עם ספוג דחוס אך מסתבר שבמטוסי קרב, צורת הישיבה, אשר אינה מאפשרת הזדקפות, מקשה על השימוש בה. אל תשכח שאתה נשאר לבוש בסרבל טיסה (אמנם עם רוכסן הנפתח גם מלמטה) וישנן עוד חגורות באיזור הבעייתי הקשורות אליך. בקיצור, מניסיון, זה לא פשוט.
הפתרון שלי היה לא לשתות זמן רב לפני שיוצאים לגיחה (דבר שגרם לכאבי ראש בכחמישים אחוזים מימי הטיסה. לא צריך לרחם, היה שווה את ה"מכה") וממש לפני העליה למטוס, להיפטר במאמץ מהשאריות (הבעיה התחילה כאשר התחילו להגיע חיילות לשירות בדת"קים. נאלצנו להרחיק עד לשירותים). רק פעמיים במהלך עשרות שנות טיסה נאלצתי להפסיק אימון ולחזור בזריזות הביתה מהסיבה הזו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 02-12-2008, 14:31
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,677
זה כמעט דומה לנהג מכונית, שלא יכול לעצור...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי CoPilot שמתחילה ב "איך טייסי קרב עושים את מה שכולם חייבים לעשות?"

היות ואני לא טייס, אפילו לא בגובה נמוך ומנסיוני יודע שדווקא בנסיעה יש צורך גדול יותר לצאת לשירותים.
לפעמים כאשר הייתי צריך לנסוע כמה שעות נוספות ופחדתי להרדם בנסיעה, אז מה עושה בן האדם...?
שותה הרבה לפני וכאשר השלפוחית מלאה קשה להרדם ליד ההגה, אפילו אם אתה עייף מאוד!
אולי זה פתרון דחוק למניעת הרדמות בזמן נהיגה, אך עבד יפה.
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 22-02-2009, 19:03
צלמית המשתמש של The Cheff
  The Cheff The Cheff אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.06
הודעות: 2,073
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "לא."

מתוך ביטאון ח"א:

ציטוט:
מאז קליטתם בחיל-האוויר, שימשו מסוקי הסייפן והסייפנית, שמשימתם הראשונה היא תובלת מפקדים בכירים, גם למשימות סיור, תצפית, מירדף, קישור וחילוץ נפגעים. במלחמת המפרץ ביצעו משימה ייחודית אחרת: איתור נקודות הפגיעה של טילי הסקאד העיראקיים, הכוונת כוחות הצלה לעברן והערכת נזקים. הטייסים, חבושים מסיכות אב"כ, היו מזנקים למסוק, עולים לגובה רב ומתצפתים משם אל שמי הלילה.


כיוון שעל פניו, לפי הפרסום בביטאון ח"א, המידע אינו סודי מעניין לדעת איזה מסוק החליף אותם ?

_____________________________________

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הבלוג : http://www.Ugiyot.com
הגלריה : http://pbase.com/the_cheff

© 2004- כל הזכויות שמורות ל The Cheff, כל המעוניין להשתמש בטקסט או בתמונות (המוחתמות) המצורפות להודעה זו מוזמן לפנות במסר פרטי
.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 04-09-2025, 09:09
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,348
Facebook profile
כשהתרוקנות או אכילה הופכים להיות החלטה טקטית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי CoPilot שמתחילה ב "איך טייסי קרב עושים את מה שכולם חייבים לעשות?"

הקפצה של אשכול בן 17 שנה רק בגלל שאתמול עלה סירטון הסבר ממצה לעניינים שתמיד רלוונטיים
גם כדאי להתעדכן בחידושי הטכנולוגיה האחרונים


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

קצת רקע, בארה"ב נעשו מספר מחקרים בנושא (אני מניח שגם במקומות אחרים כולל אצלנו) וגילו שצוותי אוויר נמנעו מלשתות לפני הטיסה בכדי לא להגיע למצב תכוף של מתן שתן.
משימה ממוצעת לוקחת כשעה וחצי שעתיים אז מתפנים לפני הטיסה ואחרי הטיסה.
המחקרים גילו שביצועי אנשי צ"א שנמנעו משתייה עד כדי התייבשות קלה היו נחותים יחסית למי ששתו, משיכות הג'י הגבוהות גורמות להזעה רבה ויש טייסים שאחרי טיסה אינטנסיבית בקושי מצליחים להתרומם מהכיסא מרוב תשישות.

בטיסות מנהלתיות ארוכות ואפילו טיסות מבצעיות הרבה אנשי צ"א משתמשים בטיטולים אבל יש גם אמצעי הנקרא Piddle Pack אשר מאד מורכב לשימוש:
- מכריזים על הצורך
- שאר מטוסי המבנה נערכים למגננה
- מעבירים לטייס אוטומטי, נוצרים את חימוש הכיסא מפלט
- פותחים את הרצועות של הכיסא ואת הרוכסן התחתון של הסרבל, מתרוממים כמה שאפשר, מוציאים ומכוונים לתוך השקית, משחררים, סוגרים את הרוכסן, מאכסנים את השקית (בתוכה חומר שהופך את הנוזל לג'ל)
- נרתמים לכיסא, מחמשים אותו וחוזרים למשימה.
סיפור ארוך שלפעמים יכול להיות גם מסוכן (מה עם באותו רגע יש איום או תקלה? כיסא המפלט לא פעיל בזמן הזה)
לגבי מספר 2? טייסים אומרים שזה ברמת בלתי אפשרי, כל ההכנות לטיסה מכוונות להמנע מזה כולל לאכול מעט וקל

חברת Omni האמריקאית פיתחה מספר אמצעים (Skydrate, AMXDmax) הכוללים לגבר כיפה קבועה עם ג'ל, לאישה פד עם ג'ל
שניהם מתחברים למשאבה חשמלית עם חיישן המזהה את הנוזל ומפעיל את המשאבה המנקזת אותו לשקית עם ג'ל.
https://www.omni-defense.com/

סירטון תדמית


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 23-09-2025, 05:25
  משתמש זכר זיגפריד ששון זיגפריד ששון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.12
הודעות: 321
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כשהתרוקנות או אכילה הופכים להיות החלטה טקטית"

אני תוהה מה עשו טייסי המוסטנגים והתנדרבולטים שליוו את המפציצים עד ברלין? או טייסי נושאות מטוסים אמריקניות במלחמה? כל טיסה מספר שעות. למפציצים היה שרותים.
כמו כן, אורח החיים שלהם לא הקל עליהם כלל. הרבה שתייה חריפה, גם ביום לפני טיסה. כולם עישנו. זו הייתה נורמת התנהגות שלא נאסרה על ידי מפקדיהם. לדוגמא, דוגלס בדר כאשר היה חוזר מגיחה, למול חברי המבנה שלו, הסיט את החופה אחורה, החזיק את הסטיק בין שתי הפרוטזות שלו, והדליק מקטרת. טייסים היו מבלים בלילה לאחר פעילות, וכך חוזרים למחרת. לא מעטים עלו על מטוס עדיין מבושמים. במלחמת העולם הראשונה גיחה בקוו החזית יכלה להמשך 3 שעות ויותר, עליה לגובה 10000 רגל ללא חמצן בתא פתוח. (מקקודן היה משחר לטרף ב-15000 רגל כטקטיקה בסיסית.)
בזכרונות שלהם הם לא מתייחסים לכך. יש לי חשד שפשוט השתינו במכנסיים. בבקבוק פשוט היה קשה מדי. לא היה טייס אוטומטי, וספק אם קיזוז מושלם היה מספיק. אינני יודע אם היה משהו מקביל לטיטולים. לא הוזכר כלל בספרות שקראתי.
הם התנהגו אחרת, וכנראה בני אדם אז היו קרוצים מחומר אחר.

נערך לאחרונה ע"י זיגפריד ששון בתאריך 23-09-2025 בשעה 05:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 25-09-2025, 01:06
  משתמש זכר זיגפריד ששון זיגפריד ששון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.12
הודעות: 321
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "[QUOTE=זיגפריד ששון]עליה..."

זה בעיקר הסתגלות. מקקודן מתאר ביומן שלו את הסבל הפיזי, בעיות בסינוסים, הרגשה רעה וכו'. אך הוא המשיך ביחוד לאור התוצאות הטובות. אף אחד לא ביקש ממנו לטוס בגבהים האלה. הוא טס לבד, כפי שנהגו לתת לאסים. הוא גם מוביל מבנה לגובה 15000 רגל. שים לב לגבהים בתקרית טיפוסית בה מעורבים מספר טייסים. לא היה לו יתרון גופני.
On the 1st of October I went up by myself soon after lunch to look for enemy machines over our lines, and whilst over Béthune at 12,000 feet I saw a German machine, 5,000 feet higher going north-west, so I followed, climbing steadily. The Hun flew over Estaires and then turned west, and by the time he was over Hazebrouck at 19,000 feet I was up at 16,000 feet and could now see that the German machine was a Rumpler, such as the enemy use
photographic reconnaissances over our lines. The Hun flew towards St. Omer, and a Nieuport now joined in the pursuit. This, I ascertained afterwards, was flown by Capt. A. W. Keen. Just short of St. Omer the Rumpler turned and flew south-east over Aire at 21,000 feet, whilst I had just got to my limit of 19,000 feet. The Nieuport got a little higher, but not so high as the Hun. After pursuing the Rumpler for the best part of an hour we lost him, for he recrossed his lines at an altitude of 22,000 feet over La Bassée. I now turned away west at 19,000 feet, and then saw another Rumpler farther west and a little lower, so after him I went.

McCudden VC DSO & Ba, MC & Bar MM, James Thomas Byford (2014-06-13). FLYING FURY: Five Years In The Royal Flying Corps [Illustrated Edition] (p. 182). Verdun Press. Kindle Edition.

נערך לאחרונה ע"י זיגפריד ששון בתאריך 25-09-2025 בשעה 01:09.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:56

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר