
21-08-2009, 15:44
|
|
|
|
חבר מתאריך: 31.10.03
הודעות: 778
|
|
|
חיל האוויר בוחן התקנת מערכת ריחוף במסוקי הינשוף
פיילוט להתקנת מערכת שתאפשר ריחוף במסוקי ינשוף יוצא לדרך בחיל האוויר. המערכת המשוכללת תאפשר טיסה חלקה מעל פני הים ונחיתה בטוחה גם בשטחים מאובקים
http://dover.idf.il/IDF/News_Channe...na/09/31/07.htm
האם גם מסוקי הינשוף של חיל האוויר יוכלו לרחף? המערכת המשוכללת המאפשרת למסוק לטוס בצורה ישרה ומדויקת מעל פני הים, ולנחות בבטחה בשטח מאובק, מפותחת בימים אלה בחיל האוויר. פיילוט ראשון יחל כבר בעוד שנה ועלותו מוערכת בכ-600 אלף דולר.
הפיכת הינשופים ל"מרחפים" תיעשה בזכות מערכת שפותחה על-ידי חברת די-אר-אס שאחראית על פיתוח מערכת דומה עבור חיל האוויר הקוריאני. אחרי התקנת המערכת מתכננים בחיל להרכיב חיישן ניווט מתקדם שלא היה קיים בינשופים עד כה, זאת מכיוון שמערכת הניווט הקיימת לא טובה מספיק.
"ריחוף" היא יכולת המאפשרת למסוק לשמור על דרכו באוויר במהלך טיסה באופן אוטומטי וללא הפרעות, גם כאשר המתאר בו טס המסוק מורכב וקשה כמו למשל בטיסה מעל הים. "היכולת הזו מודדת את מרחק המסוק מן הקרקע או מהים באופן רצוף ומודדת את תנודות המסוק", הסביר קמ"ד בקרת טיסה בחיל האוויר, סרן תומר. "אם יש הפרעה בטיסה המערכת מתקנת אותה ומחזירה את המסוק לנקודה בה הוא אמור להיות על מנת שיוכל לטוס בבטחה לכיוונו". לדברי סרן תומר, בנחיתה באבק הטייס לא רואה כמעט דבר, עובדה העלולה לסכן את נחיתתו ולגרום לפגיעה. המערכת החדשה כוללת אופציה לנחיתה אוטומטית, הטייס יקבע נקודת נחיתה והמסוק ירד באיטיות מטה, גם אם תנאי הראות קשים מאוד.
יכולת ריחוף קיימת כיום כבר במספר מסוקי יסעור של חיל האוויר ועד סוף שנת 2011 תסתיים התקנת המערכת המשופרת במסוקים אלה. "המערכת אומנם לא נותנת פיתרון במאה אחוז", ציין סרן תומר, "אך היא בהחלט משפרת מאוד את המצב הקיים היום".
|