חלם מבית היוצר של חברת אורנג' – אתם חייבים לקרוא את זה.
מאחר ומדובר בסיפור הזוי וארוך במיוחד אני אתן לכם את קווי המתאר.
ביום 25.04.2010, רכשתי מחברת אורנג' חבילת פיקס בסך חודשי של 339 ₪ לא כולל מע"מ, למשך 36 חודשים החבילה כוללת שיחות, מכשיר נייד, מסרונים, גלישה וביטוח מורחב.
במעמד הרכישה, שאלתי את הנציגה את השאלות שעניינו אותי בנוגע לחוזה עליו נאלצתי לחתום, ובין השאר האם הביטוח בחבילה כולל הכל, הנציגה ענתה במהירות ברור.
לצערי לפני שבוע נגנב/אבד לי המכשיר שנרכש על ידי, מדוכאת על המידע הרב ששכן במכשיר ושלא ישוחזר לעולם, אך מתנחמת בעובדה שלפחות אקבל מכשיר חדש, פניתי למרכז השירות של אורנג' ברמת גן.
שם פגשתי נציגה נוספת, שטענה, כי אכן הביטוח כולל הכל, פרט למספר מקרים שהביטוח לא מכסה הכל, (זה סייג שכשרוצים למכור לך חבילה לא אומרים), לדוגמא, במקרה של גניבה, או אז צריך לשלם 599 ₪ על המכשיר.
לאחר שהתעצבנתי, הזכירה לי הנציגה הנחמדה, שאם הייתי נשארת בסלקום הייתי משלמת על אובדן דומה 1100 ₪- כאמרתי לה שהמידע הזה הוא הכפשה של חברה אחרת, והוא לא מעלה את קרנה של אורנג' בעיניי, בחרה הנציגה לטעון שמדובר בעובדה ולא בהכפשה (מידע חשוב לפסקה הבאה).
עקב המצב העגום הנ"ל, ביקשתי לקבל מכשיר מושאל (אנקדוטה - המכשיר אכן מושאל למשך 7 ימים בחינם (לאחר מכן יש לשלם עליו כמובן!), אך בחוזה עם אורנג' הם מתחייבים לתת מענה לפניות תוך 14 ימים ובמקרים מסוימים תוך 30 ימים – מצחיק לא?), פניתי במכתב לאחראי פניות הציבור של אורנג', ממנה נאמר לי:
א. המחיר של המכשיר הוא 1492.57 ₪ ולא 599 ₪.
ב. חתמת על החוזה ובחוזה רשום 14920.57 ₪ .
ג. אנחנו מוכנים לעשות הנחה של 492.57 ₪, קרי תשלמי לנו 1000 ₪
והרי התרגום התשובה –
בנוגע לסעיף א' – אורנג' יותר יקרים מסלקום (שהרי הנציגה של אורנג' עצמה אמרה שאם הייתי פונה לסלקום היו נותנים לי את המוצר ב 1100 ₪ - ובאורנג' דורשים מהלקוח 1492.57 ₪.
בנוגע לסעיף ב' – לאורנג' מותר לשקר ללקוח על כל דבר שהם רוצים בשביל לגרום ללקוח לחתום על החוזה, למושג הטעייה ושקר אין רלוונטיות.
בנוגע לסעיף ג' – באורנג' מוכנים להתפשר עם הלקוח, במחיר הגבוהה בכ- 50% מהסך שנאמר במרכז השירות.
בקיצור, לאחר 4 או 5 מיילים, הסכמתי להתחלק בסך הנדרש חצי חצי, כלומר שאורנג' יעמדו מאחורי המילה של הנציגה שלהם ויספגו 299.5 ₪ ואני אסבול בגלל שאני הלקוח הקטן (שאין מאחוריו צי של עורכי דין) ואשלם 299.5 ₪, אך האחראית על פניות הציבור באורנג' החליטה שהיא מוכנה שאשלם 599 ₪, וזה לטענתה ההצעה הסופית שלה!
אז לסיכום, כתבתי מכתבים, התעצבנתי, הסתובבתי שבוע שלם עם מכשיר מתקופת האבן, שלא ניתן ממש להשתמש בו, ומה יצא לי מזה בסוף??? שאני אמורה לשלם את אותם 599 ₪ שהתבקשתי לשלם מלכתחילה.
ותרשו לי לספר לכם, עוד כמה דברים שעצבנו- הנציגה במעמד המכירה, נתנה לי אפשרות להוריד מה שאני רוצה מאיפה שאני רוצה בחינם במשך חודש, וכמובן שלא תופתעו כשאני אומר לכם, שחויבתי בגין ההורדות שביצעתי, נכון?
אותה נציגה גם דאגה להגיד לי, שהמכשיר לא עולה לי, והכל מתקזז, היא שכחה להגיד שהתשלום הראשון בגין המכשיר כן מחויב, ושמקבלים אותו בחזרה בתשלום ה – 37, שלוש שנים אחרי זה - מיותר לציין שערכם של אותם 101 ₪ בעוד שלוש שנים יהיה גבוהה בהרבה מהיום, אך גם זה שולי בעיני אורנג'.
ודבר אחרון, המע"מ בגין מכשיר טלפון נייד, הוא 16.6 אחוז, שכן הוא מותאם לשינויים עתידים במע"מ שעשויים להיות במשך שלוש השנים, לגטימי, השאלה היא, האם באמת בסוף השלוש שנים מישהו בודק אם צריך להחזיר לי כסף? והאמת שלאור החלם שהוצג לי בזמן האחרון באורנג' יש בי ספק אמיתי אם מישהו שם זוכר לבדוק.
חבר'ה תחשבו פעמיים לפני!!!
|