01-09-2010, 21:56
|
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
|
|
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
|
|
הפרעת תחנות רוח לרדארים צבאיים....
כתבה מעניינת שהופיעה בעיתון The New York Times לפני מספר ימים (בגליון ה-27 באוגוסט) מספרת על תופעה מעניינת של הפרעת תחנות רוח (מהסוג בו משתמשים ליצירת אנרגית חשמל) לרדארים של חיל האויר האמריקאי.
בכתבה מדובר בכך ש-- להבי תחנות הרוח שחלקם מוגבהים כ- 400 רגל מהקרקע, נראים על מסכי רדאר רבים כמטוסים
- יוצרים מרחבים "מתים" (בדומה ל"שטחים מתים") בהם נעלמים מטוסים מן הרדאר.
- כשהתחנות בקבוצה (Cluster) הן נוטות לייצר אפקט רדארי הדומה לסערה באזור והדבר מקשה על דיווח מזג אויר נכון לטייסים.
הנושא הוצג כבעייה לא מכבר בפני ועדת הכוחות המזוינים בקונגרס ע"י עוזר שר ההגנה האמריקאי - ד"ר דורוטי רובין. הלה טען כי קיימת סכנה ממשית לטיסות אימון, ולטיסות מבחן (כוונתו כנראה למתארי טיסות בגובה נמוך).
הדבר מעורר מחלוקת בין משרדי ההגנה והאנרגיה של ארה"ב נאמר בכתבה.
לדברי האיגוד האמריקאי האמון על ייצור אנרגיה מתחנות הרוח, בוטלו בשנת 2009 בארה"ב פרויקטים שתוכננו לספק כ- 9,000 מגאוואט בלחץ ה- FAA והפנטגון.
מדובר בשטחים נרחבים במספר אזורים בארה"ב המוגדרים כשטחי אימונים או כמרחבי תימרון אוירי צבאי.
משרד ההגנה טוען למשל כי באיזור הרי ה- Techachapi במידבר ה- Mojava (מוהבי - בלשון קודשנו), שם הותקנו כמה אלפי תחנות רוח, נתקלו בוחני מערכת הרדאר של ה- F18 ומטוסים אחרים בבעיות.
מנהל טכני בחברת Raytheon סיפר בין היתר כי "שבשבת" תחנת הרוח יכולה להופיע על רדאר כמטוס 747 הבא לנחיתה, והחברה אינה רוצה לשנות את תוכנת הרדאר מייצורה כדי להוציא את גילוי ה- 747 מכלל האפשרויות....
בכתבה פרטים מעניינים נוספים. התופעה עצמה אליבא דה NYT היתה ידועה מזה שנים.
למעוניינים:
http://www.nytimes.com/2010/08/27/b...sq=radar&st=cse
נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 01-09-2010 בשעה 22:24.
|