
08-10-2010, 09:22
|
 |
|
|
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 16,971
|
|
|
|
|
נאבק ב"ישראל היום": גם "מעריב" החל לחלק עיתונים בחינם
"מעריב" החל בחלוקה חינמית של העיתון במוקדים הומי אדם. מדובר במהלך שיווקי המהווה חלק מהמאבק ההולך וגדל של העיתונות היומית בעיתוני החינם ובראשם "ישראל היום".
בין היתר ניתן למצוא את העיתון מחוץ למקומות כמו תחנות רכבת ומרכזי קניות, כאשר בכל פעם מתבצעת פעילות שיווקית נקודתית במיקומים מרכזיים בערים מרכזיות.
העיתון מצטרף בכך ל"ידיעות אחרונות", אשר בחודשים האחרונים השקיע משמעותית בהפצה חינמית של העיתון, גם בבתי מנויי עיתונים אחרים ואפילו בסופי שבוע. בד-בבד ממשיכים העיתונים במבצעים במרכזים אחרים, שם הם נמכרים במחירים הפסדיים כמעט.
העיתונות היומית נמדדת בעיקר על-פי סקרי TGI, המודדים למעשה חשיפה של המותג. בסקר האחרון השתווה "ישראל היום" ל"ידיעות אחרונות" והשיג חשיפה של כ-35%. "מעריב" ירד לחשיפה של 12.5%.
הצלחת החינמון בסקרים אלה נובעת בראש ובראשונה מתפוצתו הרחבה ומהעובדה שהוא נגיש ומחולק בחינם במקומות מרכזיים. למרות שהסקרים אינם בודקים בהכרח מי באמת קורא בפועל את העיתונים ומה השפעתם, ההכנסות מפרסום בשוק זה מושפעות מתוצאותיהם.
על כן, בעיתונים היומיים החליטו לאמץ אסטרטגיה שעל-פיה ישקיעו אף הם באופן משמעותי בפעילות קידומית של חלוקה בחינם, על מנת להגדיל את הנפח בחשיפה. זאת לאחר תקופה ארוכה שבה נמנעו בעיתונות היומית מחלוקה בחינם, מחשש להוזלה תדמיתית של המוצר. היציאה לפעילות שיווקית אגרסיבית שכזו נובעת גם מההכנסות ההולכות וקטנות גם כך ממכירות ברשתות השיווק השונות, במיוחד בימי חול.
http://www.globes.co.il/news/articl...&did=1000592471
_____________________________________

-----------------------------
S e g m a n y
|