19-02-2011, 19:52
|
|
|
חבר מתאריך: 10.10.07
הודעות: 2,500
|
|
1. לא ניתן ע"פ התנגדות הפיוז (שנמדדת בזרם נמוך מהזרם הנומינלי) לקבוע אם הפיוז עומד בתקן - אלא אם אתה מודד התנגדות גדולה מדי - כזו שתגרום בזרם נומינלי למפל מתח גדול מהמקסימום האפשרי.
2. מאחר וגם התנגדות הפיוז משתנה עם הטמפרטורה, הרי שככל שתתקרב לזרם הנומינלי כך תמדוד התנגדות גדולה יותר. מסיבה זו הסטיה שתקבל תהיה גדולה יותר ככל שערך הפיוז יהיה קטן יותר (וקרוב יותר ל 1A שאתה מזרים).
3. נראה לי שהנושא מציק לך כי אתה מסרב להפנים שפיוז מגן מפני מצב קיצוני של קצר בלבד - כדי למנוע שריפה. פיוז לא מגן על רכיבים אלקטרוניים (לרוב, הרכיב ידפק ויתקצר, יזרום זרם מקסימלי למשך זמן מסויים - ואז הפיוז ישרף וינתק את המעגל - רצוי לפני שפורצת אש).
הנושא אף פחות רגיש ברכב, מאחר והמצבר יכול להזרים עשרות ואף מאות אמפרים במצב קצר. אם תשים פיוז של 10A או 20A למעגל שצורך 5A - תקבל בערך את אותה ההגנה מכיוון שבזמן פעולה תקינה הזרם יהיה קטן מהזרם הנומינלי של הפיוז (כך צריך להיות בתכנון נכון, לא נכון לשים פיוז של 5A למעגל שמגיע בפועל לצריכה של 5A) ובזמן תקלת קצר הזרם יהיה גבוה בהרבה מהזרם הנומינלי - מה שיבטיח שריפה מהירה תוך חלקי שניה (לפני שמוליכים מתלהטים וגורמים לאש).
_____________________________________
Elim
נערך לאחרונה ע"י Elim בתאריך 19-02-2011 בשעה 19:54.
|