10-07-2011, 04:06
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
|
|
לא, מר רוג, ידידי.
בכביש הכלל החשוב ביותר הוא לא לשמור על החוקים אלא שנהגים אחרים יצפו את מה שאתה הולך לעשות.
ועליך כנהג להתנהג בצורה הכי לא מפתיעה שיש.
אם זה כשאתה מחליף נתיב - לאותת טרם החלפת הנתיב.
אם אתה נמצא בכביש שמהירות נסיעתו היא 110, אז פאקינג תסע 110.
כל פעולה שאתה עושה שהיא שונה ממה שנהגים אחרים צופים שאתה תעשה - מסכנת חיי אדם.
וכן, לנסוע 80 קמ"ש בכביש של 100 זו לא נהיגה בטוחה זו נהיה מסוכנת!
לנסוע לאט בנתיב המהיר זו נהיגה מסוכנת (ואגב בלתי חוקית).
להתקע במסלול האצה זו נהיגה מסוכנת.
בכביש כדאי להיות סבלנים אבל כדאי יותר לדעת לנהוג. אני מעדיף לנהוג בכל יום עם אנשים חסרי סבלנות שיודעים להיות צפויים ושלא יפתיעו אותי מאשר נהגים שיא הסבלניים שיפתיעו אותי בכל הזדמנות אפשרית.
רוג, לדבר על נהיגה זה אחלה אבל אם אתה רוצה לראות על מה אני מדבר - אתה מוזמן לבלות איתי נסיעה לת"א ובחזרה מתישהו... נעלה על 431, נרד משם לכביש גהה, אח"כ ל 1 ומשם ל 20 - נסתובב קצת בעיר המוזרה ונחזור בדיוק את אותה הדרך.
אין לי ספק שלאחר נסיעה שכזו אתה תסכים איתי שכל אלו שנסעו בצורה מסוכנת ולא צפוייה היו או נשים או מבוגרים (טוב, אולי לא כל, אבל הסטטיסטיקה שלי בהחלט מצביעה על כך שהרוב יהיה נשי).
אתה מוזמן לחשוב אחרת... שנסיעה איטית היא בטוחה, שלעמוד בנתיב האצה זה לא מפריע ומקסימום "מחכים 5 דקות" אבל הכביש הוא מקום בו אני לא רוצה לחכות ולא רוצה להיות בו. אני לא נהנה להיות על הכביש, לא נוח לי באוטו, אני לא נהנה מנהיגה, אני עושה את זה ע"מ להגיע מנקודה אחת לנקודה אחרת במינימום זמן.
זה לא קרוז.
אני מתכנן את הזמן שלי כך שלא אהיה על הכביש הרבה זמן.
הרבה אנשים נוסעים מוקדם מאוד בבוקר לעבודה כדי לחמוק מהפקקים.
זמן הנסיעה אינו מאפשר לך לעבוד.. לגלוש באינטרנט, לאכול, ללכת לנוחיות, לישון, לראות סרט עם האישה...
כשאתה נמצא על הכביש, אתה כנראה לא עובד אלא בדרך ממקום למקום... אתה לא באמת אמור להיות על הכביש, אלא נאלץ להגיע לכביש כדי להשלים משימה אחרת (ללכת לעבודה, לחזור מהעבודה, להגיע לים, לבקר חברים...).
אז כן - כל דקה מיותרת שאני על הכביש היא דקה מיותרת.
אז נכון שבמאקרו עדיף לאבד רגע בחיים מאשר חיים ברגע - אבל כדי להמנע מלאבד חיים עדיף שאלו שלא מסוגלים להגיע לביצועי נהיגה כמו רוב האוכלוסיה - שיאבדו את הרשיון שלהם.
מעדיף ש 50% מהמדינה תסע באוטובוסים ומוניות ולא תעלה איתי על הכביש (גם יתרון לאיכות הסביבה, לביזבוז באנרגיה, צפיפות בכביש, תאונות דרכים וגם תעשה אותי ואותך רגועים יותר.
יאללה, אתה בא לבירה בתק"מ 11?
עריכה: שלא ישתמע אחרת - החוקים קיימים ע"מ להיות צפויים ואם אתה רוצה להיות צפוי- עליך להשמע לחוקים, אבל מעבר לכך עליך בראש ובראשונה להיות צפוי.
אם החוק מאפשר לך לנסוע 20 בכביש מהיר (חוקית חייבים לאפשר את זה כיוון שאם יש פקק אז אין לך ברירה), זה לא אומר שאתה רשאי לנסוע במהירות כזו כששאר התנועה זורמת ב 110.
חוק הוא כלל טוב אבל אי אפשר לאגד את כל התסריטים האפשריים למטריה של החוק כך שאם תשמור עליו - אתה לעולם לא תהיה בתאונה.
החוק נועד לעזור לך להבין את רוח הנהיגה. בפועל, מה שקובע הוא איך אתה מתייחס לסביבה שלך בזמן נהיגה, והאם אתה מרוכז בנהיגה או ב 20 דברים אחרים.
האם אתה מודע לסביבה שלך בזמן הנהיגה או שמבחינתך - אתה לבד בכביש.
כל זה חשוב הרבה יותר מאם נסעת מהר מהמהירות המותרת או לא.
נערך לאחרונה ע"י Narxx בתאריך 10-07-2011 בשעה 04:29.
|