04-07-2005, 15:28
|
|
|
|
חבר מתאריך: 09.10.04
הודעות: 2,319
|
|
אממ, יהיה קצת קשה להסביר את זה על רגל אחת
אני חושב שהדברים האלה ממש יעזור לך במשחקים שלך.
כלומר, יש לך כישרון, הצלחת לבנות משחקים שלמים באקשן סקריפט בסיסי, רק בשביל זה צריך סבלנות של פיל (או שמה זה עור של פיל?).
בכל מקרה, פונקציות, כמו שהסברתי פה בכמה אשכולות מאפשרות לך לקחת בלוק של קוד ולשמור אותו במעין משתנה כך שתוכל "לקרוא" לו בעתיד.
עכשיו, זה לא סתם בלוק של קוד, אתה יכול לפוך אותו דינמי כך שיתאים לכל הצרכים שלך, זה נעשה בעזרת משתנים שאתה מגדיר בפונקציה.
לדוגמה:
יש לך שלושה כדורים ואתה רוצה שכל אחד יהיה בגודל שונה, יזוז במהירות שונה ויסתובב במהירות שונה.
מה שאתה צריך זה כמובן פונקציה שלתוכה תכניס את הקוד שלך, אך במקום להכניס את כל הפרופרטיס של הכדור (אינסטנס, מהירות תזוזה, גודל ומהירות סיבוב) אתה מכניס משתנים שיכילו את הפרופרטיס:
קוד:
function balls(ins,rValue,speedValue,scaleValue)
{
_root[ins]._rotation+=rValue
_root[ins]._x+=speedValue
_root[ins]._y+=speedValue
_root[ins]._xscale=scaleValue
_root[ins]._yscale=scaleValue
}
ואז אתה פשוט קורא לפונקציה מכל האנטרפריימים של הכדורים עם הערכים שאתה רוצה לכדור הזה.
(למרות שאפשר לקורא לפונקציה מאנטרפריים אחד לכול אבל כדי שתבין יותר טוב...)
קוד:
onClipEvent(enterFrame)
{
_root.balls(this,5,10,3)
}
(לא סיבכתי אותך עכשיו עם onEnterFrame)
פשוט קראתי לפונקציה בתוספת הגדרת המשתנים לפי הסדר...
למשתנה ins (אינסטנס) הכנסתי this
למשתנה rValue (רוטיישן) הכנסתי 5
למשתנה speedValue הכנסתי 10
למשתנה scaleValue הכנסתי 3
ותחשוב על זה, מכל כדור אתה יכול לקרוא לאותה פונקציה רק עם ערכים לגמרי שונים
שימושי הא?
בכל מקרה, זה מה שיכולתי להסביר בקצצרה על פונקציות
מקווה שזה עזר לך להבין טיפה...
_____________________________________
BugY
Animation & ActionScriptin
|