|
12-02-2012, 19:14
|
|
|
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אי אפשר להשליך כי אלו תחומים המשופעים בכסף ומונעים על ידי כוח אדם מקצועי, לעומת התחומים ההפוכים.
אפשר להשליך כי רבים ממעמד הביניים הם כח אדם מקצועי. רואי חשבון, עורכי דין, רופאים, מהנדסים וכו'. מעמד הביניים, להזכירך, לא העשירון התחתון.
אתה מאמין בכוח השוק, ובזכות של בן אדם להרוויח את המקסימום שהוא יכול במסגרת החוק.
לא, ממש לא. אני מאמין בכוחות השוק, אבל לא בזכותו של אדם למקסם רווחיו על ידי קרבה לצלחת, רק על ידי הישגיו. שודד חוקי הוא לא קפיטליסט, בין אם הוא יו"ר ועד ברכבת או טייקון שקיבל נכסים במחיר אפס כי הבטיח לחשכ"ל להעסיק אותו בחברה שלו לאחר מכן.
אני לא מבין למה התפיסה שלך נעצרת במקום הזה, לפי ההיגיון הזה, זה שמאפשר למנהל כושל שמציג הפסדים בבורסה למשוך שכר של מליונים ולדרוש ממני לעזוב את החברה אם אני לא מרוצה.
להזכירך- לא אתה בעל החברה, ולכן לא אתה תחליט על שכרו של המנהל. אם בעלי החברה כל כך דביל שהוא מוכן לשלם מיליונים למנהל כושל, זאת זכותו. אבל הוא לא ישרוד יותר מדי. שים לב לטבלת הטייקונים לפני 20 שנה, לפני עשור וכעת. תראה את התחלופה. זהו בדיוק השוק.
אזי עובדי הרכבת עושים בדיוק את אותו הדבר. הם ממקסמים את הרווח שלהם ומבחינתם לא טוב להם, אל תיסע ברכבת. עובדי הנמלים עושים את אותו הדבר, הרי נמלי ישראל הם בסופו של דבר גופים שמרוויחים מליארדים.
הבדל מהותי- אם לא אסע ברכבת, אזי היא תהיה בהפסדים, אבל כחברה ממשלתית היא פשוט תקבל סבסוד גבוה יותר, היא לא תיסגר. כלומר- אני אשלם להם מהמיסים שלי. מבין איזה יופי? זה מצב של WIN WIN לרכבת- את הכסף היא תקבל גם ככה, מהכרטיס שלי או מהמיסים שלי. וכשהמצב כזה- אין לה אינטרס להתייעל, למשוך לקוחות, לגרום להם להעדיף אותה. וזה נכון לכל מונופול, ממשלתי או פרטי. אבל אתה יודע מה ההבדל? מונופול פרטי שיתנהג כך בסוף יסבול. הצרכן יעניש אותו. בזק לא יכולה היתה להמשיך להיות חברה של חאפרים כשהשוק נפתח, אז היא נאלצה להשתנות.
נמלי ישראל גם הם מונופול, ולכן כוחות השוק מנוטרלים. ואתה יודע מה? אני מבטיח לך שאם הם יתחילו להפסיד, אתה תראה איך הם צועקים כדי שיצילו אותם. ואיך חברי הוועד המתפקדים למפלגות הגדולות ידאגו לכך שזה יקרה. דוגמא חיה- תראה את הדואר-
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000724103
חברה ממשלתית לא רווחית, שלא טרחה להתייעל מעולם. ומה הם אומרים- תצילו אותנו. תנו לנו כסף, כי יש לנו עובדים מיותרים ויקרים.
ואני לא מבין למה שצהל והמשטרה לא יוכלו לעשות את אותו הדבר.
הדרישה שלך שתנאי השוק יכולו רק על חלק מהמגזרים היא לא הוגנת.
בוא נפריט הכל. ביטחון, תחבורה, בריאות, ותשתיות.
לצערי אתה טועה. גם קפיטליסט מאוד קיצוני לא יחשוב שניתן להפריט את מערך הביטחון, היות וביטחון לא נועד למיקסום רווחים אלא לשמירה על החיים והסדר. לגבי תשתיות- אתה זוכר מי בנה את מנהרות הכרמל, כביש 6 וכביש 431? רמז- לא הממשלה. לגבי בריאות- דנתי בזה ארוכות עם ישראלה, ביטיס וסאם וולר.
כל אחד ירוויח לפי מה שהוא שווה, אם קבוצה מצליחה להתארגן שתסחוט את המקסימום שהיא יכולה, הבלמים רק הורסים.
להתארגן בחסות הממסד זה לא להתארגן, זה לבצע סחיטה באיומים. כתבתי כבר- אם היו מכריחים את מיקרוסופט להתפצל, היו נמנעים מאיתנו הרבה פיתוחים שלה. וגם אינטל, וגם גוגל. ומה לא היינו מקבלים עוד? את כל ההמצאות שנוצרות מהכורח העסקי, למשל אפל במתכונתה החדשה, כי לא היה לה צורך לחפש נישה חדשה.
|
|
|