לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #15  
ישן 11-07-2012, 09:23
  משתמש זכר מרקויס מרקויס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.12.08
הודעות: 5,329
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "בטח צ'יק צ'ק, כמו כל בעיה פלילית במדינה שלנו"

בצ'יק צ'ק הכוונה לכמה חודשים, שזה מהר מאוד לעומת חוסר העשיה המוחלט כיום..אנחנו הפכנו למדינה שאלופה במיגון ובהמצאת טכנולוגיות של התמגנות וצילום וריגול ומעגלים סגורים וכו...
לפעמים החיים פשוטים, אני יודע שאני מרים להנחתה אבל לא אכפת לי.. רוצים שבדואים יפסיקו לגנוב ולהסתובב בבסיסי צה''ל כאילו זה הבית שלהם?
רוצים שגנבי מתכות (יהודים, בדואים, לא אכפת..) יפסיקו לגנוב אלפי !!! פגזי טנקים כאילו בסיסי צה''ל הם למעשה בתי זונות בקו-פאנגן???
תירה בהם! נכון, פתרון קיצוני אבל יעיל להחריד.
ראה את התמונות של אפקט, אם היה לחבר'ה שלו גב מצה''ל ומהמדינה הם היו יורים צרור ממק''כ על יד הגנבים, ואז או שהם היו נמלטים מיד או שלא, אח''כ אם זה חוזר על עצמו יורים להם בכלים. אם גם זה לא עוזר , שמים שלטים בכל רחבי שטחי האימונים ומזהירים שמי שמסתובב שם דמו בראשו, אחרי כמה גנבים כאלה שיחוסלו, הבעיה תפתר.
הרי ברור שאנחנו משחקים בנדמה לי, יבואו ויגידו לי שבגלל גניבת ברזלים לא יורים בבן אדם..אבל כשיום אחד יתפוצץ מטען בבסיס צה''ל או בשטח אימונים אז ממילא יעשו את מה שכתבתי שצריך לעשות לדעתי, הרי אנחנו אלופים בלהתעורר רק אחרי שהכניסו לנו את החזוק עמוק עמוק...
המצב הפך מזמן להיות בלתי נסבל!
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהמחמלי, אחיי גיבורי התהילה ,כל הרפאים , משל"ג עד 2000

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 11-07-2012, 10:20
  משתמש זכר מרקויס מרקויס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.12.08
הודעות: 5,329
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "[color=Red]|עשר|[/color]"

תגובה ש"גנבתי" מהכתבה בוואי נט..

אני מכיר את התופעה הזאת מבסיס נבטים

חיים
,
באר שבע
(10.07.12):






עבדתי 3 שנים בערך בבסיס נבטים כל שבוע היו תופסים גנבים מזמינים משטרה המשטרה הייתה לוקחת אותם עושה להם סיבוב ומשחררת אותם וזה תמיד חזר על עצמו גנבו כמויות של חלקיי מטוסים מהמזבלה באור יום ראיתי אותם כמה פעמים ולא רק זה גם מהאתר בניה בלילה היו גונבים

לפניי מלחמת המפרץ השנייה חיליים אמריקאים הגיעו לבסיס ולקחו על עצמם או קיבלו את השמירה על הבסיס ביום הראשון שהם תפסו בדואים בתוך הבסיס הם הכניסו להם כאלה מכות וזרקו אותם מהבסיס בלי להזמין משטרה חודשיים אף בדואי לא ניכנס לבסיס עד שהם עזבו וצה''ל חזר לשמור והם חזרו לגנוב
אני לא בעד אלימות אבל אולי זאת הדרך
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהמחמלי, אחיי גיבורי התהילה ,כל הרפאים , משל"ג עד 2000

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 11-07-2012, 12:31
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,227
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי מרקויס שמתחילה ב "כוונתי היא שאחרי הטיפול לא..."

0 סובלנות זה דבר אחד.
ירי ממק"כ זה משהו אחר.
היות ומדובר באזרחי ישראל, חלקם עם ילדים ונשים (ויותר מאחת לכל אחד..), הייתי מעדיף טיפול קרוב יותר למה שמתואר בכתבה:
ציטוט:
בשל קשיי כוח אדם, התקשו בצבא ובמשטרה ליזום מבצעי פשיטה נגד חוליות הגנבים. לאחרונה השתנה המצב עם הקמתה של תחנת משטרה חדשה במשאבי שדה. סגן מפקד מל"י, אלוף-משנה יוחאי בן ישי, גיבש מודל של שיתוף פעולה עם המשטרה, עם פרקליטות מחוז דרום ועם המשטרה הירוקה, על בסיס המנגנון המשותף של צה"ל-שב"כ-משטרה ביהודה ושומרון נגד טרור ושב"חים.

כלומר להביא אותם למשפט.

הרי איפה נעצור? אולי המילואימניק שיירה ביום רביעי בגנב מתכות בצאלים יחליט חודש אח"כ שבעצם, יותר עדיף לירות באקדח שלו גם במי שמנסה לגנוב רכב אצלו בשכונה? או במי שמטריד את בת השכנים בפארק? או במי שנוהג בפראות? אפשר לטעון שבתי המשפט והפרקליטות מקלים עם אנסים, ולמשטרה אין די כ"א מיומן לתפוס אותם- ולכן עדיף היה לדפוק לארז אפרתי כדור בראש ליד הירקון ולגמור עם העיניין? לא צריך לתת למערכת הנחות- סה"כ זה צה"ל והמשטרה שידעו לבצע משימות אזרחיות כמו להקים את הגדרות בגבול מצריים ובקו התפר, להקים שכונת קרוואנים לתושבי האולפנא תוך ~חודש ולפנות את גוש קטיף וצפון השומרון תוך שבוע. הם באמת לא יכולים לתפוס ולגבש תיק נגד כמה עשרות גנבי מתכות בשנה?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 11-07-2012, 12:51
  משתמש זכר מרקויס מרקויס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.12.08
הודעות: 5,329
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "0 סובלנות זה דבר אחד. ירי..."

בלבנון ירינו לפני כל רכב אזרחי שהעז להתקרב לשיירה, היום אני לא יורה באף רכב שעושה זאת.
צריך להפריד בין חיי הצבא לאזרחות, ומי שיתחיל לירות על כל פיפס בחייו האזרחיים אז הוא כנראה קצת שרוט והיה עושה זאת ממילא..
גם הדוגמאות שלך כמו אפרתי הן לא במקום, אנחנו ח י י ב י ם להפנים שהבעיה עם הבדואים בדרום היא לא רק בעיה פלילית. אם לא נטפל בה בקרוב, היא תהפוך לבעיה סופר בטחונית, היא כבר בעיה בטחונית רק שמטאטאים אותה מתחת לשטיח כמיטב מסורת ישראל..
אין מה לעשות, התופעה הזאת תיעלם רק באלימות, אתה אומר שהולכים לפתוח תחנת משטרה במשאבי שדה...אני רוצה לראות ניידת שתרדוף אחרי משהו לא חוקי לתוך היישובים הרבים שמקיפים את באר שבע...אבל אפשר גם תמיד להתעלם ולהמשיך לטמון את הראש בחול, אני מאמין שמתישהו נבין באיזו שכונה אנחנו חיים..
אגב , מעניין אותי לדעת אם הטייסים בבסיס נבטים עדיין צריכים לקחת מעבורת לקפריסין, משם לעלות על הרקולס שיצניח אותם בנבטים כדי לעקוף את בעיית מכונות הכביסה ששמו להם הבדואים על הכביש...
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהמחמלי, אחיי גיבורי התהילה ,כל הרפאים , משל"ג עד 2000

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 12-07-2012, 12:47
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,128
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי tuni שמתחילה ב "רכוש צה"ל"

לא "כל הדברים בשטח אש" שייכים לצה"ל, וגם שטח האש עצמו לא שייך לצה"ל. זה שטח של המדינה שהיא מרשה לצה"ל להתאמן בתוכו.

הפגזים שצה"ל יורה דווקא שייכים לו. אבל מה, נשאלת השאלה: נניח שאני הולך ברחוב ושותה קולה. את הפחית אני זורק ברחוב. כך אני עושה בקביעות. אני לעולם לא טורח לאסוף את הפחית ולהשליך אותה במקום מסודר, או לחילופין לבוא לקיוסק ולפדות את השלושים אגורות. עכשיו, באותו רחוב מסתובב איזה טיפוס - מאלה שהולכים עם עגלות סופר מלאות בבקבוקים. הטיפוס הזה יודע שאני נוהג לזרוק את הפחיות שלי ברחוב הזה, והוא מגיע לשם ואוסף אותן. האם הוא גונב ממני? האם אני יכול לטעון שכל הפחיות שהשלכתי שם אי פעם נשארו שלי אף על פי שמעולם לא הבעתי שום ענין במה שיקרה להן לאחר השתיה?

אם הבדואים אוספים את הטונגסטן אז כנראה יש כדאיות כלכלית באיסופו. נשאלת השאלה, אם כן, למה צה"ל לא טורח לנצל את הכדאיות הזו? ואם מבחינת צה"ל אין לזה ערך, למה שמי שבעיניו כן יש לזה ערך לא יקח את זה?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 12-07-2012, 15:00
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי ninesouls שמתחילה ב "זה סיפור אחר. אין לי בעיה עם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ninesouls
זה סיפור אחר. אין לי בעיה עם בדואים שחופרים בחולות כדי לקחת מה שצה"ל מוכן להשאיר.

מה עם בדואים שמסתובבים בשטחי אש בזמן ירי באש חיה ומכריחים אותנו לחדול ירי? הפחד הוא פחות מלפגוע בהם (בכ"ז, אם הם נפצעו בטעות זו בעיה שלהם שהם מסתובבים לנו בין המטרות) אלא החשש שהדבר הזה שזז באיזור של המטרה הוא חייל שלנו מאיזו מסגרת אחרת שהתברבר בשטח - זו סיבה מספיקה לחדול ירי, ביחוד בלילה...
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 12-07-2012, 16:18
  tuni tuni אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.08.06
הודעות: 219
הפקר
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי ninesouls שמתחילה ב "לא "כל הדברים בשטח אש" שייכים..."

1. נראה לי ששטח אש שייך לצה"ל בערך כמו שבסיס שייך לו. לך תנסה להוציא מצה"ל בעלות על שטח אש ותראה...
בסיסי צה"ל, שטחי אש וצה"ל עצמו שייכים למדינת ישראל.

2. נראה לי שהשאלה לגבי הפגזים היא האם הם הופקרו כפי שאתה מפקיר פחית שתיה שזרקת? (שזו בעצם משמעות אי הבעת עניין בדבר).
אם צה"ל יגדיר (ויכריז?) שפגזים שנורו אינם הפקר (כפי שתרמילי נק"ל במטווח אינם הפקר)- אז הפגזים שנורו ימשיכו להיות בבעלות צה"ל ממש כמו עוקב מים שנשכח על דיונה (ואי אפשר ממש לטעון שהופקר שם בכונה).
צה"ל יכול אפילו למכור את זכויות על הפגזים שנורו -כולל מציאתם ואיסופם- לחברה מסחרית.

3. נראה אם תכנית הפעולה המשטרתית החדשה תוכיח את עצמה

נערך לאחרונה ע"י tuni בתאריך 12-07-2012 בשעה 16:20.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 12-07-2012, 20:32
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,128
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי tuni שמתחילה ב "הפקר"

אני לא יכול להוציא מצה"ל בעלות על שום דבר. אבל אם מחר המדינה רוצה להקים, נגיד, תחנת כוח סולארית בחולות של צאלים היא יכולה פשוט לבוא ולעשות את זה. בתוך שטחי אש יש מתקנים של מקורות ושל חברת החשמל, יש שמורות טבע וגנים לאומיים. כל הדברים האלה לא שייכים לצה"ל - פשוט יש לצבא זכות להכריז שבזמנים מסוימים אסור לגשת אליהם. זה הכל.

לגבי הפגזים שנורו, כל עוד צה"ל לא מכריז שהוא שומר על הבעלות עליהם (ואולי גם עושה עם זה משהו בכיוון של מימוש הבעלות) אין שום יסוד להניח שהוא רוצה את זה. 64 שנים צה"ל יורה אותם ולא טרח לעשות עם זה כלום, אז למה שאנשים לא יקחו? אם הוא יחליט שהוא רוצה להוציא אותם מהחולות ולמכור אותם בעצמו, זה יהיה סיפור אחר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 13-07-2012, 17:38
  NimDod NimDod אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.06.05
הודעות: 2,627
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

היי efekt. חיפשתי אותך בסעודה הקטנה לפני התרגיל ולא מצאתי.

נחמד שהספקת לצלם את אותם. מהתא תותחן, אני הספקתי רק ללזור עליהם במרץ עד שהמערכת ההידראולית קרסה.

מאוחר יותר אתמול, בזמן שעבדתי עם עוד שני חיילים מהפלוגה שלי שהיו טפשים מספיק כמוני להתנדב להחזרת תחמושת לבונקר של הבסיס (ותודה לפלוגה שלך ולפלוגה השניה שלא עשו מיון בין כל סוגי התחמושות וסתם זבל של תרמילים וחוליות, נתקענו שם עד 6 בערב עד שנזכרו בנו בפלוגה שלנו ובאו לשחרר אותנו).
בכל מקרה, מה שבאת ילהגיד זה זה שהבונקר של צאלים פרוץ לחלוטין, והמנעולים על חצי מהמחסנים נשברו / נפרצו וכל מה שצריך לעשות כדי להיכנס לכל אחת מהמכולות שם זה לפתוח את הדלת.
שאלנו את הנגד המקומי שהפעיל אותנו שם למה לא מוצאים דרך מוצלחת יותר לשמור על המסנים והוא אמר ששום דבר לא יעזור ושהגנבים מגיעים עם רכבים צבאיים וגונבים תחמושת כל כמה ימים...

אותנו זה הדהים, ואח"כ שאלנו את עצמנו למה הצבא פשוט לא נותן לבדואים מהסביבה לאסוף את התחמושת אחרי כל אימון ולחסוך את השעות מנוע של הריו שעליה מעמיסים את התחמושת ואת הימ"מ של הנהג.

אני מצטער שלא צילמתי את המכולות עם המנעולים השבורים. אייפון בשטח 5 ימים בלי הטענה...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 18-11-2012, 17:28
  ColMonty ColMonty אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.07.06
הודעות: 423
הצעת ייעול למשרד הבטחון וצה"ל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

צה"ל אוהב לספר על "צבא ירוק" אז מה מונע ממנו להוציא מכרז לחברות אזרחיות שיהיו מעונינות באיסוף, ומכירת מתכות? במסגרת מכרז מסודר החברה הזוכה תקבל את התנאים הבאים ממשה"ב:
חיפוש
1) גישה - לאותם שטחי אש נבחרים בתאום מלא עם היחידה האחראית לשטח האש.
2) בטיחות - איש ס"פ אזרחי מוסמך - יכול להיות איש הנדסה לשעבר עם הסמכה ורענון.
3) מידע - ממוקד על מה לחפש והיכן לחפש ע"ב מה נורה ולהיכן

כדאיות כלכלית
1) גילוי וחישוף - משה"ב ייתן ציוד גילוי מתכת על מנת להוריד את העלויות לחברה שנבחרה
2) נקודות מס הכנסה - החברה המחפשת לא תחויב במסים על מכירת המתכת ועל העסקת העובדים עד נקודת רווחיות.
3) תשלום - שני מרכיבים - מצאת - קבל כסף לפי משקל לפי יעדים מסודרים כמו לאנשי מכירות. יעד מכירות מבוצע לפי הערכת שוק. יעד איסוף מבוצע לפי מה שידוע שנורה (צה"ל יודע בדיוק מה נורה וכמה בגלל המחיר הגבוה של התחמושת). החברה המפעילה מקבלת כסף על עצם המציאה של המתכות וממכירת פריטי המתכת לחברת מחזור מתכות שיש לה אישור משהב"ט.

מה ההגיון המניע? פשוט מאוד - פחות מתכות בשטח = פחות סיבה אחת להכנס לשטח. כמו גניבה ממטע תפוחים - אין תפוחים על העצים = אין מה לגנוב.

אם הגנב בא לגנוב נשק או תחמושת - יש לראות זאת כאירוע פח"ע לכל דבר ולנקוט בכל הכלים הקיימים במסגרת החוק.
וגם - למה לא להשתמש באנשי המילואים של יחידות הגבול המיוחדות על מנת להציב מארבים באזורים הבעיתיים?
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 18-11-2012, 19:44
  ColMonty ColMonty אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.07.06
הודעות: 423
מספר נקודות נוספות למחשבה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

בנוגע לאבטחת שטחי האימונים....
מה בנוגע לבלון תצפית מעל צאלים? לא אפשרי? יפריע ל CTR של חצרים?

בנוגע לבסיס נבטים - מדוע אין שם נקודת משטרה? מדוע אין נוכחות שוטרים צבאיים שיהיו ת"פ מפקד הכנף? אולי הגיע הזמן שלחיל האוויר יהייה כח משטרה צבאית ייעודי? בכל זאת כל בסיס הוא בגודל של ישוב קטן.

בכל הנוגע להחלטות מערכת המשפט בנושא אולי אחד הח"כים ירים את הכפפה ויעלה הצעת חוק למליאה שגנבה של ציוד צבאי משמעותה אירוע פח"ע אפשרי מכיוון שהציוד שנמכר יכול לממן פח"ע או שייעשה בו שימוש פח"ע.
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י ColMonty בתאריך 18-11-2012 בשעה 20:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 30-12-2012, 23:51
  aceofw aceofw אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.04.07
הודעות: 84
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

את בעיית הגניבות מבסיסים ושטחי אש אנו מכירים לא מאתמול, אך בכל זאת רציתי לשתף כאן בחוויה מהמילואים האחרונים, שלפי דעתי היא כבר שפל חדש בנושא.

לפני כשבועיים יצאתי למילואים באחד הבסיסים הגדולים בדרום (ולא מדובר בצאלים), זה בסיס אשר עברתי בו הכשרה בסדיר באמצע העשור הקודם וביקרתי בו מפעם לפעם. נושא של הסתובבות בדואים בשטחי אש היה אז די זניח וגניבה מהבסיס היה משהו שכלל לא היה קיים אז, זה אף היה המצב כשהייתי במילואים לפני כארבע שנים.

הפעם הגיעה הפלוגה, ובמסגרת תדריך יום א' שהועבר ע"י אחד מקציני הבסיס הגענו לנושא הגניבות. נאמר לנו כי המצב השתנה לחלוטין, ישנה הסתובבות רבה בשטחי אש, ואף היו מספר גניבות מתוך הבסיס עצמו. לגבי נהלי פתיחה באש בעצם חל איסור לגבי ירי, אנחנו שהכרנו נהלי מעצר חשוד קודמים שאלנו "מה לגבי גניבת נשק או אמלח?" ונאמר לנו שרק בסכנת חיים ברורה (כלומר ירי עלינו) ניתן להשיב אש, בשאר המקרים (אפילו אם מרימים M16) כלום, אנחנו היינו בהלם... את העניין פתר המ"פ שלנו שהנחה אותנו פשוט להפעיל שיקול דעת בריא.

הסיפור פשוט הדהים אותנו, והיה בדיחה מהלך כל השבוע, אבל זה ממש מטריד לראות באיזה מהירות הנושא הפך לבעיה במקום שעד לפני כמה שנים קצרות לא היתה קיימת, ואת חוסר התגובה של צה"ל.
_____________________________________
Simony's eyes gleamed with the gleam of a man who had seen
the future and found it covered with armour plating

"באחת ידו עושה במלאכה, ואחת מחזקת השלח"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 23-01-2013, 01:02
  sh_woll sh_woll אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.12.06
הודעות: 1,917
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי nabato שמתחילה ב "הבעייה היא לא יד רכה או קשה,אלא מדיניות ברורה ועיקבית"

המציאות לא נראת טוב, נראה לי שלרוב הכותבים דיעות דומות בקשר לאותה מציאות, ואני מניח כי גם למחליטי ההחלטות דיעות דומות,
מה בכל זאת ההבדל בדיעות? מה משותף, מה שונה ? ומה הטעות בגישה המונעת פתרון טוב ?
ברור כי צריך מדיניות ברורה ועיקבית,
ודאי כי צריך לאכוף את החוק,
וודאי כי הפתרון צריך להיות מערכתי וכולל,
אך מה היא המדיניות הרצויה? האם היא מסתכמת באכיפת החוק ?....וכאן מתחילה הבעיה בגישה,
ראשית,ההגדרה יד קשה/יד רכה מבטאת גישה לא נכונה,הגישה צריכה להיות עניינית,רכה או קשה ע"פ הנסיבות והמטרות,אני קורא לכך-יד חכמה, המוח אמור להיות הדומיננטי והוא מפעיל היד בהתאם לצרכים,
שנית,חוץ מלתת לידיים לעבוד,האם הפתרון הוא רק באכיפת החוק ?
התשובה היא -לא.אם רק נרדוף אחרי ה'רעים', ולא ננסה להבין מה מביא אותם לכך,אנחנו לא בדרך הנכונה לתת פתרון טוב לבעיה.
ואני כותב כל זאת מתוך דיעה כי בעיית חשיבה/גישה דופקת אותנו לא רק פה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #75  
ישן 23-01-2013, 07:25
  משתמש זכר nabato nabato אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.11
הודעות: 427
מסכים אתך מאוד.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

גם אני,אולי כמו כמעט כולם,מוטרד מההתנהלות,אך מתקשה לשים את האצבע על הכשל.
ובכל זאת אני אנסה,מאחר ולדעתי זה האיום האמיתי עלינו כחברה וכפרטים.
ההתנהלות כמובן ולא הבדואים.

א.ככלל התפישה הכוחנית והנבדלת,בה כול קבוצה נלחמת בשניה במלוא עוצמתה
לא מתאימה עוד.
ב.התפישה כי הצרכים ,הרצונות והבעיות של האחר הן לא ענייננו,גם עברה מהעולם.
ג.המחשבה כי באמצעות יותר כוח ועוצמה,צבאית ,כלכלית,טכנולוגית ,פוליטית או משפטית
אפשר תמיד לפתור בעיות וסיכסוכים לא עובדת יותר.
ד.הפתרון לטעמי הוא,התנהלות אחראית ,שקולה והוגנת,המבינה היטב כי שימוש בכוח תוצאותיו מוגבלות וזמניות.

ולעניין גניבות בצאלים:
א.נער שנולד בבית "לא חוקי" ,בכפר "לא מוכר" ,שגם הוא חלק מ"הפזורה" הנמצאת תחת "מועצה מקומית לכפרים הבלתי מוכרים"( גוף ממשלתי רשמי!) שלמד בבית-ספר שהוקם שלא כחוק ע"י מדינת ישראל....מבין את החוק בצורה שונה מהתל אביבי הממוצע.
ב.במשך עשרות שנים הגדיל צהל את שטחי האש ,כך שכיום מרבית השטח שמדרום לבאר שבע
הוא שטח אש,חלק גדול משטחים אלה לא משמש בפועל כשטחי אש שנים רבות.
שטחי האש העצומים האלה ,מקיפים את כול הישובים והתושבים מתנהלים בתוכם באופן יום יומי.עם "ממשק" שכנות,עם התושבים האחרים-צה"ל.
ג.בעקבות יישום תכנית-פראוור ובעיות נוספות ,הנגב כולו נמצא "על סף אינטיפאדה",יש כאלה החושבים כי רצוי שתפרוץ וכך תוכל המדינה להפגין את כוחה ועוצמתה ולהשליט "חוק וסדר".
ויש כמוני הסבורים,שפריצת אינטיפאדה שכזאת ,לא תביא לפתרון אלא לבעיה חמורה הרבה יותר.ולכן נדרש פתרון מערכתי כולל,אחראי,עקבי ,הגון וחכם.

עמי-חוות בודדים נגב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #79  
ישן 05-08-2013, 08:43
  משתמש זכר מרקויס מרקויס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.12.08
הודעות: 5,329
בתגובה להודעה מספר 77 שנכתבה על ידי lior432 שמתחילה ב "מה אתה רוצה בדיוק? ירו..."

עזוב מה אני רוצה, מה שאני לא רוצה זה שנחכה כמו כבשים לחוליה כזאת, שבאותה מידה יכולה היתה לטבוח בחיילי הבסיס הזה כרצונה, שתעשה זאת, ותאמין לי שבסוף זה יקרה, לא אם אלא מתי, זאת השאלה ולכן צריך כבר עכשיו לייצר הרתעה, לא ייתכן שטנדר יכול להכנס לפרוץ לנשקיה כאילו זה הכלבו בקיבוץ לגנוב לאואים וכמעט לברוח כאילו כלום, אסור היה שהם ייצאו חיים מהתקרית הזאת, חבל שאתה לא מבין שחוקי המשחק השתנו לרעתנו, חבל שאתה, בתור שוטר מעדיף את הגישה של "בואו לא נכה גלים כל עוד אף אחד לא נפגע" כי בסוף כן ייפגעו אנשים אז אני מעדיף שהם המחבלים ייפגעו ולא אנשינו..
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהמחמלי, אחיי גיבורי התהילה ,כל הרפאים , משל"ג עד 2000

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #81  
ישן 05-08-2013, 12:23
  משתמש זכר מרקויס מרקויס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.12.08
הודעות: 5,329
להיות במבי בג'ונגל...
בתגובה להודעה מספר 80 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "אם כבר אז שיירו בכל האנשים שחודרים לבסיס כדי לחבל"

אתה, כמו ליאור טועה לחשוב שאני כותב את זה בגלל שהמחבלים הם בדואים...אל תכניס אותי לפוליטיקה, יש פה מצב אבסורדי שהבדואים עושים מה בראש שלהם בתוך מחנות של צה''ל.
לא זכור לי שכתבתי שיורים רק אם הגנבים בדואים. לא מעניין אותי הדת של המחבלים האלה, נוצר בארץ מצב שהמשטרה ועכשיו גם הצבא לא מסוגל להגן על עצמו, אז הפעם מדובר אולי בגניבה לשם עשיית כסף, מה יקרה אם בפעם הבאה זו תהיה חוליה של סלפים מסיני? למה אתם מתעקשים לטמון את הראש בחול? אתה יודע מה? כדי שתהיו רגועים, על כל אחד שחודר לבסיס צה''ל כדי לגנוב אמל''ח שיחוסל מצדי שיחסלו גם איזה ראש משפחת פשע יהודי, רק כדי שלא תצעק חמס , וגם ההשוואה שלך בין מי שגונב לאואים לבין נוער הגבעות לא במקום, בהם היה צריך לחבוט כהוגן אבל הם לא באו לרצוח חיילים\אזרחים..
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהמחמלי, אחיי גיבורי התהילה ,כל הרפאים , משל"ג עד 2000

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #82  
ישן 05-08-2013, 13:57
  משתמש זכר אל-בחאר אל-בחאר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.08
הודעות: 1,184
גנבי האמל"ח בדרום לא באו לרצוח
בתגובה להודעה מספר 81 שנכתבה על ידי מרקויס שמתחילה ב "להיות במבי בג'ונגל..."

הם באו לגנוב אמל"ח, כדי למכור אותו או להשתמש בו בעצמם במסגרת העולם התחתון, שהוא כידוע אדיש לעניינים אתניים. אתה לקחת את עניין החדירות של בדואים לבסיסים בנגב כסוג של דגל ואתה מקפיד לתחזק את האשכול הזה, לכן קשה לקבל את הטענה שלך שאין פה צבע פוליטי. אם הפואנטה שלך היתה שהצבא כושל בהתנהגות שלו ואנשים צריכים לעוף הביתה בגלל זה, ניחא, אבל אצלך, כך נראה, זה לא ייגמר עד שלא ירו במישהו. עדיף באוטומטי.
אגב - אנחנו לא הבמבי בסיפור הזה. אתה בוחר בנקודה מבודדת כדי להוכיח את חולשת מדינת ישראל ומתעלם מעוצמת המדינה. זה כמו להגיד שהאריה הוא חיה חלשה בגלל שיתושים עוקצים אותו.
_____________________________________
כאן יִרְוֶה לוֹ מִשֶּׁפַע וָאֹשֶׁר בֶּן-עֲרָב, בֶּן-נַצֶּרֶת וּבְנִי (ז. ז'בוטינסקי, 1930)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #84  
ישן 05-08-2013, 14:32
  משתמש זכר מרקויס מרקויס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.12.08
הודעות: 5,329
בתגובה להודעה מספר 82 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "גנבי האמל"ח בדרום לא באו לרצוח"

אתה יכול לחתום לי שהאמל''ח אותו יגנבו יגיע רק למשפחות פשע? אתה יכול גם לחתום לי שאותו אמל''ח שיגיע למשפחות הפשע לא יהרוג גם חפים מפשע? טיעון חלש...ולגבי ה"תחזוקה" שלי של האשכול הזה, תבדוק מתי בפעם האחרונה "תחזקתי" אותו, אני כותב בו כל פעם שקורה אירוע כמו האחרון, אני לא צריך לפתוח אשכול חדש בכל פעם, אני כותב את מה שאני כותב כי זה כואב לי, כואב לי שאנשים כמוך, אזרחי המדינה מעדיפים להתעלם מהבעיה עד שהיא תתפוצץ לנו בפנים, אין לי בעיה שתחשוב שאני שונא ערבים וכו'', אבל אני אחזור על עצמי, את אותן דרכי פעולה אני חושב שצריך לעשות גם אם הגנבים\מחבלים הם יהודים..
וחוץ מזה אל-בחאר בכל גניבה כזאת, בכל פגיעה כזאת יש גם מניע לאומני, גם אם הוא המניע המשני, בסופו של דבר אותם חבר'ה הם מערכת לומדת, יקרה פיגוע רציני יהיו המון הרוגים ואז, רק אז צה''ל יישם משהו דומה למה שכתבתי שצריך לעשות.
אני לא גנרל גדול, כולה הייתי חימושניק,אבל יש חוקים בסיסיים בחיים שאסור לך לתת לאף אחד לשבור אותם, כשהייתי בצבא אין מצב שהיה קורה כזה דבר והם היו יוצאים בחיים, אבל לאט לאט מתרחשת נסיגה בערכים, כרסום בהרתעה ויבוא היום וכולנו נשלם על כך..אולי זו דרכו של עולם, אולי רק אחרי אירוע רע משמעותית אתה ומי שחושב כמוך תסכימו איתי, אבל היי (כמו שאומרים הצעירים) הרי כולנו באותו הצד, הלא כן?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהמחמלי, אחיי גיבורי התהילה ,כל הרפאים , משל"ג עד 2000

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #86  
ישן 28-06-2014, 22:23
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,227
מידע עא 2303/11 מדינת ישראל - משרד הביטחון נ' לוטפי חסן עואודה (עליון, א' חיות, נ' הנדל, צ
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

השבוע ניתן פסק דין בעליון שלהבנתי משנה את הגישה ביחס לגניבות אמל"ח מצה"ל, ואולי גם ביחס להסתובבות בשטחי אש.

ציטוט:
אחריות בנזיקין של המדינה - בית המשפט העליון דחה ערעור של המדינה על פסק דין שקבע את אחריותה לנזקים שנגרמו עקב התפוצצות רימון רסס צה"לי בכפר אידנא שבנפת חברון בתחילת שנות התשעים.

בעקבות ההתפוצצות, שאירעה בעת שבמקום התנהלה תהלוכה לרגל חג הקורבן, נהרגו שלושה אנשים ונפצעו רבים אחרים. נקבע, כי המדינה לא עמדה בנטל שהועבר אליה מכוח חזקת "דבר מסוכן" להוכיח כי לא התרשלה בטיפול ברימון, על אף שלא הוכחו נסיבות הגעתו אל הכפר או מה גרם להתפוצצותו.

ביום 2.7.1990 התפוצץ בנסיבות בלתי ברורות רימון רסס צה"לי בכפר אידנא שבנפת חברון, שעה שהתקיימה במקום תהלוכה לרגל חג הקרבן. כתוצאה מההתפוצצות נהרגו שלושה אנשים ורבים אחרים נפצעו. בעקבות הדברים, הגישו הפצועים, עיזבונות המנוחים והתלויים בהם (המשיבים בהליך דנן), תביעות נזיקין נגד המדינה.


בעברית: פלסטינים שיחקו או אף הטילו רימון חי, מן הסתם גנוב מצה"ל- והמדינה אשמה.

האם זה יביא להחמרת הצעדים נגד גניבת תחמושת ולשיפור השמירה על נשק ותחמושת (אולי במידה שתפגע באימונים ובביטחון)? אולי פלוגה שתראה מישהו מתעסק עם נפל בשטח אש תהיה אמורה לעזוב הכל ולתפוס אותו, כי במיקרה וייפגע חו"ח המדינה תצטרך לפצותו?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #89  
ישן 12-09-2014, 18:54
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,258
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

אירוע פלילי/ביטחוני בצאלים, הגולש agent_amos פתח אשכול (נמחק בכדי לשמור על רצף באשכול הזה) בזו הלשון:
ציטוט:
בדואי איים על חייל בשטחי האש של צאלים בסכין, נורה ונפצע קשה
http://news.walla.co.il/?w=/2689/2784757
חבורה של , גזענים, סכסנים אוהבי ריב ומדון, אתר וואלה הזה. בדואי במקרה, זה יכול להיות יהודי, צ'רקסי, ערבי או דרוזי, בא לגנוב משטחי האש של צה"ל, ונורה ע"י קצין צה"ל לאחר שהוא שלף סכין ואיים על חייו של הקצין. וואלה הגזענים , שמים תמונה של גשש בדואי, שמסמל על האדמה סימני עקבות, ועושה את עבודתו. איך קשור גשש בדואי, לזה שדרעק אחר במקרה מהמוצא שלו, איים על חייל בצה"ל, איפה ההגיון?

אני יכול לספר לכם שהנפגע הגיע אל חדר הטראומה של סורוקה (בהנהלת הגולש kipodon) עם סימני חיים קלושים ופצעי ירי בבטן ובחזה.
מנהל המחלקה ייצב אותו ולאחר מכן ניתח אותו, כעת הוא בהתאוששות.


















נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 12-09-2014 בשעה 19:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #91  
ישן 14-09-2014, 11:43
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,258
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 90 שנכתבה על ידי מרקויס שמתחילה ב "טוב מאוד, כל הכבוד לקצין שירה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מרקויס
טוב מאוד, כל הכבוד לקצין שירה בו, מקווה שהפרקליטות הצבאית לא תיטפל אליו..

מוקדם לדעת את עמדת הפרקליטות, כמו בכל אירוע של הפעלת נשק קודם מתקיים תחקיר.
אבל משפחת הנפגע כבר טענה שטענות צה"ל לא היו ולא ניבראו, הבחור עבר שם "לתומו והחיילים ניטפלו אליו", יש כבר עו"ד שמנסה לגבש תביעה...

אתמול היה עוד אירוע ביטחוני/פלילי באותו סגנון לא רחוק משם, לבי"ח סורוקה הובא עוד בדואי שנפצע מפיצוץ פצמ"ר, יוצב ועבר ניתוח.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #98  
ישן 15-09-2014, 21:44
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,258
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 97 שנכתבה על ידי kipodon שמתחילה ב "היפגעות בשטחו אימונים"

פרסום של תנועת רגבים
מאות קצינים: לשים קץ להפקרות בשטחי האש בצאלים
http://regavim.org.il/%d7%9e%d7%90%...0%d7%a9-%d7%91/

שני אירועים שוברי שיגרה (שיגרת המערב הפרוע של הבדואים בשטחי האש של צה"ל) היו לאחרונה:
- פס"ד אבו-מאדי עטאף במחוזי ת"א (תיקראו זה מעניין, קישור לפס"ד כאן)
- האירוע האחרון בו קצין צה"ל ירה בבדואי שאיים עליו עם סכין

חלק מההפקרות נבע מכך שלמדינה היה יותר נוח לגרום לצה"ל למגן את עצמו לדעת מאשר לטפל בגנבים (בשם השקט התעשייתי)
הבדואים עבדו בשיטת מצליח - ניכסו לשטחי אש תוך כדי אימון בניסיון לגנוב, אם גנבו הצליחו.
אם חיילי צה"ל הפריעו להם או פגעו בהם אז באה התביעה בבימ"ש, לא פעם זכו.

אבו מאדי עטאף ובן דודו נסעו על טרקטורון מהיר במהלך ירי טנקים על שלדות, הם רצו מתכות אבל בעיקר את המתכות היקרות מהם מורכב הראש של פגז ח"ש-חץ.
הם ניסו לגנוב אותם תוך כדי ירי ע"י כך שהתחבאו אחרי שילדה וניסיון לאסוף את שאריות הפגז מייד אחרי הירי.
אחד הפגזים עבר את השילדה ופגע בגנב, הוא הובהל לסורוקה במסוק צבאי שם הצוות הרפואי הציל את חייו, משם עבר לתהליך שיקום.
תוך כדי כך תבע את צה"ל, תביעתו כאמור נידחתה על הסף (שקרים בלי סוף על רעיית גמלים והיה איתו מגלה מתכות)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #103  
ישן 17-09-2014, 15:31
  משתמש זכר מרקויס מרקויס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.12.08
הודעות: 5,329
בתגובה להודעה מספר 100 שנכתבה על ידי lior432 שמתחילה ב "נו? לא נמאס לברבר? איזה..."

ליאור אתה משתייך לארגון מאוד מרובע שכבול מהביצים שלו ולכן לא תוכל להבין הגיון פשוט ובריא מהו, מה הקשר לדאע''ש? עוד מעט תכתוב לי גם משטרים אפלים\חולצות חומות ושנות ה30...
בינתיים רואים שהמשטרה לא מסוגלת לעצור את התופעה הזאת, ראה למשל את הפרוטקשן הנרחב באתרי הבניה בדרום (לא רק בדרום), אתה יכול לצטט לי מספר החוקים עד מחר, אתה יכול לתת הסברים מיופיפים עד מחרתיים, האמת הקשה לעיכול היא שלאזרחים נשבר הבולבול מחוסר האונים של המשטרה, ואני ממש לא מאשים את המשטרה אני מאשים את מערכת המשפט הסוטה שיש לנו במדינה בה הפושע הוא יקיר המערכת והאזרח הפשוט והישר הוא נדפק על כל צעד ושעל..למה כל זה יוביל בסופו של דבר? עיין ערך ויג'ילנטים..
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהמחמלי, אחיי גיבורי התהילה ,כל הרפאים , משל"ג עד 2000

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #108  
ישן 27-12-2014, 21:42
  334yaron 334yaron אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.05.14
הודעות: 230
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

-


"האם הבדואים מתקרבים לתנועה האסלאמית?
כבר שנים שהבדואים בנגב מרגישים שהמדינה מפנה להם גב ושמתייחסים אליהם כאל פולשי קרקעות ופושעים. מי שזיהה שהבדואים מרגישים נטושים הם אנשי
התנועה האסלמית של ראאד סלאח. תנועה מוסלמית קיצונית, עם קשרים לחמאס, שהחליטה לאמץ את הבדואים ולדאוג לרווחתם. המטרה - לגרום לבדואים לאמץ
את השקפת העולם הקיצונית שלהם"

http://www.mako.co.il/news-israel/l...de78a41004.htm#


אם המצב לא השתפר, ואני לא רואה איך הוא משתפר. אז אנחנו בבעיה גדולה.

בעוד כמה שנים , סיכוי גדול(לפי המצב כיום) שלא מעט בדואים(ומספיק שמספר מצומצם) יתקרבו יותר לחמאס ויהפכו ממש לפעילים(של חמאס).

הם יוכלו לחדור לבסיסי צה"ל או סתם לתצפת על אימונים ולהעביר את המידע לחמאס.

רק שלא יתעוררו לאחר שתהיה פגיעה בנפש.





-
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #109  
ישן 29-07-2015, 13:35
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,825
תקדים: נהג טרקטורון ייתבע על מיליוני שקלים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

תקדים: נהג טרקטורון השבית אימונים וייתבע על מיליוני שקלים
הפרקליטות ומשטרת ישראל יגישו תביעות נגד גנב מתכות, שהגיע עם טרקטורון לשטח אש, השבית עשר יחידות למשך שעה וחצי וניסה לברוח ממסוק משטרתי. קצין משטרה: רק תביעות אזרחיות יגרמו לצמצום התופעה

שמעון איפרגן | פז"ם

בשנים האחרונות אירעו עשרות מקרים של גנבי מתכות שחדרו לשטחי אש ברחבי הנגב, בעיקר באזור צאלים. הגנבים מגיעים רכובים על טרקטורונים בעיצומם של אימונים של יחידות קרביות, מחפשים תחמושת וגרוטאות, וגורמים במקרים רבים לשיבושי האימונים ואף להשבתתם. היו אף מקרים מסוימים בהם גנבי מתכות נפגעו באורח קל עד קשה מירי במהלך האימונים, או מעלייה על פגזי מרגמות ומוקשים.

באחד המקרים, טייסי חיל האוויר שהיו אמורים לבצע תרגיל עם חיל השריון שדימה כיבוש יעד, נדהמו לגלות שהמטרות נעלמו תוך כדי האימון. הנזק מהשבתת אימון או הפסקתו נאמד במיליוני שקלים. לא פעם חיילים שמבחינים באותם טרקטורונים שעל גביהם דוהרים גנבי המתכות נוצרים את האש בעיצומם של האימונים כדי לא לפגוע בהם.

"החלטנו להילחם בתופעה הזו בכל הכלים העומדים לרשותנו", הסביר קצין אג"ם בתחנת משטרת דימונה, רפ"ק ארקדי שוסטר. "זו תופעה חמורה שגורמת לפגיעה באימונים של חיילי צה"ל ובהכשרתם ולכן החלטנו להילחם באותם גנבי מתכות באמצעות תביעות אזרחיות על גניבת מתקני האימונים והתשתיות שהושקעו בהם משאבים רבים, מתוך תקווה שזה ירתיע אותם להיכנס לשטחי אש. אנחנו רוצים ליצור תקדים שאותם גנבי מתכות יחשבו פעמיים אם לפגוע באימונים".

"היה יכול להסתיים באסון"
ההחלטה הזאת באה לידי ביטוי בשבוע שעבר, כאשר ס', תושב ביר הדאג' כבן 40, גרם להפסקת אימונים של עשר יחידות שהתאמנו בשטחי האש של צאלים. ס', על פי החשד, חדר בשעת בוקר לשטח אש יחד עם חברו – כשהם רעולי פנים –במטרה לגנוב מתכות. המפקדים בתרגיל הורו לחיילים להפסיק את האימונים ובמקביל מיהרו לעדכן את המשטרה.

שוטרי תחנת דימונה בפיקודם של רפ"ק יוסף צדוק ורפ"ק שוסטר הגיעו במהירות לשטח האימונים ופתחו במרדף אחר ס' וחברו שנהגו במהירות גבוהה בטרקטורונים. מסוק משטרתי שהוזנק לאוויר עקב אחר ס' והטייס כרז לו לעצור אבל ס' לא ציית לשוטרים והמשיך בניסיון הבריחה שלו מהמקום. בסופו של דבר, המסוק נחת בסמוך לס' וקצין משטרה שניהל אחריו מרדף רגלי קצר עצר אותו. חברו של ס' הצליח להימלט. כעבור כשעה וחצי חודשו האימונים בשטח האש.

"זה יכול היה להסתיים באסון. ההתנהגות של ס' הייתה מסוכנת וחסרת אחריות", טען רפ"ק שוסטר. נגד ס' הגישה היום (א') פרקליטות מחוז הדרום כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, עם בקשה לעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בכוונת המדינה כאמור להגיש תביעה ראשונה מסוגה על פגיעה באימונים וגניבת ציוד משטחי אש.

את התביעה מגבשים כמודל ראשוני בתחום נציגי הפרקליטות, המשטרה, רשות שמורות הטבע והסיירת הירוקה, כאשר ס' צפוי להיתבע על גרימת נזק של מיליוני שקלים בגין הנזק שגרם.
http://www.mako.co.il/pzm-magazine/...a54ace41006.htm

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
צילום: חטיבת דוברות משטרת ישראל
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #111  
ישן 02-06-2016, 20:24
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,914
קיטבג עם אמצעים נגנב ע''י תושבי הנגב המערבי מחיילים בשטח בצאלים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4811335,00.html

חבר'ה, בלי פוליטיקה,
זה פורום צבא ובטחון, כאן מדברים על קוטר של גלגלים ועל ירי תותחים,
אימוני חיילים ואיך הם מצטלמים,
אבל אף מילה על החלטות ומדיניות,
כי הרי התמונה של החייל ממבצע החזרת הציוד היא הקובעת את תחושת הבטחון,
ואם כמה תושבי הנגב המערבי גנבו איזה קיטבג, אז הטיפול הנכון
הוא כנראה לשפוט כמה חיילים מצבא ההגנה
ואולי צריך להצטייד במערכת שו''ב סופר אולטרה מתקדמת, ולקנות עוד צוללת.
ותשתיקו כבר את הזקנים שאומרים
ששוטר טורקי אחד עם שוט היה משליט סדר בחצי מהגליל

בהצלחה לכולנו

נ.ב.
כל מי שראה את הדבר הזה מגיע עקב חוויות אישיות מהמילואים בצאלים, ואולי גם התריע, או
הגיב בהתרגשות באשכולות עבר,
אז אין דבר,
מחר יהיה עוד אבוקדו
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #116  
ישן 20-01-2017, 13:33
צלמית המשתמש של a_tell
  משתמש זכר a_tell a_tell אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.06
הודעות: 1,500
בתגובה להודעה מספר 115 שנכתבה על ידי שלמה30 שמתחילה ב "מממ.."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NRG
לדברי הלוחמים, ניתנה הנחיה להוציא מכלולי נשק בלילות כדי למנוע מצב בו מישהו יבצע ירי לעבר גנבים – טענה אותה שלל גורם צבאי רשמי. מנגד, החיילים טוענים כי מדובר בהנחיות המגיעות מלמעלה, וכי אין ביכולתם לפתוח בירי לעבר הגנבים
את ההנפצה הזאת מישהו (כציטוט מרוטר.נט) מישהו כבר הביא בקבוצת הוואטצאפ של הסוללה שלי במיל'. הייתי בצאלים בשבוע שעבר ובזה שלפניו, וההנחייה להוציא מכלולים מהנשקים (שפסחה על הצוות שלי) הייתה במפורש רק כחלק מתרגול דימוי אוייב (שחס וחלילה לא יהיה דו''צ) ולא לשום מטרה אחרת. בלילות שמרו עם נשקים תקינים וכוננות.

_____________________________________
"היטלר מת, סטלין מת ועוד כמה ששכחתי את שמם

ובכל זאת עדיין נשפך כאן דם"

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



נערך לאחרונה ע"י a_tell בתאריך 20-01-2017 בשעה 13:35.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #118  
ישן 01-03-2017, 23:16
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,914
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

עדכון מהחיים:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4929529,00.html

אישום: פרץ לבסיסים וגנב פגזים בשווי מיליוני שקלים
הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד תושב מצפה רמון שפרץ יחד עם שותפים נוספים לבסיסים צבאיים בדרום הארץ וגנב תחמושת בשווי מיליוני שקלים. על פי כתב האישום, כשאדם נוסף עלה על המעשים הוא צורף לחבורה וכך הרווחים גדלו
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #142  
ישן 02-06-2020, 23:19
  Origlo Origlo אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.03.11
הודעות: 72
בתגובה להודעה מספר 140 שנכתבה על ידי סיורניק שמתחילה ב "רועי שרון מפרסם לכאורה את..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי סיורניק
רועי שרון מפרסם לכאורה את מסקנות מפקד המא"ט מהאירוע.
בגדול, המסקנה היא שאסור לרדוף אחרי בדואים



https://rotter.net/forum/scoops1/632105.shtml#1

התחקיר הזה נראה מצחיק על גבול העצוב מהצד, אבל בסופו של דבר במסגרת הוראות הפתיחה באש הנוכחיות מרדף אחרי גנבים אכן די מיותר. גם אם תתפוס אותם, מה תעשה בדיוק? תבקש מהם בנימוס להחזיר את מה שלקחו? חוץ מלהכניס חיילים לסיטואציה נפיצה שאין להם שום יכולת להתמודד איתה זה לא עושה שום דבר חיובי.

בנימה אישית, אוהד מאור היה המג"ד שלי בצוק איתן ואני מלא הערכה אליו כמפקד. אני לא מצפה ממנו בתפקידו הנוכחי לפתור את בעיות האבטחה בצאלים, הרי ברור שהוראות פתיחה באש נקבעות הרבה מעל הדרגה שלו.
כן הייתי מצפה ממישהו במטכ"ל לקחת פיקוד ולטפל במחדל הזה סוף סוף, אבל היי - הם עסוקים בדברים יותר חשובים .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #145  
ישן 03-06-2020, 07:53
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,841
בתגובה להודעה מספר 142 שנכתבה על ידי Origlo שמתחילה ב "[QUOTE=סיורניק]רועי שרון..."

מזכיר את סיטואציית שי דרומי.
גנבים עושים ככל העולה על רוחם, ובעצם רק למשטרה יש סמכות ויכולת לעשות עם זה משהו, אבל היא רחוקה ועסוקה ולא יצא שום דבר מלקרוא לה.
כמו החקלאים, הגנב יכול לבוא, להעמיס איזה ציוד שהוא רוצה בנחת, לנסוע בשקט ולחזור הבייתה, בעוד שהחייל החמוש מתקשר למשטרה ש"תפתח בחקירה", התיק ייסגר מחוסר עניין לציבור ויירשם בסטטיסטיקה, וצה"ל "ייראה בחומרה".
איכשהו, יש לי תחושה שדרך אחת לפתור את זה היא שבסיס צאלים מקבל X ציוד, ולא מקבל שום השלמות. גנבו לך? תסתדר בלי. אני בטוח שאז אבטחת הציוד והכוח שיש להפעיל כדי לאבטח את הציוד פתאום יתאימו למשימה.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #148  
ישן 03-06-2020, 12:05
צלמית המשתמש של סיורניק
  משתמש זכר סיורניק סיורניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.05.13
הודעות: 2,024
בתגובה להודעה מספר 142 שנכתבה על ידי Origlo שמתחילה ב "[QUOTE=סיורניק]רועי שרון..."


לצפייה בציוץ המקורי באתר Twitter, לחצו כאן.
_____________________________________
"נומה עמק, ארץ תפארת, אנו לך משמרת"

"צה"ל הוא הצבא הערבי הטוב במזרח התיכון" - עזר וייצמן (על זרוע היבשה)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #151  
ישן 03-06-2020, 13:51
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,259
בתגובה להודעה מספר 150 שנכתבה על ידי The_last_Apachi שמתחילה ב "מה אתה מציע בתור אזרח?"

בני אדם מתעקשים על החשוב להם, עושים עבור החשוב להם.....מי שמוצא טעות בתלוש המשכורת שלו...לא ישתוק, מי שהשיגו את גבולו, יגיב בהתאם, מי שרוצה להיות אזרח טוב - הולך להצביע....השאלה מה מצוי ברשימה של ה'ייהרג ובל יעבור' של האזרח.....הדוגמאות שכבר רשמתי - ברשימה. מסתבר כי ה'אזרח' יכול לחיות עם 5000 איש המתים מדי שנה מזיהום שדבק בהם בבתי חולים, הוא יכול לחיות עם שעה מיותרת ביום שהוא מבזבז בכבישים, והוא יכול לחיות עם גניבות בצאלים.....אם לא, לטעמי, הוא היה מצביע רק למי שמציע תכנית עבודה חד משמעית לפתרון הבעיות, ובבחירות האחרונות המשמעות היתה- לא להצביע.....לפחות כך אני חשבתי שאני לא יכול להצביע למי שלא מתכוון לפתור סדרה של בעיות.....אני כנראה חריג, אין עוד הרבה שישבו בכלא, במקרה אחד, ושמו עליהם אזיקים במקרה שני, כי לא רצו לקבל את דין המחליטים.......והטכניקות לשינוי הם רבות....אך קודם כל צריך רצון אמיתי לשינוי.

נערך לאחרונה ע"י רם אדמון בתאריך 03-06-2020 בשעה 13:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #153  
ישן 05-06-2020, 17:14
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,259
בתגובה להודעה מספר 152 שנכתבה על ידי The_last_Apachi שמתחילה ב "ציפיתי לתשובה כזאת. אז אני..."

אכתוב אינטואיטיבית.....ראשית, אם המועמד לטעמי, קל יהיה להבין זאת, על רקע המועמדים הקיימים הוא יבלוט, הוא אמור לשרטט המצב הקיים, המאפיינים הקיימים....ומולם להציב מטרות....כהמשך, הוא אמור להציב תכנית עבודה שתיקח אותנו מהמצב הקיים למטרות......כשלהבנתי, השינוי המהותי יתבסס על ילדינו שיטופחו אחרת, כך שהשינוי יהיה מובן מאליו כתוצאה מחשיבה אחרת של ילדינו, מה שלא יכול להיעשות ע"י פוסטים וחברי כנסת אקראיים ............כיום,לא משרטטים לנו המאפיינים, לא מציבים לפנינו מראה שנבין באמת המציאות ,ללא התחמקות, ועיגול פינות, ולא מציבים מול המציאות המטרות המתאימות....מן פחד לעשות גלים, או סתם חוסר מודעות ואי הבנת האלטרנטיבה......אותו מועמד יתבסס על הבנת מציאות טובה יותר ועל רצון אמיתי להתמקד ולהגיע למטרות הנכונות
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #155  
ישן 05-06-2020, 23:39
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,259
בתגובה להודעה מספר 154 שנכתבה על ידי The_last_Apachi שמתחילה ב "קיוויתי, אבל היה מעט מאוד ספק..."

מצטער שאני לא כותב המתאים לך, יש להניח כי פתרון למצב נוכחי ממושך ולא משתנה יגיע ע"י גישה/חשיבה אחרת.....ומטבע הדברים גישה שונה לא תתקבל אוטומטית ע"י האחראים לגישה השלטת......אפשר לגשת לבעיה עם פתרונות קונקרטיים,לומר כי פה עושים x , ושם y, אך אפשר לגשת אחרת, לשאול מה לא תקין, למה לא תקין....האם המקור לכשלים הינה היכולת האנושית, או מספיק שאם נוריד ההוראות המתאימות....הדברים יסתדרו.....אני בעד בניה של עתידנו מלמטה למעלה, ולא מלמעלה למטה.....ואם אהיה טיפה יותר קונקרטי, טיפול בתשתיות, בתשתית האנושית, 'ייצר' פה אנשים גם עם יכולות קומוניקטיבית טובות יותר, שבכדי ללבן נושא כראוי ישתמשו בביטויים יותר ענייניים מ-'בלה בלה פקה פקה' המשדרים כי האומר לא מסכים עם בן שיחו, אבל לא מסבירים באמת מדוע......ללא קומוניקציה עניינית, לא נצליח לתת הפתרונות הנכונים.....המועמד הראוי בעיניי צריך תפוס השור בקרניו, ולא לתפוס את קהל שומעיו בעזרת אותו שיח שרגילים אליו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #157  
ישן 04-06-2020, 11:32
  קגנס קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
מסכים לחלוטין, הבדואים הם בעיה לא מהיום
בתגובה להודעה מספר 156 שנכתבה על ידי vitaman שמתחילה ב "לפני שגם נושא זה יהפוך לחפירה..."

העניין איננו קיפוח, אפליה או מצב סוציו אקונומי ירוד (אף כי אלו קיימים בהחלט). לבדואים יש מסורת עתיקה של אנרכיזם, התעלמות משלטון החוק ופרנסה מהשוד, הגניבה והפרוטקשן. כך היה בזמן הטורקים (וסביר להניח כמובן שהרב לפני כן). הבדואים הטילו חתיתם על הסוחרים שהעבירו שיירות בשטחי ארץ ישראל ועל הפלאחים בכפרים. כשהגיעו העליות הראשונות הציוניות והוקמו המושבות הן מייד נפלו גם הן קורבן לבדואים ובסופו של דבר מצאו לכך מענה, בעל יעילות חלקית למדי, בדמות ארגון השומר.
את הבדואים בצפון ישראל הצליחו לרסן במידה מסוימת עם השנים (עם כי כידוע, גם שם יש בעיות רציניות של פשיעה חקלאית וגביית פרוטקשן-בייחוד מצד הבדואים של טובא זנגריה). הסיבה לכך שהמצב בצפון טוב מבחינה זו מהמצב בנגב היא שבצפון יש יותר משילות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #158  
ישן 04-06-2020, 11:24
  קגנס קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
המצב מתסכל, אבל חייבים להבין שיש בעיה חוקית אמיתית
בתגובה להודעה מספר 134 שנכתבה על ידי Origlo שמתחילה ב "[B]תיעוד: גנבים וחבריהם..."

מדובר בבסיס בתחומי מדינת ישראל ובעבריינים שהם אזרחים ישראלים. המשמעות היא שלחיילים ולמפקדים יש מעט מאוד סמכויות חוקיות להפעיל כנגדם. במידה ויש גניבה שמתרחשת מול עיניהם הם כמובן, כמו כל אזרח ישראלי, יכולים לפעול כדי למנוע אותה. מעבר לכך, מרדפים או פעולות הרתעה וכו' לא מותרות מבחינת הסמכויות שיש לצבא בישראל.
אגב, זה לא רק עניין של בעיה מול עבריינים בדואים. זאת גם בעיה כשהצבא נתקל, למשל, בפעילי שמאל קיצוני שבהם לחולל בעיות.

בעיני, הפתרון טמון בהצבת כוח מג"במשמעותי וקבוע בשטח הרלוונטי, אשר לרשותו אמצעי ניוד מתאימים המאפשרים תנועה מהירה בשטח. כמדומני שלמג"ב יש סמכויות משטרתיות. כאשר חיילים נתקלים בשטח בעבריינים בדואים (כולל כאלה ש"סתם" מסתובבים בשטח אש- גם זו עבירה). יהיה עליהם להזעיק מייד את כוח הכוננות הנייד של מג"ב ובמידת הצורך לנסות עד הגעתם לשמור קשר עין עם העבריינים ו/או לתעד אותם.
במישור הענישה על המדינה להנחות את מערכת המשפט להעניש באופן משמעותי הרבה ותר מהמקובל היום את העבריינים הנתפסים ובמידת הצורך לחוקק חוקים מתאימים של עונשי מינימום בכלל, ולעצם החדירה לשטחי אש בפרט.

אני לא רואה פתרון מעשי אחר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #168  
ישן 04-06-2020, 11:44
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,915
מדובר בבסיס צבאי (או לכל הפחות שטח צבאי סגור)
בתגובה להודעה מספר 158 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "המצב מתסכל, אבל חייבים להבין שיש בעיה חוקית אמיתית"

עצם זה שחדרו אליו ללא אישור מצדיק על פי החוק מעצר, ע"י כל קצין בצה"ל,
כלפי כל אזרח.

אבל המפקדים לא לוקחים אחריות, ולא מממשים סמכות זו, כדי לא לייצר אירוע שיפגע בקידום,
והשופטים לא לוקחים אחריות, ומשחררים את מי שכבר נתפס,
תוך צפצוף מוחלט על "הנחיות המדינה" (שהרי מערכת המשפט היא לא גוף שכפוף להוראות שר כלשהו, וטענות צה"ל זוכות להתעלמות)
אז תרגילים מהסוג שהצעת לא ישנו כלום.


הדבר היחיד שיכול לשנות,
זאת החלטה של מב"ס - להשתמש בסמכות שלו, ובכוחות הרבים העומדים לרשותו.
אם צריך לצורך כך לפגוע בקידום כל מב"ס שמאפשר גניבות מהבסיס שלו - זה מה שצריך לקרות.
אני לא רואה פתרון מעשי אחר

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 04-06-2020 בשעה 11:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #169  
ישן 04-06-2020, 12:00
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,915
והרי לשון החוק
בתגובה להודעה מספר 168 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "מדובר בבסיס צבאי (או לכל הפחות שטח צבאי סגור)"

נתונה הסמכות לעצור אזרח לכל קצין צבא-הגנה לישראל בעת מילוי תפקידו ולכל חייל
כשהוא מפקד חוליית סיור בתפקידי אבטחה או סריקה בכל אחד מהמקרים הר"מ:-
1 )כאשר האזרח מצוי בקרבת הגבול ויש יסוד סביר לחשוד בו כי מסר או שניסה למסור
ידיעות בכל דרך שהיא לאנשים שמעבר לגבול;
2 )כאשר האזרח מצוי או משוטט במיתקן צבאי או בקרבתו ויש יסוד סביר להניח כי ביצע
או שניסה לבצע עבירה נגד המתקן;
3 )כאשר האזרח ממשיך להמצא או לשוטט במיתקן צבאי או בקרבתו לאחר שנדרש על ידי
חייל לעזוב את המקום;
4 )כאשר האזרח מצוי בקרבת הגבול או בקרבת מיתקן צבאי והוא מסרב להזדהות בפני
קצין או חייל כאמור;
5 )כאשר האזרח מנסה לעבור את הגבול שלא כדין;
6 )כאשר האזרח מצוי בקרבת הגבול או בקרבת מיתקן צבאי ולאחר שנשאל על ידי קצין או
חייל בדבר זהותו, הוא אינו מסוגל להוכיח את זהותו בצורה המניחה את הדעת והקצין
או החייל כאמור חושדים בו שפעל או שעומד לפעול נגד ביטחון המדינה;
7 )כאשר האזרח מצוי בקרבת הגבול או בקרבת מיתקן צבאי ולאחר שנשאל על ידי קצין או
חייל בדבר סיבת שהותו במקום, תשובתו אינה מניחה את הדעת והקצין או החייל
חושדים בו שפעל או שהוא עומד לפעול נגד ביטחון המדינה;
8 )כאשר האזרח נכנס לאיזור סגור או יוצא מאיזור סגור שלא לפי היתר כללי ואין בידו
רישיון אישי לכך
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #170  
ישן 04-06-2020, 12:20
  קגנס קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
סמכות "תיאורטית"
בתגובה להודעה מספר 168 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "מדובר בבסיס צבאי (או לכל הפחות שטח צבאי סגור)"

בפועל, מעבר לשיקולי החשש מהסתבכות שציינת (ואין לי ספק שהם קיימים) לקציני הצבא אין את המיומנות המקצועית והמנטלית לעסוק בשיטור. כמי שלקח חלק לא מעט שנים בפעולות שיטור בתל אביב, זה לא עניין פשוט. הצבא יצטרך להכשיר לכך את הקצינים וזה לא כל כך ריאלי. בטח כשחלק גדול מהקצינים שנמצאים בשטח הם קציני מילואים.
מג"ב הוא כוח שמתאים לשיטור ושאין שום מניעה להקים בסיס שלו בתוך שטח צאלים. מקסימום זה ידרוש הגדלה מסויימת של הגיוס למג"ב אבל תוספת שהיא לחלוטין בגדר האפשר.

לגבי מערכת המשפט- למעשה היא כן כפופה לחוקי הכנסת. כך נקבע למשל עונש מינימום לעבירת רצח. הכנסת יכולה לקבוע בחקיקה עונשי מינימום לעבירות של חדירה לשטח צבאי, לגניבת ציוד צבאי וכו'.
הכנסת כריבון צריכה לקחת אחריות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #171  
ישן 04-06-2020, 12:43
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,915
סמכות מלאה לכל קצין - כחלק מהיותו קצין בצה"ל, ולכל חייל בחוליית אבטחה
בתגובה להודעה מספר 170 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "סמכות "תיאורטית""

העניין המרכזי הוא - תפקיד האבטחה הבסיסית בעניין:
צריך לגבש נוהל לטיפול במקרים כאלו, ולהדריך את הקצינים וחוליות האבטחה לפעול לפיו.
לא כל הקצינים בצה"ל, בעולם, או ביקום - אלא הקצינים בבסיס, שקיבלו אחראיות על אבטחת הגדוד.
מחדל מתמשך בבסיס - תורגם למצב בו קצינים היו צריכים לפעול לפי סמכותם ושיקול דעתם

לפי שיטתך, כל חייל בכל בסיס בארץ, הרואה שמישהו חודר לבסיס,
צריך להתעלם מסמכותו, שיקול דעתו, ההכשרה והפקודות שקיבל, ולנסות לגלות אם יש כח מג"ב באזור שיעזור לו
כי הוא לא שוטר.

ציטוט:
לגבי מערכת המשפט- למעשה היא כן כפופה לחוקי הכנסת. כך נקבע למשל עונש מינימום לעבירת רצח. הכנסת יכולה לקבוע בחקיקה עונשי מינימום לעבירות של חדירה לשטח צבאי, לגניבת ציוד צבאי וכו'.
הכנסת כריבון צריכה לקחת אחריות.
מערכת המשפט לא כפופה לחוקי הכנסת - אלא אמונה ליישם אותם. "המדינה" (שזה לרוב הרשות המבצעת) לא יכולה להחליט עבור השופטים מה העונש יהיה.
חלק גדול מהבעיה זה לא עונשי מינימום נמוכים,
אלא שחרור מאסיבי על רקע טכני (למשל כי גנבו את השלט, או פרצו את הגדר).
הכנסת יכולה לחוקק חוק שיסתום את הפרצה הזו. אבל השופט המעוניין בכך - ימצא פרצה אחרת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #172  
ישן 04-06-2020, 12:58
  קגנס קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
סמכות בתוך הבסיס, ושוב, סמכות על הנייר
בתגובה להודעה מספר 171 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "סמכות מלאה לכל קצין - כחלק מהיותו קצין בצה"ל, ולכל חייל בחוליית אבטחה"

לא עוזר שיש סמכות על הנייר אבל האחראים על האבטחה הם נרפים ו/או חסרי המיומנות והמנטליות הדרושה. היתרון של מג"ב הוא שהוא מתאים לתפקיד. ואני לא מדבר על כל מקום בארץ. אני מדבר ספציפית על הבסיס הזה שהוא ידוע כבעייתי במיוחד מהבחינה הזו. כאבטחת הבסיס נעזרת בכח מג"ב קבוע הנמצא במקום אזי פתרת בעיה גדולה. וזאת בייחוד כאשר כוח האבטחה כן מצליח ב"משימתו". בצאלים יש לך הרבה גניבות ציוד ונשק שמתרחשות מתחת לאף של האחראים על אבטחת הבסיס. כאן הבעיה איננה חוסר יכולת או חוסר סמכות בפועל לעצור את הגנבים. בהיבט זה נדרש שכח האבטחה יהיה יעיל וערני. לא צריך סמכויות מיוחדות. וכאשר הגנבים או המסתננים כן נצפים (לפני, אחרי או במהלך "מילוי תפקידם", אזי צריך את המג"בניקים שיוקפצו למקום כדי לסייע בתפיסת העבריינים, ובוודאי כשהתפיסה מצריכה מרדף אל מחוץ לשטח הבסיס.

אני לא מבין מדוע לדעתך הפתרון הפשוט הזה אינו מציאותי ואינו יעיל למקרים מהסוג שאני מתאר (ומהסוג שהביא להקפצת האשכול).

ענישה מרתיעה זה כבר מחוץ לעניין של צה"ל. כאן השופטים פועלים בהתאם לחוק כפי שהוא נקבע. נכון, בית המשפט יכול למצוא פירצות טכניות בחוק כדי לזכות את החשודים או להפחית מעונשם אבל למקרים כאלה קיימת ערכאת ערעור. קודם כל שישנו את החוק כך שיצומצמו פרצות כאלו ותוחמר הענישה. אחר כך אם יש שופטים שבכל זאת יתעקשו על גישה רחמנית ניתן יהיה לערער על פסקי הדין שלהם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #185  
ישן 02-01-2021, 21:46
  MaRTyR MaRTyR אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.08.04
הודעות: 371
כ-93 אלף (!) כדורי 5.56 נגנבו לפי החשד בימים האחרונים מהבונקר של בסיס צאלים.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"


לצפייה בציוץ המקורי באתר Twitter, לחצו כאן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #188  
ישן 04-01-2021, 08:56
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,914
בתגובה להודעה מספר 185 שנכתבה על ידי MaRTyR שמתחילה ב "כ-93 אלף (!) כדורי 5.56 נגנבו לפי החשד בימים האחרונים מהבונקר של בסיס צאלים."

זה בסך הכל טנדר אחד או לנדקרוזר בדואי אחד.
לא יותר מעשרים ארגזים.
המספר פה הוא לצורך ניפוח הדרמה. בסוף זה ביצוע שדורש עד ארבעה אנשים ורכב יחיד.
ושומרים חיילים בני 18 וחצי עד עשרים שגם לא רוצים למלא את התפקיד שלהם וגם יודעים שאם יפעילו כח על בדואי, צה"ל יפעיל עליהם כח.
והנה הממשק בין צבא לבטחון...
אני מעריך שחלק מזה קשור להתכוננות של יושבי טובא זנגריה וביר הדאג' (וכיוצא באלה) לעליה לשלב הבא בעימותים מול המשטרה והממשל של מדינת ישראל.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #189  
ישן 04-01-2021, 11:25
  yauli yauli אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.11.19
הודעות: 12
בתגובה להודעה מספר 188 שנכתבה על ידי רגב06 שמתחילה ב "זה בסך הכל טנדר אחד או..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי רגב06
זה בסך הכל טנדר אחד או לנדקרוזר בדואי אחד.
לא יותר מעשרים ארגזים.
המספר פה הוא לצורך ניפוח הדרמה. בסוף זה ביצוע שדורש עד ארבעה אנשים ורכב יחיד.
ושומרים חיילים בני 18 וחצי עד עשרים שגם לא רוצים למלא את התפקיד שלהם וגם יודעים שאם יפעילו כח על בדואי, צה"ל יפעיל עליהם כח.
והנה הממשק בין צבא לבטחון...
אני מעריך שחלק מזה קשור להתכוננות של יושבי טובא זנגריה וביר הדאג' (וכיוצא באלה) לעליה לשלב הבא בעימותים מול המשטרה והממשל של מדינת ישראל.


בכל ארגז תחמושת יש 990 כדור, אז מדובר לפחות על 1000 ברוסים, אז נכון שזה נכנס בטנדר ו2-4 אנשים יכולים לעמיס את זה אבל בכל זאתהם מצאו דרך להכניס רכב לבונקר (או לאיפה שזה היה באמת) והיו במקום לפחות שעה+ עד הכל עלה לטנדר

עד שהמדינה והמשטרה יחליטו לטפל בתופעה של הבדואים בצאלים זה לא יגמר (אין לזה קשר לצבא) ולפי דעתי לא יטפלו בזה עד שלא היה איזה חייל שיתעצבן וירה על גנב או להפך...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #192  
ישן 06-01-2021, 09:48
צלמית המשתמש של סיורניק
  משתמש זכר סיורניק סיורניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.05.13
הודעות: 2,024
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

זה לא רק אמל"ח ותחמושת - גם רכבי מילואימניקים נגנבים ממש מול הש"ג בצאלים.

תיעוד: רכב של חייל מילואים נגנב מחניון סמוך לש.ג. בצאלים


לצפייה בציוץ המקורי באתר Twitter, לחצו כאן.


https://rotter.net/forum/scoops1/676258.shtml
_____________________________________
"נומה עמק, ארץ תפארת, אנו לך משמרת"

"צה"ל הוא הצבא הערבי הטוב במזרח התיכון" - עזר וייצמן (על זרוע היבשה)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #196  
ישן 07-01-2021, 10:40
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,914
בתגובה להודעה מספר 195 שנכתבה על ידי Prototype שמתחילה ב "מה זה הדבר בתמונה הראשונה?..."

בתמונה העליונה לדעתי צריח של טנק שוט (צנטוריון) טנק בריטי ששירת בצה"ל מלפני מלחמת ששת הימים ועד כמעט שנות האלפיים.
בתחתונה תובת נגמ"ש M113 אמריקאי- הנגמ"ש הרגיל הנפוץ בצה"ל.
יש לו תובת אלומיניום.

הכלי שחותך כאלה הוא ברנר וצוות של שניים מספיק לביצוע העבודה בנוחות. שני טנדרים לכל היותר ואתה מסודר.
אפשר גם עם אחד.
אח"כ בשבת או שישי בלילה לפי תצפית מביאים משאית להעמיס עם מנוף ואתה מסודר.
והיהודים טיפשים אז הם לא בודקים מי מקבל ומשלם כסף על המתכות האלו (פשוט יש כל כך הרבה נמלי-ים, מפעלי יציקות פלדה גדולים וגופים שיודעים להתעסק עם גופי מתכת כאלה בארץ, אין לתאר).
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #205  
ישן 05-02-2021, 18:00
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,259
בתגובה להודעה מספר 204 שנכתבה על ידי רם אדמון שמתחילה ב "אני הייתי רוצה להחדיר קודם..."

צאלים אינה יוצאת דופן, צאלים היא עוד סממן למדינה פרוצה, לתושבים המשלימים עם פגיעה בריבונותם, בביתם ובמה שאמור להיות יקר להם. כולם אמורים לדעת היום כי גדר ההפרדה פרוצה לפלסטינאים [להזכירכם, חוליית שב"חים רצחה את כריסטין לוגן ואת נטע שורק, ביצעה ניסיונות רצח נוספים, שוד, אונס, פריצות....וחייתה שנים באין מפריע בתוך זולות שהקימה בישראל ] ולכל מי שרוצה, וכי נתב"ג פרוץ לנושאי קורונה, לפני כן אריתראים הגיעו חופשי, אח"כ חזירים נכנסו חופשי לחיפה, ונמלת האש כבר דיירת ותיקה [בניו זילנד הקימו צוותים ייעודיים למלחמה נגדה, עוד לפני שחדרה לארצם, כך שהצלחתם עם הקורונה לא מפתיעה], בשריפה הגדולה בכרמל ויתרנו על ישובים שלמים, הכוחות הייעודיים לא הגיעו להגנתם וגם חלק נכבד מהמתיישבים ויתר על בתיהם [ מבצריהם?], שנים לפני, תושבים נהגו שלא לקרוא לכוחות הכיבוי לכבות שריפות, בכדי לא לשלם את עלות עבודת הכבאית....בקבר יוסף צה"ל לא התערב כאשר מספר ימים פלסטינים תקפו מתחם ישראלי...הזיכרון הקולקטיבי זוכר את מדחת ההרוג, ולא זוכר כי נתנו לאויב לכתוש מאחז ישראלי......לי יש תסריטים בראש המבוססים על הכרת המציאות, מה יקרה כאשר חיזבאללה ירצה לכבוש ישוב....לפני שדנים על איך מגינים, צריך את הרצון / האינסטינקט להגן על הבית, על הריבונות
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #206  
ישן 07-02-2021, 12:21
צלמית המשתמש של סיורניק
  משתמש זכר סיורניק סיורניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.05.13
הודעות: 2,024
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

אלמוג בן זיקרי: אירוע חריג בצה"ל (שכמובן לא דווח לציבור): בשבוע שעבר נתפסו צעירים בדואים מתל שבע בבסיס שדה תימן בנגב כשברשותם כדורים/תרמילים של m-16 ומעיל צה"לי. בעת שעברו תשאול, על פי החשד, הגיע צעיר נוסף מלקיה וזרק על החיילים רימון הלם/תרגול. כן כן, רימון על חיילים בשטח צבאי ודו"צ- צרצרים.






לצפייה בציוץ המקורי באתר Twitter,
לצפייה בציוץ המקורי באתר Twitter, לחצו כאן..




ללמדנו שלא מדובר רק ב"גנבים" ששותים ציוד כשלא שמים לב, וכמובן שכל המעורבים כבר משוחררים למעצר בית (שמי יאכוף אותו?)


נראה כאילו פתחו בשבועיים האחרונים בקמפיין מתוזמר של עוד ועוד פריצות וגניבות על בסיס כמעט יומיומי, כאילו להראות לנו מי בעל הבית וכדאי שנשלם את הפרוטקשן ונשתוק.
דברים כאלו לא קורים בואקום, ולי עולות מחשבות לא על חוסר אונים של האחראים אלא על שחיתות ושמירת המצב כפי שהוא בכוונה (הכוונה למב"סים ומעלה כולל במשטרה וכולל פוליטיקאים מהמגזר)

אולי מתישהו יימאס למישהו מספיק כדי לעשות משהו - ואני לא מדבר רק על מרדף אחרי הגנבים עצמם.
_____________________________________
"נומה עמק, ארץ תפארת, אנו לך משמרת"

"צה"ל הוא הצבא הערבי הטוב במזרח התיכון" - עזר וייצמן (על זרוע היבשה)


נערך לאחרונה ע"י סיורניק בתאריך 07-02-2021 בשעה 12:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #214  
ישן 09-02-2021, 11:05
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,914
בתגובה להודעה מספר 213 שנכתבה על ידי ענקנמן שמתחילה ב "בכתבה המעודכנת המינוח יותר..."

אין מספיק מידע להחליט אם זה שקר. לעצור רכב מתפרץ בירי זה עניין גדול מאוד. ברוב המקומות הנהלים מתייחסים ומגדירים.
מרחב הש"ג מואר ברמה טובה למדי ולכן בהחלט יכול להיות שהיו מי שראו את החודר רץ מן הרכב וידיו פנויות (זה יכול להיות, כשאדם רץ ספרינט הידיים עובדות, אז זה יתכן).

לגבי הודעות דו"ץ על "בשום שלב לא נשקפה סכנה"- זה כמובן שקר או טעות גסה בשיקול הדעת של מנסח ההודעה.
בדומה לגנב שרצח את השוטר שלומי אסולין זכרו לברכה, שרדף אחריו https://news.walla.co.il/item/2626179
בדקירת מברג בצוואר- חודר עבריין שכבר הראה כוונה בעצם חדירתו האלימה למתחם שמור ומסומן היטב,
אין אפשרות סבירה לקבוע כי לא נשקפה סכנה בשום שלב.
תוסיפו את החשיכה וניתן ללמד ולאמן בקלות חיילים ובמיוחד חיילים איך לשפוט מצבי סכנה במשימות אבטחה (מה שמכונה "שמירה" ומקבל יחס היסטורי של עונש במקום יחס מציאותי של הגנה על אנשים וציוד).

הכל עניין של רצון פוליטי- האם בעל התפקיד בדרגה המתאימה מעוניין להעז ולמלא את תפקידו (לעמוד במשימה, להשיג את המטרה, לפעול, להחליט, לעמוד בפני ביקורת, לצקת תוכן של ביצוע לתיאור התפקיד)
או שהוא מסתפק בלהעביר את התפקיד.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #215  
ישן 09-02-2021, 11:31
צלמית המשתמש של סיורניק
  משתמש זכר סיורניק סיורניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.05.13
הודעות: 2,024
בתגובה להודעה מספר 214 שנכתבה על ידי רגב06 שמתחילה ב "אין מספיק מידע להחליט אם זה..."

נניח שזיהו שלא היה לו רובה ביד - מה עם רימונים? מטענים? מצלמות וציוד קצת יותר מתקדם?
בכל זאת בסיס חיל אוויר עם מטוסים די חדשניים?
איך מעזים לומר שלא היה איום? מדובר בפחדנות והתקרנפות.

בסופו של דבר הפורץ הנ"ל נכנס בקלות ויצא בקלות בלי להיתפס עם כל ההגנ"ק ושלדג בסריקות ומסוקים מעל. יכל לעשות הרבה נזק או להתקין כל מיני מתקנים לא ידידותיים בזמן הזה.


זכור לי שאחד מעקרונות האבטחה הוא לא לאבד קשר עין עם איום (פוטנציאלי או אמיתי) בדיוק מהסיבה שלך תדע בבסיס כזה גדול לאן הוא יגיע.
פעם הייתי שותף לתרגיל שזיהינו את ה"מחבל" בעין, ובמקום לרדוף ולהשמיד קצין האבטחה ניסה להכווין אותנו לחסימת צמתים והקמת מחסום בהתאם לנוהל
_____________________________________
"נומה עמק, ארץ תפארת, אנו לך משמרת"

"צה"ל הוא הצבא הערבי הטוב במזרח התיכון" - עזר וייצמן (על זרוע היבשה)


נערך לאחרונה ע"י סיורניק בתאריך 09-02-2021 בשעה 11:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #219  
ישן 09-02-2021, 13:28
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,914
בתגובה להודעה מספר 218 שנכתבה על ידי ענקנמן שמתחילה ב "הרכב לא נעצר בש"ג, הוא המשיך..."

צריך חייל (או מפקד) אמיץ ונחוש כדי לעבור בארבע שניות ממצב של שומר ש"ג משועמם במטלה משביזה וחוזרת על עצמה למצב של לוחם שיורה ירי לעצירה ברכב מתפרץ שפוצץ גלגלים ובכל זאת ממשיך נסיעה לתוך בסיס צבאי פעיל ובעל רמת חשיבות לאומית גבוהה.
אפילו שוערי כדורגל מקצועיים לא מצליחים לעצור כל בעיטה. והם מכוונים את עצמם לתשעים דקות מוגדרות ורואים כל התקפה ותוקף בעיניים.

זה נכתב כדי להדגיש את הצוך ביצירת מעטפת חוקית-נהלית-פיקודית -אימונית ומעשית למשימת אבטחה, במקומות בהם חשוב לארגון המאבטח להוית מסוגל לבלום חדירות עקיצה שכאלה.
ושוב- צבא ההגנה לישראל לא יודע לעשות את זה כמערכת.
זה מוכח לאורך עשרות שנים, ולכולנו יש חוויות למכביר - לחלקכם יש כבר חוויות של ילדים או אפילו נכדים שנתקלים בחוסר מקצועיות, היעדר רצון, גיחוך, רשלנות או טיפשות של העיסוק הצבאי במשימות אבטחה.


ומשהו שנתקלתי בו ברשת אחרת:
"אין איך לברוח מזה שבסוף אבטחה זה עמוד מרכזי בעבודת הצבא. בסוף רוב הזמן אין לחימה, הצבא עסוק בלהתכונן ולבצע משימות שאינן מלחמה מלאה.
אז חלק ממוכנות למלחמה והתכוננות אליה זה לשמר ציוד ובעיקר אנשים במצב כשיר.
אז שוב, חלק ממחזור חיים של יחידה צבאית ומתקן צבאי הוא אבטחה.
העניין הוא שזה לא מקצוע בצבא שלנו. בארגונים אחרים כן, אבל בצבא ההגנה- לא יודעים לעשות אבטחה.
אבטחה זה שימור פעילות מסוננת, מניעה וסיכול חדירות מסוגים שונים, בתוך תווך אזרחי. ומתברר שוב ושוב, שהתווך האזרחי מגיע בדיוק, אבל בדיוק,
עד גדר הבסיס והשער שלו.
פועל יוצא מזה- אנשים מתאימים (צריך להחליט), הכשרה מקצועית (יש בארץ מקורות), סמכויות (החלטות בתוך תשתית חוקית שקיימת כבר), ובקרה על ביצוע (מעניין)."
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #222  
ישן 09-02-2021, 17:19
  Prototype Prototype אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.12.14
הודעות: 935
בתגובה להודעה מספר 219 שנכתבה על ידי רגב06 שמתחילה ב "צריך חייל (או מפקד) אמיץ..."

כל פעולה בסיסית עוד יהפכו פה לחצי רמבו.
לא צריך לכבוש את בינת ג'ביל כדי לעשות עבודה של ש"ג.
צריך לעבוד על נהלים והוראות. או להביא חבר'ה שיודעים לעשות את זה.

https://www.ynet.co.il/articles/0,7...5629852,00.html
"מתה מפצעיה הנהגת שנורתה בידי מאבטחים בכניסה לנמל אשדוד
מחקירה ראשונית עלה כי נהגת הרכב לא שעתה להוראות המאבטחים, פרצה את המחסום הראשון והמשיכה בנסיעה מהירה. המאבטח שירה נחקר ושוחרר למעצר בית: "יריתי לפי נוהל מעצר חשוד כשהרגשתי סכנת חיים""

להזכירכם, שנה שעברה מנמל אשדוד.
לא מקרה נעים, אבל ביצעו את העבודה וכך גם החליט בית המשפט וסגר את התיק נגד המאבטחים.


אחת מהפאשלות המביכות של צה"ל וחיל האוויר בפרט.
אחד מהכיסתוחים בתקשורת. פעם כן פרצה, פעם לא פרצה, עצר בש"ג, לא עצר בש"ג.
זה רק מראה כמה הכיסתוח בצה"ל לא משתנה ולא משתפר רק דואגים לארוז את זה בתמונות יפות יותר בפייסבוק של דובר צה"ל.

או שגם פה, בדומה לפוסט הקודם שהיה דיון על חדירה מעזה עד סמוך לקיבוצים, לא קרה כלום והכל טוב. מקסימום ש"ג עפוץ...?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #223  
ישן 09-02-2021, 13:52
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,641
.... המחדל ממשיך...
בתגובה להודעה מספר 218 שנכתבה על ידי ענקנמן שמתחילה ב "הרכב לא נעצר בש"ג, הוא המשיך..."

... זוכרים ? לפני שנה היה שיטפון גדול בחצור, מה עשו? המב"ס המצטיין קיבל כנפיים להיות נספח צבאי...
זה נקרא "עונש מידתי" .

עכשיו אולי ישלחו את הש"ג לריענון איך שומרים עם שער סגור....
אולי נקרא לארוע כ"נס נבטים הראשון".
בטוחני שזה כבר לא יחזור על עצמו.
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #228  
ישן 10-02-2021, 07:45
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,258
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 225 שנכתבה על ידי baer שמתחילה ב "יש פה בשרשור כמה וכמה ארועים..."

לא רואים זנבות מאף שער כניסה לבסיס.
המטוסים שאתה רואה נמצאים כ 2 ק"מ מהש.ג הדרומי שזה בערך המרחק שהרכב נסע עם גלגלים מפונצ'רים עד שהוא החליט לעצור ולהמשיך רגלי.

דו"צ כבר בהודעה הראשונה שלו שיקר ותחם את האירוע לאזור הש.ג כהכנה לתחקיר שיימצא את הש.ג אשם וינקה את הבכירים.
והתחקיר הראשוני אכן הגיע בדיוק במתכונת הזו.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אתמול פורסם שבכירים בצה"ל במתח לקראת סבב המינויים הקרוב, הייתי רוצה שיהיו במתח על הפאשלות שהם אחראים עליהם.
בל נטעה, ממשלות ישראל לדורותיהן אשמות בהפקרות הטיפול בפשיעה של המגזר הזה (צפון,דרום,מרכז), אבל גם המשטרה והצבא.
נוח להם לחזל"ש ולחזור למסיבה ולפוזות. מה עם העובדות? סתם מפריעות, לא צריך להזכיר אותן.
ביפן מבושה הם היו מתפטרים, כאן הנבזות, הזחיחות והציניות שולטים - טפלון, לא נדבק בהם שום דבר.
רוצים טיפול?
- משפט דרייפוס לבכירים (מח"א, דו"צ וכו')
- למצוא את הבחור הזה ולגייס אותו, שימשיך בצורה סמויה בכל הבסיסים
- שינוי נהלי האבטחה והפתיחה באש
- הצבת מחסומים פיזיים גדולים וחזקים, לא כמה דוקרנים מסכנים שאפילו רכב פרטי יכול להתגבר עליהם


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 10-02-2021 בשעה 08:24.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #231  
ישן 10-02-2021, 14:36
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,258
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 230 שנכתבה על ידי ענקנמן שמתחילה ב "כבר כתבו פה על חוסר הערך של..."

יש מקרים שכן ויש מקרים שלא.
חוליה חמושה שבאה מתוך כוונה לחדור ולבצע פיגוע כנראה שאתה צודק.
גנב רכב שבטעות או לא בטעות הגיע לשער רוב הסיכוי שבזיגזוג היה מאבד שליטה ומתרסק על אחת מהן ומכאן טיפול של המשטרה.

אז ש.ג למעצר, בטונדות על הכביש ואפשר לחזל"ש? כל הכבוד על התחקיר והיישום המהיר.
רק נקווה עכשיו שימצאו תקציב לבטונדות, אולי יוותרו על אדיר אחד מההזמנה הקרובה...

אגב, גנבי שדה תימן העלו סירטון טיקטוקי עם התחמושת

לצפייה בציוץ המקורי באתר Twitter, לחצו כאן.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #234  
ישן 10-02-2021, 11:09
  Prototype Prototype אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.12.14
הודעות: 935
בתגובה להודעה מספר 228 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "לא רואים זנבות מאף שער כניסה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
לא רואים זנבות מאף שער כניסה לבסיס.
המטוסים שאתה רואה נמצאים כ 2 ק"מ מהש.ג הדרומי שזה בערך המרחק שהרכב נסע עם גלגלים מפונצ'רים עד שהוא החליט לעצור ולהמשיך רגלי.

דו"צ כבר בהודעה הראשונה שלו שיקר ותחם את האירוע לאזור הש.ג כהכנה לתחקיר שיימצא את הש.ג אשם וינקה את הבכירים.
והתחקיר הראשוני אכן הגיע בדיוק במתכונת הזו.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אתמול פורסם שבכירים בצה"ל במתח לקראת סבב המינויים הקרוב, הייתי רוצה שיהיו במתח על הפאשלות שהם אחראים עליהם.
בל נטעה, ממשלות ישראל לדורותיהן אשמות בהפקרות הטיפול בפשיעה של המגזר הזה (צפון,דרום,מרכז), אבל גם המשטרה והצבא.
נוח להם לחזל"ש ולחזור למסיבה ולפוזות. מה עם העובדות? סתם מפריעות, לא צריך להזכיר אותן.
ביפן מבושה הם היו מתפטרים, כאן הנבזות, הזחיחות והציניות שולטים - טפלון, לא נדבק בהם שום דבר.
רוצים טיפול?
- משפט דרייפוס לבכירים (מח"א, דו"צ וכו')
- למצוא את הבחור הזה ולגייס אותו, שימשיך בצורה סמויה בכל הבסיסים
- שינוי נהלי האבטחה והפתיחה באש
- הצבת מחסומים פיזיים גדולים וחזקים, לא כמה דוקרנים מסכנים שאפילו רכב פרטי יכול להתגבר עליהם


זו גם נקודה מןזרה.
מכיר מחסומים אחרים ובטונדות שמצריכות זיגזג בבסיסים אלו ואחרים. "הטכנולוגיה" עוד לא הגיע לנבטים?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #235  
ישן 09-02-2021, 22:34
  משתמש זכר זיגפריד ששון זיגפריד ששון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.12
הודעות: 271
בתגובה להודעה מספר 223 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב ".... המחדל ממשיך..."

מפקדת הבסיס בפועל לאותה יממה אף היא קודמה. למעשה אשמתה, גם לפי הדוח, גבוהה בהרבה. במשמרתה ראתה כיצד מפקדי טייסות אחדים נקטו יוזמה והורו לפנות מטוסיהם למרחב מוגבה. סך הכל מה מה שהוטל עליה הוא לברר ולהורות לאותם מפקדי טייסות שלא עשו זאת לפנות את המטוסים. אך כנראה זה היה אתגר קשה מדי. בעידן נורקין לא יתכן ענישה כנגד נשים.

ובכלל, אין ענישה הרתעתית של בכירים, במיוחד בחיל האוויר שמתגאה בתרבות הארגונית שלו. כוכבי ואלמוז - שהיה צריך להיות מפוטר על דיווח שקר עקבי לכנסת על מספרי גיוס של חרדים - מיללים על שבית המשפט התערב בהחלטתם להדיח מפקד בדרג בינוני במצ"ח שהודו שאין לו כל אחריות ומעורבות באירוע המדובר מלבד מה שהם מכנים אחריות פיקודית. התערבות בית המשפט בקבלת ההחלטות הפנימית בצבא היא כמובן שערוריה, אולם, האם למפקד חצור ונבטים לא הייתה אחריות פיקודית? האחריות הפיקודית מסתיימת בערך ובחיוניות של המפקד המדובר, ולגבי חיל האוויר של נורקין לפחות, גם הערכים ה"משפחתיים".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #238  
ישן 10-02-2021, 21:13
צלמית המשתמש של סיורניק
  משתמש זכר סיורניק סיורניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.05.13
הודעות: 2,024
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

שימוש ברחפנים לאיסוף מל"מ

*פרסום ראשון ב"המהדורה המרכזית" של חדשות 12: מחדל אבטחה חמור, פריצה נוספת לבסיס צה"ל בדרום: כנופיות גנבים אספו מודיעין באמצעות רחפנים | תמיר סטיינמן*
כפי שדיווח הערב (ד') כתב הדרום של חדשות 12, תמיר סטיינמן, כנופיות פורצים עושות לראשונה שימוש באמצעות כלי טייס - טיסנים ורחפנים שתצפתו מהשמיים וכך אספו מודיעין על מה שקורה בבסיס מחנה נתן על דרכי פריצה והימלטות. במקביל פגעו ברשת החשמל וגרמו לעלטה כדי שיוכלו בחסות החושך לפרוץ.
לכתבנו נודע כי לצה"ל ולמשטרה היה מידע על כוונה לפרוץ פנימה ובכל זאת לא הצליחו למנוע זאת.
בתחילת השבוע הבסיס נפרץ הפורצים חדרו לבסיס דרך הגדר, החשד הוא שהיעד היה אמצעי לחימה וציוד צבאי נוסף. הפורצים גנבו ציוד צבאי אחר. עד כה לא אותרו חשודים.

תגובת דובר צה"ל: "בעקבות אירועים חריגים באזור, הועלתה רמת הכוננות של הבסיס באופן מיידי, לרבות תגבור האבטחה ועיבוי יעדי ההגנה.
לא נגנבו נשקים, זוהתה פריצה בגדר שנחסמה באופן מיידי. בנוסף - בעקבות זיהוי כלי טיס אזרחיים במרחב הבסיס, נעשה שימוש באמצעיים טכנולוגיים בתיאום עם משטרת ישראל"

בברכה

אלון שני | דובר חדשות 12
_____________________________________
"נומה עמק, ארץ תפארת, אנו לך משמרת"

"צה"ל הוא הצבא הערבי הטוב במזרח התיכון" - עזר וייצמן (על זרוע היבשה)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #239  
ישן 13-02-2021, 21:28
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
הצעדים לשיפור אבטחת מחנות צה"ל והמלחמה בגניבות - עולים שלב
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

https://www.idf.il/%D7%9E%D7%90%D7%...A9%D7%9C%D7%91/

שמירה על רכוש צה"ל ועל מחנות צה"ל, כפי שמבהיר ומדגיש הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, היא "דרישה בסיסית המצופה מכל המפקדים והחיילים וביסודה עומדים ערכי המקצועיות, המבצעיות והדייקנות".

השקעה נרחבת בטכנולוגיה ותשתיות
מאות ביקורות בכלל בסיסי צה"ל
הקמת מערך הגנת המחנות תחת חיל המשטרה הצבאית
פרויקט "משמר בתנופה" לתשתיות ואמצעים מתקדמים
פרויקט "עין צופיה" למיגון בונקרים ונשיקות
כינוס חודשי של פורום מטכ"ל בסוגיית אבטחת מחנות
הקמת צוותי חניכה, בקרה וביקורת במילואים בכל פיקוד
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #244  
ישן 03-03-2021, 18:04
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 243 שנכתבה על ידי דה-דה שמתחילה ב "זה שיש בעיה אצל המשטרה ומערכת..."

עונש מוות ללא משפט על גניבה זה משהו חדש בספר החוקים של מדינת ישראל?
כן, אני מבין את התסכול, אבל זו כבר קיצוניות שמביאה איתה המון בעיות.
גם לשוטר אסור לדפוק כדור בגנב, מותר לו לדפוק כדור בכל אדם שמאיים על חייו או חיי אחרים באופן מיידי וממשי אבל לא על גניבה.
מה שכן ראוי לעשות, ונראה לי שגם סביר לעשות, זה לתת לחיילים (לא באופן גורף, אד-הוק) סמכויות עיכוב רחבות יותר, כולל שימוש בכח סביר, כולל תדרוכים בהתאם, וכולל גב מלא ככל האפשר על פעילויותיהם.
שגנב יידע שאולי כדור לא ידפקו בו אבל שכן הוא ירותק לרצפה אחרי קת בצלעות וייכפת באזיקון כאחרון המבוקשים. אה, כן. ושייכנס לכלא להרבה זמן אחר כך.
נראה לי שזה יהיה מידתי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #245  
ישן 03-03-2021, 20:37
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
מי השופט שיעניש את הגנב כך?
בתגובה להודעה מספר 244 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "עונש מוות ללא משפט על גניבה..."

שופטים בישראל? אתה מתכוון אלה ששולחים פדופילים ואנסים למעצר בית? או מענישים רוצחים בעונשים מצחיקים? השופטים האלה שמשחררים גנבים עוד באותו היום שהם נעצרו בו? תשמע, לא הייתי בונה על זה ממש.
מה שכן אני מסכים שהוצאה להורג (או ירי ע"מ להרוג) ללא משפט היא בהחלט מחוץ לתחום, אבל סמכות מעצר לחיילים בשטח צבאי ואגרסיביות גדולה יותר של החיילים בעת המעצר כולל שימוש נדיב יותר במשאבים יכולים בהחלט להרתיע גנבים, שמה שהם בד"כ גונבים זה כלי נשק שעלולים והרבה פעמים משמשים לפח"ע. על בסיס זה לאפשר נוהל מעצר חשוד מזורז שנגמר בירי לכיוון הרגליים. חתירה למגע כנגד ברחנים, כולל הרמת תאורות (פצמ"רים/מטולים) בלילה ואפילו שימוש באמצעים מיוחדים בבסיסים בהם הם קיימים, אולי יטו את הכף לטובתנו ב-long run.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #249  
ישן 15-10-2021, 10:07
  StayAtHomeDuck StayAtHomeDuck אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.11.20
הודעות: 24
הפושעים מפרסמים את עצמם עם נשקם ברשתות חברתיות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

בחור אחד בשם משה קוזאק מנהל עמוד טוויטר וערוץ טלגרם בו הוא מפרסם את מה שאותם גנבי נשק מעלים לחשבונות הטיקטוק והאינסטגרם הפרטיים שלהם. יש שם כמויות של אמל"ח, בעיקר צה"לי, או בכל אופן נשק שהיה שייך לכוחות הביטחון הישראליים.
לדוגמה:

לצפייה בציוץ המקורי באתר Twitter, לחצו כאן.

בסרטון הספציפי הזה יש כמות מכובדת של רוס"רים צה"ליים, כמה פצמ"רים (שוב, מאמין שהגיעו מצה"ל), וגם 2 נשקים שאולי הגיעו ממקור אחר, האחד קלאשניקוב כלשהו, השני נראה כמו Berretta AR-70 (ע"פ סרטון שני מאותו אירוע שמשה פרסם בעמוד טלגרם שלו).
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #252  
ישן 17-10-2021, 09:11
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,915
בקיבוצים טרם הקמת המדינה היו סליקים עם ארסנל דומה.
בתגובה להודעה מספר 250 שנכתבה על ידי רם אדמון שמתחילה ב "הם חמושים כי הם..."

כדי להתמודד עם מלחמת-אזרחים דה-פאקטו שהשתוללה תוך העלמת עין שלטונית מההתחמשות הערבית.
השלטון הבריטי פעל רבות - אך נכשל בנסיונו לעצור את התחמשות היהודית.

לאחר הקמת המדינה, חלקם שימרו את הסליקים בציפיה למלחמת אזרחים נוספת, הפיכה קומוניסטית.
השלטון המפאיניקי ניסה למנוע הפיכה זו ולאסוף את הנשק, ונכשל. רוב הסליקים התגלו כשחסידי סטאלין קלטו את היקף הזוועות שהתרחשו בבריה"מ, והתפקחו מהפנטזיה של הפיכה דומה.
חלקם התגלו רק עשרות שנים לאחר מכן.

כאשר מישהו אוגר נשק במערכה הראשונה, זה לא "במקרה".
זה במטרה להשתמש בו במערכה השלישית.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי רם אדמון
הם חמושים כי הם יכולים...מאפשרים להם....
קונספירציה מעניינת.
מי לדעתך מעוניין לתדלק את מלחמת האזרחים שהנשק אמור לקחת בו חלק?
ולמה?

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 17-10-2021 בשעה 09:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #261  
ישן 19-10-2021, 10:00
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,128
בתגובה להודעה מספר 252 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "בקיבוצים טרם הקמת המדינה היו סליקים עם ארסנל דומה."

לא כל מי שאוסף נשק עושה זאת מתוך כוונה להשתמש בו. בארה"ב יש יותר כלי נשק מתושבים, ולא כי מישהו רוצה לחדש את מלחמת האזרחים. בארץ יש הרבה מאד כלי נשק ברשיון, לא כדי להשתמש בהם - להפך, כדי להרתיע כך שלא יהיה צורך בשימוש בהם. גם בחברה הערבית והבדואית יש כל מיני סיבות לאיסוף הנשק. רוב הסיבות האלה הן דווקא פנימיות - להשגת סטטוס וכח בתוך החברה הזו, לחיזוק משפחה אחת או הרתעת המשפחה היריבה וכו'. כמובן, ברגע שיש נשק אז יש גם פיתוי לשימוש בו למטרות טרור ובחלק מהמקרים זו גם מטרת הרכישה, אבל הנסיון מראה שעד היום 99% מהשימוש בנשק הזה הוא בתוך החברה הערבית.

לדעתי, איסוף של נשק בהיקף רחב הוא כמעט בלתי אפשרי בלי שת"פ של החברה שמחזיקה אותו. זה לא עבד לבריטים, לא ביחס לערבים ולא ליהודים - והם השתמשו באמצעים הרבה יותר נוקשים ממה שאנחנו יכולים להפעיל. מה שכן אפשר וחיוני לעשות הוא לייבש את השוק. לזהות מי הסוחרים הגדולים, הגנבים, המבריחים וללכוד אותם. כל עוד מי שרוצה יכול לקנות נשק חדש אין טעם בכלל לנסות לאסוף את הקיים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #266  
ישן 27-10-2021, 12:14
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,128
בתגובה להודעה מספר 265 שנכתבה על ידי ענקנמן שמתחילה ב "אחרי שהצבא האמריקאי ברח..."

אתה מדבר על הטליבאן? הטליבאן רחוק מאד מלהיות "חבורה של כלומניקים עם כפכפים וקלאצ'ים חלודים". זה ארגון שכבר שלט במדינה הזו, שיש לו תמיכה חזקה מאד בחלק משמעותי מהאוכלוסיה שלה וגיבוי שקט מגורמים בינ"ל שעוינים את ארה"ב. חיזבאללה על סטרואידים, אם תרצה. היית מגדיר את חיזבאללה "חבורה של כלומניקים"?

והצבא האמריקאי, אגב, לא ברח ממנו אלא הגיע אתו להסכם על נסיגה - אחרי שארה"ב תפסה שכל והבינה שאין שום סיבה להמשיך לשלם בכסף ודם על החלטה אידיוטית מלפני עשרים שנה שלא מביאה שום תועלת לארה"ב של היום. כמו שמקובל אצל מדינות, ההחלטה התעכבה בהרבה שנים מיותרות בעיקר בגלל החשש ממגיבים ברשת שיגידו "תראו איך הצבא האמריקאי המהולל בורח מכמה כלומניקים" וכך מתו לשווא עוד הרבה אנשים ונשרפו הרבה מיליארדים, אבל בסוף זה קרה.

צבאות מתקשים מול לוחמת גרילה בעיקר במצב אחד: מצב שבו הם הכח הזר והגרילה היא המקומית. הרוסים, כמו האמריקאים, נכשלו באפגניסטן אבל המוג'הידין או הטליבאן לא היו יכולים לעשות כלום מחוץ לשטח המדינה הזו. הגרמנים לא הצליחו להכניע את הפרטיזנים בארצות זרות, אבל שום פרטיזנים לא יכלו או ניסו לפעול בגרמניה. דאעש עשו הרבה רעש, אבל ברגע שקמו לפעול מולם צבאות אמיתיים התבררה האמת - ארגון גרילה בלי אוכלוסיה תומכת לא יכול להתקיים. מאו כבר אמר שלוחם הגרילה הוא כמו דג במים - ומחוץ למים הוא ימות. בארה"ב, הצבא האמריקאי נמצא בבית שלו. גרילה לא תוכל להצליח נגדו שם. אולי אתה יכול לדמיין מצב שבו מדינות שלמות מחליטות שהן נגד הממשל הפדרלי ואז הצבא הפדרלי כבר לא "בבית" במדינות האלה. מישהו ניסה את זה ב-1861. הפדרלים ניצחו, והנשק שהמשיכו להחזיק בדרום גם אחר כך לא שינה את התוצאה.

איזו היסטוריה בדיוק למדו אלו שמחזיקים נשק כדי להתגונן בפני המשטר הפדרלי? מתי ב-245 השנים שהממשל הזה קיים היה צורך בנשק כדי למנוע צעד שלו או להרתיע אותו מצעד שפוגע בחירות הפרט?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #268  
ישן 26-10-2021, 22:08
צלמית המשתמש של דגני בוקר
  משתמש זכר דגני בוקר דגני בוקר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.18
הודעות: 333
בתגובה להודעה מספר 267 שנכתבה על ידי דה-דה שמתחילה ב "אלפי קליעים נגנבו מיחידת מחסני חירום של צה"ל"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי דה-דה
https://www.israelhayom.co.il/milit...article/5314289
בעקבות המקרה החמור, שאירע ביחידת מילואים בצפון הארץ, נפתחה חקירת מצ"ח • קידום מפקד היחידה יעוכב בשנה, והוא לא יועלה בדרגה עד לקיץ 2024 • דובר צה"ל: "הממצאים יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית"


כרגיל, האחריות נופלת על המפקד חסר האמצעים, ידע והכוח לטפל בתופעה. כאשר הגנבים מזהים את מטרה הם מתבייטים עליה כמו טיל מונחה.
הצבא כל כך לא מתעסק בנושא הכל כך חשוב זה. וכל מפקד בכיר מקווה שאיזה מפקד זוטר ימצא פתרון לתופעה עם אפס אמצעים ומקסימום השקעה והכי חשוב שזה לא יקרה לו במשמרת.
בסוף הם יבינו, שהבונקר בהכי טוב זה פשוט בחמ"ל, מקום שיואש 24/7 ולא מקום נידח.
לא נכון לפגוע במפקדים בעיכוב דרגתם או תרומתם לצבא, אם הייתה פה חריגה מנהלים לדוגמא ; נאמר שצריך להיות 3 שומרים בבונקר והמפקד הוריד ל1, הנושא צריך להיבדק
_____________________________________
חיה ותן לחיות

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #273  
ישן 29-10-2021, 13:36
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,227
בתגובה להודעה מספר 272 שנכתבה על ידי ninesouls שמתחילה ב "עג כמה הבונקר יכול להיות רחוק..."

משרד ההגנה מזמין ממציאים להציע רעיונות, איך לנצח במלחמה.

בחור מגיע, ושולף שרטוט של קופסא על טנק. קחו "קרן מוות", הרכיבו על טנק, וחסלו את האויב. מטוסים, אוניות, בונקרים, חיילים. הכל.

אבל מה יש בקופסא? מה מקור האנרגיה שלו? לאיזה טווח הוא יעיל?

נו, את זה אני בטוח שאתם הגאונים במשרד ההגנה יכולים לפתור! (-:

-----------------

לחפור סיב אופטי, להבנתי עלות של עשרות אלפי ש"ח לק"מ.
עלות הקמה על תשתית עמודי חשמל קיימת- אין לי מושג. אינני מכיר מערכות אינטרנט על גבי קווי מתח.

כפול מאות (אלפי?) בונקרים- איi לי מושג. מיליוני ש"ח. כלום בתקציב צה"ל, הרבה ביחס לתקציבי אחזקה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #274  
ישן 02-11-2021, 17:14
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,128
בתגובה להודעה מספר 273 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "משרד ההגנה מזמין ממציאים..."

לדעתי, רוב הבונקרים נמצאים בקו ראיה מהבסיסים שהם משרתים אותם ומכאן כמעט ודאי שיש להם קליטה סלולרית. אם אין להם, ניתן להתקין אנטנה סלולרית בקצה הקרוב של הבסיס. באף מקום בעולם "לא היתה קליטה" עד שמישהו התקין אנטנה שמכסה אותו.

אפשרות אחרת היא להעביר כבל (לא הכרחי שזה יהיה סיב אופטי, אגב). חפירה עולה כמה עשרות אלפי ש"ח לק"מ? לצה"ל יש כלי הנדסה משלו שמסוגלים לחפור תעלה בשטח פתוח של אדמה שלא עוברות בה תשתיות בעלויות נמוכות בסדרי גודל. בכל מקרה, בונקר בד"כ נמצא כמה מאות מטרים מהבסיס. אז חופרים חצי ק"מ וזה עולה כמה אלפי ש"ח. לא נורא, אם אתה רציני בכוונה שלך לשמור על התכולה של הבונקר. אילו מישהו היה טורח לכמת את העלות הכלכלית של שני שומרים בבונקר 24/7 היה רואה שעלות החפירה הזו היא זניחה יחסית אליהם.

אם החשש שלך הוא מעבודה מבפנים ואתה לא סומך על החיילים עצמם, הסיפור הופך הרבה יותר מורכב. אפשר לפתור את זה (או לצמצם, לפתור לגמרי אף פעם אי אפשר) באמצעים טכנולוגיים ו/או ארגוניים כמו שפותרים בעיית גניבות בכל ארגון. כמובן, גם לזה יש עלות.

ודבר אחרון הוא תיאום ציפיות. מה המטרה של מניעת הגניבות? יש אלמנט אחד של צמצום הנזק הכלכלי לצה"ל. אני חושב שהעלויות של אבטחה איכותית של התחמושת והציוד תהיינה גבוהות ממה שייחסך מבחינה כלכלית נטו, וזו אחת הסיבות שמעולם לא השקיעו בכך. אבל הסיבה העיקרית, לכאורה, היא מניעת זליגת התחמושת לעולם הפלילים והטרור. בהקשר הזה כדאי באמת לתאם ציפיות. נניח שבמאמץ גדול אפשר לייבש את השוק כמעט לגמרי, עד כדי כך שהמחיר של כדור בודד יעלה פי חמישה (אני לא חושב שאי פעם משטרה כלשהי הצליחה להביא לייבוש ברמה כזו בתחום הסמים, למשל, אבל נניח. נגיד, אם כך, שכדור יעלה 10 ש"ח במקום 2, נגיד, היום. האם זה ימנע רציחות? מובן שלא. למי שמוכן לרצוח לא משנה אם התחמושת תעלה 20 או 100 ש"ח. זה יצמצם תופעות כמו הירי בחתונות וכיו"ב. זה כמובן מבורך, אבל צריך לקחת את זה בפרופורציות המתאימות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #280  
ישן 02-11-2021, 17:23
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,915
בתגובה להודעה מספר 279 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "זה לא פותר את בעיית העזרה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
זה לא פותר את בעיית העזרה מבפנים.
הקת"ח שולח חייל למשוך 4 ארגזי תחמושת מהבונקר.
החייל מגיע עם משאית, מזדהה, נכנס.
מוציא 10 ארגזים. מחביא שישה 20 איפושהוא. חוזר לבסיס עם ארבעה ארגזים. שום חשד.
בסופ"ש, בא עם רכב פרטי ואוסף שישה ארגזים (או שחבר נכנס דרך פירצה בגדר ואוסף).
הבעיה מתגלה בספירה, אחרי חודש (?). במי לחשוד?

הפתרון כ"כ קל - שרק בבסיסים מוזנחים ובעולם השלישי עדיין מתחבטים ודנים בזה.

שלב א:
לרשת את הבסיס במצלמות המקושרות למערך הקלטה (שניתן גם לגשת אליו מרחוק בקלות).
ממש זול.

שלב ב' (קצת יותר קשה) זה תקשורת.
יש אנטנות כיווניות שזה הכיוון המקצועי יותר,
אבל לא באמת כזה יקר פשוט לרשת סלולרית, בציוד זמין וזהו.

שלב ג'.
יש שם ציוד צבאי יקר, למה מוותרים על שומר אחד בכניסה?
אם יש תקשורת ניתן לוודא מרחוק שלדורש הכניסה יש אישור,
ואם היא נפלה יש שלל דרכים (למשל העברת RFID) וצילום הנכנס משמש לבדיקה תקופתית או תחקור אם היתה תקלה.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 02-11-2021 בשעה 17:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #282  
ישן 14-11-2021, 19:38
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,825
השינוי המיוחל הגיע: אישור לירי בגנבי תחמושת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

לאחר סיומה של עבודת מטה שנערכה בצה"ל, הוחלט על שינויים ועדכונים בהוראות הפתיחה באש. ההחלטות אושרו על ידי הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי.

עבודת מטה זו, במסגרתה נבחנות הוראות הפתיחה באש, התבצעה כחלק מתהליך שגרתי הנערך בצה"ל מעת לעת.

אלו הם העדכונים המרכזיים בהוראות הפתיחה באש:

- גנבי אמל"ח ותחמושת - הגדרת המונחים ונהלי הפתיחה באש כלפי גנבי אמל"ח ותחמושת מצה"ל.
- מסיגי גבול בבסיסי צה"ל ובשטחי אש - הסדרת כללי השימוש בנשק נגד מסיגי גבול בבסיסי צה"ל ובשטחי אש.
- הברחות בגבול הדרומי - הרחבת סל הכלים של חיילי צה"ל להתמודדות עם הברחות בגבול מצרים, ובתוך כך סמכות לבצע שימוש בנשק במרחב המכשול הבטחוני.

הוראות הפתיחה באש מותאמות לתמונת המצב ולאתגרים המבצעיים העדכניים. בשבועות האחרונים פועלים בצה"ל להטמעת השינויים, ונערכות ההתאמות הנדרשות בהכשרות הרלוונטיות, כך שהחיילים יתודרכו מעתה על בסיס ההוראות המעודכנות בהתאם לגזרה המבצעית.


https://www.idf.il/%D7%9E%D7%90%D7%...91%D7%90%D7%A9/
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #285  
ישן 15-11-2021, 16:27
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,915
גם אם נגיד שישלמו קצת פיצוי, יפלו השמים?
בתגובה להודעה מספר 284 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "הרשה לי להיות ציניקן ולומר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yishain11
הרשה לי להיות ציניקן ולומר שברגע שחייל אחד יירה וייפצע גנב, והגנב ייתבע את משרד הביטחון ויזכה, ההוראות פשוט יתמסמסו מעצמן...
למה ההוראות יתממסו?
הגנב יקבל פיצוי מהמדינה - והנוהל ימשיך.
למשל כמו במקרה של אריה שיף: קבעו שצריך לשלם פיצוי של 10 אלף שקל למשפחת הגנב.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yishain11
הבעיה היא שמצפים מהצבא לפתור בעיה כלל מדינתית, של אוכלוסיה ששולטת בשטח ולא מקבלת עליה את מרות המדינה.
הבעיה היא שמצפים שגנרלים בצבא יפעילו את האבטיח שיש קצת מעל מעל הדרגות, ויצליחו להבין מה שכל חפ"ש מסוגל להבין,
ולא תמיד הגנרלים מצליחים.
אולי מקדמים את האנשים הלא-נכונים?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #286  
ישן 15-11-2021, 13:11
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,128
בתגובה להודעה מספר 282 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "השינוי המיוחל הגיע: אישור לירי בגנבי תחמושת"

אני מסופק אם השינוי הזה ימומש במציאות וחיילים יתחילו לירות, ואפילו אם יהיו מקרים כאלה - קשה להאמין שזה ישנה את התמונה הכללית. יהיו אולי קצת פחות מקרים חצופים שבהם גונבים מול העיניים של מישהו, אבל הבדואים יודעים טוב מאד גם לגנוב בלי שיראו אותם. אי אפשר לצפות שהחלטה אחת כזו תשנה מציאות בשטח.


אם מדינת ישראל רוצה באמת לשנות אז צריך לפעול ברצינות: להקצות פלוגה או שתיים של מג"ב לפטרולים, תצפיות ומארבים בשטחים האלה באופן קבוע. להקים חמ"ל משותף למשטרה ולצה"ל שיקבל דיווחים ויוכל להפעיל כוחות במיידי. להפעיל רחפנים בקביעות מעל השטח כך שכל כניסה של טנדר או טרקטורון תיצפה ותתועד. לתת את הסמכויות החוקיות המתאימות לכוחות צה"ל והמשטרה בשטח ולוודא שהחקיקה הפלילית מאפשרת הפללה במצבים שמתרחשים באיזור הזה וקובעת ענישה מתאימה. בלי פעולה משולבת מהסוג הזה לא יהיה שינוי מהותי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #297  
ישן 18-12-2021, 18:01
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,914
בתגובה להודעה מספר 288 שנכתבה על ידי Weapon2020 שמתחילה ב "..."

אתה כותב כאילו אינך יודע דבר על צה"ל של 50 השנים הראשונות.
צה"ל של זימוני אנשים למילואים של חודש בלי לתגמל.
שבחודש מילואים הזה נזרקים בכל מיני חורים ועושים כלום.
של שר בטחון שלוקח משאיות, חיילים ומסוקים לשדוד עתיקות.
של אלוף פיקוד שחיילות ששירתו תחתיו מתביישות ולבסוף מספרות איך תקף הטריד ואנס אותן.
של שר בטחון ורמטכ"ל שצופים בחייל מדמם למוות בקבר יוסף כשצבא ההגנה חונה לידם.
של חיילים שמאומנים בלי קשר לטילי נ"ט סאגר למרות שיש בצבא מי שיודע עליהם חמש שנים ויותר.
של שדרת פיקוד שלמה משר הבטחון ועד אלופי פיקוד או מפקדי אוגדות שלא מספרים ללוחמים בגבולות שיודעים שמתבשלת מלחמה.
של יחידות רבות רבות אבל לא מתאמנות- נהג לא נוהג, תותחן לא יורה, חייל לא מתאמן, אבל את המפקדים מזמנים לימי גיבוש ומנגלים וסדרת חינוך ומעמידים פנים שזה משפיע במשהו על מוכנות היחידה הצבאית למלחמה.
של ציוד לא תקין או לא נמצא ועצימת עיניים "ככה זה כבר ארבעים שנה, מה אני יכול לעשות" של מפקדים ברמת מח"ט ומפקד אוגדה ומפקד גייס ואלוף פיקוד ורמטכ"ל וחברי ועדת חוץ ובטחון- חברי כנסת.

של חיילים ומפקדים שמבצעים ברמה האישית דברים בלתי רגילים, ומצילים את המצב, לגמרי בלי קשר לרמת האימון הצבאי של המסגרת והחיל.
אנשים שברגע משבר מתגלים במלא קומתם האישית, הערכית, באומץ לב והקרבה, ומשום מה מצליחים, אולי קצת כמו בספר שופטים, להציל את המצב למרות שהשיטה כולה דפוקה ועקומה.

יש הרבה מה לתקן, אבל זה כח המגן שלנו.

אין מה לקרוא לזה צבא כושל, יש מה לחפש איפה לקחת חלק ולעשות שיהיה יותר טוב.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #308  
ישן 20-12-2022, 21:42
צלמית המשתמש של דגני בוקר
  משתמש זכר דגני בוקר דגני בוקר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.18
הודעות: 333
בתגובה להודעה מספר 307 שנכתבה על ידי MaRTyR שמתחילה ב "גניבת הענק מבסיס שדה תימן: שב"כ התערב באופן חריג, 8 חשודים נתפסו"

את החשיפה הזאת צריך לחלק ל2, 1) בשעה טובה השב"כ נכנס לתמונה והביא תוצאות, מצפים מהמשטרה להגיע לאותה תוצאה, אבל אם יתנו להם את הכלים האלה גם אולי יצליחו, מנגד אני חושב שכל מה שקושר לגניבה מבסיס צבאי אמור להפוך בשניות לבעיה של השב"כ ולא של המשטרה, כי זה פגיע בבטחון המדינה קודם כל ולא פלילי כמו שמנסים לצייר את זה
2) הצד הפחות יפה שהחקירה זאת העלתה, שאותה "חוליה" הצליחה להיכנס פעמיים באותה הדרך ואף אחד לא עלה על זה בכל שלב של האירוע, ולא שמענו מה עלה בגורל, מפקד הבסיס, מפקד הנשקיה, בוחן התחמושת ושאר אנשי הלוגסטיקה. נשמח לשמוע.
_____________________________________
חיה ותן לחיות

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #312  
ישן 13-11-2022, 20:11
צלמית המשתמש של דגני בוקר
  משתמש זכר דגני בוקר דגני בוקר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.18
הודעות: 333
בתגובה להודעה מספר 311 שנכתבה על ידי דה-דה שמתחילה ב "בסיס צה"ל בצפון נפרץ: חשד שכמות רבה של נשק ותחמושת נגנבה"

https://news.walla.co.il/item/3540275
במהלך הביקור הוצג לאלוף גורדין תחקיר ראשוני ממנו עלה כי הפורצים ניצלו "נקודת תורפה" באבטחת הבסיס וכך הצליחו לגנוב את התחמושת. את הבסיס מאבטחים גדודים וחטיבות שמתאמנים בשטחי האש של רמת הגולן ונראה כי הכשל מצוי באבטחת המקום בעת תחלופת היחידות. בהמשך לתחקיר ובעקבות ממצאיו, מפקד פיקוד הצפון ישקול את העברת אמצעי הלחימה והתחמושת מהבסיס.

עוד עלה מהתחקיר כי ישישנם פערים בתשתית האבטחה במחנה, ריבוי של התרעות שווא ומענה לא מספק במתחם אחסון התחמושת. בסיכום התחקיר הנחה מפקד הפיקוד על מספר צעדים מיידים, בהם תרגולי אבטחה בכלל היחידות בפיקוד הצפון וקיום הערכת מצב ייעודית נוספת בנושא הגנת מחנות. ממצאי התחקיר יוצגו למפקד הפיקוד בתוך כחודש.

אני חושב שבעבר הצבא יכל לספוג "גניבה פה גניבה שם", אבל כאשר זה הפך לטיול כמו בסופר , הצבא מתגלה כמו שהוא באמת, גוף גדול ומסורבל שלא מסוגל שמור על עצמו.
אני תמיד חשבתי שהבונקר זה הגוף הכי חשוב של הבסיס, ולא הגיוני שישמו מחלקה של 12 לוחמי גולני על כל הבסיס העצום הזה, אם רוצים לשמור על הבונקר, צריך לשים את היח' הכי טובות מפלס"ר ומעלה שנמצאים באימוני יחידה. רק ככה ימנעו את הדליפות האלה.. כל המשפטים האלה הם עלה תאנה
_____________________________________
חיה ותן לחיות

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #313  
ישן 13-11-2022, 20:40
צלמית המשתמש של ArmouredDov_D9
  ArmouredDov_D9 ArmouredDov_D9 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.10.03
הודעות: 11,173
צריך להקים יחידה ייעודית להגנה על בסיסים ומחסני אמל"ח
בתגובה להודעה מספר 311 שנכתבה על ידי דה-דה שמתחילה ב "בסיס צה"ל בצפון נפרץ: חשד שכמות רבה של נשק ותחמושת נגנבה"

סדירניקים ומילואימניקים, כאשר מוטל עליהם לשמור על בסיס, מתייחסים למשימה כאל "תורנות שמירה" ועול מנג'ס והביצוע בהתאם. מה שצריך זה להקים יחידות קבע לשמירה על בסיסים גדולים ומחסני תחמושת עיקריים, ולאמן את החיילים שבהן לרמת רובאי 03 עם דגש על אבטחה, וכן להכשיר בהן כלבנים שיפעילו כלבי שמירה סביב הבסיס. כמו כן יש ליצור פרימטר מגודר סביב כל בסיס והוראות פתיחה באש המתירות לירות בכל חשוד שנכנס לפרימטר. ביחידה כזאת אפשר לשלב גם לוחמות.
_____________________________________
ArmouredDov_D9
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ארץ ישראל לעם ישראל - הציונות תנצח!
דף ה-D9 של MathKnight

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #323  
ישן 18-11-2022, 20:06
  Prototype Prototype אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.12.14
הודעות: 935
בתגובה להודעה מספר 322 שנכתבה על ידי Weapon2020 שמתחילה ב "מר קרן אור שום נהלי פתיחה באש..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Weapon2020
מר קרן אור שום נהלי פתיחה באש לא שונו בפועל ועדיין אסור לירות על גנב או פולש שנכנס לבסיס או שטח אש(משיח ומחוויה אישית של עשרות מילואימניקים). כמו כן קראתי שבדואי שעשה נזק בבסיס כולל פריצה לבסיס קיבל חצי שנה עבודות שירות!!!!!!!!!! חצי שנה!!

הפיתרון שוב: נהלי פתיחה באש מחמירים, מערך אבטחה שכולל גדרות אינדיקטיביות וכמה שכבות כולל גדר חשמלית (לפני גדר חשמלית אפשר מכשול פרמיטיבי על מנת שהדר תפעל מול איום וודאי) בנכסים אסטרטגים קריטיים (נבטים, כנף 2 וכו'..) וכן גם פריסות של דברים רציניים יותר מחיילים על מגדל שמירה ...


מודה שלא בקיא - אבל רועי שרון מ'כאן11' טוען אחרת...

לצפייה בציוץ המקורי באתר Twitter, לחצו כאן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #325  
ישן 20-11-2022, 10:23
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,128
בתגובה להודעה מספר 320 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "מאז שהחל האשכול הוותיק הזה,..."

אני חושב שיש ויש מענה אפשרי אחר, אבל (כמובן) הוא כרוך בהשקעה - ולא רק של צה"ל. בהקשר הזה אני מפריד בין אבטחת הנשקיות (ששם יש לצה"ל בעיה שקשורה בין היתר לאיכות כח האדם שצה"ל משבץ שם וגם ליכולת למנוע ולזהות מתי כח האדם הזה עלול לשתף פעולה עם גורמים עבריניים) לבין אבטחת שטחי אש. הגניבות בשטחי האש (בעיקר בדרום) הן תוצאה של העובדה שהשטחים האלה מופקרים. מה שצריך לשנות הוא את העובדה הזו - ובשביל זה צריך את משטרת ישראל. צה"ל מוגבל מאד מבחינה חוקית ביכולת שלו לטפל בפלישות לשם, וגם יש לו משימות אחרות שלא מאפשרות הקצאת כח אדם יעודי לנושא. לכן, לדעתי, צריך כח משטרתי קבוע שזו תהיה גזרת הפעולה שלו - נניח גדוד של מג"ב, שיהיה לו חמ"ל משותף עם צה"ל שיאסוף דיווחים ומודיעין מהשטח על פעילות פלילית, יהיה מצויד באמצעי איסוף (תצפיות, רחפנים וכו') כך שיהיה כיסוי מתמיד של השטח ויבצע סיורים ומארבים. כרגע, למשל, יש מבצע מתוקשר להשמדת גידולי קנאביס בשטח; מעריכים שיש שם כאלפיים(!) חממות וחלקות קנאביס. לכל נקודה כזו מישהו חייב להגיע כל הזמן כדי לספק מים לצמחים ולטפל בהם, כלומר כל הזמן יש תנועה של כלי רכב בשטח. אם כל רכב כזה (או אפילו רק חלק גדול מהם) ייעצר, כל התעשיה הזו תקרוס ולבדואים כבר לא יהיה מה לחפש שם - וככל שיסתובבו שם פחות למטרה אחת, כך יסתובבו פחות גם למטרות אחרות (ואם יסתובבו יהיה קל לזהות ולטפל בהם).



אגב, אני תוהה אם מישהו שקל פעם לכלול את נושא האבטחה ומניעת הגניבות כחלק ממשימותיה של המשטרה הצבאית. לכאורה ניתן היה להעביר אליה חלק מסמכויות האכיפה של משטרת ישראל בבסיסים ובשטחי האש.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #326  
ישן 20-11-2022, 14:52
צלמית המשתמש של סיורניק
  משתמש זכר סיורניק סיורניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.05.13
הודעות: 2,024
בתגובה להודעה מספר 325 שנכתבה על ידי ninesouls שמתחילה ב "אני חושב שיש ויש מענה אפשרי..."

אני חושב שזה יותר גדול מזה.
המאפיה בסיציליה או רוסיה או הקרטל במקסיקו לא מתקיימים בואקום, להציב שוטר יותר עירני לא יחליש את כוחם, הם מעורבים בממשלה, בכוחות הבטחון, בתקשורת וכו'

זה לא שיש צד של רק שוטרים וצד אחר של רק גנבים, הכל קשור בהכל וגם השב"כ טובל ידו בצלחת, כך שאני חושב שיש פה יותר עניין של שחיתות ויחסי תן וקח עם השבטים הבדואים שמאפשרים את הפריצות לבסיסים והתחמשות, אולי בתמורה לשת"פ בטחוני בתוך המדינה ומעבר לגבול (למשל סיני ומצרים)


זה לא עניין של חייל שנרדם או שומר שקיבל שוחד, יותר בכיוון מפקדי בסיסים ודרגים דומים שמאפשרים את התופעה בסיטונאות או לפחות לא מתערבים כדי לצמצם אותה, וכן גם משטרה ופרקליטות ושופטים שמעורבים ומנציחים את המצב העגום.
דעתי האישית שכך הדברים עובדים ולדרוש פתרון רק בכיוון של מקצועיות באבטחה או אכיפת חוק לדעתי לא יביא לשינוי
_____________________________________
"נומה עמק, ארץ תפארת, אנו לך משמרת"

"צה"ל הוא הצבא הערבי הטוב במזרח התיכון" - עזר וייצמן (על זרוע היבשה)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #329  
ישן 26-11-2022, 18:28
  MaRTyR MaRTyR אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.08.04
הודעות: 371
בעקבות גניבות אמצעי הלחימה מהבסיסים הוחלט בצה״ל למנות ראש מערך הגנת מחנות בחיל המשטרה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

לצפייה בציוץ המקורי באתר Twitter,
לצפייה בציוץ המקורי באתר Twitter, לחצו כאן..
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #330  
ישן 12-12-2022, 09:51
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,825
ועכשיו: נקודת משטרה בתוך הבסיס
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

תחנת משטרה הוקמה בצאלים, קצין בכיר: "אין צורך לשנות הוראות הפתיחה באש"
התחנה נחנכה אתמול בבסיס צאלים במטרה לרכז את המאמץ נגד גנבי אמל"ח. קצין בכיר על ירי בגנבים: "הוראות הפתיחה באש מספקות ומובנות היטב".
יואב זיתון YNET

לראשונה בצה"ל - תחנת משטרה בתוך בסיס צבאי: במרכז האימונים הלאומי של צה"ל (מל"י) הסמוך לקיבוץ צאלים שבנגב, נחנכה אתמול (ראשון) נקודת משטרה ראשונה מסוגה, שתהיה אמונה על אכיפת החוק בבסיס שהפך לסמל גניבות אמצעי הלחימה מצה"ל, בעיקר על ידי גנבים מהפזורה הבדואית שבאזור. תחילה יתפקד בתחנה הקטנה שבין כתלי המחנה שוטר אחד, אך היא צפויה להתרחב בהמשך כסניף של תחנת שגב שלום, אליה עברה האחריות הגזרתית על צאלים מתחנת אופקים. כבר בעת הקרובה תסונכרן דרך התחנה גם פעילות מסתערבי משמר הגבול שיפעלו במסגרתה, במרחב הבסיס, נגד גנבים. אלו תפסו על חם שתי כנופיות גנבים בשעת מעשה לאחר שפרצו לגדר בסיס צמוד, בארבעת החודשים האחרונים.
...

"מעכשיו התחנה החדשה תתאם ותחבר בזמן אמת את כל הכוחות במרחב מול כל ניסיון לגנוב אמל"ח", הסביר ל"ידיעות אחרונות" קצין בכיר בצאלים, "ניידת משטרה תקפוץ מהבסיס מהר לכל זירה, תגבה עדויות ותפתח בחקירה מיידית ואם צריך יבוצעו מעצרים מהירים ללא עיכובי החיילים. המעגלים התקצרו וגם הערכות המצב היומיות הן משותפות. כבר בימים האחרונים איתרנו מקום לגידול מריחואנה בשטח האש שטופל על ידי השוטר בבסיס". לצד האופטימיות, מחניון המילואימניקים בבסיס נגנבה גם בשבועיים האחרונים מכונית של חייל מילואים ולכן בבסיס שוקלים להוסיף עוד מצלמות אבטחה לחניון שכבר גוד

https://www.ynet.co.il/news/article/hj2uurqoi
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #332  
ישן 18-12-2022, 23:46
צלמית המשתמש של דגני בוקר
  משתמש זכר דגני בוקר דגני בוקר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.18
הודעות: 333
בתגובה להודעה מספר 331 שנכתבה על ידי MaRTyR שמתחילה ב "מתחת לאף של הלוחמים: בסיס שבטה בדרום נפרץ - כלי רכב נגנבו"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי MaRTyR
אלמונים חתכו את הגדר, נכנסו לבסיס של חיל התותחנים בנגב וגנבו אופנוע וטרקטורון שהוחרמו ע"י המשטרה. גורם צבאי טען שהלוחמים כלל לא הבחינו במקרה: "אם הם היו מחבלים, הדרך למגורים הייתה קצרה מאוד". דו"צ: "הרכבים היו בקרבת הגדר כשנגררו, הם לא חדרו לעומק הבסיס"

https://news.walla.co.il/item/3546606


מקריאה בין השורות, דו"צ, או הארגון שהוא מייצג, פשוט בזיון של תגובה "הם לא חדרו לעומק הבסיס". אם קצין צעיר, או מ"כ היה נותן את אותה תשובה, היא מוצא את עצמו מחוץ לתפקיד ומנופה ממערך הלוחם. מדהים באיזה "סלחנות" הצבא פועל במקרה הזה.
האם הפריטים הללו הוחרמו על יד המשטרה,נמסרו לידי הצבא להשגחה או שזה היה סוג של "אילתור" של הרגע בטענה של "יש פה בסיס צבאי",אף אחד לא יגנוב...
יחד עם זאת צריך להבין שהתעוזה של גנבים, שוברת שיאים.
לדעתי בנושא הזה, היד צריכה להיות קלה על ההדק, גם אם יהרגו בסוף חפים מפשע ולא משנה איך יכנו אותם התקשורות ועוד. על מי שנכנס לשטח צבאי ולא אמור להיות שם, דמו בראשו פראקסלנס.
_____________________________________
חיה ותן לחיות

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #336  
ישן 21-12-2022, 22:16
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,914
בתגובה להודעה מספר 335 שנכתבה על ידי רם אדמון שמתחילה ב "יש קשר, והוא, כשל מבצעי/זיהוי..."

מה ההשוואה כאן?
חיל האויר יוזם חיפוש מחבלים כמטרות לתקיפה.

באבטחת בסיסים רק צריך לאמן ולהחזיק במתח מבצעי סביר מערך הגנה שיאתר את התוקפים (חודרים בלתי מוסמכים) וינטרל אותם (ישלול מהם יכולת לחדור).
היום כבר ברור שהתוקפים נכנסים "רך" - חיילים עבריינים או "אלים"- בדואים, ערבים, זרים, עבריינים אזרחים.
אז מה?
גילוי, הכרה, זיהוי, יירוט, מעצר או ירי או הרג לפי חוק.
זה תפקיד המערך.
לצבא שמתמקד בעבודה בתווך אזרחי ושטח בנוי כבר שלושים שנה, נראה שזה לא משימה מאוד מנותקת מתחומי העניין המקצועיים שלו.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #339  
ישן 23-12-2022, 00:42
צלמית המשתמש של דגני בוקר
  משתמש זכר דגני בוקר דגני בוקר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.18
הודעות: 333
בתגובה להודעה מספר 338 שנכתבה על ידי Nargila Dwarf שמתחילה ב "ראשית - סירפד צודק והדוגמה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Nargila Dwarf
הדו"צ באגוז קרה על רקע גניבות ציוד ונסיונות כושלים של היחידה לעשות משהו.

זכור לי שדגני בוקר כתב בשרשור על הדו"צ באגוז, והוא מעורה בענייני יחידות מיוחדות.
לכן מפתיע לקרוא את דבריו.


אני ייתיחס ברחבה למה שאני חושב ומציע.
ראשית, לגבי אירוע דו"צ באגוז, מדובר באירוע שהתוצאה שלו היא טרגית שאין כמותה, מערך הלוחם בצה"ל איבד שני קצינים איכותיים, יחד עם זאת ובדגש על המונח "הוראות אלה נכתבו בדם", בדיוק על אותן הוראות צמד הקצינים התעלם/אמר לי זה לא יקרה/חשבו שהם בלתי פגיעים (שכל אחד יבחר לעצמו את הסיבה), צמד הקצינים עברו על שרשרת של נהלים וביצעו המון תקלות וזאת מכיוון שהצבא שלנו, צבא העם דורש מאותם קצינים אשר מייעדים אותם ללחימה, למאבק אחד על אחד אך לא נוגעים לרגע בתחום הפלילי, מה מותר מה אסור. אותם צמד קצינים לאחר שהבינו כי נגנב ציוד, בחרו לפעול בצורה יזומה ובלתי אחראית כאשר יצאו "לצוד את הגנבים" או לנסות להחזיר את הציוד, וזאת במטרת העל "לא להתפס עם המכנסים למטה" תחת ההגדרה "אצלנו ביח' נגנב ציוד", אין דבר משפיל יותר מאשר הערה פיקודית בגין מעשה של מישהו אחר כאשר אין לך יכולת למנוע, שורה תחתונה האירוע יכל להימנע אם הצמד היה מעדכן את האחראי/שומר מאהל כי הם יוצאים, גם אם זה לרכב/להשתין מעבר לגבעה,והיו מעדכנים בגמר המשימה שלהם. זה לגבי המקרה של אגוז

שנית, לגבי ההערה שלי שכן תיהיה יד קלה על ההדק כאשר אדם בלתי מורשה נכנס למתקן צבאי, כל מתקן צבאי מגודר בגדר בין אם היא חכמה או טיפשה, על כל הגדר מצורפת תמיד "לוחית" כמו בכניסה לשדה מוקשים, רק על הלוחית מצויין כי זה איזור בטחוני, אין להיכנס ואין לצלם. אי לכך אנשים ברי דעת מבינים שאין להם מה לחפש מאחורי הגדר, יחד עם זאת ישנה קבוצה לא קטנה של אנשים אשר רואים בגדר הזאת אמצעי אשר מפריד בין "אקזיט" כלכלי מטורף אשר מצריך מאמץ פשוט של רק לעבור את הגדר, לשבור סורגים והנה, אתה חוזר עם M16 או 4 ארגזי תחמושת 5.56. על אותה אוכלסיה אני אומר שצריך להיות עם היד קלה על ההדק. לבלתי מורשים אין מה לחפש בתוך מתקן צבאי, נקודה. יש נהלים, הצבא מתגאה שהוא גוף הירככי (אבל לא מכבד את עצמו, ראה המקרה שהרצי הלוי נעצר בכניסה לבסיס והתחיל לעשות מהומה) אך הוא לא מיישם מה שהוא דורש, אני מעדיף חייל אשר מוטלת עליו החובה לשמור ולאבטח את המתקן הצבאי שגם יקבל לידיו כלים,לא רק נשק וציוד, אלה כלים- משמע שיהיה לו ברור, אתה מזהה אדם בלתי מורשה נמצא במקום שהוא לא צריך להיות בו, לבצע עליו ירי, רוצים לרגלים רוצים למרכז מסה, אבל לא לאוויר, ירי על מנת לנטרל את האיום. וכן, גם אם זה אומר שחפים מפשע יפגעו(ראה המקרה עם מאבטחי השגרירות האמריקאית בתקופה של האינתיפדה כאשר ביצעו ירי לעבר אדם מעורר בנפשו עם מעיל דובון בקיץ, המאבטחים פעלו כנדרש ועלפי הנהלים) אבל חפים מפשע לא יהיו במקומות האלה, לא יהיו ביום שישי בשעה 02:00 בלילה בשדה תימן מנסרים מנעולי בונקר במטרה להעמיס 30 ברוסים של 5.56.
שלישית, הצבא הוא גוף אשר נועד בראש ובראשונה לאמן את חיילים ללוחמה ולהגן על המדינה, לא לאבטח ולא לבצע פעולות שמירה. הצבא אינו ידוע להתעסק בתחום הפלילי. מדובר בתחום אפור שאף אחד לא רוצה להתעסק עימו וזאת מהסיבה הפשוטה, אף אחד לא יודע מה נכון ומה לא. הפחד הכי גדול של כל מפקד בסיס או הסמח"ט הוא שיגנב לו אמל"ח במשמרת שלו, לא משנה כמה הוא יחדד נהלים, יבצע בדיקות ועוד, בסוף מדובר בחייל ששומר 4/8 בחור בתת תנאים ובלי שום כלים.
אני מבטיח לכם, ברגע שיתנו לאותן "מאבטחים מתקנים" או לוחמים בהכשרה הסברים מה עושים ואיך עושים ובעיקר לא יגבילו אותם בכל מיני סיסמאות ונהלים מורכבים ומסובכים אלה הגדרה פשוטה "אתה מזהה בלתי מורשה בשטח מתקן צבאי - רשאי לבצע ירי על מנת לנטל אותו ולקח אותו לחקירה" וששם יברור מה הוא עשה במקום. אם אותו "בלתי מורשה" ירצה לא לקבל ירי נטרול יצטרך לשכב על הרצפה עד שאותו מאבטח יקבל הסבר מניח את הדעת מה הוא עושה באותו תא שטח. רק ככה נוכל למגר את המלחמה המקוללת הזאת, במקום שיש ספק- אין ספק.
_____________________________________
חיה ותן לחיות

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #341  
ישן 23-12-2022, 17:16
  משתמש זכר Nargila Dwarf Nargila Dwarf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.01.14
הודעות: 1,378
תודה על התגובה.
בתגובה להודעה מספר 339 שנכתבה על ידי דגני בוקר שמתחילה ב "[QUOTE=Nargila Dwarf] הדו"צ..."

לגבי אגוז - כל מה שאני יודע קראתי בפרסומים שהיו באשכול
הדוצ היה הסוף הרע של מספר אירועים נפרדים בעקבות גניבות - פשיטה וחקירה, סיור\מערב אד הוק ועוד.

ממה שקראתי נראה לי שהבעיות עמוק ביחידה עצמה ולא במעשיו של קצינים או חיילים אלה או אחרים. אם הדוצ לא היה קורה אז, משהו אחר היה קורה בפעם אחרת.

הדוצ באגוז היה ביחידת עילית. מה יקרה אם יתירו את הוראות הפתיחה באש בשיבטה או צאלים?
- חיילים בעמדה יירו על חבריהם שמביאים אוכל.
- שג עפוץ יורה על חייל שחוזר מחופשה מאוחר.
- מילואימניקים נפגעים כי אין להם קשר להודיע שהם בדרך
ודוגמה מכוערת במיוחד - שומרים תופרים חולייה מיחידה כזו או אחרת (כלומר מיוחדת כן?) כי כח מיוחד לא מודיע שהוא בא לארוחת ערב בבסיס.

לעצם בעיית הגניבות - אני חושב שעוד כח ואש יהרגו חפים מפשע אבל לא יפתרו את הבעייה. לגנבים יש זמן והכרת השטח, הם ייכנסו היכן שאין שמירה, אולי בבסיס אחר.
שימוש באש אולי יקטין את הגניבות, אבל לא יפסיק אותן.

כח וירי לא פותר בעיות שהן בבסין חברתיות. לא נעים, אבל אין פתרון פלא, בטח לא רק מצהל כי זה לא תפקידו.
נראה לי שאיננו מסכימים על שימוש בכח, אבל שנינו מסכימים שדרושה ראייה רחבה יותר, וטיפול עמוק יותר.
_____________________________________
Sing while you may
- The Legendary Pink Dots


נערך לאחרונה ע"י Nargila Dwarf בתאריך 23-12-2022 בשעה 17:20.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #343  
ישן 26-12-2022, 10:25
צלמית המשתמש של דגני בוקר
  משתמש זכר דגני בוקר דגני בוקר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.18
הודעות: 333
בתגובה להודעה מספר 342 שנכתבה על ידי ninesouls שמתחילה ב "מסכים אתך לחלוטין לגבי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ninesouls
מסכים אתך לחלוטין לגבי הסכנות. אני מאלה שעוד זוכרים את המקרה הטראגי של יפתח אוטולנגי, שבו חה"ן צנחנים דימו התקפה על בונקר של 202 והשומר שלא עודכן על התרגיל פתח באש ואוטולנגי נהרג.


אכן תוצאה טרגית מאוד במקרה הנ"ל גם, אבל שוב ושוב כחוט השני חוזרת אותה תקלה, חוסר תיאום ועדכון הכוח ששומר על תא שטח, צה"ל אשר משקיע מיליונים, מאות מילונים ואפילו כבר מיליארדים בנושא הזה מאז אותו אירוע (לפני כ30 שנה) ועדין התקלה היא אותה תקלה והפתרון הוא לא עולה "מיליונים".
כמו שצינתי מקודם, הוראות בטיחות נכתבו בדם, אף אחד לא טורח לשים עליהם דגש, בסוף אנחנו עובדים עם אנשים,ומחוייבים לשמור על המתח המבצעי (דריכות) של אותו שומר,השומר הוא האחראי על מה שיקרה באותו תא שטח, נותנים לו אחריות ומסבירים לו מה יקרה אם "יפשל" אבל לא נותנים לו כלים, לא אז ולא היום, במקרה של חה"ן צנחנים התקופה הייתה שונה, אבל היום כאשר כלל אמצעי התקשורות השתפרו אילו הצבאיים ואילו האזרחיים, הכל נגיש.
יחד עם זאת, וזה לא נושא הדיון כאן, המחלה היחידה שצבאות לא הצליחו למצוא לה פתרון הוא ירי על כוחותינו.
_____________________________________
חיה ותן לחיות

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #344  
ישן 26-12-2022, 11:04
צלמית המשתמש של דגני בוקר
  משתמש זכר דגני בוקר דגני בוקר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.18
הודעות: 333
בתגובה להודעה מספר 341 שנכתבה על ידי Nargila Dwarf שמתחילה ב "תודה על התגובה."

-
ציטוט:
כל מה שאני יודע קראתי בפרסומים שהיו באשכול
הדוצ היה הסוף הרע של מספר אירועים נפרדים בעקבות גניבות - פשיטה וחקירה, סיור\מערב אד הוק ועוד.

ממה שקראתי נראה לי שהבעיות עמוק ביחידה עצמה ולא במעשיו של קצינים או חיילים אלה או אחרים. אם הדוצ לא היה קורה אז, משהו אחר היה קורה בפעם אחרת.


לצערינו כצרכני מידע, אנחנו נחשפים לאירועים טרגים רק כאשר הם קוראים, מה שקרה שם פורסם רק בגלל שנהרגו שני קצינים מבטחים. אבל אל חשש, מהיח' הכי פשוטה ועד להכי איכותית ומסווגת, ישנן תקלות, וזאת כי בשלל הגופים הנ"ל ישנם אנשים, וכלל שתדחוק את הלוחם לקצה היכולת שלו כך התקלה תיהיה יותר טרגית (ישנה הלימה בין סוג היחידה לסוג התקלה וכמה שהיא טרגית)

ציטוט:
הדוצ באגוז היה ביחידת עילית. מה יקרה אם יתירו את הוראות הפתיחה באש בשיבטה או צאלים?
- חיילים בעמדה יירו על חבריהם שמביאים אוכל.
- שג עפוץ יורה על חייל שחוזר מחופשה מאוחר.
- מילואימניקים נפגעים כי אין להם קשר להודיע שהם בדרך
ודוגמה מכוערת במיוחד - שומרים תופרים חולייה מיחידה כזו או אחרת (כלומר מיוחדת כן?) כי כח מיוחד לא מודיע שהוא בא לארוחת ערב בבסיס.

כל התקלות אלה נפתרות ברגע שיש תיאום בסיס ועדכון כוחות, או ביצעו זיהוי כנדרש מרחוק וזאת מתוך ידיעה שאם לא יפעלו עלפי נהלים, יספגו צרור (במילים אחרות, ישנה הרתעה בסיסית, המקל והגזר)

ציטוט:
עצם בעיית הגניבות - אני חושב שעוד כח ואש יהרגו חפים מפשע אבל לא יפתרו את הבעייה. לגנבים יש זמן והכרת השטח, הם ייכנסו היכן שאין שמירה, אולי בבסיס אחר.
שימוש באש אולי יקטין את הגניבות, אבל לא יפסיק אותן.
חפים מפשע לא יהרגו כי אין להם מה לעשות במקומות האלה בשעות האלה. צריך לראות איך צבאות אחרים מתנהלים עם נושא הכניסה לבסיסים צבאים אצלהם,רמז ביד רמה ונחושה.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ציטוט:
כח וירי לא פותר בעיות שהן בבסין חברתיות. לא נעים, אבל אין פתרון פלא, בטח לא רק מצהל כי זה לא תפקידו.
נראה לי שאיננו מסכימים על שימוש בכח, אבל שנינו מסכימים שדרושה ראייה רחבה יותר, וטיפול עמוק יותר.

אין ספק שהבעיה מחייבת טיפול מעמיק,ומידי. אך יחד עם זאת, הטיפול חייב להיות במילה אחת - פשוט. אי אפשר לתת אחריות לשומר על בונקר ללא כלים (כי זה המצב היום) אי אפשר לתת למפקד בסיס שהוא בגדול של קיבוץ עם בונקרים פזורים במרחקים אסטרונומים אחד מהשני ולאבטח אותם עם צמד בלילה או אחד ביום. צריך לתת כלים לאותם גופים ששומרים חידוד נהלים זה לא כלים, זה אמירת "נו נו" לכוח ששומר.
_____________________________________
חיה ותן לחיות

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #346  
ישן 26-12-2022, 21:59
  משתמש זכר Nargila Dwarf Nargila Dwarf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.01.14
הודעות: 1,378
בתגובה להודעה מספר 344 שנכתבה על ידי דגני בוקר שמתחילה ב "-[QUOTE] כל מה שאני יודע..."

נתחיל מהסוף, כי המשפט הבא הוא החשוב
ציטוט:
אין ספק שהבעיה מחייבת טיפול מעמיק,ומידי. אך יחד עם זאת, הטיפול חייב להיות במילה אחת - פשוט.

זה. לא. פשוט.

ציטוט:
לצערינו כצרכני מידע, אנחנו נחשפים לאירועים טרגים רק כאשר הם קוראים, מה שקרה שם פורסם רק בגלל שנהרגו שני קצינים מבטחים. אבל אל חשש, מהיח' הכי פשוטה ועד להכי איכותית ומסווגת, ישנן תקלות, וזאת כי בשלל הגופים הנ"ל ישנם אנשים, וכלל שתדחוק את הלוחם לקצה היכולת שלו כך התקלה תיהיה יותר טרגית (ישנה הלימה בין סוג היחידה לסוג התקלה וכמה שהיא טרגית)

לא לא. ראשית - לא היתה סיבה לפתיחה באש. שנית, שום דבר ממה שקרה שם לא סביר, וזה לא קרה ביום אחד.

ציטוט:
כל התקלות אלה נפתרות ברגע שיש תיאום בסיס ועדכון כוחות, או ביצעו זיהוי כנדרש מרחוק וזאת מתוך ידיעה שאם לא יפעלו עלפי נהלים, יספגו צרור (במילים אחרות, ישנה הרתעה בסיסית, המקל והגזר)

אין תיאום וקשר. כי צהל. בטח שלא בין כוחות מיחידות שונות.
ואין הרתעה על מה שלא ידוע
אין קשר לצבאות אחרים. פה זה אזור קטן, צפוף, לא מאומן וממושמע מספיק. אה, וחסר תקציב, עוד אחזור לזה.

ציטוט:
אין ספק שהבעיה מחייבת טיפול מעמיק,ומידי. אך יחד עם זאת, הטיפול חייב להיות במילה אחת - פשוט. אי אפשר לתת אחריות לשומר על בונקר ללא כלים (כי זה המצב היום) אי אפשר לתת למפקד בסיס שהוא בגדול של קיבוץ עם בונקרים פזורים במרחקים אסטרונומים אחד מהשני ולאבטח אותם עם צמד בלילה או אחד ביום. צריך לתת כלים לאותם גופים ששומרים חידוד נהלים זה לא כלים, זה אמירת "נו נו" לכוח ששומר.


שוב, והעיקר -זה לא מצב פשוט, ולכן גם הטיפול אינו פשוט.
כללים לשומר זה החלק הקטן.
על מה שומרים, האם מה ששמור צריך להיות איפה שנמצא. איך ואיפה שומרים. השומרים עצמם - אימון ותירגול, (ולא נעים להודות - אמון)
זה דורש תיחקור, תכנון, ביצוע ובקרה. ואלה דורשים כסף.
חזרנו לתקציב, ותקציב אין.


האשכול נפתח ב2012, עוד מעט בת-מצווה
בבירור הטיפול בגניבות ופריצות לא היה בעדיפות גבוהה.
_____________________________________
Sing while you may
- The Legendary Pink Dots


נערך לאחרונה ע"י Nargila Dwarf בתאריך 26-12-2022 בשעה 22:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #352  
ישן 27-12-2022, 01:29
צלמית המשתמש של דגני בוקר
  משתמש זכר דגני בוקר דגני בוקר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.18
הודעות: 333
בתגובה להודעה מספר 346 שנכתבה על ידי Nargila Dwarf שמתחילה ב "נתחיל מהסוף, כי המשפט הבא הוא..."

[QUOTE=Nargila Dwarf]
ציטוט:
נתחיל מהסוף, כי המשפט הבא הוא החשוב

זה. לא. פשוט.

אני שמח שדעתך היא שונה, מוזמן להציע רעיונות ולא רק שהנושא הוא מורכב (לפעמים זה נשמע כמו שצריך "לחדד נהלים)

ציטוט:
לא לא. ראשית - לא היתה סיבה לפתיחה באש. שנית, שום דבר ממה שקרה שם לא סביר, וזה לא קרה ביום אחד.
מצינו את השיח בנושא הזה בדיון,אשמח לענות בדיון על האירוע.



ציטוט:
אין תיאום וקשר. כי צהל. בטח שלא בין כוחות מיחידות שונות.

צודק לגמרי, והדברים יחזרו על עצמם עוד אלף פעם, וזאת מסיבה פשוטה ומילה אחת - אגו, כאשר מפקד בדרגת אלוף יעצור בש.ג ויזדהה בפני השומר לפי אותם נהלים שהוא חתום עליהם ולא יבוא איזה "אל"מ" אחר וינזוף בש.ג איך הוא מעכב את המפקד רם הדרג, אז פעם הבא השומר שחש זילזול בתפקידו יזלזל בעצמו בתפקיד ויגיד שהיעוד שלו הוא דחליל.

ציטוט:
ואין הרתעה על מה שלא ידוע

בתחילת שנות האלפיים בצבא היה ריבוי של תאונות דרכים עם כלים צבאים, הצבא עשה מיפוי של האירועים והגיע למס' מסכנות,שאחת מהן מאוד מיוחד, מרבית התאונות מתרחשות אחרי השעה 17 ועד הבוקר בנסיעות שלא לצורך. מה הצבא הגדול והמיוחד שלנו החליט לעשות ? הנחה כי אין להוציא רכב צבאי מתחומי הבסיס מהשעה 17 ועד 05 בבוקר ללא אישור סא"ל, כלומר, סא"ל צריך לקבל "אחריות" ולתת אישור לאנשים שהצבא לא הכי סומך עליהם, ובכך הצבא הקטין לגמרי את כמות התאונות דרכים והנזקים לנפש ולרכוש, חכם? לא, טיפשי? אולי, אבל .. פשוט.

ציטוט:
אין קשר לצבאות אחרים. פה זה אזור קטן, צפוף, לא מאומן וממושמע מספיק. אה, וחסר תקציב, עוד אחזור לזה.
תמיד יש קשר לצבאות אחרים, כמו שצבאות באים להתאמן וללמוד מאיתנו כולל אחד הצבאות העשירים בעולם, האמריקאי, גם אנחנו יכולים ללמוד מהם, ללמוד מאחר זאת לא בושה, אבל היי, כבר הזכרתי את הבעיה העיקר, אגו (איך אנחנו נתפס כצבא הכי מתקדם שיודע להנחית כוחות בסיפור כיסוי מדינה זרה, אבל לשמור על בונקר עם תחמושת,לא יודע)


ציטוט:
שוב, והעיקר -זה לא מצב פשוט, ולכן גם הטיפול אינו פשוט.
כללים לשומר זה החלק הקטן.
על מה שומרים, האם מה ששמור צריך להיות איפה שנמצא. איך ואיפה שומרים. השומרים עצמם - אימון ותירגול, (ולא נעים להודות - אמון)
זה דורש תיחקור, תכנון, ביצוע ובקרה. ואלה דורשים כסף.
חזרנו לתקציב, ותקציב אין.

צודק לגמרי, המצב לא פשוט וגם אין פתורנות קסם, אם יש לך, מוזמן להציע לצבא, כי גם הוא חסר עונים וכל הוועדות, תחקירים ועוד בנושא, לא מוצאים פתרון, לבין לא רוצים למצוא פתרון לבעיה החולה הזאת.

לגבי על מה שומרים ואיך ? ניתן לדון וניתן לחלוק, בסוף כפי שציינתי לא זכור לי אירועים חריגים על גניבות מהקריה (בצורה של שדה תימן, או צנובר) או ממתקן רפא"ל, או מהתעשיה הצבאית, מעניין מדוע, האם בגלל המיקום של הבסיסים או בגלל צורת השמירה עליהם.
יחד עם זאת לא תרצה בונקרים מלאים בחנ"ה או חנ"מ במרכז שכונת מגורים רגילה אלא תעדיף שזה יהיה מרוחק, כמו מחנה נחשונים לצורך הנושא.
לגבי תקציב? לא יודע, לצבא שלנו כל שנה יש את התקציב הכי גדול מכל המשרדים, לאן הולך הכסף? בכל העשרות מליארדים לא מוצאים אחוז ל"שמור על התחת"? אפילו לא אחוז, פרומיל, יש תקציב אין תיעדוף כי ברגע שיהיה תיעדוף, "הביוב יעלה" וכל הכשלים יצפו. הצבא הוא בסוף גם גוף של שמור לי שמור לך, אף אחד כנראה לא ירצה שדבר יתפוס במשמרת שלו ואם כן רק מחדלים יחשפו ויראו עד כמה הצבא המיוחד שלנו חלש בלשמור על הבית (כמו למשל האירועים שהיו בכלא גלבוע, עד שלא התפוצצו לא ידענו)


ציטוט:
האשכול נפתח ב2012, עוד מעט בת-מצווה
בבירור הטיפול בגניבות ופריצות לא היה בעדיפות גבוהה.

אנחנו ניהיה כאן גם אחרי הבר מצווה שלו, וטוב לראות את השתלשלות האירועים, צורם לראות שבתקופה האחרונה יש גידול, מצד שני אולי אין גידול אלא פשוט יותר מודעות והתקשורות יותר חופשת את האירועים, כי גניבות היו לפני ויהיה אחרי, העיניין היחידי פה הוא ההקף, שהפך להיות מטורף , והמספרים לא מובנים 33 ברוסים, או כ60 כלי נשק תיקנים..
עד שלא יוצאו מהמשוואה של הצבא את המינוח "חידוד נהלים", ויהפכו אותו לקצין בדוק אמיתי הדבר לא יפסק. עד היום לא נשמע מה היה בתחקיר של הגניבה בשדה תימן, גם לפני כמה שנים עם הM16 של גבעתי, גם בגניבה האחרונה, גם בגניבה של צנובר ועוד, חוץ ממשפט הקסם "חידוד נהלים"
_____________________________________
חיה ותן לחיות

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #353  
ישן 27-12-2022, 18:36
  משתמש זכר Nargila Dwarf Nargila Dwarf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.01.14
הודעות: 1,378
בתגובה להודעה מספר 352 שנכתבה על ידי דגני בוקר שמתחילה ב "[QUOTE=Nargila..."

ציטוט:
אני שמח שדעתך היא שונה, מוזמן להציע רעיונות ולא רק שהנושא הוא מורכב (לפעמים זה נשמע כמו שצריך "לחדד נהלים)

החלק הקשה מאוד: לישראל אכפת מהנגב והבדואים.
הכנסת והממשלה עי עבודה וחשיבה מקצועית, ותוך שיתוף פעולה בין ארגונים, משרדים, והבדואים עצמם יוצרות ומפעילות תכנית - להסדרת הישובים, מסים, מים, שיטור, חשמל, חינוך וכן הלאה.
זה לא בלתי אפשרי, רק קשה מאוד.

החלק הקשה: הכנסת והממשלה כופות על צהל לעשות את עבודתו.
בדומה להחלטות על כיפת ברזל וגדר ההפרדה שצהל לא רצה בהן.
הכנסת והממשלה עי וועדות וועדות משנה, חוקרות ונותנות הנחיות ותקציב לצהל.

החלק הקל:
מצד צהל תחקור מה קרה, מה צריך לשנות, ביצוע ופיקוח.
אולי נדרשת יחידה יעודית לשמירות למשל. וכחלק מהביצוע, אולי גם חלק ממה שהצעת.

ציטוט:
מצינו את השיח בנושא הזה בדיון,אשמח לענות בדיון על האירוע.

מסכים

ציטוט:
צודק לגמרי, והדברים יחזרו על עצמם עוד אלף פעם, וזאת מסיבה פשוטה ומילה אחת - אגו, כאשר מפקד בדרגת אלוף יעצור בש.ג ויזדהה בפני השומר לפי אותם נהלים שהוא חתום עליהם ולא יבוא איזה "אל"מ" אחר וינזוף בש.ג איך הוא מעכב את המפקד רם הדרג, אז פעם הבא השומר שחש זילזול בתפקידו יזלזל בעצמו בתפקיד ויגיד שהיעוד שלו הוא דחליל.

זה לא רק אגו, גם תרבות אירגונית, תרגול וכו.
קצת מצחיק - מפקד אגד נזף בי הש"ג על שפתחתי את המחסום לשיירה שלו לפני שבדקתי מי הם.

ציטוט:
תמיד יש קשר לצבאות אחרים, כמו שצבאות באים להתאמן וללמוד מאיתנו כולל אחד הצבאות העשירים בעולם, האמריקאי, גם אנחנו יכולים ללמוד מהם, ללמוד מאחר זאת לא בושה, אבל היי, כבר הזכרתי את הבעיה העיקר, אגו (איך אנחנו נתפס כצבא הכי מתקדם שיודע להנחית כוחות בסיפור כיסוי מדינה זרה, אבל לשמור על בונקר עם תחמושת,לא יודע)

את השלטים האמריקאים אני מכיר, האם הם באמת יורים בלי לבדוק? האם זה נכון לנו? לדעתי לא.

ציטוט:
צודק לגמרי, המצב לא פשוט וגם אין פתורנות קסם, אם יש לך, מוזמן להציע לצבא, כי גם הוא חסר עונים וכל הוועדות, תחקירים ועוד בנושא, לא מוצאים פתרון, לבין לא רוצים למצוא פתרון לבעיה החולה הזאת.

אני חושב שלצהל לא אכפת. זו בעייה פלילית ואין לה עדיפות על בעיות אחרות.
זה תפקיד הכנסת והממשלה לגרום לצהל להעלות את הבעיה על ראש שמחתו.
_____________________________________
Sing while you may
- The Legendary Pink Dots

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #355  
ישן 26-12-2022, 10:49
צלמית המשתמש של דגני בוקר
  משתמש זכר דגני בוקר דגני בוקר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.18
הודעות: 333
בתגובה להודעה מספר 354 שנכתבה על ידי ninesouls שמתחילה ב "אתה חושב שאם היינו מאשרים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ninesouls
אתה חושב שאם היינו מאשרים לשוטרים לירות על מנת להרוג על גנבי רכב היינו פותרים את בעיית גניבות הרכב בישראל?


1) לגבי ירי על גנבי רכב, כן, אם היו מאפשרים לבצע ירי על גנב רכב התופעה הייתה נמנעת, וזאת מכיוון שאותה "חוליה" או גנב בודד, היו מבינים זה לא פשוט כמו שהם חושבים, "עקיצה ב60 שניות" ולטוס למחסום הכי קרוב ולעבור ליו"ש, אלה אם הם ידעו כי במהלך גניבת הרכב המשטרה תשים עליהם את היד הם לא יחזרו הבית, הם יפסיקו לעסוק בזה. תתפלא למנוח הזה קוראים "הרתעה", תשאל כל אדם בסעודיה ומדינות אחרות מה עונש על גניבה של פריט ממישהו אחר, הוא לא יתבלבל ויגיד לך "כריתה של כף היד", ישמע ברברי אבל לצערינו, זה פרקטי. כאשר אין הרתעה צריך להתחיל דברים מאפס. יחד עם זאת ניתן ליצור מגנון פשוט לגבי "וודאות" גניבת הרכב ( אישור בעלים, זיהוי כי ברכב לא הבעלים,סימון לו לעצור על ידי כוחות משטרה ולאחר מס' תנאים מצטברים, ירי לתוך הרכב)דגש מאוד חשוב לגבי גנבי רכב, הם פצצה מתקתקת, בעת מעצר רכב גנוב אין חוקים ואין נהלים על ידי שני הצדדים, זה לא משחק שחמט מה מותר לי מה מותר לגנב, לגנב "אין אלוהים", ומה שמפריד בין הצלחה שלו לבין המעצר זה איזה ניידת משטרה או שוטר בודד בקצה, הוא לא יחשוב פעמים, ויברח או אפילו יפגע בכוח המשטרתי וזאת כי הוא יודע כמו בקזינו מה היחס להצלחה ומה יקרה אם יעצר, ונק' אחרונה גנב רכב זה לא "תחביב" אלא אנשים שעוסקים בזה באופן שוטף מהתחלה ועד הסוף, לא פעם ולא פעמיים החוליות הן אותן חוליות שאחריות למס' רב של גניבות של אותו סוג רכב או מאותו תא שטח, לצערי גנבי הרכב הם כמו סרטן ואם לא מוציאים את הסרטן מהגוף הוא רק שולח גרורות ומשתלט על הכל.

ציטוט:
בכמה מהמקרים של גניבות הנשק והתחמושת השומרים זיהו את הגנבים, אבל לא הצליחו ללכוד אותם כי הגנבים ברחו בזמן שהשומרים היו בשלב הירי באוויר?

במקרה הטוב היה שהשומרים זיהו את הגנבים והחלו במעצר "חשוד" (נוהל שלא מובן בעליל וכבר לא מתאים לימינו,דעתי) וביצעו ירי באוויר? מה התוצאה בסוף? נעצרו הגנבים? הופסקו הגניבות? או שהקצין תורן מתחיל שרשרת של בדיקות למה בוצע ירי באוויר במקום לשבח את השומר ולציין שבעתיד יש לפעול יותר מהר? אם לא היה מתבצע ירי באוויר אלא ישר לכיוון הרגלים/גוף של הגנבים (בוא, בחצות הליל מגיע רכב לא צהלי ומעמיסים עליו ציוד כאשר אין תיאום בשום דרך, נראה לך תקין?) ואחרי גניבה מה בוצע ? "חידוד נהלים", מרוב חידודים לא נשאר מה לחדד, השומרים הפכו להיות מתוסכלים ברמה כזאת שגם אם יראו עבירה, יעלמו עין. השומר (אותו חייל במסלול או מאבטח מתקנים) יותר פחות להתפס נרדם בשמירה מאשר אם בוצע גניבה אצלו מתחת לאף, וזה למה? כי הוא יודע שאם הוא נרדם הקצין מעלה אותו למשפט והוא מקבל עונש חמור (ריתוק 28/כלא) ואם בוצע גניבה זה כבר לא בשליטה שלו איך אומרים ..Force Majeure.. אז שיהיה בהצלחה לכולנו
_____________________________________
חיה ותן לחיות

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #356  
ישן 29-12-2022, 22:26
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,128
בתגובה להודעה מספר 355 שנכתבה על ידי דגני בוקר שמתחילה ב "[QUOTE=ninesouls]אתה חושב שאם..."

אני לגמרי לא מסכים אתך, לא ברמה העקרונית ולא ברמה המעשית.

קודם כל ברמה העקרונית: במדינת חוק שוטר (או שומר) הוא לא שופט ותליין, וגם לעבריין שלאיש אין ספק באשמתו יש זכות לעמוד למשפט. העובדה שהדוגמה שאתה מביא היא מדיקטטורה חשוכה, שהדרך שלה להתמודד עם מבקרים היא רציחתם וביתור הגופות, ואת החוק הפלילי שלה היא מעתיקה מספר בן 1400 שנה - זה בלבד היה צריך לגרום לך לחשוב האם אתה בכיוון הנכון. באף מדינה דמוקרטית לא תמצא ירי חסר הבחנה על גנבי רכב או על נכנסים ללא רשות למתקני צבא (להוציא אולי מתקנים ספציפיים בסיווג מיוחד), ולא נראה לי שדווקא סעודיה היא המדינה שערכיה תואמים לערכינו ויש לנו טעם ללמוד ממנה.

וברמה המעשית: אתה בונה על הרתעה בזכות השינוי בהוראות הפתיחה באש, אבל זה לא יעבוד וגם עלול להביא לתוצאות-לוואי חמורות. הרתעה היא מושג שאנחנו אוהבים לתאר לעצמנו בתאוריה, אבל פועל הרבה פחות טוב במציאות. בכל מקרה, מוסכם על הקרימינולוגים שהפרמטר החשוב בהרתעה הוא מידת הוודאות של העונש, ולא החומרה שלו; כשהסבירות להיתפס גבוהה, גם עונש קל יחסית מרתיע. כשהיא נמוכה, גם עונש חמור מאד ואפילו סכנת חיים לא ירתיעו. כל נהג יודע שעקיפה על קו לבן, מעבר באור אדום או נהיגה בשכרות עלולים להרוג אותו - ובכל זאת נהגים לא מעטים עושים זאת. גם גנבי רכב בארץ נהרגים לא פעם, וזה לא מונע מהם להמשיך - כמו גם מבריחי סמים בגבול מצרים וכו'.

גנב רכב, כמו גנב תחמושת, יודע שהסיכוי לתפוס אותו בשעת מעשה הוא קטן מאד. בחניון חשוך או רחוב צדדי קטן בשעת לילה, הסיכוי שתעבור ניידת משטרה הוא כמעט אפס - ואם תעבור ניידת אז התצפיתן של חוליית הגנבים ישרוק והם יתאדו מהשטח או יתמימו את עצמם בשניות. בדומה לזה, חוליה של בדואים שרוצה לגנוב תחמושת יכולה ללמוד את השטח, להכיר את המשמרות וזמני ההחלפה, מסלולי הפטרול וכו' (זה כמובן בהנחה שהם לא משיגים שת"פ מבפנים). הם נכנסים בלי ידיעת השומרים וגם יוצאים ככה. לזה רמזתי בשאלה בתגובה הקודמת: באף אחת מהגניבות לאחרונה ובאף ארוע שמוכר לי של גניבת או נסיון גניבה של נשק או תחמושת, השומרים לא הגיעו בכלל לזיהוי ומגע עם הגנבים, ולכן שום הוראות פתיחה באש לא היו מונעות אותם. אני זוכר שמירות בבונקר אצלי בגדוד או בבונקר העצום בסיירים בסדיר: שניים-שלושה חיילים, בחושך כמעט מוחלט, בלי או כמעט בלי קשר לבסיס האם, לעתים קרובות בתנאי עייפות קשה. אם הבדואי יהיה שתי מחפורות ממך לא תדע שהוא שם. אם בכל זאת תשמע משהו ותגיע למחפורת שלו - מה שהבדואי הספיק לשכוח על הסתוות בשטח בלילה החיילים שלנו לעולם לא ילמדו. ואילו היית מזהה אותו ונניח שהיית מנסה לפתוח באש בחושך - אז היית עלול לגלות למה זה לא רעיון כל כך טוב להשתמש באש חיה באמצע בונקר תחמושת. בקיצור, הוראות פתיחה באש לא יגרמו לבדואי להימנע מגניבת התחמושת.

מה שהן דווקא עלולות לגרום הן תוצאות לוואי שליליות. בעיניך הבעיה של ירי דו"ץ זו בעיה קלה, רק ענין של תיאום; אלפי ארועים שהיו בצה"ל מאז מות האלוף דוד מרכוס ועד היום מוכיחים שהבעיה "הקלה" הזו כמעט בלתי אפשרית לפתרון. אנשים טועים, שוכחים, נרדמים, לא שמים לב ומופתעים, ההוא שכח לעדכן את החמ"ל, זה לא הקשיב בתדריך - ובום, יש לך אנשים מתים. ההוראות נכתבו בדם - זו עובדה. בעיה אחרת היא נזק הקפי גם בארוע אמת. יש יחידות שבהן מתאמנים על פגיעה מדוייקת באוייב ללא נזק הקפי בסצנריו של ארוע טרור, אבל רוב חיילי צה"ל לא מאומנים לזה; ירי בתוך בסיס או בונקר תחמושת בלילה כרוך בסיכון לא קטן של פגיעה בגורם ידידותי, במצבור תחמושת וכו'. אם הירי מתבצע במהלך מסודר של אזהרה, ירי באוויר וכו' אז גם גורמים אחרים שלנו מבינים מה קורה ויכולים לתפוס מחסה, לצעוק או לפעול בצורה אחרת כדי לצמצם את הסיכון הזה, וגם החייל היורה כנראה יפעל באופן שקול יותר. בעיה נוספת עלולה להיות תגובת הצד השני: אם הבדואי או הגנב יודע שהוא מסומן כמטרה, ובהנחה (סבירה מאד, לדעתי) שהוא לא ממהר לוותר על הפרנסה שלו, אז הוא עלול דווקא להצטייד בעצמו בנשק; אם יזוהה אין לו כבר מה להפסיד מפתיחה באש על השוטרים או החיילים, להפך - עדיף לו להיות הראשון שיורה. הנסיון לפתור בעיה עלול ליצור בעיות חמורות יותר. ועוד לא דיברנו על המשמעות האפשרית של מתן "רשיון ציד" עם חסינות מובנית לשוטרים או חיילים וכיצד דבר כזה עלול להשפיע עליהם. ושוב - נסה למצוא מדינה דמוקרטית (או אפילו לא דמוקרטית) שמאפשרת ירי ללא התראה בגנבי רכב. איכשהו מדינות העולם מצליחות להתמודד עם גניבות רכב גם בלי זה.

והערה אחרונה: אני סבור שההתמקדות בשאלת השמירה מפספסת כאן את הדרך שבה צריך לטפל בבעיות כאלה. השומר בבסיס, כמו שוטר הסיור ברחוב, הוא לא הגורם העיקרי ובוודאי לא היחיד שצריך או יכול לצמצם את הגניבות בבסיסים או הפריצות לבתים וגניבות הרכב - בדיוק כמו שהבט"שית על הגבול לא אמורה להיות הגורם היחיד או העיקרי שמונע חדירה. ברמת הצבא, מה שבאמת יכול לצמצם את הגניבות הוא הפיכת התחמושת לקשה יותר לגניבה וקלה יותר לשמירה: למשל, להקיף בונקרים בחומות במקום בגדרות (כי אי אפשר לחתוך אותן וקשה לטפס מעליהן עם ארגזי תחמושת כבדים) וליצור מסביב מכשול שלא יאפשר התקרבות ברכב; להאיר את הבונקרים, לצייד את השומרים באמצעי תצפית וראיית לילה ובבונקרים גדולים גם ברכב; להעביר תחמושת רגישה יותר לגניבה (כדורי נק"ל, רימונים וכו') לאחסון בתוך מבני בטון נעולים או מתחת לקרקע. צעדים כאלה עשויים להרתיע גנבים כי הם מקטינים משמעותית את סיכויי ההצלחה של הגנב באופן ודאי. ברמה הרחבה יותר, צריך טיפול משטרתי מערכתי: להבין מי הלקוחות של הגנבים, מי הם סוחרי הנשק והתחמושת שמזמינים גניבה או לפחות רוכשים מהגנבים, מה ערוצי ההפצה שבהם הם מוכרים את זה הלאה, ואז להפיל את הרשתות האלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #357  
ישן 25-12-2022, 18:19
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,259
תוספת, מקווה שלא מיותרת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

בעצם בתגובות האחרונות נכנסנו לנושא של ירי כתוצאה של טעות בזיהוי. אשים פה דוגמאות שאולי יסבירו כמה אנחנו יכולים לטעות
במלחמת יום כיפור שלמה ערמן בעל עיטור הגבורה, ועוד שני חיילים נורו למוות ע"י חיילי צה"ל שתחקרו אותם והחליטו כי הם חיילי אויב.
לי קרה כשישבתי על המאג במארב דגן, במקום שההוראות היו חד משמעיות לירות בכל מי שרואים, שראיתי דמות מתקרבת, כשהיתה כ- 15 מ' ממני זיהיתי אותה כחייל שלי.
לירי בשוגג יש השלכות נוספות, בלבנון, חיילים מהפלוגה שלי שהיו במארב לילי, לא ירו במחבלים שחלפו לידם, כנראה גם מהסיבה כי חששו כי אולי הם משלנו, על רקע מקרים שגויים שהיו לפני

נערך לאחרונה ע"י רם אדמון בתאריך 25-12-2022 בשעה 18:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #358  
ישן 26-12-2022, 11:35
צלמית המשתמש של דגני בוקר
  משתמש זכר דגני בוקר דגני בוקר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.18
הודעות: 333
בתגובה להודעה מספר 357 שנכתבה על ידי רם אדמון שמתחילה ב "תוספת, מקווה שלא מיותרת"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי רם אדמון
בעצם בתגובות האחרונות נכנסנו לנושא של ירי כתוצאה של טעות בזיהוי. אשים פה דוגמאות שאולי יסבירו כמה אנחנו יכולים לטעות
במלחמת יום כיפור שלמה ערמן בעל עיטור הגבורה, ועוד שני חיילים נורו למוות ע"י חיילי צה"ל שתחקרו אותם והחליטו כי הם חיילי אויב.
לי קרה כשישבתי על המאג במארב דגן, במקום שההוראות היו חד משמעיות לירות בכל מי שרואים, שראיתי דמות מתקרבת, כשהיתה כ- 15 מ' ממני זיהיתי אותה כחייל שלי.
לירי בשוגג יש השלכות נוספות, בלבנון, חיילים מהפלוגה שלי שהיו במארב לילי, לא ירו במחבלים שחלפו לידם, כנראה גם מהסיבה כי חששו כי אולי הם משלנו, על רקע מקרים שגויים שהיו לפני


רם, יקירי, אני מבין שהחשש לטעות בזיהוי הוא קרוב לליבך, וזה בסדר.
אבל אני עושה הפרדה בין האיזורים. לחימה/מלחמה/פעילות מבצעית זה תא שטח אחד ושם חוקים/נהלים אחרים.
שמירה בבסיס/מתקן צבאי, אבטחת מאהל במילואים זה תא שטח אחר לגמרי.
לגבי התא שטח הראשון, צריך לפעול בצורה חכמה וזהירה, כי כן, יכול להיות מצב של דו"צ ועוד (לא חסרים סיפורים מקום המדינה ועד מחר)
לגבי תא השטח שבו מצריכה להיות אבטה או שמירה, הנהלים צריכים להיות יותר הדוקים לרעת החף מפשע או האזרח או מילים עדינות, לאותו אחד שאין לו מה לחפש שם. ההנחיות צריכות להיות ברורות כשלג, אם מישהו עובר את התיחום דמו בראשו, צר לי אבל איך לא שומעים על חדירות לשטח של המתקן בדימונה? או מתקנים של תעשיות צבאיות אזרחיות (תע"ש, תעשייה אווירית, רפא"ל) למה גנבי האמל"ח "מעדיפים" בסיסי צה"ל, זאת הנקודה שצריך לבדוק מצד אחד, ומנגד לתת כלים לחייל ששומר, כפי שאמרתי ואמשיך לומר, להפשט את הנחיות ולתת כלים לחייל, למפקד בסיס/גדוד/פלוגה אין מה להגיע מדרך לא סלולה באחת בלילה כדי לבדוק איך נראת האבטחת מחנה, ואם הוא עושה זאת אז שיהיה מוכן "לצפות פגיעה" (מה הוא רוצה להוכיח? שהאבטחה לא תקינה? הוא יתגנב למאהל ללא תיאום ואז יבצעו עליו ירי, אז מי פעל כשורה? החייל או המפקד שלא עדכן והחליט על דעת עצמו? בסוף כולנו ידועים איך זה יגמר והש.ג אשם) אם אותו מפקד רוצה לבדוק עירונות ולבצע ביקורת פתע הוא יצטרך לפעול בדרכים אחרות שלא יסכנו את עצמו (זכור לי מקרה באיו"ש כאשר מ"כ לקח עימו עוד חייל/שתיים וביצעו תרגולת חדירה לבסיס מבלי לעדכן, והש.ג ביצע ירי ונטרל את חברו לבסיס), שטח שבו מתקיימת שמירה על הנכסים של המדינה צריך להיות חוק ברור, נכנס ללא אישור, ירי אם יש יכולת לעצור לטובת תחקור אדרבא, אם מדובר בשומר מול גנב, כוחו של השומר צריכה להיות על העליונה.
_____________________________________
חיה ותן לחיות

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #359  
ישן 12-01-2023, 21:44
  משתמש זכר mp_phonix mp_phonix אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.11.06
הודעות: 775
שריונר מילואימניק בצאלים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"

2 הסנט שלי:
אני לוחם שריון שהשתחרר באוגוסט 2011 ומאז אני עושה כל שנה לפחות שבוע אימון אחד אחד שתמיד מתקיים בצאלים (מלבד פעם אחת בשיזפון).


אני רוצה להתייחס פה לכל הנושא של גניבת נשק/ציוד מהחיילים בשטח (לא מהבסיס):

כל אימון ביום הראשון והשני אנחנו היינו רואים את החבר׳ה בדואים מתקרבים למגנן שלנו ע"מ לגשש ולבדוק אותנו.
במהלך היום היינו מציבים 2 שומרים - אחד במגנן ואחד במשטח טנקים שתפקידם לבדוק שלא מתקרב מישהו לא מורשה ומנסה להתעסק עם ציוד מבצעי/ציוד אישי של חיילים. גם כשבמגנן היו 10 חיילים שכרגע במנוחה/אוכל וכו׳ עדיין היה שומר בראש הסוללה של המגנן שמשגיח ומפקח, גם היינו טורחים להקים לו צלייה.

בלילות היינו עולים ל3 שומרים לפחות - אחד במשטח טנקים ו2 במגנן וכל האמר"לים היו מרוכזים בנקודה אחת ואחד השומרים היה מופקד עליה.
גם הקצינים והמפקדים עלו לשמור בלילה.

במהלך 12 שנים לא נגנב לנו שום ציוד מבצעי וגם שום ציוד אישי של החיילים - להערכתי הבדואים היו רואים שאנחנו ערניים למתרחש סביבנו ובחרו לא להתקרב.

אני הולך לרשום פה משהו לא פופלארי -
כל פעם שנגנב ציוד מהמגנן/מאהל כגון נשקים ומכשירי אמר"ל וכו׳ - אותם חיילים והמפקדים שלהם בשטח אחראיים. אפשר להלין (בצדק) על הבדואים והתעוזה שלהם (שנגזרת מאוזלת היד של "המדינה" והרשויות) ושהמצב שבו צריך להעלות 3 שומרים בלילה הוא לא נעים בלשון המעטה, אבל אם החיילים בשטח לא יודעים לשמור על עצמם והציוד שלהם אז מישהו שם צריך לקבל ראש - אני לא מבין את כל הדיווחים האלה על אמצעי ראיית לילה ותחמושת שנגנבת מחיילים במהלך אימון בשטח - בחיית ראבאק, מה נסגר ? לא יודעים לשמור בלילה ?

אשמח להתייחסותכם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #362  
ישן 16-05-2023, 22:17
  MaRTyR MaRTyR אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.08.04
הודעות: 371
מחדל בצאלים: בדואים גנבו מקלע מסוג מאג וגרמו לעוצר אימונים בגדוד מילואים למשך שעות.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נגד גנבים: צה"ל משקיע מיליונים באבטחת צאלים"


לצפייה בציוץ המקורי באתר Twitter, לחצו כאן.



לצפייה בציוץ המקורי באתר Twitter, לחצו כאן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #364  
ישן 06-06-2023, 13:58
  ariel_zuk ariel_zuk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 3,997
בתגובה להודעה מספר 362 שנכתבה על ידי MaRTyR שמתחילה ב "מחדל בצאלים: בדואים גנבו מקלע מסוג מאג וגרמו לעוצר אימונים בגדוד מילואים למשך שעות."

הגנבים מקבלים עזרה מהשומרים? סבבה, שאת הפטרולים יעשו מ"צ שמתחלפים אקראית אחת לשבוע, ומקורם בבסיס אחר. או החלפת הכניסה לבונקר במנגנון הכולל מעלית (גישה אלטרנטיבית רק דרך חלק השמור באזור נעול אחר בבסיס, שדורש ציוד מכני ייעודי) וקוד המוחלף אחת לכמה זמן, ולא נגיש לאף אחד בבסיס ללא אישור מב"ס.
אני יכול להמציא עם 0 חשיבה עוד 1,001 דרכים אחרות להרתיע גנבים ומשת"פים. תשאלו מומחה לפריצת כספות מה אפשר לעשות, תיישמו, ואז תופעת הגניבות תהפוך להיסטוריה.
אבל מישהו לאורך הדרך רואה רק את ה-10 מיליון שקל שהולכים עכשיו ולא רואה את ה-100 מיליון שילכו על מרדפים ותיקונים ורכש חידוש מלאי אחר כך. אז למה לשים פס? הבא בתור יטפל בזה, גם ככה לא יבואו אליהם בטענות.

פשוט עצבים, אין איך לתאר את זה. אחר כך אנשים חפים מפשע ימותו, ואז יגידו לנו "אופסי"
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #371  
ישן 06-06-2023, 16:07
צלמית המשתמש של דגני בוקר
  משתמש זכר דגני בוקר דגני בוקר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.18
הודעות: 333
בתגובה להודעה מספר 365 שנכתבה על ידי Jaguar890 שמתחילה ב "שוב שוד תחמושת ענק בבסיס צאלים: כ-30 אלף כדורים נגנבו"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Jaguar890
שוב שוד תחמושת ענק בבסיס צאלים: כ-30 אלף כדורים נגנבו מהבונקר
בצבא עדכנו על פתיחת חקירה בעקבות דיווח על גניבת תחמושת רבה. זו אינה הפעם הראשונה שעשרות אלפי כדורים נגנבים מהבסיס בדרום הארץ: רק לפני כשנתיים וחצי אירעה שם אחת מגניבות התחמושת הגדולות שהיו אי-פעם בצה"ל
https://www.ynet.co.il/news/article/hjvg8k2i2


30 אלף כדור, זה 30 ארגזי כדורים שכל אחד שוקל כ20 ק"ג, משמע "הצליחו" להעלים מתחת לאף של אחראי הבסיס 600 ק"ג...
חוץ מלציין שהנושא הפך לבדיחה, לקרוא ולא לאמין.
התחושה היא לפעמים במקום לחפש פריצה בגדר צריך פשוט לסגור את השער...
כמו שכתוב בבדיחה על גונב המריצות שהיה פשוט יוצא דרך הש.ג כל יום מהמפעל.
_____________________________________
חיה ותן לחיות

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #374  
ישן 06-06-2023, 17:44
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,914
בתגובה להודעה מספר 371 שנכתבה על ידי דגני בוקר שמתחילה ב "[QUOTE=Jaguar890]שוב שוד..."

כל ארגז כ-12.5 ק"ג, נגיד 375 ק"ג.
30 ארגזים נכנסים בקלילות בטנדר או לנדקרוזר או איסוזו טרופר.
אם ממש דחוף אפשר גם בפיאט פונטו (קצת יותר מחמישה מבוגרים...)
בדואי אחד נוהג\צופה ומתריע, השני סוחב.
או ששניהם סוחבים.
שוחד או איומים על השומר\ת
אם יש שומר\ת
וסגרנו עניין.

לא שוד,
לא גניבת ענק
כרגיל בעיתון פתפותי ביצים.
סתם גניבה רגילה- פשיטה, סחיבה, יציאה מוצלחת.
עכשיו תרגיל בחשבון-
כ- 600 רוס"רים בפזורה, גניבות קודמות (ידועות ועוד הערכה שיש כמה לא ידועות) בסך מצטבר של מעל 300,000 כדורים- כ-500 כדור לכל רוס"ר.
עכשיו הערכת מצב אויב אפשרי בצירים וסביב בסיסי צה"ל במרכז ובדרום-
בדגש על הבסיסים היותר מעניינים- אז לא בה"ד 1, אבל כן נבטים, חצרים, רמון.
נאמר כ-150 רוס"רים מול כל בסיס, והיתר, כ-150 לפעולות בכבישים וצמתים.
בין הפותרים נכונה-
יוגרל פותר שלא ענה נכונה.
איחלתי לחייל בהצלחה
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #375  
ישן 07-06-2023, 07:45
צלמית המשתמש של דגני בוקר
  משתמש זכר דגני בוקר דגני בוקר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.18
הודעות: 333
בתגובה להודעה מספר 365 שנכתבה על ידי Jaguar890 שמתחילה ב "שוב שוד תחמושת ענק בבסיס צאלים: כ-30 אלף כדורים נגנבו"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Jaguar890
שוב שוד תחמושת ענק בבסיס צאלים: כ-30 אלף כדורים נגנבו מהבונקר
בצבא עדכנו על פתיחת חקירה בעקבות דיווח על גניבת תחמושת רבה. זו אינה הפעם הראשונה שעשרות אלפי כדורים נגנבים מהבסיס בדרום הארץ: רק לפני כשנתיים וחצי אירעה שם אחת מגניבות התחמושת הגדולות שהיו אי-פעם בצה"ל
https://www.ynet.co.il/news/article/hjvg8k2i2



השב"כ "נכנס לאירוע"....

https://www.srugim.co.il/801923-%D7...%90%D7%9C%D7%99

מדהים איך עם כל ה"טכנולוגיה" שלנו מ"מ, 8200 עדין מתחת לאף הדברים האלה קורים, לא יודע עד כמה השב"כ יכול לפתור את הנקודה הזאת, אבל אני בטוח שאחרי 2-3 גנבים מתים התופעה תצטמצם מהר מאוד...
_____________________________________
חיה ותן לחיות

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:35

הדף נוצר ב 7.77 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר