
14-02-2013, 12:23
|
|
אילן בן-נון. מומחה לקליעה וצליפה, מדריך ירי בכיר ומאמן קליעה ספורטיבית
|
|
חבר מתאריך: 17.03.05
הודעות: 1,902
|
|
ציטוט:
|
במקור נכתב על ידי חמוס בריבוע
אז ככה
לאחר בדיקה פתיחה מוגזמת של הסתרשף משפיעה על בליסטיקת הביניים (התנהגות הקליע בתוך הסתרשף...שחרור של גזים בצירה לא אחידה משפיעה בצורה מסוימת על המסלול של הקליע...)
לגבי ההשפעה על מעצורים זהו ההסבר שקיבלתי בעת שקיבלתי את הסתרשף (בסביבות 2001) כך שעקב שחרור וב מידי של הגזים מהסתרשף כמות הגזים החוזרים הינה נמוכה יותר (הסבר זה לדעתי איננו הגיוני מאחר והקליע כבר עזב את הקנה והגזים כבר עברו מלחץ קנה ללחץ אטמ' ואין השפעה על ההחזר...)
לגבי זווית מיקום פתח יציאת הגזים בכדי שפיצוי הרתע יהיה אופטימלי יש לדאוג כי כיוון הפיצוי יהיה בכיוון של נק' הריתום קרי באם היורה אוחז במתפסים בזווית מסוימת לכיוון הרדיאלי של הקנה על פתח היציאה להיות בזווית 180 מע' (קרי מנוגד לזווית נק' האחיזה) וזאת כדי למנוע היווצרות של מומנט על הזרוע האוחזת...
הייתי מצרף סקיצה אבל אני בדיוק באמצע ללמוד למבחן....
מדובר בפטנט דיי נחמד יצא לי לירות הרבה עם ההתקן הנ"ל ויש השפעה רצינית בכל הקשור לירי מהיר
מקווה שהיה ברור מספיק
|
ואלו הטיפים שלי למעונינים.
זה מפצה סטיה ולא סמיילי.
כשמו כן הוא הוא משתמש בגזים הנפלטים וע"י שחרורם בצורה לא שווה מקטין את קפיצת הקנה לאחר הירי. המטרה הוצאת כדור נוסף מדויק מהר יותר. וכן הקטנת כמות האבק שמתרוממת מתחת לנשק.
הוא מבצע את עבודתו נאמנה בתנאים הבאים :
1. מפצה הסטיה הוא תמיד ממורכז בצד העליון של הקנה !
2. מופעל בידי קלע מיומן השומר על מצב "0" , גוף מטרה וכוונות זקופות. וכמובן לוחץ לחיצת הדק נקיה.
3. כאשר מרכיבים סתרשף כנ"ל יש לבצע אימות איפוס - רצוי לטווח ארוך.
מי שהסביר לך שזה גורם למעצורים קצת התבלבל בין רובה בעל מנגנון גזים, כמו ה רוס"ר שבתמונה לבין כלים כמו אקדח או תמ"ק הפועלים על עקרון ה Blow Back בהם עלולה לקרות תופעה של מעצורים בשל התקנת מפצה סטיה לא מותאם..
לסיכום הפתח אמור להיות ממורכז ובדיוק למעלה.
שינוי בכמות הפתיחה - ( אין דבר כזה יותר מידי או פחות מידי ) מומלץ אימות איפוס לטווחים רחוקים.
במקום האום הנ"ל יכול להתברג מתאם לעמעם המבטל את עבודת הסתרשף.
מומלץ ללמוד קליעה טובה לפני כל שיפצור כזה או אחר.
_____________________________________
לא כל מה שאני רוצה לכתוב, אני יכול לכתוב.
לא כל מה שאני יכול לכתוב, אני רוצה לכתוב.
|