09-12-2004, 22:33
|
|
|
חבר מתאריך: 09.12.04
הודעות: 6
|
|
מספר דברים
שלום, אני חדש פה בפורום, פשוט ראיתי את התגובות שלכם ורציתי להוסיף ולתקן כמה מהתגובות. אני משרת כרגע כמט"ק ביחדית הניסויים ויצא לי לפקד על T72,, עד כמה שידוע לי, אין יותר מדי ההבדלים בין מערכות התובה, והטעינה בין שני הטנקים (T72 וT92). חוץ מזה אני עובד בעיקר על מרכבה 4 ו4ב.
1. הבעיתיות הידועה של מערכת הטעינה האוטמטית בטנקי הT היא הצורך להגביהה קנה לשם טעינת פגז, דבר שחושף את המקום הרגיש ביותר בטנק לפגיעה (חסרון זה נוצל במלחמת של"ג ע"י השיריון הישראלי).
2. מערכת בלימת זעזועים המורכבת ממוטות פיתול היא באמת מיושנת ויוצאת לגמרי משימוש. מוטות הפיטול נוטים להישבר (בייחוד בתנאים המצויים בארץ), הרבה יותר ממערכות בלימת זעזועים המצוייה בטנקי המרכבות.
3. המיגון המצוי בטנקי הT החדשים מסתמך בעיקר על מיגון ראקטיבי (כמו במג"ח 6ב, או יותר נכון העתקה של מיגון זה), שהוא אפקטיבי נגד מטענים חלולים פשוטים, אך מטענים מתקדמים יותר (כמו רש"ק טאנדם בעל זוג מטענים חלולים) יכולים להכניעו בקלות. השמועות אומרות שבT החדשים עובדים על מיגון אקטיבי (מיגון היורה קליע לעבר הכדור/טיל ומשמיד אותו לפני הפגיעה בטנק, אך שמועות אלו נראות לי מופרחות. לעומת זאת המיגון במרכבה 4 משלב את כל סוגי המיגון הקיימים (חוץ מאקטיבי), ומשתמש בעיקרון מיגון מודולרי המאפשר החלפה מהירה בשטח של מיגון פגוע, מה שהופך את הטנק לרב פעמי.
4. לטנק המרכבה מערכות תצפית, ובקרת אש מתקדמות הרבה יותר מאשר לT.
5. המנוע במרכבה 4 ממוקם בקידמת הטנק, דבר המקנה תוספת מיגון קדמי ומאפשר את קיומה של דלת אחורית בטנק המהווה כניסה/יציאת חירום ומאפשרת הסעת לוחמים בחלקו האחורי של הטנק.
6. בעיתיות גדולה בT היא שכדי לחליף מנוע יש לפרק את הצריח, כלומר, לא ניתן לבצע החלפת מנוע בשטח לעומת יכולת זו בטנקי המרכבה.
7.לT יתרונות משלו - צללית נמוכה, מהירות, יכולות אמפיביות. אך כל אלה בהתאם לתורת הלחימה המזרחית.
8. למרכבה יתרונות נוספים רבים שאני מנוע מלפרט עליהם.
|