
05-02-2018, 02:42
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.08.11
הודעות: 7,220
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי hamedinai שמתחילה ב "סעיב עריקת מזכיר שוב שלא יוותרו בשום אופן על זכות השיבה לכל הטוענים שהם פליטים"
הנה הקטע המלא מהתלמוד. מעניין גם מה שכתוב, לפני וגם מה שכתוב אחרי. וזה לא שהייתי בקי בכל מה שנאמר בתלמוד, אלא כמו שכתבתי "שומר פתאים ה'".
https://www.sefaria.org.il/Sukkah.52b?lang=he
רב הונא רמי כתיב (הושע ד, יב) כי רוח זנונים התעה וכתיב (הושע ה, ד) בקרבם בתחלה התעם ולבסוף בקרבם אמר רבא בתחלה קראו הלך ולבסוף קראו אורח ולבסוף קראו איש שנאמר (שמואל ב יב, ד) ויבא הלך לאיש העשיר ויחמול לקחת מצאנו ומבקרו לעשות לאורח וכתיב ויקח את כבשת האיש הרש ויעשה לאיש הבא אליו
אמר רבי יוחנן אבר קטן יש לו לאדם מרעיבו שבע משביעו רעב שנאמר (הושע יג, ו) כמרעיתם וישבעו וגו'
אמר רב חנא בר אחא אמרי בי רב ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם ואלו הן גלות כשדים וישמעאלים ויצר הרע גלות דכתיב (ישעיהו נב, ה) ועתה מה לי פה נאם ה' כי לקח עמי חנם וגו' כשדים דכתיב (ישעיהו כג, יג) הן ארץ כשדים זה העם לא היה ישמעאלים דכתיב (איוב יב, ו) ישליו אהלים לשודדים ובטוחות למרגיזי אל לאשר הביא אלוה בידו יצר הרע דכתיב (מיכה ד, ו) ואשר הרעתי.
*
הסבר לקטע הראשון: היצר הרע בהתחלה הוא כמו עובר בדרך, אחר כך אם מכניסים אותו הבייתה הוא נהיה כמו אורח, ואחר כך משתלט ונהיה בעל הבית. מזכיר מאוד את הסכמי אוסלו שהביאו את ערפאת ימח שמו וזכרו מטוניסיה. כאשר היה שם בטוניסיה, הוא היה על תקן של עובר אורח, הביאו אותו לארצנו, והוא נהיה על תקן של אורח וכבר רוצה גם להיות בעל הבית.
והקטע האחרון: 1. הכשדים - הן העם הזה לא היה! (הפלשטינאים" שמעולם לא היה עם כזה), 2. הקדוש ברוך הוא מתחרט כביכול למה הוא ברא את הישמעאלים (כאשר יש להם עשרות ארצות ענקיות ומנסים לשדוד חלקיקים מארצו הקטנטונת של עם ישראל. אבל בחלקם הגדול הם כבר עשו תשובה ואדרבה מעודדים את ישראל להחזיק בארצו היחידה, ואלו בעזרת ה' ישרדו).
*
ןמה שהוזכר על "אדם" ו"פרא אדם", יש את זה בזוהר הקדוש:
https://he.m.wikisource.org/wiki/%D... 4%D7%95_%D7%90
תא חזי, כתיב ביה בישמעאל (בראשית טז יב) "והוא יהיה פרא אדם"-- "פרא אדם" ולא אדם, פרא אדם משום דאתגזר, ושירותא דאדם הוה ביה, דכתיב (שם יז כה) "וישמעאל בנו בן שלש עשרה שנה בהמולו את בשר ערלתו", כיון דאתגזר עאל בהאי שירותא דאקרי 'כל', הדא הוא דכתיב (שם טז יב) "והוא יהיה פרא אדם", ולא אדם. "ידו בכל"-- ידו בכל ודאי ולא יתיר, משום דלא קביל פקודי אורייתא, שירותא הוה ביה בגין דאתגזר, ולא אשתלים בפקודי אורייתא. אבל זרעא דישראל דאשתלימו בכלא, אקרון אדם ממש, וכתיב (דברים לב ט) "כי חלק יהו"ה עמו יעקב חבל נחלתו".
_____________________________________
לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר (ישעיהו סב א)
חצי האי ערב - לערבים, ארץ ישראל - לעם ישראל.
מכה של המוסלמים, ירושלים של היהודים.
https://sites.google.com/site/hamedinai/
נערך לאחרונה ע"י hamedinai בתאריך 05-02-2018 בשעה 03:09.
|