לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-04-2024, 18:33
  Cfox Cfox אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.06
הודעות: 2,784
1.4.24: מפקד גיס סוריה ולבנון בכח קודס חוסל בתקיפה בצמוד לשגרירות איראן בדמשק

לפי הסורים, ישראל מאחורי חיסול הבכיר, מחמד רזא זהאדי. בנוסף חוסלו גם הסגן שלו ואנשים נוספים, שזהותם טרם התבררה.
תקיפה מאד חריגה ומאד מדוייקת, כשגם שגרירות קנדה סמוכה לבניין שהותקף. לפי חלק מהדיווחים, הבניין שהותקף הוא גם מעונו של השגריר האיראני בסוריה, שלא נפגע בתקיפה. בנוסף, ישנן ידיעות שגם זיאד נחלה, מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, חוסל בתקיפה, אבל זה רק בגדר שמועות כרגע.
בתקשורת האיראנית נטען כי בין ההרוגים ישנם דיפלומטים.
https://www.ynet.co.il/news/article/b1hdgho10#autoplay
https://www.kan.org.il/content/kan-news/defense/732031
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 03-04-2024, 12:21
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,123
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי tby שמתחילה ב "אז גרמו "נזק אסטרטגי" לפעילות..."

האיראנים לא מאד מתרגשים מפגיעה בכלכלה, לפחות כעל הפרק עומד נושא שמבחינתם הוא אסטרטגי עבור המשטר. הם עברו, ועדיין עוברים, הרבה שנים של סנקציות שגרעו מהכלכלה שלהם הרבה יותר ממה שאנחנו נוכל להשיג בתקיפות כאלה ואחרות, ולא שינו כיוון. המשטר שלהם לא עומד לבחירה ולא מודח מהשלטון בגלל קשיי הכלכלה - ומתקפות מבחוץ צפויות רק ללכד סביבו את העם כנגד האוייב.

כתבתי כאן קודם - אם נהפוך את זה למלחמת התשה מול איראן, סביר שהמדינה שיש לה אוכלוסיה גדולה פי עשרה ושטח פי שמונים ושרגילה כבר לעמוד באופן קבוע תחת התקפות וסנקציות תצליח להתמודד עם זה טוב יותר. הנסיון מראה שישראל מעולה במבצעים נקודתיים, טובה במלחמות קצרות אבל מצליחה פחות ופחות ככל שהמערכה מתארכת עד כדי כשלון של ממש במלחמות התשה.

ספציפית לגבי פגיעה בבכירי משמרות המהפכה, אני חושב שזה דווקא דבר שמועיל מעבר לפגיעה הנקודתית. ארגונים כאלה, שהתפקיד שלהם הוא לשמור על המשטר, הם קודם כל לא פופולריים - כך שפגיעה בהם לא מעוררת הזדהות עם המשטר; שנית, הם חיים על התדמית שלהם כחזקים לא פחות מאשר על הכח הממשי שלהם. פגיעה בבכירים של הכוחות האלה מחלישה אותם בעיני הציבור ובכך מחזקת (במידה מוגבלת, כמובן) את מתנגדי המשטר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 04-04-2024, 07:00
  tby tby אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.14
הודעות: 1,310
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי ninesouls שמתחילה ב "האיראנים לא מאד מתרגשים..."

מה זאת אומרת "אם נהפוך זאת למלחמת התשה"? אנו במלחמת התשה כבר שנים. להכיר בבעיה מהווה הצעד הראשון לפתרון
מטרת התשת איראן אינה הפלת המשטר אלא גביית מחיר כלכלי על פעולותיה שייצר מצד אחד משוואת עלות / תועלת יקרה יותר למיזם שלהם מול שראל ומצד שני יפחית המשאבים העומדים לרשות המשטר. מכיוון ששרידותו היא העדיפות מספר אחת, עם פחות משאבים , יהי פחות כסף להשקעה בפעילות אל מול ישראל / גרעין.
למשטר סנקציות מתרגלים ומפתחים חלופות ייבוא / ייצור עצמי . כשאיראן לא תוכל לייצא מוצרי נפט כי , כפי שהאוקראינים עוישם בימים אלו לרוסים, תשתיות התעשיה נפגעות, או שכפי שהרוסים עוישם לאוקראינים, תשתיות חשמל נפגעות , זה נזק שלא ניתן "לעקוף" אלא מחייב הסטת משאבים רבים להגנה אווירית. כך היה גם במלחמת העולם השניה, הפצצות לא מדוייקות לא הביאו לכניעת גרמניה או להפחתה משמעותית של התפוקה הכלכלית אך חייבו את הוורמכט להקצות מאות אלפי חיילים להגנה אווירית וציוד רב שאחרת היו ניצבים בחזית

את זה עושה איראן לישראל - לזרוע היבשה יש מה לעשות עם הכסף שמושקע בסוללות הגנה אווירית....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 04-04-2024, 13:43
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,123
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי tby שמתחילה ב "מה זאת אומרת "אם נהפוך זאת..."

אני חושב שאם תסתכל על העשור - עשור וחצי האחרונים, תראה שבתקופה הזו ישראל תקפה באופן מאד עקבי הרבה צאד מאמצים של האיראנים להיאחז בסוריה ולחמש את החיזבאללה וכמו כן היתה מעורבת בסדרה ארוכה של מתקפות והתנקשויות על אדמת איראן (בעיקר, אך לא רק, נגד מתקנים ואישים שקשורים לתכנית הגרעין) כולל חטיפת בכירים איראנים על אדמת איראן עצמה. בתקופה הזו, היו הרבה פחות פעולות של כוחות הפרוקסי האיראניים נגד ישראל עצמה (חמאס אינו כח פרוקסי, בניגוד לגא"פ). כך שאם תגדיר את התקופה הזו כמלחמת התשה אז ישראל תקפה בה הרבה יותר מאשר הותקפה. בכל מקרה, התמונה השתנתה מהותית מאז 7/10, ואנחנו מצויים כרגע בהתשה מול הפרוקסי הלבנוני והטרדה מול פרוקסים אחרים (תימן/עיראק). אתה מציע להפוך את זה להתשה מול איראן עצמה. אבל מהדרך שבה אתה מתאר את זה נדמה שאתה לוקח בחשבון רק את הנזקים שישראל עשויה (בתרחיש אופטימי, שעוד לא קיימנו דיון על הריאליות שלו) לגרום לכלכלה האיראנית, אבל לא כל כך את אלה שייגרמו לכלכלה הישראלית. מובן שהכלכלה האיראנית תיפגע קשות אם, למשל, תיפגע היכולת שלהם לייצר תזקיקי נפט; אבל מי מבטיח לך שהיכולת שלנו לייצר תזקיקים כאלה במפרץ חיפה תישמר מול מטחי טילים מהצפון או מאיראן עצמה? או שאסדות הגז תמשכנה לייצר גז באותם תנאים? או שהספנות לישראל תימשך אם אותם טילי חוף-ים שפגעו באח"י חנית יופעלו נגד ספינת מכולות של מארסק בדרכה לחיפה, נניח? ברגע שאתה מתחיל לנהל מלחמה של פגיעה בתשתיות אסטרטגיות, הכל על השולחן. תחנות כח, מתקני התפלה, כבלי תקשורת שמחברים אותנו לעולם... כל הדברים האלה פגיעים. מרכז פיתוח ישראלי של אינטל או מיקרוסופט לא יוכל לפעול יום אחד בלי חיבור לרשת. באיראן אין הרבה מרכזי פיתוח כאלה. אצלנו יש, ואנחנו תלויים בהם. מלחמה כזו תעלה הרבה יותר מאשר הכסף שמושקע בסוללות הגנה אווירית (וגם לא תחסוך אותו - להפך, תידרשנה הרבה יותר סוללות כאלה). אין שום טעם להכנס אליה אם אין לך ודאות שאחריה המצב יהיה שונה מהותית והאיום מצד איראן והפרוקסים שלה ייעלם. הנסיון שלנו ושל אחרים עם מלחמות יזומות מראה שקל להכנס אליהן במחשבה שאפשר לשנות את המצב מעיקרו, אבל קשה לצאת עם ההצלחה הזו ביד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 04-04-2024, 16:42
  tby tby אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.14
הודעות: 1,310
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי ninesouls שמתחילה ב "אני חושב שאם תסתכל על העשור -..."

ישראל הותשה ב- 15 שנה האחרונות - "מבצעים" ללא תכלית בעזה, סד"כ גדול באיו"ש, השקעה גדולה מאוד בהגנה אווירית אל מול איום שנבנה בכספים איראנים. נכון שאיראן איבדה חימושים / ציוד במשלוח אך העלויות הם לדעתי בסדר גודל פחות מההוצאות של ישראל, זה עוד טרום 7/10.
המלחמה עם איראן בשיטחה צריך להעשות ללא לקיחת אחריות וללא טביעת אצבע אלא אם יש מלחמה עם חיזבאללה ואני מנחש שזה מבוצע על ישראל להשקיע יותר ולגרום הרבה יותר נזק מעבר לפרויקט הגרעין.
אם המלחמה תהפוך ל-"מלחמת טילים" ישירה , לישראל צריכה להיות העוצמה להכות בכלכלה האיראנית מהאוויר ומרחוק עד רמה של אין חשמל בערים הגדולות ובתי זיקוק שרופים ולעשות זאת תוך ימים בודדים. מדובר בפגיעה בנ"צ ידועים

לישראל יתרון אדיר בכך שיש לה מערך יירוט. יהיו נזקים אך הרבה פחות ממה שהאיראנים ישלמו, בעיקר עם ההגנה תתמקד בנכסים האסטרטגיים של המדינה ולא על האזרחים.

בחילופי טילים כאלו לא יהיה מנצח, אך תיבנה הרתעה

נערך לאחרונה ע"י tby בתאריך 04-04-2024 בשעה 16:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 04-04-2024, 18:29
  Cfox Cfox אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.06
הודעות: 2,784
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי tby שמתחילה ב "ישראל הותשה ב- 15 שנה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי tby
לישראל יתרון אדיר בכך שיש לה מערך יירוט. יהיו נזקים אך הרבה פחות ממה שהאיראנים ישלמו, בעיקר עם ההגנה תתמקד בנכסים האסטרטגיים של המדינה ולא על האזרחים.
בחילופי טילים כאלו לא יהיה מנצח, אך תיבנה הרתעה


לישראל יש מערך יירוט בגלל שהאיראנים מסתמכים על טילים. לישראל, למיטב ידיעתנו, אין כמות משמעותית של טילים ומלטים מתאבדים שיכולים להגיע מכאן לאיראן, ואלה שיש משועבדים לפחות בחלקם לנשיאת נשק גרעיני.
במלחמה גדולה או ממושכת, סיכוי טוב שיצליחו לפגוע לנו בחלק ממערכות היירוט, וזה לא שיש לנו המון, כמו כן מצבור המיירטים יכול להתרוקן.
לתקוף עם מטוסים באיראן זאת חתיכת אופרציה, לא יודע אם זה משהו שאנחנו יכולים לעשות באופן מתמשך.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 07-04-2024, 08:34
  סלעי סלעי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.03.09
הודעות: 2,004
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי mars_man שמתחילה ב "ברור שהפיקוד הבכיר של צה"ל כשל לחלוטין ב-07.10"

אני לא מכיר אחד - כולל הפיקוד הבכיר של צהל בעצמו - שטוען שהוא לא כשל ב 7.10...
אבל, למרות העוצמה האדירה של הכשל, אני לא מקבל את זה שמדובר בפיקוד לא מקצועי באופן גורף או ב"נכס לאויב". ממש לא.
אולי אני קצת אולד סקול, ואולי ככה גדלתי, אבל למרות מיליון ואחד עניינים שאפשר להגיד שיש בהם בעיות בצהל, אני חושב שיש לנו מפקדים בכירים בסהכ טובים וחלק גם מצויינים. זה לא מוריד מקנה המידה האדיר של הטעויות, זה לא מוריד מהאחריות (שהם בעצמם גם לקחו ויקחו, ואני באמת לא יודע איך חלק מהם יחיו עם עצמם בלי שום קשר לוועדת חקירה, וזה לא משמח אותי אלא דווקא מאוד עצוב שהגענו לזה).
אבל אני כולה רס"ר אז מה אני מבין...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 07-04-2024, 17:28
  ענקנמן ענקנמן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.08.05
הודעות: 2,444
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי סלעי שמתחילה ב "אני לא מכיר אחד - כולל הפיקוד..."

אתה מוזמן להתרשם מרמת המיקצועיות של הקצין הטוב ביותר בצה"ל, הרמטכ"ל. תקרא את המאמר שלו מלפני ארבע שנים. "הגנה רב ממדית ".
זה מאמר שנראה כאילו כתב אותו תיכוניסט עילג, שלא מסוגל לחשוב ולהתבטא בצורה מסודרת, לא מכיר את ההיסטוריה של צה"ל אפילו שלושים שנים אחורה, לא מבין בתאוריה אפילו ברמה של סמ"ר מפגר.
מקריאת המאמר אתה לגמרי מבין, שהכישלון של 7-10 זה לא כישלון נקודתי, אלא תוצאה צפויה והגיונית של חובבנות וחוסר מיקצועיות של הפיקוד הבכיר. הם אנשים שפשוט לא מתאימים לתפקיד, הם לא יודעים לזהות ולקדם קצינים טובים, הם לא יודעים להבין את ההשלכות של ההחלטות שלהם.
זה לא ניתן לתיקון. צריך להעיף את כל הפיקוד הבכיר ולהקים את הצבא מחדש, בעזרת יועצים מחו"ל, כמו שעשו ב-48.
_____________________________________
There's more things told than are true, and more things true than are told

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 07-04-2024, 20:19
  mars_man mars_man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.10
הודעות: 464
פיקוד בכיר - מפקד אוגדה ומעלה
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי גקשדב שמתחילה ב "מאיזה דרגה אתה מגדיר פיקוד..."

בדור האחרון לטובים ביותר בישראל יש אלטרנטיבה שלא היתה בעבר - הייטק.
זה אומר שבממוצע, מי שנשאר וקודם בצבא אלו הכי טובים מבין הבינוניים.
התהליך הזה לאורך זמן מוריד את רמת הפיקוד הבכיר ביחס לעבר.

בנוסף לבכירי צה"ל יש השכלה צבאית פורמלית קטנה הרבה יותר ביחס לצבאות מקצועיים מערביים.
(אפשר להשוות מסלול בצה"ל לצבא ארה"ב או בריטניה למשל)
זה אומר שאם לא מדובר באנשים שאומנות המלחמה היא האובססיה שלהם וישלימו את ההשכלה בעצמם, לגנרלים שלנו יש פער בהשכלה ביחס לאויב.

זה מסביר את חוסר היכולת לבנות קו הגנה או הצבת 600 לוחמים ו-12 טנקים על 65 ק"מ גבול כאשר בצד השני יש 30000 חמושים.

הבעיה היא לא רק בכירי צה"ל - אסטרטגיה עושים ביחד עם דרג מדיני שמחליט על הקצאת משאבים, מאשר תוכניות ואמור להשיג ולתחזק בעלי ברית.
הדרג המדיני נכשל בפיקוח על צה"ל, ועושה בשנה האחרונה כמיטב יכולתו להרחיק ולריב עם בעלי הברית הקיימים והפוטנציאליים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 08-04-2024, 06:25
  ענקנמן ענקנמן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.08.05
הודעות: 2,444
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי גקשדב שמתחילה ב "פער בהשכלה ביחס לאמריקאים..."

אלף כל לאויב יש יועצים שבהחלט למדו בצורה מסודרת, אם כי לא למדו מהטובים ביותר.
ב' כל האויב צבר המון ניסיון, חיזבאללה נלחם בסוריה כבר עשר שנים.
ג' אני מניח שמ"פ ומג"דים בחיזבאללה וחמאס לא עושים קדנציות מגוכחות של שנתיים, אלא נשארים בתפקיד עשור ויותר, וצוברים ידע וניסיון.
וד', והכי חשוב, חמאס וחיזבאללה לא סירסו את עצמם לרצון עם הגישה של סיפוק הוא כוח והם לא נוטים להדיח ולהעניש קצינים פעילים ויוזמים מדי כי הם מייצרים חוסר נוחות למערכת.

גם צה"ל של ששת הימים לא נהנה מקצינים בעלי השכלה צבאים, אבל אז הצליחו לפצות על זה בדרכים אחרות. צה"ל של שנות השישים קידם קצינים אגרסיבים ויוזמים. צה"ל של היום זה אירגון ביורוקרטי שמקדם את הפרוצדורה ובינוניות ומעניש יוזמה, התקפיות והגדלת ראש.
_____________________________________
There's more things told than are true, and more things true than are told

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 08-04-2024, 11:56
  גקשדב גקשדב אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.17
הודעות: 496
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי רם אדמון שמתחילה ב "השכלה הינה דבר נחוץ. השכלה..."

אני חושב ששניכם מערבבים בין שתי בעיות לא קשורות.

הבעיה הצה"לית של קידום קצינים "נוחים" שלא עושים בעיות על חשבון קצינים יותר פלפלים ואגרסיביים - ידועה.
הבעיות בהשכלה הצבאית התיאורטית הצבאית (מתחיל בזה שקורס הקצינים שלנו מקביל לקורס סמלים בארה"ב) - ידועה.

אבל כאילו, מה תעשו עם מקרים שבהם פתרון של בעיה אחת בהכרח מביא לשני?
קחו לדוגמה את ארז גרשטיין. הכי סוס דוהר בעולם, הכי לא רואה בעיניים, הכי מישהו שכולם היו אומרים עליו "אם רק הוא היה רמטכ"ל...", ומצד שני גם בנאדם שהיה חסר השכלה צבאית באופן כמעט מוחלט, ואפילו התגאה בזה, ואפילו הגדיל לעשות והמליץ לפקודים שלו שלא לצאת לתקופות לימודים.
האם באמת הוא האדם שהיה עוצר את ה-7.10?

כי אפילו עכשיו במטה הכללי הכושל ברובו הזה יש לך קצינים עם אוריינטציה סופר התקפית, כולל סגן הרמטכ"ל, אמיר ברעם... בכל מעבריי על ארכיוני הפורום הזה ראיתי רק תגובות חיוביות עליו כולל למשל, מביטיס, כנראה האיש שהכי יודע פה יותר מכולם את כל הבעיות של צה"ל וצבא היבשה בפרט, כך שלהשיג ממנו מחמאה זה הישג שלא כדאי לזלזל בו... והנה, הוא בכל זאת אחד מהאשמים. או שאולי לא?

בקיצור, הנושא הזה מאוד מורכב ורעיון כמו "למנות מ"פ בן 26 לרמטכ"ל" שאנשים אשכרה מעלים ברצינות לא ממש תורם לזה.

נערך לאחרונה ע"י גקשדב בתאריך 08-04-2024 בשעה 12:09.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 08-04-2024, 12:52
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,258
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי גקשדב שמתחילה ב "אני חושב ששניכם מערבבים בין..."

ארז גרשטיין-- אני רוצה קצינים שיחליטו נכון, אם הוא עשה זאת נכון- מצוין, שאר הסיפורים עליו פחות רלוונטיים, ואחזור על דבריי , השכלה אינו הגורם היחיד המביא להחלטות נכונות. האם היה עוצר את השבעה באוקטובר ?אינני יודע, ואני מניח שלא, הבעיה יותר מדי רחבה ועמוקה, בכדי שאדם אחד יוכל לשנות.
אמיר ברעם-- עוד סוס דוהר שאתה מביא, להיות סוס זה לא בהכרח החלטות נכונות, וכנ"ל להיות ביטיס.
בן 26 לרמטכ"ל-- יש כל מיני רעיונות, גם אם כולם יחשבו כך, לא למדת בשבעה באוקטובר כי אנחנו יכולים לטעות בהערכותינו ?
מי שנשען על מה שאומרים, ואין לו יכולת טובה משלו להבין המציאות, קשה לקרוא לדבריו 'תובנות'.
אני לא יכול להתבלבל בין שתי הבעיות שציינת כי אני לא עוסק פה בדרך מינוי קצינים, אלא בגורמים להחלטות לא נכונות [בניהם צורת קידום קצינים].
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 08-04-2024, 21:18
  ענקנמן ענקנמן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.08.05
הודעות: 2,444
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי גקשדב שמתחילה ב "אני חושב ששניכם מערבבים בין..."

קצין סוס דוהר,אגרסיבי ויוזם בלי השכלה צבאית יכול להיות אחלה מ"מ, גם מ"פ. פחות מג"ד ומח"ט. בטח לא אוגדונר.
ממש השבוע סיפרו על איזה קצין, שהיה מפקד בסיס צאילים ב7-10. ברגע ששמע על הארוע , נסע מביתו באשדוד ישר לשדרות, נכנס לקרב מול מחבלים ונפצע. כלומר, נכשל לגמרי בתפקידו להקפיץ את הבסיס שלו, לארגן כוחות לוחמים ולהוביל אותם לקרב. בצבא נורמלי הוא היה מקבל צל"ש ומורד לדרגת סמל, בהתאם לרמת תיפקודו בארוע. בצה"ל הוא מקבל שבחים ועולה בדרגה.
זה קצין עם כוונות טובות, אבל חסר הבנה מהו תפקידו. כי אף אחד לא טרח להסביר לו.
_____________________________________
There's more things told than are true, and more things true than are told

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 08-04-2024, 07:20
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,169
ישנו עוד רובד אחד חשוב של כשל מערכות
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי mars_man שמתחילה ב "פיקוד בכיר - מפקד אוגדה ומעלה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי mars_man
הבעיה היא לא רק בכירי צה"ל - אסטרטגיה עושים ביחד עם דרג מדיני שמחליט על הקצאת משאבים, מאשר תוכניות ואמור להשיג ולתחזק בעלי ברית.
הדרג המדיני נכשל בפיקוח על צה"ל, ועושה בשנה האחרונה כמיטב יכולתו להרחיק ולריב עם בעלי הברית הקיימים והפוטנציאליים.


אל תשכח שהרבה מהקצינים הבכירים האלה נפלטים מצה"ל לא אל ההייטק, אלא היישר לפוליטיקה. ישראל גוררת מזה שנים רבות חטוטרת כבדה של גנרלים מיל' מתוסכלים, שנחטפים ע"י המפלגות השונות כמוצאי שלל רב. אין להם מספיק כישורים לצבא, ועוד פחות מזה להנהגה האזרחית. לא תעזור כאן שום תקופת צינון.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 09-04-2024, 07:52
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 23,362
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי mars_man שמתחילה ב "פיקוד בכיר - מפקד אוגדה ומעלה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי mars_man
בדור האחרון לטובים ביותר בישראל יש אלטרנטיבה שלא היתה בעבר - הייטק.
זה אומר שבממוצע, מי שנשאר וקודם בצבא אלו הכי טובים מבין הבינוניים.

זאת הסתכלות הפוכה על הבעיה, לדעתי.

צה"ל היא מערכת שמקדשת ומקדמת בינוניות. לאיכותיים קשה להתקדם כי קשה להם לוותר על עקרונות ולכן הם ברובם נפלטים מהמערכת.

פיתויי האזרחות לא מושכים קצינים איכותיים החוצה מצה"ל כמו שצה"ל מקיא קצינים איכותיים החוצה.

(הנ"ל נכון לחיילות הלוחמים כמובן, לא לחיילות טכנולוגיים).
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 08-04-2024, 09:45
  גקשדב גקשדב אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.17
הודעות: 496
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי ענקנמן שמתחילה ב "מה אותן תוצאות בשטח שלדידתך..."

אלה בעיות אסטסטרגיות, אתה מביע ביקורת על צה"ל ברמה הטקטית והיא כבר פשוט לא נכונה. מומחים אמריקאים, כאלה עם תואר בווסט פוינט וכאלה, משבחים מקיר לקיר את מה שאוגדה 98 עושה בחאן יונס שזה די חסר תקדים בהיסטוריה הצבאית. חמאס בבעיות מטורפות של פיקוד ושליטה - ההתקפות שעוד מתקיימות על צה"ל במרחבי חאן יונס ועזה הן התקפות קטנות, אקראיות של חוליות שפשוט נקרתה בפניהם הזדמנות ורובן לא מוכוונות מלמעלה (או יותר נכון מלמטה). המצב כרגע הוא שהשטחים שצה"ל פעל בהם כבר הולכים ונראים יותר ויותר כמו איו"ש, קרי אנחנו במצב שאם יש התרעה מודיעינית אפשר לפעול על פיה תוך זמן קצר מאוד. זאת בדיוק המטרה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 08-04-2024, 12:45
  גקשדב גקשדב אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.17
הודעות: 496
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי ענקנמן שמתחילה ב "מטרות המלחמה הוגדרו על ידי..."

האמת שבשום שלב לא הוגדרו מטרות רשמיות למלחמה (בדיוק כדי שאם נגיע לרגע כזה, הדרג המדיני לא יוכל להגיד שהוא לא עמד בסטנדרטים של עצמו).

כרגע המצב בעזה הוא שכל המקומות שפעלנו בהם הופכים להיות איו"ש 2.0: התרעה מודיעינית טקטית ובום תוך זמן קצר כוחות צה"ל כבר יכולים לפעול מולו. זה המצב בצפון ובחאן יונס. אף אחד לא הבטיח לך שנהרוג כל חמאסניק כי זה בלתי אפשרי. מה שבהחלט אפשרי זה להגיע איתם למצב שהם לא איום קיומי על תושבי העוטף, בדיוק כפי שהארגונים באיו"ש כרגע הם לא איום קיומי על תושבי הגלבוע ועמק חפר. אנחנו לא שם, אבל בהחלט בכיוון - מה שצריך זה לשמר את זה ולא להחליט שזהו טיפלנו בעזה אז ביי (בכל זאת לכל "חומת מגן" יש אחריו "דרך נחושה") וכמובן לפעול ברפיח, שכן יש הבדל עצום בין חמאס שיש לו שליטה בציר פילדלפי וחמאס שאין לו שליטה כזו.

אתה מוזמן לא להאמין לדיווחים של צה"ל לגבי עצמו, אבל האם אתה טוען שגם האמריקאים שותפים לקונספירציה הזאת?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 08-04-2024, 13:46
  ענקנמן ענקנמן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.08.05
הודעות: 2,444
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי גקשדב שמתחילה ב "האמת שבשום שלב לא הוגדרו..."

האמת היא, שמטרות המלחמה לגמרי הוגדרו על ידי הדרג הפוליטי, וחזרו על זה כמה פעמים:
ציטוט:
אנחנו מחויבים להמשיך את המלחמה עד לחיסול החמאס ושחרור כל החטופים.


לעמת זאת, הפיכה של חלק מרצועת עזה לאיו"ש אף פעם לא הוגדרו כמטרת הלחימה. אז נחמד שיש את זה, אבל זה בטח לא מוכיח שהצבא עמד במשימות.

פינוי הצפון והדרום בא שכתגובה לחוסר היכולת של הצבא להגן על אזרחים. עובדה, שאף אחד לא פונה בכוח וגם היום אף אחד לא בוחר לחזור, סימן שאנשים מבינים טוב מאוד למה פינו אותם.
פעם אחרונה שהייתי בצפון, היה כתוב מעל לוח התדריכים באותיות קידוש לבנה: "מטרה: ביטחון ליישובי הצפון" ולפני זה "מטרה: הגנה על גבולה הצפוני של מדינת ישראל". זאת גם משימה שהצבא לא עומד בא.
_____________________________________
There's more things told than are true, and more things true than are told

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 09-04-2024, 12:16
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,123
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי ענקנמן שמתחילה ב "מטרות המלחמה הוגדרו על ידי..."

כיוון שהדרג המדיני לא מתכוון באמת לממש את המטרות האלה, אין להן משמעות. לגבי החטופים - ברור לכל בר דעת שלא ניתן לחלץ את רובם בחיים באמצעים צבאיים, ולכן מה שניתן, תאורטית, להגדיר לצבא הוא יצירת תשתית וקלפי מיקוח עבור עסקה כזו. לגבי הכרעת חמאס, ברור שלא ניתן להכריע אותו בלי להשתלט על כל שטח הרצועה; אם הוא נשאר לשלוט בשטח מסויים, אז ברגע שצה"ל יסוג הוא ישתלט על הכל חזרה בדיוק כפי שעשה הטליבאן באפגניטן. אבל הדרג המדיני לא יצר את התנאים (המדיניים, ההומניטריים וכו') להשלמת ההשתלטות (בדגש על רפיח) וגם לא הנחה את צה"ל לפעול שם; בכיריו חוזרים על האמירה שאנחנו עוד נעשה את זה, אבל אפילו האמריקאים כבר הפסיקו לחשוש מהאמירות האלה והבינו שמי שמתכוון לעשות עושה ומי שמתכוון רק למשוך זמן מדבר. ועוד לא הזכרנו את ההעדר המוחלט של פעילות למציאת גורם שיוכל לשלוט ברצועה לאחר נסיגת צה"ל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 10-04-2024, 15:31
  ענקנמן ענקנמן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.08.05
הודעות: 2,444
בתגובה להודעה מספר 66 שנכתבה על ידי mars_man שמתחילה ב "הדרג המדיני אישר את כל התוכניות והוא אחראי"

אני בספק רב שמה שצה"ל מחר לדרג המדיני זו מלחמה של חצי שנה, עם שלושים אלף הרוגים אזרחים ובלי הכרעה של ממש. סביר יותר שהצבא הבטיח תוצאה טובה בהרבה תוך זמן קצר בהרבה. מחסור בחימושים זאת באמת בעיה צפויה, כי גם ב-2006 הצבא הצליח לרוקן את הבונקרים, אבל זאת לא הייתה גזירה משמיים, זה נבע מאופי הלחימה של צה"ל, כשכמויות של תחמושת נורות בלי חשבון. ב-2006, בדרום לבנון הריקה מתושבים, זה רק הביא לביזבוז משאבים בלי להביא תוצאות. בעזה המאוכלסת בצפיפות, זה הביא לנזק של מנש, אבידות אזרחיות בלי הכרעה של חמאס ולחץ בינלאומי. האם זה מה שהצבא הבטיח שיעשה? אני בספק.
הסיבה שצה"ל היה צריך לנייד כוחות מאזור לאזור ולא הצליח לשלוט בצורה יעילה על אזורים שכבר נכבשו זה הקיצוצים של השנים האחרונות. שגם אותם אף אחד לא הכתיב לצבא, הם עשו את זה בגלל תמונת עולם מנותקת מציאות וחובבנות.
בן גוריון, בראש ובראשונה, הצליח להביא לצמרת הצבא קצינים לוחמניים שלא פחדו לקבל החלטות. גם על ידי התערבות ישירה וקידום של אלה שנראו לו מתאימים.לכן הצבא שלו סיפק את הסחורה. ממשלות ישראל של חמישים שנה אחרונות נתנו לצה"ל להיתנהל לבד, והצבא עשו מה שכל אירגון ביורוקרטי היה עושה במצב דומה. שקע בבינוניות ופוליטיקות פנימיות.
_____________________________________
There's more things told than are true, and more things true than are told

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #71  
ישן 10-04-2024, 11:18
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,123
בתגובה להודעה מספר 65 שנכתבה על ידי ענקנמן שמתחילה ב "אופן ניהול המלחמה על ידי צה"ל..."

המבצע התמשך בגלל משיכת הרגליים של הדרג המדיני. כיבוש העיר עזה, למשל, היעד המורכב ביותר, התרחש תוך שבועות מעטים. הדרג המדיני לא מצא, וגם לא חיפש, כח שיחליף את צה"ל בשטחים שתפס, וגם לזה היתה השלכה על קצב ההתקדמות בהמשך כשהיה צורך להשאיר נוכחות גם איפה שכבר כבשנו. לגבי ההרג האזרחי המוגזם אתה צודק במידה מסויימת, אבל כדאי לציין שגם זה נובע בחלקו מאופן הניהול ע"י הדרג המדיני שחלקו התייחס בגלוי למלחמה כמסע נקמה (מה שגם גרר אותנו למופע בהאג) ושבכל מקרה לא היה מוכן לעמוד במחיר בדעת הקהל של מספר נפגעים גדול יותר, גם כאשר ברור שכדי להשיג את מטרות המלחמה ולהכריע את החמאס אין מנוס מלהלחם בדרך שלא תשחק את הגיבוי הבינ"ל. ההתנגדות הבינ"ל נגרמה גם בשל ההתעקשות בדרג המדיני לצמצם למינימום את אספקת הסיוע לאוכלוסיה (ואפילו תמיכה מצד גורמים בדרג הזה בחסימת הסיוע הזה, שהממשלה עצמה החליטה על העברתו) במקום להבין שכדי להשיג את המטרות אנחנו חייבים לצמצם את ההתנגדות. וגולת הכותרת של משיכת הזמן - אתה רואה הרי מה קורה בסוגיית רפיח: הדרג המדיני שלא מסוגל לומר את האמת לאזרחיו ממשיך למרוח אותם באגדות על "תיכף תיכף נכנסים לרפיח" כבר שלושה חודשים, אבל לא לעשות דבר וחצי דבר כדי לאפשר ולבצע בפועל כניסה כזו. לא הכנת מחנות אוהלים ונקודות בידוק, לא צבירת כח ואימונים, שום כלום. זה שיקוף של התפקוד שלו לאורך כל המלחמה. אפשר כבר לדבר על המלחמה בלשון עבר: היא הסתיימה, ולמרות התפקוד הטוב בסה"כ של צה"ל בקרבות של התמרון הקרקעי (בניגוד מוחלט לבזיון של 7/10) אנחנו לא המנצחים. רק הממשלה עוד מחפשת איך, כמו שאמרו בחמישיה הקאמרית, To smaller the hashpala.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #72  
ישן 08-04-2024, 11:31
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,123
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי ענקנמן שמתחילה ב "מה אותן תוצאות בשטח שלדידתך..."

כדאי לזכור שהצבא האמריקאי, עם כל ההשכלה המפוארת של הקצינים שלו, עם כל הנסיון שיש לו מאינספור מלחמות, עם המקצועיות שלו במיון המפקדים וכן הלאה - לא הביא באפגניסטן תוצאה טובה יותר מאשר צה"ל בעזה, אף שגם הטליבאן היה אויב חלש לאין ערוך ממנו. אחרי כעשרים שנות מלחמה וספיגת קרבנות מתמשכת הוא נסוג משם והמדינה נבלעה תוך רגע בחזרה ע"י הטליבאן כאילו לא היה כלום. בעיראק התוצאות לא הרבה יותר טובות, וגם לא היו בווייטנאם. גם צבאות אחרים שלחמו מול גרילה התקשו מאד להביא השגים (הסובייטים באפגניסטן, הנאצים מול הפרטיזנים ועוד). לזה יש להוסיף גם את המגבלות שכובלות את ידי צה"ל (למשל הפעולה ברפיח, שהממשלה מכריזה עליה בוקר וערב אבל לא מתכוונת לממש אותה) ולא הגבילו את הצבאות האלה. קשה לומר שבהשוואה מולם צה"ל מתפקד גרוע יותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #75  
ישן 04-04-2024, 14:42
צלמית המשתמש של helpy4
  משתמש זכר helpy4 helpy4 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.05.11
הודעות: 568
בתגובה להודעה מספר 74 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "אני מניח שכל אחד יכול לחשוב..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
אני מניח שכל אחד יכול לחשוב על מפקד שהכיר, שהניע קדימה את כל היחידה.
ועל מפקדים אחרים, באותו תפקיד ממש או בתפקידים מקבילים, שהיו בסדר גמור; נבונים, מסורים, מנוסים. היו בסדר גמור בתפקידים קודמים.
אבל אפשר היה להחליף אותם ורמת היחידה לא היתה משתנה בהרבה.

איך אפשר להעריך *בצבא זר* מי שייך לאיזו קבוצה? לא חושב שאפילו המודיעין יודע לעשות זאת.


ההערה שלך מאוד נבונה.
אנחנו באמת רק יכולים לשער כמה השפעה היתה לאיש, לא יותר.
אבל עצם העובדה שהוא שימש בתפקיד מפתח ושליח של משה"פ מעידה על חשיבותו
ודי בזה בכדי לאותת לאיראן שאנחנו לא הכי מרוצים מפעילותו ומשולחיו
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:21

הדף נוצר ב 5.97 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר