לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 25-06-2026, 03:12
  hamedinai hamedinai אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.11
הודעות: 7,320
המפלט אל האויב המדומיין: בין אשליות השלום למלחמות מבית

המפלט אל האויב המדומיין: בין אשליות השלום למלחמות מבית

​אנחנו חיים בלופ נצחי של דמיונות ילדותיים. במקום להישיר מבט אל המציאות המורכבת, אנחנו מעדיפים את תרבות ה"תדמיין לך אויב" - הנדסת מציאות שנועדה להתאים לפחדים או לרצונות שלנו, ולא לאמת בשטח.

​האשליה מול האויב מבחוץ: קונספט אוסלו וההתנתקות

​בהסכמי אוסלו הקונספט היה "תדמיין לך אויב שרוצה ויכול לעשות איתו שלום". דמיינו שאם רק ניסוג ונוותר לישות הפלסטינית, השקט יגיע. כשהוויתור הקטן נכשל, האמנו שוויתור גדול יותר יצליח. כשההסכמים קרסו, פנינו לצעדים חד-צדדיים כמו ההתנתקות. בסופו של דבר, המציאות סירבה להתיישר עם הדמיון וטפחה לכולנו על הפנים.

​האשליה מול ה"אויב" מבית: החרדים והמתנחלים

​אותו מנגנון פסיכולוגי פועל כעת גם פנימה, תחת הנוסחה: "תדמיין לך אויב קל, לא מסוכן, כזה שאפשר לנצח". לוקחים חלקים מהעם שלנו - את המתנחלים ואת החרדים - ומסמנים אותם כאויב.

​למה? כי זה נוח. מחפשים אויב "נוח" שאפשר לנהל מולו קרבות רטוריים או פוליטיים בלי לשלם את המחירים הכבדים של מלחמה קיומית אמיתית.

​במקום להסתכל לאויב האמיתי והרצחני בעיניים - התמודדות מורכבת, קשה ומפחידה לכל הדעות - קל ופשוט יותר להפוך את האחים שלך לאויבים, ולנהל מולם מלחמות דמיוניות של מנצחים ומפסידים.
_____________________________________
לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר (ישעיהו סב א)
חצי האי ערב - לערבים, ארץ ישראל - לעם ישראל.
מכה של המוסלמים, ירושלים של היהודים.


https://sites.google.com/site/hamedinai/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:21

הדף נוצר ב 0.03 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2026 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר