
13-04-2006, 09:30
|
|
|
|
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 3,402
|
|
אהלן גיא.
ראשית כל, ברוך הבא באופן רשמי לפורום.
שנית כל, אני רוצה לציין בהזדמנות זאת שעשית בחירה נבונה בבחירת הציוד ללמוד את הנושא.
אין צורך להשקיע בציוד מיד בהתחלה - משום שאני מאמין גדול בלימוד דרך נושאי הצילום (האור, הקומפוזיציה) במקום דרך הציוד בו משתמשים.
מי שיודע להשתמש באור ולבנות קומפוזיציה נכונה - רק הוא יוכל להתקדם (לדעתי האישית).
בצילומים מסוג אלו שאתה מתעניין בהם, יש חשיבות עצומה לזווית. הזווית שבה המצולם יש לו מקום מיוחד בנוף ויש "חיבור" בין המצולם לבין הרקע.
כעת אתייחס לכל תמונה בנפרד:
1) מיקום הדמות בתוך התמונה נמצא במרכז השליש התחתון. במקרה זה היא הופכת ל'סטטית'. התנועה קפואה ואין לה מרחב תנועה. מיקום שלה שמאלה יותר היה יכול לשדרג. כמו כן, אין את אותה אינטראקציה עליה דיברתי קודם לכן. אולי מבט שלה למעלה לכיוון המגדל - שאליו הרי מכוונת הזווית - היא יכול לתרום רבות להקשר של מיקום הדמות באותו מיקום וצילום דווקא ברקע זה.
2) הדמות במקרה זה תופסת לדעתי חלק נכבד מהפריים. אין ייתרון בצילום החלק שמתחת לכתף. הוא אינו מוסיף במקרה זה לדעתי. נסה להסתיר את חלקה התחתון של התמונה ותראה את יחסי הדמות/נוף מסתדרים טוב יותר. במקרה זה למשל, הייתי ממקם את הדמות למטה יותר, ומעט שמאלה, על מנת לא להסתיר לחלוטין את טורבינות הרוח כדי להפוך את התמונה שוב למעניינת יותר.
כמו כן, הערה טכנית קטנה - זהו מקרה קלאסי לשימוש בפלאש-מילוי - מאחר וכובע המצחייה יוצר צל בפני המצולמת וגווני הפנים בשל כך אינם אחידים.
3) הפריים האנכי (צילום לאורך) במקרה זה לא תורם. כמו כן, הזווית היא "שגרתית" - צילום מגובה העיניים. חסר את מה שיישדרג את התמונה ויהפוך אותה למעניינת יותר.
4) פוטנציאל טוב היה ל'אינטראקציה' בין הדמות לפריטים בנוף. ההעמדה כאן כבר מעניינת יותר, אבל גם כאן, בגלל הזווית - יש תחושה מעט מפוספסת - צילום ימינה יותר ולמעלה יותר היה משדרג.
כמו כן, בהעמדה של הדמות פרישה גם של היד הימנית כלפי מעלה, ויצירת 'תנועת-ריחוף' היו משדגים את הרעיון-הכללי (הרוח).
5) צולם מזווית קרובה מדיי לדעתי. היה מקום אולי להתרחק מעט. כרגע, הפריים עצמו לחוץ מאוד ואין את מה שיהפוך את הפריט המצולם למעניין יותר.
יש לך את זווית הראיה המיוחדת, רק צריך להשתפר ולנסות לצפות את התמונה עוד בזמן הצילום - לנסות לחשוב מעט יותר על הקומפוזיציה והאור, ובעיקר - במקרים של צילום דמות על נוף - על חיבור ביניהם - שייתן משמעות לצילום דווקא באותם מקומות ואתרים, ולא לדוגמא בסטודיו.
כמו כן, מקווה שהשגת את הספר עליו המלצתי לך. הוא יכול לסייע לך לא מעט בהבנה של המושגים וביישום שלהם לאחר מכן.
בהצלחה! 
|