22-10-2006, 10:34
|
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
|
|
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
|
|
העברית שפה קשה.... וחשובה
והבעיה לא היתה שימוש ב"מסלול" או "נתיב,", אלא בחירה בין המונח "נקבעים" לבין המונח "נבחרים".
בשמים יש נתיבים אשר נקבעו על ידי רשויות תעופה בינ-לאומיות.. כמו כבישים.
כאשר רוצים לטוס ממקום למקום, לדוגמה, מבן גוריון להיתרו, יש גוף בחברת התעופה שמטפל בכך.
הגןף הזה בוחר מבין אוסף הנתיבים את הדרך הכי מתאימה מבחינתו. רצוי כמובן שתהיה הקצרה ביותר. על פי הנתיבים הללו מכין את תוכנית הטיסה. תוכנית הטיסה מופצת בכל המרחבים האוויריים אותם יעבור המטוס , כולל זמני כניסה ויציאה מכל מרחב ולכן גם מועדי השימוש במרחב הנתון. במקרה של טיסה לאירופה, יש גוף בקרה אירופי השולט בשמיים ובודק התנגשויות בין דרישות של חברות. מאחר והשמיים הם גדולים, סטטיסטית אין בעיה בנתיבים.
עיקר הבעיה היא בשדות התעופה גדולים בשל עומס מקומי, לכן לחברות יש "סלוטים", מרווחים, בהם מטוס מסוים שלה יכול לנחות בשדות מסוימים ולכן תכנון הטיסה אמור להתאים לזמן הנחיתה המתוכנן.
|