29-11-2006, 22:12
|
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
|
|
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,682
|
|
מערכת אימון טקטית אינטראקטיבית מתקדמת לטייסים ובקרים מתוצרת התע"א
מפעל להב של התעשייה האווירית יחשוף מערכת אימון טקטית אינטראקטיבית מתקדמת לטייסים ובקרי טיסה בתערוכת אימון וסימולציה בארה"ב
מפעל להב של התעשייה האווירית (תע"א) יחשוף מערכת אימון טקטית אינטראקטיבית מתקדמת, המבוססת על מספר תאים לאימון טייסים המקושרים ביניהם באמצעות רשת תקשורת, בתערוכת מערכות אימון (I/ITSEC), שתיערך בין ה-4-7 בדצמבר, 2006, בפלורידה, ארה"ב.
המערכת החדשה מאפשרת למספר טייסים להתאמן על הקרקע, בו-זמנית, כאשר כל טייס יושב בתא משלו, אך כל הסימולטורים מקושרים ביניהם בפרוטוקול מיוחד. חיבור זה מאפשר לכל טייס לראות את אותה תמונת מצב הנגלית לטייסים האחרים, וכן מאפשר "להזריק" נתונים אל המערכת בדמות איום טילים ה"נורים" אל עבר הטייסים, אש נ"מ וכו'. הסימולטור החדש מדמה שדה קרב מציאותי, ונותן לטייסים לבצע אימון בתרחיש קרוב למציאותי, מול איומים שונים תוך "הפעלת" כל החיישנים ואמצעי התקיפה הקיימים במטוס הקרב האמיתי.
"מקורה של החדשנות במערכת של מפעל "להב" טמון בעובדה שהקשר בין הטייסים המתאמנים נעשה דרך פרוטוקולי תקשורת המאפשר חיבור של מספר משתתפים בלתי מוגבל", מסביר יורם פלד, בעברו טייס קרב ועתה ממנהלי הפרויקט במפעל להב. "ניתן אפילו לשלב בין המציאות לדמיון ע"י אימון ממשי של שני מטוסים בשמיים, עם תוספת של ארבעה מטוסים 'מדומים', אותם רואים הטייסים בצגים וצריכים להתחשב בהם. כך אימון של שני מטוסים הופך לאימון של שישה מטוסים, אשר חלק מהם נמצאים למעשה על הקרקע", מוסיף יורם פלד.
בתערוכה בארה"ב יוצגו, מלבד התאים עצמם, תחנת תכנון ושליטה ליצירת מתארי אימון מורכבים ותחנת תחקור (debriefing) לאחר "טיסה". המערכת יכולה להתחבר למערכות תחקור ואימון טיסה קיימות והיא בנויה בארכיטקטורה פתוחה, המאפשרת שילוב אלגוריתמים ייחודיים לחילות האוויר השונים, על פי צרכם.
מערכת האימון הטקטית האינטראקטיבית (ההדדית) של מפעל להב תוכננה מלכתחילה לצורך אימון אינטראקטיבי, ולכן מחירה מהווה כרבע ממחירן של מערכות מתחרות. מפעל להב יכול להתאים את המערכת לצרכי הלקוח, לפי מספר סימולטורים נדרש, סוגי האימון ומורכבותו. המפעל מציע ללקוחות פוטנציאלים את המערכת בשיטה של ליסינג תפעולי, בו המערכת תתופעל ותתוחזק ע"י אנשי התע"א, או חברה שלישית.
|