19-12-2006, 23:32
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחר אדום
אשמח אם תוכל לפרט בנושא הגה הכיון והשימוש בו בטיסה קרבית.
במטוסים קלים ובמטוסי תובלה- יש שימוש נרחב- דוחפים רגל בכל הזדמנות... איך זה במערך הקרב?
האם יש בכלל משמעות בטיסה קרבית לביצוע פניה מתואמת? הרי בכל מקרה הטיסה היא חריפה ואלימה - מה משנה עוד קצת כוח צד בגלגול?...
תודה
|
בטיסה קרבית מודרנית השימוש בהגה כיוון הוא מועט, בדגמי ה f-16 השונים לא נוגעים בהגה הכיוון הרוב הטיסות, לפעמים עושים זאת בעת צליפה או גיחות אויר קרקע מסוימות, את הפניות המתואמות המטוס עושה לבד, כמובן שיש חשיבות לפניה מתואמת, אבל היא לא מאוד גדולה גם בשל הפראות כפי שציינת (זה הסבר מופשט של של העניין..) וגם בשל העובדה שהמטוס עושה זאת בשבילך.
ב f-15 העסק שונה, המטוס לא כל כך עושה זאת בשבילך, וגם הגאי הכיוון מאוד משפיעים כי הם 2 ומאוד גדולים. לכן בf-15 יש שימוש בהגאי הכיוון בעיקר במצבי מהירות נמוכה, תרגילי מספריים וכו'.
זה הסבר על רגל אחת..
_____________________________________
!Ya Gotta Believe
|