22-02-2005, 21:13
|
|
|
|
חבר מתאריך: 08.06.03
הודעות: 1,770
|
|
אמת ויציב
אמת ויציב ..אבל
א. אני לא חושב שהדיון מתרחק מהנושא המקורי שלו,
להפך, אנחנו סובבים את הנקודה הרגישה,
זהו בדיוק שורש הבעיה
ב. לפי דעתי אתה משחק עם סמנטיקה אבל אני ילך לקראתך וישתמש במושגים שלך -
אם לפי דבריך הציבור הדתי מבחין בין טוב לרע בגלל הסביבה הסטרילית יחסית שהוא שומר סביבו
באותה מידה הציבור החילוני לא יכול להתלונן על הקושי להבחין בין טוב לרע כאשר הוא מתעקש
לשמור (ואפילו לפתח) את ה"אי סטריליות" בכל מחיר,
ואני יכול להבין את זה, אני גם חושב שצריך להיות לפחות קצת חוסר שלמות, חוסר סטריליות,
הציבור החרדי לדוגמא לקח את הסטרליות הזאת עד הסוף והתוצאות מדברות בעד עצמן לטוב ולרע
אלא שלדעתי הציבור החילוני מתעקש לשמור על רמה מינמלית די גבוהה של אי סטריליות
זהו בדיוק שורש הבעיה
הציבור החילוני מבקש לאחוז את המקל בשני קצותיו
"תנו לנו להיות מוקפים ורוויים במין ואלימות ובכלזאת להיות 100% מוסריים" - מה לעשות שאין חיה כזאת..
אתם חיבים ללמוד לוותר, לא מוכנים לוותר על אחד, קיבלתם גם את אחיו
זה לא עינין של יכולת זה עינין של בעיקר רצון
ויש משפטים שלך שלגמרי לא הבנתי
ציטוט:
את המוסר שאתה מייחס לדת, אני מייחס לבידול שבו חייה החברה הזו....
|
מה את רוצה להגיד בזה? אם התפיסה הזאת נכונה וגם אם לא אז מה זה משנה אם זו הדת שקבעה אותה או החברה?
אבל רק בשביל הפרוטוקול
...ה"בידול" לכאורה (ואני מדגיש - לכאורה), לא החברה שלנו יוצרת אלא הדת,
החברה שלנו מתנהגת על פי הדת, חוקי הדת יוצרים את "הסטריליות"/"בידול" שאתה מדבר עליו,
או בקיצור - זה רק סמנטיקה
ציטוט:
זו לא חוכמה ליהיות מוסרי כשיש עליך אלף ואחד הגבלות.
|
ושוב ממש לא הבנתי מה כן חוכמה להיות מוסרי כשהכל מותר?
ראית את השער הראשי של היום בידיעות עם הסטטסטיקות של המשטרה לגבי פשיעה הגואה בנוער ובמין וכן הלאה?
ברור ומוסכם שזה יותר קשה, ומי שכן מצליח לעמוד בפיתויים השונים מבלי להגביל את עצמו מראש אז אין ספק המוסר הפנימי הטבעי שלו הוא יותר חזק
אבל מה יותר חכם בזה?
זה בדיוק כמו שאני אשאל "מה החוכמה להשאר בחיים בביקור בגן חיות בלי להתנסות בכניסה לכלוב האריות?"
ומיד יענו לי שמי שרוצה להתנסות להכנס לכלוב של האריות וגם להשאר בחיים- ללא ספק זו זכותו!, אבל מה לו להתלונן אם הוא יוצא משם בלי יד או רגל?
באותו עינין לא ממש ענית לי לדוגמא עם ההומלס והצפונבון ועינין הגדרת מה "אמיתי" ומה לא
- כמו שכבר אמרתי, אנחנו סובבים סביב אותה נקודה - כאן נעוצה הבעיה,
אי אפשר להתקדם הלאה בפיתרון לשאלה שבראש האשכול בלי להכיר בזה - שכאן היא הבעיה.
וכאמור גם לא קשה להבין למה לחברה החילונית קשה לוותר על המתירנות הזאת
גם אם אני הייתי חילוני היה לי קשה לוותר
וזה בדיוק מה שהתכונתי כשניסיתי להסביר שדווקא לי יש עכשיו יותר בחירה ממך
הרבה יותר קל לבחור להיות חילוני באמצע החיים מאשר דתי (עם "אלף ואחד הגבלות")
אנחנו סובבים סביב אותה נקודה
_____________________________________
|