22-05-2007, 01:42
|
|
|
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 3,402
|
|
אביחי, זו סיטואציה מאוד מעניינת - לתפוס סופר סת"ם בעבודתו - לתפוס כך את הריכוז ומלאכת המחשבת שהוא משקיע כך בכתיבה.
בתמונה הראשונה, לדעתי משהו בנקודת המבט מתפספס. הן באופן שבו עיקר הנושא - המילה האחרונה - היא מרכז התמונה - ובעוד פינה אחת לא בפוקוס, השניה דווקא כן.
כמו כן, מישור המשטח שעליו צולם מעט לא חופף עם מישור השטח שאינו בפוקוס. לי אישית זה יצר מיד תחושה שהיה כדאי לצלם מאיזושהי זווית אחרת - או לצד הטקסט - ב90 מעלות לימין הטקסט. או לחילופין בזווית שבה רואה סופר הסת"ם את עבודתו - זו כמובן, הקשה יותר, אך גם זו שהיתה לדעתי יוצרת את התחושה המעניינת ביותר.
עניין נוסף נוגע לכך שאיננו רגילים לראות ידיים מבצעות פעולה כלשהי "הפוך" - משמע מהצד העליון של התמונה כלפי מטה - ולכן לדעתי האישית היה כדאי להציג את הכתיבה כאשר היד הכותבת נמצאת בתחתיתה.
הנה למשל, סיבוב של 180 מעלות, כדי להמחיש, עד כמה קל יותר לנו ולעין שלנולראות את זה כך.
בתמונה השנייה - החיתוך הוא סוד הקסם - הוא מה שעושה אותה טובה מאוד. כך אפשר ממש לראות את הריכוז הזה של האדם בעת מלאכתו. מה שכן, ישנם איזורים אפלים והצבעים פשוט דורשים חיזוק והבהרה קלה.
כך בערך...
זו בכל אופן דעתי האישית
|