07-08-2007, 21:00
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
הרחבה
טייסת הצירעה נפתחה זמן קצר לפני המלחמה כטייסת נשר, כאשר היא מפעילה מטוסי נשר שהוצאו מתוך סד"כ המטוסים שנקלטו בטייסת 101, כשהיא (101) פועלת עד אותה תקופה - כטייסת מעורבת של שחקים ונשרים.
אין לי מידע לגבי כמות הנשרים שנותרו (אם בכלל) ב-101 במהלך המלחמה.
בשל מצוקת אנשי צוות אוויר בטייסת החדשה - נדדו טייסים בין הטייסות על מנת שיוכלו להשתתף בטיסות מבצעיות רבות ככל האפשר, בלי להיות תלויים ב"רשימות צדק" טייסתיות.
מפקד טייסת הצירעה - החליט לעשות לזה סוף, כאשר ראה שטייסי תדריך הבוקר, נעלמים במהלך היום ולא משתתפים בתדריך הערב של הטייסת...
לאחר נפילתו של אבי לניר, מפקד טייסת 101, נשקלה האפשרות לאחד את הטייסות מחדש, ולהתמודד כך עם אובדנו מפקד הטייסת. לאחר שיחה בין בהרב ומפקד הכנף (עמוס לפידות) הוחלט שבהרב יפקד על הטייסת למרות שהיה מקורקע בשל כוויה בידו (נאלץ לקרוע בידו את החופה לאחר שמטוסו הבוער פגע בעץ לצד המסלול). בהרב חש בצורך מיידי לחזור לטיסה ולפקד על חייליו, ולא מאחורי שולחן, ולשם כך נתפרה עבוו כפפה מיוחדת דומה לכפפת איגרוף, שאיפשרה לו לתפעל את הסטיק - תחילה במשימות צילום בלבד, ולאחר מכן כטייס מבצעי לכל דבר ועיניין.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|