|
23-04-2013, 21:48
|
|
|
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
|
|
תמונת פרופיל- חייל ביחידת השב"הות
http://mazi.idf.il/113-11017-he/IGF.aspx
הדרך- התגייסתי לנח"ל עם מוטיבציה גבוהה להיות לוחם, אבל למרבה הצער באמצע הטירונות נפטר אבי, ולמרות שניסיתי להמשיך במסלול נח"ל- נאלצתי לצאת משירות קרבי בעקבות בעיות שהתעוררו בבית. הגעתי למפקדת זרוע היבשה למיון מחדש, ובין התפקידים השונים שהציע לי קצין המיון הופיעה יחידת הסמנים. לא ידעתי מה תפקידה, וגם קצין המיון לא ידע לספר לי יותר מדי, חוץ מהעובדה שהיא כמו משפחה. זה משך אותי. הגעתי למרהו"ם (מרכז להטסה והכשרות מיוחדות, י"ש), שם יושבת היחידה, ונכנסתי לראיון עם המפקד. הוא הסביר לי שהיחידה נקראת יחידת השב"הות, כלומר שטח ביצוע הטסה, והסביר לי שתפקיד היחידה הוא קבלת והכנת כוחות וציוד להסקה.עברו כמה שבועות מהראיון לתחילת ההכשרה, מכיוון שמדובר בקורס שקורה פעם בשנה. בקורס עצמו, שאורך חודשיים, משתתפים חיילים שנפלו מחטיבות החי"ר השונות בגלל בעיות ת"ש. הוא מתחיל בלימוד תכנים עיוניים של העבודה, כמו איך לכוון מסוק ולחבר אליו את המטען, איך לפתוח שטח הטסת כוחות ואיך לעשות סימון קרקעי למטוס, המצניח ציוד ולוחמים. בשבוע הרביעי עוברים לתכלס, ועובדים עם מסוקים, מטוסים וצנחנים. רק אז מתחילים באמת להבין את חשיבות היחידה. השבוע האחרון של הקורס הוא שבוע מסכם, בו עושים את כל מה שנלמד בהכשרה. הוא שבוע אינטנסיבי ומאוד מאתגר, אבל האנשים ביחידה איכותיים, וביחד עם החברים הרבה יותר קל לעבור אותו. בסוף השבוע יש את טקס הסיום, בו מקבלים את הכומתה האדומה ואת סיכת הסמנים, משם והלאה אתה סמן מוסמך לכל דבר ועניין.
התפקיד- בגלל שהיחידה כוללת רק פלוגה אחת, ומבצעת פעילות ייחודית שרק היא יודעת לבצע בכל צה"ל- כל הזמן יש עבודה. אנחנו מתאמנים בשילוב עם חיל האוויר בכל מקום אפשרי בארץ, מאמנים פרחי טיס בשימוש במתלה מטען, ובהצנחת ציוד ולוחמים. בגלל שלחלק מהחיילים יש בעיות ת"ש- מתאפשר להם לחזור הביתה, במידה ואין עבודה. חוץ מהעבודה השגרתית יש גם שבועות מלחמה, בהם כל היחידה קופצת לנקודה ומתרגלת ללא הפסקה, כדי להתכונן למצב אמת. ב'עמוד ענן' לדוגמה הקפיצו את היחידה לגבול עזה, כדי לפתוח סימון חניית מסוקים וקליטת פצועים. הצטרפנו לגדוד רפואה, מצאנו קרקע מתאימה וחיכינו בשטח למקרה הצורך. מהיחידה ניתן לצאת לקורסים שונים, ביניהם קורס צניחה, קורס מד"אגים (מדריכי אימון גופני, י"ש), קורס מ"כים וקצינים וקורסי נהיגה שונים- סופה, נהיגה מבצעית ועוד. אני יצאתי לקורס נהיגה, הפכתי לאחראי הרכב ביחידה ולפני חודש וחצי התחלתי לתפקד גם כרס"פ בקורס השב"הות.
רגע שלא אשכח- כשהתחלנו לתרגל בקורס את העבודה באופן מעשי, זאת הייתה חוויה מאוד משמעותית. אחרי הכל יש הבדל גדול בין לימודים בכיתה, לבין עבודה עם מסוקים אמיתיים בשטח. בהתחלה זה היה מפחיד, לראות מסוק מתקרב אליך בגובה של חמישה סנטימטרים מעל הקסדה, ולפעמים אפילו נוגח בך. אבל אם בהתחלה היססתי להיכנס מתחת למסוק כדי לחבר את הרשת, היום אני עושה את זה בלי לחשוב פעמיים. חוץ מזה, זה מאוד מתגמל לצאת אחרי זה הביתה ולספר לחברה על החוויה.
לקחתי מהתפקיד- עשיתי הרבה דברים שלא חשבתי שיצא לי לעשות בשירות, כמו לעבוד עם טייסים ולכוון מסוקים. בתפקיד עומדים חיילי היחידה מול הרבה מצבי לחץ ותנאים קשים, וכתוצאה מזה הפכתי להרבה יותר אחראי, וגם ליותר בטוח בעצמי.
|
|