לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שקית אחת פחות. קדימה לכו לחנות עם תיק ועל תקחו שקיות פלסתיק. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > איכות הסביבה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 28-07-2007, 20:54
צלמית המשתמש של אשת דשא
  אשת דשא אשת דשא אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.12.04
הודעות: 5,680
החור באוזון

לפני שאני מתחילה אני אתן כמה הגדרות חשובות להבנה מלאה של העיניין

החור בשכבת האוזון (או החור באוזון כפי שנהוג לקרוא לתופעה בציבור), הוא אזור באטמוספירה שבו הידלדלה מאוד שכבת האוזון. הידלדלות זו הפכה לאחת הבעיות הבוערות באיכות הסביבה במחצית השנייה של המאה ה־20 בנוגע לאטמוספירה, כשלצידה בולט אפקט החממה.

חשיבותה של שכבת האוזון
שכבת האוזון מצויה בסטרטוספירה. היא נוצרת בעיקר כתוצאה מברקים בתהליכים טבעיים. לשכבה זו חשיבות רבה בקיום החיים על פני כדור הארץ. שכבת האוזון מסננת את הקרינה האולטרה־סגולה המגיעה מהשמש, קרינה המסכנת את היצורים החיים וגורמת לסרטן העור. שכבת האוזון בולעת את הקרינה שבאורכי הגל בין 295 ל־320 ננומטר. בשנת 1983 התגלה כי שכבת האוזון מעל הקוטב הדרומי הידלדלה עד מאוד והקרינה המסוכנת חודרת דרכה.

על פי מדענים העוסקים בנושא, שכבת האוזון היא זו שאפשרה לבעלי חיים לצאת מתוך האוקיינוס אל פני האדמה ולהתחיל בהתפתחות החיים על היבשה.

ירידה בעובי שכבת האוזון מאפשרת לקרינה רבה יותר להגיע אל כדור הארץ. הגדלת הקרינה פוגעת באדם (מגדילה את שכיחות סרטן העור, פוגעת במערכות חיסוניות, גורמת לנזקים לראייה), וכן פוגעת בצמחים, בבעלי חיים ובחומרים פלסטיים.
מתוך ויקפידה http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94...6%D7%95%D 7%9F

החור באוזון הולך ונהיה מהבעיות המובילות באיכות הסביבה,
ואנחנו כחברה שהולכת ומתפתחת עם השנים רק מזיקים לו יותר ויותר...
זה נכון שיש לא מעט חברות שמנסות להפחית בחומרים שמזיקים לו, אבל לדעתי המודעות לדבר היא כמעט אפסית... זה נראה כאילו לאנשים לא אכפת והם ממשכים לזהם את האוויר...
התשובה הכי מצחיקה וטיפשית שאני שמעתי(ברור לי שהיא נובעת מחוסר מודעות) היא: "נו באמת עדי עזבי אותי מהשטיות האלה עד שהגז שיוצא מהדאודוראנט שלי יגע לאוזון לא ישאר ממנו כלום והוא לא יכול להזיק"....
במועדונית שלי אני עושה אחת לחודש יום של אכות הסביבה שבו אנחנו מלמדים את הילדים על נושאים בוערים ושותלים שתילם וזורעים פרחים לפני שבועיים הקדשנו שבוע שלם לחור באוזן שבסופו הילדים העלו הצגה(מדובר בחינוך מיוחד) ובנוסף הם הלכו לרשתות החניות הגדולות שיש לנו פה והסבירו לאנשים כמה חשוב להפחית את הפגיעה באוזון.. זה היה מקסים
לדעתי המחאה צריכה להתחיל בצרכנות נכונה... אנשים יקרים תתחילו לרוא את התיות של הדברים שאתם קונים ככה תוכלו לאזור ולשפר

ואלו החומרים שמזיקים לאוזון(זגור ושמור)
עם החומרים הפוגעים בשכבת האוזון נמנים:חומרים אלה בדרך כלל יציבים מאוד בשכבת הטרופוספירה ומתפרקים רק בסטרטוספירה בהשפעת קרינה חזקה של אור אולטרה־סגול. כאשר מתפרקת מולקולה של חומר כזה, משתחרר ממנה רדיקל חופשי (אטום בודד של כלור או ברום), המתקיף את מולקולת האוזון וגורם להתפרקותה למולקולת חמצן ולאטום חמצן חופשי. אולם אטום הכלור או הברום נשאר חופשי, ופנוי לפרק עוד מולקולת אוזון. כך נוצר "כדור שלג" - תהליך שבו כל מולקולה של החומרים המוזכרים לעיל יכולה לפרק מספר גדול של מולקולות אוזון.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תודה לפיינטבול

חזרה לפורום
  #3  
ישן 01-08-2007, 11:43
צלמית המשתמש של עומר מסינג
  משתמש זכר עומר מסינג עומר מסינג אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.01.07
הודעות: 1,029
Facebook profile LinkedIn profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אשת דשא שמתחילה ב "החור באוזון"

לא מדוייק, אוזון הנוצר מברקים לא נוצר בסטרטוספירה אלא בטרופוספירה.

הטרופוספירה היא השכבה הנמוכה ביותר ונמצאת עד כ 11 ק"מ מעל פני כדור הארץ - בגובה זה טסים בטיסה בינ"ל מכיוון שהטמ"פ שם נמוכה יותר והאויר פחות דחוס.

היות ושכבת האוזון לא נמצאת בטרופוספירה אלא בסטרטוספירה, הברקים אמנם מייצרים אוזון אבל הוא לא תורם כלל לשכבת האוזון. אוזון בסטרטוספירה נוצר בתהליכים כימיים אחרים.
ולהפך, אוזון הוא גז מזיק (ואף מגרה ורעיל בריכוזים גבוהים) בשכבת הטרופוספירה ואחד מהאחראיים לתופעת "הגשם החומצי" ולנזקים אחרים בצמחיה.

בשנים האחרונות חל "שיפור" במצב החור באוזון - תהליך גדילת החור האט.
_____________________________________
Keep your mouth shut and your pen dry until you know the facts!





חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:42

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2026 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר