|
21-08-2007, 23:01
|
|
|
|
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,914
|
|
הבעיה היא כרגיל עד כאב- החינוך.
החבר'ה הצעירים לא יודעים להתעניין (הכללה- נכון, אך לדעתי בהכללה היא נכונה).
הרי אם מישהו מתעניין ומנסה להשיג מידע, היום אנו בעידן זמינות המידע- אין סיכוי להחמיץ מידע אם אתה מחפש אותו.
הקישו את המילים "שריון מורשת" וראו איך נראה העמוד הראשון בגוגל:
פרש - מורשת קרב שיריון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי rozwarez שמתחילה ב "מורשת קרב שיריון" ... יש הרבה סיפורים הירואיים מקרבות שריון..עולה לי לראש "כוח צביקה" והסיפור של ...
www.fresh.co.il/vBulletin/showthread.php?t=132429 - 115k - הועבר למטמון - דפים דומים
Fresh - מורשת קרב: מלחמת ששת הימים, יוני 1967
אל מול הצירים הדרומיים נשלחה חטיבת שריון, שבסיוע כוחות נוספים, נועדה למנוע קטיעת ..... מורשת קרב: מלחמת ששת הימים, יוני 1967, Segmany, 01.06.02, ראש ההודעה ...
www.fresh.co.il/dcforum/Army/370.html - 108k - הועבר למטמון - דפים דומים
[ עוד תוצאות מתוך www.fresh.co.il ]
[DOC] תשובות לחידון מורשת ישראל בזמר העברי
פורמט קובץ: Microsoft Word - צפה כ- HTML
ב במהלך קרבות יום הכיפורים ברמת הגולן הצליחו שתי חטיבות שיריון לבלום ... מורשת החטיבה חקוקה במלחמות ישראל. מנה שני הישגים משמעותיים של החטיבה במלחמות ישראל? ...
dmzcms.education.gov.il/.../36346/חידוןמורשתישראלבזמרהעברי.doc - דפים דומים
ןוירשה ןואיזומ - ןוירשל די
של חיל השריון, תערוכת מורשת השריון והוויה ציונית המייחדת .אתרים לאומיים ... מכל רחבי העולם פוקדים את האתר בוני דגמים ואחרים, המתעניינים בתחומי שריון ...
www.arcm-latrun.org.il/museum.html - 6k - הועבר למטמון - דפים דומים
וזה רק חלקו הראשון של העמוד הראשון, עם חיפוש באמצעות צירוף מילים פשטני וילדותי.
אז שוב, הבעיה היא שנוער ישראל יודע באופן כללי רק להיות מולעט ומואכל במה שמשוגר לכיוונו מהטמבלוויזיה והתשקורת. הביאו כאן דוגמאות לפני-
nimo888-"לפעמים נדמה משדורי החדשות שיש רק חי"ר בצה"ל. אולי בגלל שמפקד המבצע הוא מח"ט חי"ר כלשהוא מדווחים על "כוח גבעתי הרג 2 מחבלים במבצע..." למרות שבכוח היו 3 טנקים 2 D9 מזלטים מסוקים וכו' ואיזה מחלקת חיר"
NimDod-"ום ראיתי כתבה בNRG על הכבאים של חיל האויר, שמוצגים שם כלוחמים שמסכנים את חייהם יום יום"
אז שני אלה הם דוגמא הפוכה, של מי שכן מחפש ובודק, אך הם לא מן הנוער, והם מעידים על צורת העברת המציאות המעוותת והמוטה שמתרחשת בתקשורת.
אני הייתי מ"מ בטירונות בביסל"ש יותר משנה, ואכלתי את הלב וניסיתי כל מיני דרכים לחזור משם ולעלות לחטיבות השריון המבצעיות, עד הגעה לראיון עם הקשנ"ר. לא הלך.
מה שלמדתי (ורק בדיעבד) הוא שכח החינוך גדול מכח הלוחם הבודד ונישקו (לרוב, חוץ מצביקה גרינגולד ויוסי לפר ועוד מתי מעט).
עשיתי גם תקופה קצרה של שבועיים בבקו"ם, ובתור בוגר חטיבת מג"חים ידעתי לדבר על התכונות המושכות בטנק, בשירותו של הטנקיסט ויותר מכל- בחשיבות הטנקיסט הבודד לעומת החי"רניק הבודד למערכה.
לטעמי בעיית המוטיבציה לחילות הממוכנים (ושימו לב למכנה המשותף לחילות הקרביים שאיתם יש בעיית מוטיבציה- הממוכנים והמודרניים) היא בעיית שיווק בלבד, וברגע שנתחיל לשווק וליחצ"ן את יתרונותינו, לא תיוותר כל אטרקטיוויות בשירות החי"רניקי.
בסופו של דבר, מה עדיף- להיות רגלי וארוז לפרקים בקופסה ממוגנת חלקית או לעבוד בצוות עם חברים על מכונת מלחמה עתירת יכולת, כוח אש וביצועים מוטוריים?
מה עדיף, להיות מצויד בכח אש אישי שמסוגל להזיק רק לאיש חשוף בטווח אפסי או קצר (כן, כל טווח מתחת ל-500 מטר הוא טווח קצר, אני לא באמת מצפה שחי"רניק יראה את העולם הקרבי כך), או שאולי עדיף לשתף פעולה עם עוד שלושה ולהתחלק בכח אש שיודע לפגוע (כמעט) בכל מה שהעין רואה וגם להשמיד?
מה עדיף, לקחת את האוכל והמים יחד עם כמות כדורים ספורה ומדודה על הגב או להעמיס 11,100 כדורי מא"ג ועוד עשרות פגזים ועשרות פצצות מרגמה ולקינוח גם נשק אישי (לגיבוי וחילוץ, לפעמים צריך את זה) על מכונה עם כמעט אלף או אלף וחמש מאות כוח סוס?
מה עדיף, לבחור מסלול התקדמות בזהירות בין אבני הטרסות ולהיפצע מכל קוץ או לנוע על פניהן באגרסיביות ולטחון בולדרים עם הזחלים?
ומה עדיף, להצטנף ברעד על הקרקע בהישמע נפילות הפגזים או לפקוד "ברד משמיים מדפים סגור" ולהיות מסוגל להמשיך ולהילחם למרות זאת?
לסיכום, דעתי היא שבעיית החילות הממוכנים היא שיווק. המוצר עצמו מצוין.
מי שרוצה לענות לי שבמילא רוב השירות הצבאי עובר במחסומים בשטחים, אענה לו בשאלה-
אז מה עדיף- לוותר על האפשרויות שסקרתי למעלה או להיות מסוגל לעשות גם וגם, להרחיב דעת ויכולת, לאתגר את עצמך ברמה האישית?
וגם- אם רוב השירות עובר ממילא במחסומים- אז מה מותר החי"ר מן השריון התותחנים וההנדסה? הצעצועים מהפלסטיק על הנשק? מישהו באמת חושב שנהג האוטובוס או החברה בבית יחייכו אליו יותר בשל כך?!
חינוך חינוך ועוד פעם חינוך.
מלש"ב\נער\אזרח\בן אדם- תהיה תמיד אדיב, סקרן, ספקן וחשדן. כך תוכל לשפוט את המציאות סביבך נכון וטוב יותר.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)
"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'
נערך לאחרונה ע"י רגב06 בתאריך 21-08-2007 בשעה 23:05.
|
|