16-11-2007, 23:19
|
|
|
חבר מתאריך: 08.04.06
הודעות: 1,390
|
|
קודם כל שיהיה לך יום הולדת שמח ביום ראשון!
דבר שני: תהיה בריא
לגבי העבודה - כפי שקודמי אמר, אם זה כבר כתוב ורק צריך להקליד, אז תן את זה לאח/ות חבר/ה או לחלק את החומר לכמה אנשים שמוכנים לעזור. (אולי גם ההורים? שווה לשאול. ייתכן שהם דווקא ישמחו להשתתף איתך בעבודה, כי הם ירגישו שאתה משתף אותם בחיים שלך).
אני לא יודעת איך בדיוק אתה עושה את העבודה - אם אתה כותב ואוסף חומר בכתב יד ורק אח"כ מקליד, העצה הכי טובה שלי: להשאיר דווקא את זה כדבר בעל סדר עדיפות נמוך יותר. למה? אתה מקליד, מנסה להשלים את ההקלדה בכל דרך שאתה יכול. לא יכולת להקליד עד הסוף - אז את הסוף תגיש בדפים בכתב יד. תסביר למנחה שלא הספקת להקליד הכל. אם היא תוריד לך נקודות על העבודה רק בגלל זה או שלא תסכים לקבל אותה, אפשר להגיש עליה תלונה, כי הדבר החשוב ביותר כאן שאתה עשית את העבודה והתאמצת. צורת הגשת העבודה, כפי שאני מבינה היא משנית ולא אמורה לפגוע בציון. ואולי אם היא תיראה בכל זאת שסיימת את העבודה וכל מה שנשאר לך זה להדפיס מספר עמודים (אולי 20?) היא תתחשב ותסכים לתת לך הארכה של אולי שבוע להקליד הכל יפה ולהגיש. כי הכי חשוב שעשית את העבודה.
דרך אגב, יש אפשרות לוותר על שלב ההגהה ב-4.12 - דבר שייתן לך עוד טיפה זמן?
ברגע שתצטרך ללכת למיונים בצבא - כל מה שקשור לצבא קשור גם ללחכות הרבה זמן עד שמגיעים לת'כלס. אז אולי תביא איתך איזה חומר קריאה של לימודים או דברים שקל לסחוב כדי ללמוד? אולי לנצל את הזמן באוטובוס? לקרוא מאמרים? אני אישית לא סובלת את זה אבל חברה שלי ועמית שלי לעבודה עושים את זה כל הזמן. הוא עם מאמרים באוטובוס, היא עם המחשב הנייד שלה. בכל זאת זה זמן שאתה יכול לנצל וממילא אי אפשר לעשות בו שום דבר אחר.
הסתכלתי קצת באתר ש-MAX-MAX הביא ומצאתי משהו שניראה לי שיכול להתאים:
בלימוד למבחנים חשוב לעבור את השלב הבא:
לעיין בביצועי העבר שלך במבחנים וללמוד מהנסיון
לפי דעת זה הדבר הראשון שצריך לעשות עוד לפני שמתחילים ללמוד. לעבור על הבחנים והמבחנים במשך השנה, לראות את הערות המורה, לנסות להיזכר. הדבר הזה לדעתי קצת מוריד מהלחץ של "לא זוכרים כלום ויש עוד מלא חומר ללמוד", כי בכל זאת דברים חוזרים לזיכרון, וכאשר תעבור עליהם שוב במהלך הלימוד למבחן, יהיה לך הרבה יותר קל, כי הזיכרון שלך כבר עורר (שורוק באות ו"ו; לשון עוררות). הייתרון השני הוא: אם בכל זאת לא מספיקים ללמוד הכל, כל מה שקראת מהמבחנים הקודמים שלך, יתרום במידת מה לביטחון העצמי שלך, להרגשה שאתה קצת מגובה, אפילו אם לא הספקת לעבור על החומר הזה.
אני חושבת שממש כדאי להשתמש בהצעה של dudi.vaknin שכל 45 דקות תנוח רבע שעה. זה כלל ברזל שחשוב מאוד להקפיד עליו. האפקטיביות של המוח שלך יורדת כשמשתמשים בו רצוף. אני השתמשתי בשיטה הזו עבור קורס אחד שלמדתי באוניברסיטה, וזה מאוד עזר לי, כי מאוד מאוד היה קשה לי להתיישב וללמוד למבחן. הדבר השני שעזר לי הכי הרבה (לא פשוט להודות, אבל זה עבד) זה להמשיך ללמוד עד 4 בבוקר ביום המבחן עצמו. איכשהו דווקא בשעות הקטנות של הלילה משעה מסויימת החומר מתחיל להיקלט בצורה טובה, ישנתי איזה שעתיים או משהו, ותמיד אחרי חוסר שינה יש רוממות רוח שנשארת למשך איזה חצי יום (זה גם הוכיחו מדענים), וזה אחד הדברים שעזרו לי לעבור את המבחנים. רוחי היתה מרוממת, ולכן זה שיפר את היכולת שלי והייתי יותר רגועה ולא לחוצה, למרות שגם בדרך זו לא גמרתי ללמוד את החומר וגם ההבנה שלי את החומר באופן כללי לא היתה הכי טובה, אבל זה עזר. אחרי המבחן הייתי תשושה ואז הייתי מגיעה הביתה רק לישון. אתה מכיר את עצמך. אם השיטה הזו עובדת עבורך (צריך לבחון ע"פ ניסיון העבר), אז הכר בזאת ועשה זאת. אני יודעת שעל פניו זו ניראית עצה גרועה מאוד, כי חשוב לישון לפני מבחן, אבל כמו שיש כאלה שיכולים לעבוד כמו שצריך אך ורק אם לוחצים עליהם מספיק חזק, יש גם כאלה שמצליחים במבחן רק אם הם לא יושנים. אתה צריך לראות מה נכון לך. לגוף שעון משלו. עדיף לפעול בהתאמה עם המיקצב האישי.
עוד משהו שמצאתי באתר של MAX-MAX:
תחליף את נושא הלימוד כל שעה או שעתיים כדי לגוון
זה יעזור להתקדם בכל החזיתות. זה אותו דבר כאילו התקדמת רק באחת החזיתות ולא בכל השאר.
סוד קטן מאצלי: גם אני לימדתי בעברי וראיתי שהדרך הכי טובה ללמוד ולהבין חומר שאין לך מושג מאיפה הוא נחת עליך זה לשאול את השאלות. למה הכוונה? הכוונה היא שתבנה שאלות כאילו היית אתה המורה/הבוחן. אתה לא חייב לדעת לענות עליהן, אלא אתה חייב לעשותן מורכבות ככל האפשר. כדי לבנות שאלות על חומר אתה חייב קודם כל לדעת ולעשות איבחון איפה הנקודה הבעייתית, וזה ממש עוזר להבין את החומר. כמו שאמרתי - אין שום צורך לדעת לענות על השאלות שלך, רק לאבחן איפה הנקודה הבעייתית. אומרים שאתה לא לומד חומר על בורייה אלא עד שאתה מלמד אותו, וזה באמת נכון. רק כשהייתי צריכה ללמד את התלמידים שלי מושגים שאני בעצמי לא הבנתי כשלמדתי אותם, רק בשיטה זו הצלחתי להבין ולהעביר להם את מה שהבנתי ככל יכולתי. אז תנסה לעמוד במקומו של המורה. או אולי כדאי לראות זאת בצורה הרבה יותר משעשעת: אתה זה שצריך להרכיב למורה שאלון בחינה וניראה אם הוא בכלל יוכל לענות עליו (סביר שלא). (נקמה מתוקה... ). שעשוע כזה עוזר מאוד לזכור את החומר עוד יותר טוב ובטח ובטח להבין אותו יותר טוב. אולי תעשה את זה עם כמה חברים. יהיה לכם כיף. תצחקו הרבה.
אני מקווה שלפחות עם כל הלחץ תהיה לך סבלנות לקרוא את כל התשובה הארוכה שלי, ואני מקווה שאולי תיעזר במשהו מכאן.
_____________________________________
gvip
玛丽尔
כל מקרה הוא נס אלוהי
אני לא מבולגנת, אני פשוט חושבת שכאוס זה הסדר של היקום...
|