לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 17-11-2007, 08:24
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
לכאורה הנושא הינו 'מצב החינוך' - בפועל מדובר במאבק סקטוריאלי אודות העלאת שכר.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי HummerH1 שמתחילה ב "מוצאי שבת: עצרת המונים בככר רבין למחאה על מצב החינוך"

מי שלא רוצה להיות 'פיון' על לוח השחמט המעוות של מר ארז - ראוי שימנע מלהגיע..

להלן ציטוט מדברי חכמים :



שכר ניתן ולעיתים ראוי לשפר בעזרת שביתות. מעמד? 'איכות הוראה'?מצבו של 'חינוך'?
לענין המעמד: אם הכוונה ב'מעמד' הינה בשיכונם של המורים בדו משפחתיים ב'צהלה' ונוכחות 3 מכוניות נוצצות בחניה של כל מורה בכדי שהתלמידים ינידו בראשם ויאמרו: "וואו! שיחקו אותה!" - הרי שצר לי לאכזב את מר ארז. גם בתסריט האופטימי ביותר לא נראה כי מאן דהו יגיע לכך ממשכורתו המשופרת של מורה. אין גם סיבה לכך כמובן.


אם הכוונה ב'מעמד' הינה הערכת הציבור, בטחון ההורים באלה בידיהם מופקדים ילדיו ויחס הכרת התודה של התלמידים - הרי שלא מתלוש השכר תבוא הישועה.

מורים ומורות במגזר החרדי מקבלים את אותו השכר בדיוק - אך משום מה בצבור זה 'מורה' הינו מקצוע מכובד ומבוקש.
מהנדס, רופא ועו"ד בשרות המדינה - אינה מקבלים שכר גבוה יותר ליום עבודה ממורים [למרות שיומם ארוך בהרבה] בכל זאת איש אינו עוסק ב'מעמדם' כי אם בשכרם.

הפיחות במעמד המורה חל בשל היות המקצוע - מקצוע המוני [כמעט מאה אלף אזרחים נושאים בתואר זה] המשמש כמקצוע 'נוח'. בעשורים האחרונים נוצרו מקצועות המוניים רווחיים יותר אשר משכו את הכוחות הטובים יותר. מיחשוב, תקשורת, פרסום, טפולים פארא-רפואיים, טכנאות מתקדמת וכו' - מספקים שכר גבוה יותר ומצריכים דרישות גבוהות יותר. מי שמסוגל ונכון לעמוד בדרישות אלו - פונה אליהם.

ההוראה הופקדה בידי ה'קו השני' של הכשירים לתעסוקה המונית. לזאת בדיוק זוכים ילדינו - פחות מקצועיות ופחות חריצות וזו הסיבה ש'מעמד המורה' פחת.
העלאת השכר לאנשים שהרוו את המערכת החינוכית העצלה והמנוונת לא תתקן את מעמדם כי שליש מהם ימשיכו להקרין את אותה רדידות מקצועית תוך שהם גוררים אחריהם את הבינוניים ופוגעים בשליש האיכותי מכח ההוראה אשר נקלע מתוך 'אהבת מקצוע' לביה"ס ונושא בעול בעבור האחרים.

את מושג ה'שחיקה' שמעתי רק בהקשרים הנוגעים למורים ולאנשי קבע. מדוע לא שמעתי על עו"ד שחוק או על טכנאי מזגנים שחוק? התשובה פשוטה: מי שמכונה 'שחוק' במקצוע ההוראה הוא מי שהיה מכונה בפשטות 'עצל ולא מקצועי' בכל שדה תעסוקה אחר.

מה הפתרון? משכורות 'היי-טק' למורים באיכות 'היי טק'. משכורות 'שחוקות' למורים 'שחוקים'.
את הכבוד והמעמד בעיני ההורים - רכשו כבר המורים האיכותיים ללא קשר לתלוש השכר שלהם.

לענין 'איכות ההוראה': איכות ההוראה נגזרת כמו בכל עיסוק מאיכות העובדים [המורים] אך גם מאיכות הגבוי האקדמי והמנהלי שמקבל המקצוע.

המחקר החינוכי האמור לתת למורים כלי הוראה - נחשב לאחד מענפי האקדמיה הנחותים ומנפק שפע של פלצנות ולא מכשירי עבודה.
מי שמעיין בשנים האחרונות בספרי הלימוד [ובחוברות א-ז ובאוגדן דפי העבודה ובדפדפת הנילווית ובקובץ העזרים המצורף במחיר מבצע של...] - מתגעגע בודאי לספריו של פפוריש ולחוברות של אחיה. תרבות ה'כאילו' וה'תמונה המנצחת' השתלטה גם על ההוראה והמערכת עוסקת בהנפקת 'עבודות חקר' בלוח זמנים בלתי אפשרי וללא כל הנחיה המתבססות על יכולת השמוש בפעולות קופי-פאסט ועל קיום הויקיפדיה..
משצצות להן 'בין לבין' חוברות לימוד מעולות [בעיקר בנושאי תנ"ך /גאוגרפיה / היסטוריה ] - מדלגים המורים המצויים בצבת זמנים על מכמני הספר או החוברת ובד"כ נעלמת הפנינה בשנה שאח"כ לטובת מיזם אינטראקטיבי אחר.
כולם מכירים את הנסיון הנואל לכפות על דור שלם בישראל את שיטת הלימוד 'שפה כמכלול' כחצי דור לאחר שהצליחה שיטה זו להעמיד עשרות אלפי אנאלפאבתים בארה"ב ונתקבע מעמדה כנסיון שנכשל. אין מדיניות עקבית בקביעת תוכנית הלימוד, אין בחינה אמיתית של התאמת או איכות החומר ואין ציפיה כי החומר יועבר.

כל מפגש עם דור המנהלים המופרטים של היום מעורר בי געגוע אל ה'מנהלים של פעם'. אנשי חינוך שטיפסו אט אט במדרגות המערכת וזכו לנהל מורים רק אחרי שלימדו עשרות שנים. מונחתים חיצוניים או מינויים פוליטיים אינם מנסים עוד להסתתר מאחרי 'מקצועיות' וחלקם מנפנפים כלפי הורים ומורים בחסינותם המופלגת בשל קשריהם עם ראש עיר זה או אחר.
איזה אופק מציבה מערכת שכזו בפני המורה הותיק והאיכותי? הכפפתו בגיל 55 לספינולוג בעל תואר שני ממכללת לטביה בן 32?
ומה עושים אותם מנהלי 'היי טק' בכדי להסתיר את ערוותם המקצועית? מה שעושים פוליטקאים בכל המקומות: בונים חצר ביזנטית המבוססת על נאמנים ו'מויסרים' בחדר המורים, דוחפים 'הודעות לעיתונות' ומחפשים 'חסויות'. אך מעל הכל - מקפידים למשוך ידיהם מכל ניהול מקצועי, חינוך , משמעת והוראה שכן בתחומים אלו הם אינם בקיאים.

לענין ה'חינוך': חינוך אינו מיוצר בביה"ס. הוא בבואה של פני החברה. לא ניתן להאשים מורים באי עשיית מה שנעשה בבית. החברה היהודית המערבית המודרנית בא"י נטשה ערכים הדורשים מאמץ קיבוצי כגון 'ערבות הדדית' ו'ציונות' והניפה את דגל 'ההגשמה העצמית'. לכאורה תמונת הראי לפאשיזם אך בפועל הדוניזם צרוף הצופן בחובו ניכור, אלימות ועושק גדולים יותר מן הלאומניות.
איזה סכוי יש למורה ערכי מול ילד שלא חזה בהוריו בחודש שחלף מעבר ל5 שעות ברוטו? אלו כלים יש למורה ערכי לחדור דרך תלמיד שלמד מן המדיה כי אדם נמדד בכסף?
ומאחר והמורים הם חלק מאותה חברה שאיבדה את דרכה - כמה מורים ראויים לכנוי 'מורה ערכי' וכמה מורים תהו בכלל מהו הכיוון אליו ראוי להוביל תלמידים תחת דגל החינוך?

איני יודע.. אך לעניות דעתי - הכיוון לחלוטין אינו הדרך המוליכה לככר רבין ולעצרת לתפארת רן ארז שתערך שם.


נערך לאחרונה ע"י .ישראלה היפהפיה בתאריך 17-11-2007 בשעה 08:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 17-11-2007, 12:24
  משתמש זכר אלי זכרון יעקב אלי זכרון יעקב אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.04.02
הודעות: 5,400
המלצה אני לא אהיה שם ומכמה סיבות
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי looopy שמתחילה ב "אני אהיה שם."

אני לא מאמין במחאה שקטה וכמה שירים והתרפקות על נוסטלגיה "אויי כמה היה נהדר לנו בשנים בלה ובלה"...
אני לא מאמין בהפגנה כי למען האמת אין הפגנה ולו הפגנה אחת שהצליחה לשנות משהו במדינה הזאת עשורים על עשורים ,למעט "מפגן כוח", של כמה הזוים שחושבים שבאמת זה ישנה משהו אז בעיקרון אין.

ואם למישהו היה בכלל ספק - ראו את ההפגנות לאחר מחלמת לבנון ששלח אולמרט וחלוץ חיילים בלי מטרה ראו אתצ וינוגרג "שאין מסקנות" ואתם עוד מאמינים שההפגנה תעזור במשהו ?

אפשר לומר על המורים כמעט הכל ,אבל לצערנו הם אלו שמחנכים את הילדים שלנו והם רואים אותם יותר מאיתנו.
,אם מורה מגיע לבית הספר עם משכורת של 0 שקלים העלאה בשכר אינה בכלל באה בחשבון ,התנאים מחפירים וכל תלמיד שני מאיים בתביעה נגדך ...נו אתם עוד מתפלאים?

ההפגנה בכיכר ישראל היום לא יהיה לה שום אפקט שום דבר למעט כמה שירים ומפגשים לאחר מכן בחדר המורים "ואוו היית באותו שבת ? איך לא ראיתי אותך " עם מי באת ...?

הצעתי : פשוט להגיע לכיכר מלכי ישראל לשרוף ספרים להבעיר בית ספר אחד או 2 לחסום את כביש החוף זה כבר יעשה את העבודה היטב ויעורר יותר תשומת לב מההפגנה היום .

וראש הממשלה ההזוי הזה עוד מנהל מכתבים דרך העיתון - רק חסר לו לשלוח כמה SMS לתלמידים שיחזור לבית הספר והכל בגלל המורים ולא אין בכלל נגיעה בדבר...


ולכל מה שכתבה ישראלה...נו באמת באמת מי קובע את הקריטוריונים של ההוראה והלימודים ? המורים או המדינה ?
מי מכתיב ודורש ממורה מה הוא צריך להיות ואיך הוא צריך להגיע להשגים בהוראה ? המורה ?
קל לך מאוד לשליך את התינוק יחד עם המים מאשר להביט במראה ולומר :" מדינה של מושחתים"!
_____________________________________

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://leopard.50megs.com/SIGN.gif]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 17-11-2007, 18:56
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
מובן שהתשובה ההיא 'לא'
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי אלי זכרון יעקב שמתחילה ב "את לא רצינית.."

הפגנות, מלחמות ומשברים לא מזיזים לפוליטיקאים כהוא זה..

ההולך להפגנה מפקיר את השימוש בשמו לטובת פוליטיקאי מדרג ב' העומד ומלהג על הבימה. לא אחת אין קשר בין הרעיון היפה לכאורה שלשמו הגיעו להפגנה לבין הנאמר על הבימה ולכותרות המופקות מהארוע.

הדוגמא הבולטת הזכורה לי היא ההפגנה למען 'חוקה לישראל' ששימשה במה לעשרות ראשי רשויות מקומיות ופוליטיקאים של השורה השניה ואשר סיסמתה 'מושחתים נמאסתם' הפכה כלי בידי אותם מושחתים לכבודם הומצאה הסיסמה [כנגד מושחתים אחרים אשר לא זכו בכבוד המפוקפק]
_____________________________________
http://www.youtube.com/watch?v=RTf09_AuwrE&noembed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 17-11-2007, 20:09
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
שמונה ודקה. העצרת מתחילה. אדוני הניצב, לסגור את הרחובות בבקשה.
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "מובן שהתשובה ההיא 'לא'"

כולם עומדים! כ-ו-ל-ם! כן, גם את גברתי הנכבדה שמסתתרת מתחת למדרגות.
אפתח בהקראת שמות ואני מבקש שכל אחד שקוראים בשמו יענה בשקט כן המורה.
אברהם אבי מסוקולוב 37, אברהם אבי מזמנהוף 12, אברהם אבי מאבן גבירו..

- סליחה. כן, כן. בהחלט הכוונה אליכם שם באבן גבירול! מי אישר לכם להכנס לעצרת באחור? לא,,לאלאלללאא. עכשיו אתם תסתובבו לאחור ולא תשובו ללא פתק מההורים.

מ-ה ז-ה!! מי הכניס את הד-ב-ר הזה לככר?!!! מי שם את ז-ה כאןן!!
תומרקין?? מי זה תומרקין? שיוציא את זה תכף ומיד. אנדרטה שישים בסלון שלו.

מ-ת-ח-י-ל-י-ם!!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 18-11-2007, 08:10
  levy99 levy99 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 732
פשוט
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי HummerH1 שמתחילה ב "איך בדיוק המורים הם הבעיה,..."

איך בדיוק המורים הם הבעיה,

א. המורים מבין שאר העובדים במשק עובדים הכי פחות שעות לשבוע.
הסיפורים על בדיקת מבחנים והכנת מהלך שעור בלילה הם בול שיט.
ב. רמת המורים בארץ שואפת לאפס. בכל מקום עבודה מסודר עובד גרוע מפוטר.
רף המעבר ללימודי הוראה הוא כ- 415 בפסיכומטרי

ואיך אתה מציע לפתור אותה?

פשוט
א. יעבדו כמו שאר העובדים 40-45 שעות בשבוע.
את המבחנים יבדקו בבית הספר.
את מהלכי השעור יכינו בבית הספר.
ואם ישאר זמן, יתנו שעורי חיזוק לתלמידים חלשים.
ב. כל מי שיש לו או היו לו ילדים בבית הספר יודע כי ישנם מורים גרועים (לא כולם). לא ניתן לפטר אותם, אירגוני המורים שומרים עליהם.
יש צורך דחוף להעלות את רף הכניסה ללימודי הוראה.

אם המורים היו מכריזים כי הם מסכימים לפיטורי מורים גרועים, שינו רף הכניסה ויום עבודה מלא כל הציבור היה לצידם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 18-11-2007, 11:34
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
נפלא. אז אתה מציע שבירת כוח איגוד מקצועי, והכפלת משך העבודה, בתמורה...
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי levy99 שמתחילה ב "פשוט"

לאי העלאה בשכר העבודה פר-שעה...
אני חושב שזה סטארט-אפ רציני, ויש להציעו לגם לעובדי חברת חשמל. הם בטוח יתלהבו...

וברצינות, מורה יקבל טלפון מהורים בעיקר בשעות הערב, כי אז ההורים נמצאים בבית. זה לא ישתנה
אם תכפה על המורה עוד שלוש שעות בבי"ס כל יום.
לפני שתכפיל את שכר המורים, לא יהיה מי שבכלל יחשוב על העבודה הקשה-להחריד הזו (לעמוד
מול 40 אנשים שלא רוצים לשמוע אותך, ולנסות להעביר להם חומר, זה סיוט, ומוציא ממך אנרגיה,
בכמות רבה בהרבה ממה שאתה מדמיין), ולכן הרצון החביב להעלות את תנאי הסף ללימודי הוראה,
נידון מראש לכשלון.
רוצה ביקוש גדול יותר להוראה, שיאפשר את העלאת הרמה של המורים? תעלה להם את השכר,
מבלי לאלץ אותם לעבוד קשה יותר.
ברגע שאתה מבטיח מראש שאין העלאת שכר בפועל, שכן הם יעבדו יותר שעות - הרי שבעצם לא
שינית כלום במצב המורים, ואין הרבה פראיירים שיצטרפו למערכת החולה הזו.

רוצה רפורמה? מצויין - קודם תעלה את השכר הנוכחי, ואז תתחיל לדון לגבי תוספת שעות
(שאותה יהיה צריך, כמובן, ללוות בתוספת שכר יחסית לשעות שיתווספו).. להתפשר על פחות מזה, יבטיח שמצב החינוך כאן לא ישצנה, והמורים ימשיכו להיות אלה שהגיעו למקצוע מחוסר
ברירה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 18-11-2007, 11:49
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי levy99 שמתחילה ב "פשוט"

המורים אינם "הבעיה"
א. יצא לך לדבר / להכיר ממקור ראשון מורה?

ב. אלו שרמתם שואפת לאפס, אשמתה של המערכת. צריך לתקן את המערכת.
מורה ברמה אפס צריך למצוא מקצוע אחר. כל אחד טוב במשהו אחד או יותר.

לפתור אותה
א. אתה רוצה לייצר אבטלה סמויה בבתי הספר? הרי אם הם לא מלמדים ולא בשעת שהות,
ולא באיזה יום עיון אז הם בבית, בפינה שלהם עם המחשב שלהם. אלא אם כן אתה מציע
בנוסף לבנות משרדים למורים, מספר מורים בכל משרד (תלוי בגודל המשרד) ולכל מורה

ב. מורים גרועים צריך למצוא להם עבודה אחרת. שהמערכת תאתר אותם ותעזור להם
למצוא עבודה אחרת. שהמערכת תעבוד יד ביד עם לשכת התעסוקה כדי שכל מורה
שלא מתאים למקצוע ימצא את המקצוע שמתאים לו.

אני לא מאמין שיש בן אדם כ"כ מסכן שהדבר היחיד שהוא יכול לעשות זה להיות מורה.

ובקשר לרף הכניסה - קודם כל שהתנאים יהיו טובים. אם מורה מתחיל מקבל מתחת לשכר
מינימום.. למה שסטודנט ילך להוראה? מה טוב במערכת? איזו סיבה טובה יכולה להיות לסטודנט
ללכת להיות מורה? (חוץ מסיבות אלטרואיסטיות)


כשהמערכת תהיה אטרקטיבית, תעלה את הרף. כשיהיה ביקוש, תעלה את הרף.
העלאת הרף כרגע משמעותה סגירת מסלולי תעודת הוראה לאנשים שגם ככה
עדיף למערכת שיעסקו במה שהם טובים בו יותר. ואז נסגר הברז של כניסת דם
חדש למערכת ויאללה ביי. שיעסיקו מורות חיילות בשירות חובה. בטח בקבע התנאים
גם כן יותר טובים מאשר במערכת החינוך. בטח בקבע אם אתה לא איכותי, אתה
מקבל משוב ומעמדך בעבודה בסיכון.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 19-11-2007, 07:13
  sdfg sdfg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.06
הודעות: 549
כי זו חובתה של המדינה
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי לפנים שמתחילה ב "נשמע פיתרון מצויין. למה שהמדינה אשכרה תספק השכלה?"

החינוך במדינה חייב לעבור רפורמה ולרפורמה הזו יש שני צדדים, צעד אחד שהוא הדרישה שיוצר כעת ארגון המורים והצד השני הוא הרפורמה שמשרד החינוך צריך לנקוט בה.

בצד הראשון, מוכרחים להעלות את שכר המורים על מנת שתפקיד המורה בישראל ומעמדו לא יהיו מברירת מחדל אלא כמקצוע של אנשים איכותיים במערכת. החינוך דורש אנשים איכותיים לא פחות מתעשיית ההייטק. החינוך משפיע רבות על העתיד במדינת ישראל.

בצד השני, שהמורים מעדיפים לדבר עליו פחות, יצטרך משרד החינוך לבצע רפורמה. הרפורמה הזו פירושה שאין מקום לכל מי שרוצה להיות מורה במערכת. המערכת צריכה לכלול את האנשים הכי איכותיים, בעלי יכולות לימודיות וערכיות ולכן, תצטרך המערכת לשלב ידיים, להעביר הכשרות ולבצע מבדקים ובחינות שונות על מנת לקבוע מי ראוי להיות מחנך בישראל.

אף צד לא שווה בלי ששני הצדדים יתקיימו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 19-11-2007, 07:38
  משתמש זכר אלי זכרון יעקב אלי זכרון יעקב אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.04.02
הודעות: 5,400
המלצה נו אז איך הייתה ההפגנה ?
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי sdfg שמתחילה ב "כי זו חובתה של המדינה"

נחמד לא ?
נפגשים צוחקים מדברים על הא ודא על מה שהתלמידים לא עושים וכולם מרגישים שהפעם באמת השביתה תתמשך וארז לא יוותר לא ?

לכל הכותבים שחשבו שיש אפקט להפגנה כלשהי בישראל ,הנה גם ההפגנה בשבת מוכיחה לספקנים ( לי לא ) ששום הפגנה ולא משנה אם זה יהיה במועצה מקומית או בכיכר מלכי ישראל לא תשנה מאומה בחשיבה ובדרך ההתנהלות של המדינה .

מה שכן המדינה צריכה מהפכה ולא רק בחינוך מהפכה של הבאת הציבור לתודעה האמיתית ולחשבון הנפש הנוקב של מי באמת צריך להנהיג את המדינה.

וזה בטח לא אולמרט!!! הטרמפיסט .
_____________________________________

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://leopard.50megs.com/SIGN.gif]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:04

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר