30-11-2009, 19:52
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,134
|
|
מטוסי טורבו-פרופ אכן חסכוניים יותר בדלק מאשר מטוסי סילון טהורים בטווחים וגבהים מסויימים. לגבי הרגשת הבטיחות ה"פחותה" במטוסי טורבו-פרופ היא פסיכולוגית כפי שכתבת.
לגבי הרעש, לדעתי מטוס הטורבו-פרופ יהיה רועש יותר כתוצאה ממערבולות המדחף. דוגמא מצויינת להשוואה היא ה DO-328, שמיוצר בשני דגמים, אחד טורבו-פרופ והשני סילוני טהור. לא יצא לי לטוס לא בזה ולא בזה כך שאני לא יכול להגיד לך איזה דגם רועש יותר.
למרות זאת מטוסי טורבו-פרופ מודרנים (לדוגמא הדגמים החדשים של ה ATR, סדרת Q200-Q400 של הדאש 8 וכו') מצויידים באמצעים לצמצום רעשים כך שכנראה ההבדלים לא כאלו משמעותיים.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 30-11-2009 בשעה 19:59.
|