"וְאַתָּה בֵּית-לֶחֶם אֶפְרָתָה צָעִיר לִהְיוֹת בְּאַלְפֵי יְהוּדָה מִמְּךָ לִי יֵצֵא לִהְיוֹת מוֹשֵׁל בְּיִשְׂרָאֵל וּמוֹצָאֹתָיו מִקֶּדֶם מִימֵי עוֹלָם"
לִהְיוֹת מוֹשֵׁל בְּיִשְׂרָאֵל - מוזר, לא זכור לי שיש"ו אי פעם משל בישראל
הקטע הוא שפה מדברים על המשיח,
אבל לא על כך שיוולד בבית לחם אפרתה
וּמוֹצָאֹתָיו מִקֶּדֶם מִימֵי עוֹלָם - כלומר לא המשיח צריך להיוולד בבית לחם
אלא מוצאותיו מקדם מימי עולם - מימי דוד המלך שהוא נולד בבית לחם
ואגב,
ישוע לא נולד בבית לחם אפרתה
זה סיפור שהולבש אחרי זה כדי ליישב את הפסוק לעייל במיכה
שהרי יוסף ומרים גרו וחיו בקביעות בנצרת, עוד מלפני שיש"ו נולד וגם לאחרי, ולכן קראו ליש"ו הנוצרי..
אם כן איך יפרשו את הפסוק שלעייל?
בשביל זה הומצא הסיפור על המפקד (שאגב היה לאחר שארכילאוס הודח כלומר 7 שנים לאחר הולדת יש"ו)
ולוקס טוען שבגלל המפקד יוסף חזר עם מרים ההרה לעיר הולדתו
איפה ההגיון פה???
הרי אנשים היו צריכים להתפקד בעיר בה הם גרו כדי להעריך את רכושם וכו'
אז למה יוסף היה צריך לחזור לבית לחם כדי להתפקד שם?
ועוד לסחוב איתו את ארושתו שהייתה בשלבים מאוד מתקדמים של ההריון??
זה פשוט עיוות של הפירוש של הפסוק והמצאת סיפורים כדי שיתאימו לאותו הפירוש המעוות