24-06-2010, 23:25
|
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
|
|
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
|
|
נושא דרגי התמיכה הלוגסיטיים הוא כבד מאד
יכול להגיע לעיתים לרבע מעלות כל העיסקה.
יש לשקול בכובד ראש את כמויות חלקי החילוף לדרגים השונים. אחסנה מיותרת של חלקי חילוף משמעה לשים כסף על המדף, שעומד שם כאבן שאין לה הופכין. וכסף על המדף עולה כסף.
הרבה אנשי ILS מתפרנסים בבניית המודל האחזקתי, הנגזר מהמודל המבצעי ומהתו"ל. כאשר מדובר על מטוס שעדיין "לא קיים", רבים סימני השאלה ויש נטיה להמעיט בהוצאה הכספית ולקצץ בתמיכה הלוגיסטית ויחד עם זאת לסמוך על תמיכה מתאימה של היצרן למשלוח החלק מיידית. בא ניקח לדוגמה טייסת עם X מטוסים דו מנועיים. כלומר - יש 2X מנועים בשימוש. כמה מנועים חלופיים צריך להחזיק כאן? האם עשרה אחוז מכך? האם עשרים אחוז? האם ללכת לגישה המחמירה או המקלה? הכל נגזר ממועדי הביקורת (החלפה) של מנועים שנגזרים מ"זמן על המטוס" מצפי לתקלות (MTBF) וממספר שעות טיסה. אם אינך יודע כמה שעות טיסה תטוס בשנה, אתה גם לא יודע לכמה מנועים תזדקק ויתכן שהבחירה בגישה המקלה, כלומר - מעט מנועים חלופיים היא שתיבחר. אבל אם המצב יהיה קשה ויותר מנועים יהיו עם יותר תקלות וגם תיאלץ לטוס יותר - בשלב מסוים אתה תקוע בלי מנועים.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.
|