לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 14-07-2010, 07:50
  Sam Weller Sam Weller אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.05
הודעות: 5,972
איך אתם מגדירים ציונות?

הערב אני אשתתף בקבוצת דיון של יהודים אמריקאים / קנדים שמנסה לברר איך מאזנים תמיכה בישראל (ציונות) עם ביקורת על מדיניות ישראל. אני מתרשם שהדבר המרכזי שחסר בדיון הדי סוער שמתנהל בקהילות צפון אמריקה סביב העניין הוא הגדרה של ציונות. על פי רוב, בעיני מי שכביכול תומך בישראל אך מתנגד למדיניותה, ציונות מסמלת תמיכה במדינת ישראל דמוקרטית, ליברלית, ורק בסוף יהודית. בעיניי יהדותה של ישראל היא העיקר, והדגש על ליברליזם הוא פטרוני ומקומם. לא שאני חושב שהדמוקרטיה הישראלית אינה חשובה, אבל כיצד היא בדיוק תראה, זהו עניין פנימי ישראלי שאינו מעניינו של יהודי בתפוצות. אפילו לא ישראלי כמוני שחי בחו"ל. בכל אופן, יש לי הגדרה משלי לציונות, אבל מעניין אותי מאד לשמוע את הגדרותיכם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 14-07-2010, 10:00
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
מה רע בלספר להם שהציונות מתה בשיבה טובה?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "איך אתם מגדירים ציונות?"

וכי כיום "ציוני" הוא מונח שיש לו משמעות רק ברטוריקה העממית ומקביל ל"פטריוט בנשמה"? בצורה זו או אחרת אמרתי את זה כמה פעמים, ואם אתה רהוט, וכמובן נמנע מסנסציוליזם זול, זה יוצא טיעון די מנצח. בסופו של יום אם זהבה גלאון+אריה אלדד מגדירים עצמם ציוניים, אבל הגולנצ'יק שהצביע ש"ס אומר שהוא לא, אז די ברור שלמונח אין שום משמעות מעשית, מקסימום ייחוסי היסטורי לאיזו מייפלאואר פוליטית/התיישבותית. אז נכון שעברו יהודי אמריקאי יש עניין "רוחני" מאוד חזק בישראל ("רוחניות" היא האמונה החדשה ביהדות התפוצות) אבל אני חושב שישראלי אחראי חייב קודם כל לחבוק אותם (מילולית) חזק ברגליים ולמשוך אותם לקרקע. עושים את זה ע"י הסבר מעשי שישראל היא מדינה, ויש לה אזרחים והאזרחים האלה קמים כל בוקר לעבודה ולדאגות חיים. ואם יהודי אמריקאי רוצה להחליט מה דעתו על ישראל, אז שיראה אותה בעיניים כאלה וישפוט, ולא יחפש הגדרה מילונית לרעיון המהפכני שאמור להיות מאחורי המדינה, ואז יחליט. בכל מקרה הייתי מצפה ממך להדגיש נקודה די כאובה מבחינתו של הישראלי (מה שעולה כל הזמן בוויכוחים עם הרדיקל היהודי האמריקני סילבשטיין ריצ'רד בפורום צו"ב) וזה שישראל לא קיימת כדי לממש אידאל רוחני/אידאולוגי של שום קבוצה צרה, ובטח לא של קבוצה לא ישראלית, ולכן יהודי אמריקאי, ולא משנה מאיזה צד של המפה הפוליטית הוא נמצא, לא יכול מוסרית אפילו לעלות טיעון כמו "קשה לי לתמוך בישראל". באותה מידה יכול לבוא ישראלי שתרם שלוש שנים מחייו למדינה והצבא, ולטעון שהופך והולך קשה ליהודי ישראלי לתמוך ביהדות ארה"ב, משום שהאידאל הישראלי של לתרום ממיטב שנותיך, ללא כסף, למדינה בצורת שירות צבאי אינו קיים בכלל ביהדות ארה"ב, שנמצאת בצד הקיצוני של הסרגל מבחינה זו.


הצויונת מתה – תחי מדינת ישראל. באנגלית נשמע טוב יותר. כמובן שיוציאו מהקשר אמירה כזו (יחתכו את החצי השני) אבל אין מה לעשות. זו ממילא מציאות קיימת.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 14-07-2010, 11:35
צלמית המשתמש של benny.zhit
  benny.zhit benny.zhit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.01.09
הודעות: 8,466
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "מה רע בלספר להם שהציונות מתה בשיבה טובה?"

אתה צודק לחלוטין לגבינו, היהודים החיים במדינת ישראל.
האהבה שלנו למדינה, והרצון בטובתה, אינם שונים מאהבת הצרפתי, הבריטי או האיטלקי למדינותיהם. קוראים לזה פטריוטיות, ואין שום סיבה שקוודא לישראלים תהיה מילה מיוחדת.
מבחינתנו הישראלים, הציונות סיימה את תפקידה עם הכרזת העצמאות והקמת מדינה יהודית דמוקרטית בארץ ישראל.

אבל מה לגבי אותו יהודי אמריקאי, קנדי או רוסי?
האם גם לגביו הציונות סיימה את תפקידה?
חשבתי רבות על הסוגיה הזאת, והגעתי למסקנה ש"קבירת" הציונות היא הרבה יותר בעייתית עבור יהודי התפוצות מאשר עבורינו הישראלים. איך הם יגדירו את משיכתם וחיבתם למדינת ישראל? הרי פטריוטיות היא לא מושג מתאים עבור אדם שלא חי אפילו יום במדינה המדוברת, והוא אזרחה ותושבה של מדינה אחרת. איזה רגש מוביל עשרות אלפי אנשים לעלות למדינת ישראל כל שנה? אם נהרוג לגמרי את מושג הציונות, יהיה להם מאוד קשה להסביר למה הם עוקרים את חייהם ועוברים לגור במדינה מלאה בבעיות כמו ישראל.

בשורה התחתונה, אני חושב שאני יכול לחיות טוב בלי מושג הציונות, אבל יהודי התפוצות זקוקים למושג זה כדי להסביר את זיקתם למדינת ישראל.
_____________________________________
Vi Veri Veniversum Vivus Vici

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 14-07-2010, 11:58
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
הוא מדבר על אמריקאים
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי benny.zhit שמתחילה ב "אתה צודק לחלוטין לגבינו,..."

ואמריקאים רגילים לחיות בצוותא עם המון רוחות רפאים של ערכים, או רעיונות, ועושים את זה בשלום. מנסיוני עם יהודי ארה"ב, וממש בעניין ה"ציונות" יש לי המון נסיון (עם יהודים מתבוללים לחלוטין, או אנטי ישראליים, לדוגמא, אין לי כמעט מגע), "ציונות" זה עבורם מושג רוחני שפירושו "אהבת ישראל שלא נמדדת בגרמים של רציונליות". זו בעצם אהבה כמו הרבה אהבות אחרות - זו ישראלופיליה באותו מובן שיש פרנקופילה, משולבת באותה הזדהות שיש לעוד תריסר "מיעוטים אתניים" אמריקאים ל "אולד קאנטריז" שלהם, רק במינון גבוה יותר מאחר וישראל נוסדה כשיהדות ארהב הייתה מבוססת, בניגוד לאיטליה, או אירלנד, שהן סב קדמון של האמריקאים ממוצא זה, אבל לא ממש בעלות זיקה פוליטית עכשווית למהות של האמריקאי איטלקי, או אירי.

ישראל עבור יהודי אמריקאי היא אלמנט הקשור בזהותו, ומה עוד שיש גם המון קשרי משפחה. עבור חלק היא גם עניין עסקי (לא עסק כלכלי ישיר, שוב, אלא תערובת של Emotional business שזה ענף עסקי לכל דבר בארה"ב.

מה שאני אומר אלה 2 דברים:

1. "הם" (היהודים האמריקאים) צריכים אותנו לא פחות ממה שאנחנו צריכים אותם
2. הציונות, גם במקרה שלהם, הפכה להיות בסך הכל מונח בעל משמעות מעורפלת.

ומאחר והמנוח "ציונות" הפך למילה שעצם אמירתה מעלה גבות, מעוררת יצרים והרבה פעמים סערה, אני רואה רק נזק בהמשך טיפוח והסגידה חמונח זה, כאשר בפועל בהווה הוא כבר לא ממש בעל משמעות. הקשר של יהודי אמריקאי לישראל אינו תלוי במונח ציונות. לדוגמא :קהילות יהודיות ספרדיות (יוצאי חלאב, מצריים, עיראק שהקימו קהילות הומוגניות, חילוניות למדי, במרכז ודרום אמריקה, קנדה, אוסטרליה ואפילו ארה"ב) מקיימות קשרים חמים מאוד עם ישראל, בכלל בלי לעבור בערוץ הציוני. הם מגיעים לבר מצווה עם צבא של אומנות שחורות עור, עושים הכל גלאט כשר ומסביב כל הנשים במיני וציצים לשמיים. תורמים ספר תורה לישיבה ברובע ב200K, מזמינים חצי גדוד צה"לי לערב בר ביקיו.. .עושים כל מה שעושים יהודים אמריקאים מפוצלי זהות, ואין אצלם שום תנאי, או שאלה של מקום הציונות בקשר שלהם לישראל. בדינמיקה שאני מכיר אצל יהודים משמרי זהות יהודית לציונות, אפילו כמונח מקודש, אין כבר שום מקום שלא ניתן למלא אותו.

המצב הקיים כיום הוא שיהודי אמריקאי שלכאורה למד על ישראל, מגיע לארץ לחפש ציונות של חדר אוכל קיבוצי, מרכז קליטה ליהודי אתיופיה, לבלות שעה בשדה כרוב לאסוף יבולים שננטשו בשביל בית תמחוי, ועוד כמה דברים דומים. הוא לא מודע בכלל לכך שחצי מהתושבים פה הם מיוצאי עדות המזרח, הוא לא יודע שיש פה עשרות אלפי סלאבים לא יהודים שמשרתים שירות מלא, ומוצלח בצה"ל, הוא לא מכיר עוד הרבה דוונים מאוד מרכזיים בהוויה הישראלית. הוא לחלוטין פיספס את מה שקרה פה! הוא לא יודע שהקיבוצניקים כבר מזמן בעלי דירה ברעננה ושגיבורים לא קטנים באותה "ציונות בסגנון פעם" הם המשפחה הכורדית שששישים שנה כבר מחזיקה מעמד במושב בגבול הצפון, או אלה שנשארו עדיין בשיכון בדימונה, וטוב להם ולא רוצים לעזוב והילדים שלהם אנשים ישרים ושירתו בצה"ל.

אני לא אוהב מונח כמו "ישראל האמיתית", אבל אני יודע בוודאות שחלק גדול ממה שהיא ישראל, כל אחינו בגולה בכלל לא מכירים כשהם מדברים על ציונות. מבחינתי המשך מכירת הסיפור של "ציונות 2010" זו פשוט רמאות - רמאות ששני הצדדים משתפים בה פעולה. כל רמאות, גם אם מיטיבה אתך, סופה להרע עם כולם. יהדות ארה"ב צריכה לקחת את הכיוון שטוב לה, לא הכיוון שטוב לנו. ואם הרבה מהם מתבוללים, אז מה לעשות?

אגב: מי שעולה לארץ כבר מזמן לא עושה את זה כי איש הסוכנות מכר לו חלומות, בטח לא אמריקאי. חוץ מזה שהוא כבר היה פה, לפני שהוא ממש עולה הוא פודה עוד כמה מיילים, עולה על מטוס ובא לעוד סיור מקדים. הוא דווקא יודע מה "יש פה" ואני אישית לא שמעתי על אנגלו סאכסי שעלה לארץ ב-15 השנה האחרונות ולא ידע לאן הוא בא. אני מוקף בהם בתחום בו אני עובד. האמת שעליה של יהודים מאנגליה, לדוגמא, בכלל לא מתדלדלת, למרות שהם לחלוטין לא בנויים למנטליות פה. יש לכך סיבות רבות, שום קשר לציונות, וזה נושא לדיון אחר.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 14-07-2010, 14:03
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
הכותב התייחס לאמריקאים, אני מתייחסתי לאמריקאים
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי benny.zhit שמתחילה ב "אני לא דיברתי על האמריקאים..."

ומה עוד שיהדות ארה"ב היא הקהילה היהודית היחידה בעולם, פרט לזו שבישראל, שמקיימת תרבות יהודית יוצרת ובעלת גרעין המשכיות, ולכן היא זו שנכון להתייחס אליה אם בכלל לוקחים בחשבון "יהודי חו"ל" כאיזשהו שיקול הקשור בישראל.

ואגב "ביטוח חוק השבות"" - לליטא יש חוק שבות, לפולין יש חוק שבות, לגרמניה יש חוק שבות, ואלה רק משינות שאני במקרה מכיר משום שבני משפחה שלי "תפסו טרמפ" (או רצו) על חוקי השבות שלהן אז אני יודע... באף אחת מהן אין הגדרה לאומית מקבילה ללאום עצמו, בטח לא תנועה אידאולוגית מהפכנית (=שואפת לשנות סדרים קיימים באופן פעיל ולא סביל) שמייצגת את מהות ה"אני" של המדינה. אז למה שבישראל נפחד להיות במצב דומה? האם ליטא או פולין לא מרגישות מאויימות מבחינת הלגיטימציה שלהן? ובכ"ז הן לא מרגישות צורך לקיים אמונה חוץ לאומית במישור הלאומי.

הציונות סיימה את תפקידה - בעצם תפקידה היה בהגדרה אמור להסתיים כאשר תוקם מדינה, ורק נוכחות מגזרים יהודיים שלא יכלו/רצו להשתלב באלה שכונו בעבר "ציוניים", אישרו את המשך קיום המונח - להעמיד פנים שהיא קיימת זה מהלך מסוכן שרק מחמיר את המצב התדמיתי של מדינת ישראל: ספיח לא רלוונטי לדיון, אולם חשוב מאוד. "ציונות", כאשר היא בפירוש מבוטאת כתפישת עולם החיה במקביל ל"ישראליות" נתפסת כיום בקרב לא מעטים כנטיה קולוניאליסטית. למעשה "ציוני" זה כיום מונח עם הקשרים שליליים הרבה יותר מאשר "ישראלי". משום כך גם בהיבט המעשי מה שאתה מציע יביא תוצאות שליליות משום שבסופו של יום אין מניעה להגיע למצב שבו "ציונות" תתפס רק כמשהו שחייבים להיות נגדו או בעדו, ותהיה בטוח שיהיו יהודים שיבחרו להיות נגד, ובצדק מבחינת האינטרס האישי שלהם.

אני מציע, במנותק מכך שהמונח כאמור מת ממילא, הפרדות מעצם המחשבה שישראל והציונות הם כמו איטליה והכנסיה הקתולית: לישראל יש, וחובה, שיהיו הכיוונים שלה ואלה באים ממקום שממשנו הם באים בכל מדינה: תמהיל של שיקולים מערכתיים, רצון האזרח, פוליטיקה פנימית וחיצונית והרבה קוצר ראייה ואופורטוניזם. מדינה אינה יכולה להתנהל תחת שבט של עקרונות תנועה מהפכנית בצורת ניהול שקרוב להיות תקין.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 15-07-2010, 09:49
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
לטעמי הגיע הזמן להפסיק ולרחף בספרות רחוקות
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "אנחנו מסכימים כמעט לחלוטין"

בהן החמצן דליל, הסוטול גבוה ואין כוח משיכה. אם אין מקום כבר לזרם רעיוני מקביל מדינת ישראל הריבונית (והוא ממילא, כמו שכתבתי, דה פקטו לא קיים) – אז אין! מה מרגיש היהודי בתפוצות זה בעיני לא שיקול לעומת מה טוב לישראל. וכמובן שהיהודי בתפוצות, ואני מדבר על מי שאיכפת לו מישראל, הוא לא בדיוק עדר מאמינים נבערים מדעת שאם ניקח לו את האיקונה של המאמה ציונה שלו, אז הוא יפסיק להאמין. במצב הקיים "ציונות" הפכה למיון ביטוי שנוי במחלוקת, שלא פעם נאמר בהקשר רטוריים (אפילו בדרך אגב בדיונים ברשת שאינם ממוקדי ישראל) בטון והגייה השמורים להגדרות אחרות שאנו לא רוצים להמצא יחד אתן. אנחנו במו ידינו יוצרים תסביך זהות לעצמינו, ולמי שירצה לתמוך בנו. דווקא כשפונים לאמריקאים זה אמור אפילו להיות יותר ברור: צריך לדבר בשפה שאנשים מבינים ולהקפיד על כך: יש ישראל, שהיא מדינה, ויש בה שלטון נבחר ונסמך על חוקים – וזו דמוקרטיה. יש בישראל מערכת בריאות, חוקים המסדירים את מעמד הצבא, חוק חינוך חובה חינם וליבראליות די מרשימה מבחינת זכויות האזרח דה-פקטו. יש עוד הרבה פרמטרים שלפיהם ישראל נמדדת באופן חיובי, ולדעתי יש מעטים שבהם לא כזה המצב. עכשיו באים ומבלבלים אנשים עם איזו תנועה רעיונית שהיא כאילו ישראל, אבל בעצם לא בדיוק חופפת... זה כמו להגיד שיש לנו "משמרות המהפכה" משלנו, ואתה יודע מה? ניחא אם היו, אבל כולנו יודעים שאין. כל יהודי שאתה משכנע בגלל שמוכר לו שיש "ציונות" כמשהו שהוא מתחבר אליו, יש עוד כמה וכמה אנשים (יהודים או לא) שמרגישים אי נוחות מכך שישראל מציגה עצמה מצד אחד כמדינה לגיטימית ריבונית, ומן הצד השני יישות מדינית שהיא בעצם נשלטת ע"י זרם רעיוני מהפכני ששייך לזמנים אחרים לגמרי.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 14-07-2010, 12:10
  moozes moozes אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.09.08
הודעות: 3,191
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "איך אתם מגדירים ציונות?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Sam Weller
על פי רוב, בעיני מי שכביכול תומך בישראל אך מתנגד למדיניותה, ציונות מסמלת תמיכה במדינת ישראל דמוקרטית, ליברלית, ורק בסוף יהודית.


אם כך נתפשת הציונות בעיני יהודים הגרים בחו"ל אז מישהו לימד אותם דברים לא נכונים,
ארץ ישראל הוקמה בעבור העם היהודי, הדמוקרטיה והליברליזם מישניים,
ישראל שבה היהדות תהיה מקום אחרון תעלם.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Sam Weller
בעיניי יהדותה של ישראל היא העיקר, והדגש על ליברליזם הוא פטרוני ומקומם. לא שאני חושב שהדמוקרטיה הישראלית אינה חשובה, אבל כיצד היא בדיוק תראה, זהו עניין פנימי ישראלי שאינו מעניינו של יהודי בתפוצות. אפילו לא ישראלי כמוני שחי בחו"ל.


ובנוסף, צריכים להבין שאם הם רוצים מדינת מפלט למקרה חירום הם צריכים לתמוך בישראל
ללא תוספת ביקורת, אנחנו לא זקוקים לביקורת יש את שאר העולם שאחראי על כך,
אנחנו זקוקים לכל תמיכה פומבית אפשרית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 15-07-2010, 06:42
  moozes moozes אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.09.08
הודעות: 3,191
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "למרבה הצער יותר ויותר יהודים ישראליים מאמצים את סדר העדיפויות הזה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Sam Weller
דמוקרטית, ליברלית ורק אחרי כן יהודית (די לראות את פסיקות בג"ץ בנושא פסילת מפלגות).


אכן, לצערי הרב, מחזק את דעתי שיהדות התפוצות הולעטה בדיסאינפורמציה המשתוללת בתקשורת.


ציטוט:
במקור נכתב על ידי Sam Weller
יהדות ארה"ב לא מרגישה שמץ של איום, ולכן רעיון עיר המקלט אינו מדבר אליה.


מובן מאד, דבר שמשאיר ליהדות ארה"ב את האופציה לתמוך בישראל יהודית כאידיאולוגיה או
שישלימו את איזרוחם האמריקאי וישכחו מהקשר לישראל כי ללא תמיכה ציבורית חזקה וללא תנאים
לא תהיה ישראל יהודית ואז בכל מקרה לא יהיה להם במי לתמוך או על מי להעביר ביקורת.



ציטוט:
במקור נכתב על ידי Sam Weller
כאשר אתה מבקש תמיכה ולא ביקורת, אתה חוזר לדילמה המקורית - איך תומכים במדינה ומתנגדים למעשיה.


זהו אבסורד, או שהם תומכים או שלא, מה שאנחנו זקוקים מיהדות התפוצות זה תמיכה,
סוג של תמיכה הנובע מאמונה.

אם הם מתנגדים למעשי ישראל אז הם לא תומכי ישראל אין באמצע.


ציטוט:
במקור נכתב על ידי Sam Weller
אני סבור שאפשר "לפטור" את היהודי מהדילמה הזאת בכך שלא ירגיש צורך לתמוך במדינה. מי ששלם עם התנהלות ישראל מוזמן לסייע לה, ומי שלא מוזמן להביע את ביקורתו, כל עוד הוא לא מבקר את ישראל יותר משהוא מבקר כל מדינה אחרת בעולם.



אם היהודים שלא גרים בישראל יחליטו לקחת "פטור" שיבושם להם,
אני טוען שמדינת ישראל צריכה קודם כל להחליט לעצמה ובתוך עצמה מה היא ולאן היא הולכת,
האם אנחנו מדינת העם היהודי או שלא.

בכיוון המסתמן לצערי הרב הפסדנו במלחמה, זה רק עניין של זמן עד שנצטרך
לפנות את המקום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 15-07-2010, 12:23
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
עשיה ותמיכה בקיומה של מדינה יהודית ליהודי ישראל והעולם - בארץ ישראל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "איך אתם מגדירים ציונות?"

בניגוד לגל ידידי ומתוך הגדרה זו אני סבור כי הציונות טרם הגשימה את מטרתה וזאת מאחר ועדיין לא התבססה אותה מדינה באופן שמקנה לה נחלה בטוחה מפני אויביה החיצוניים והפנימיים.

לתוך הגדרת הציונות הזו נכנס גם מי שאינו מגדיר עצמו כציוני אך עושה למען קיום מדינה יהודית כאן בעצם נוכחותו או תמיכתו בה - כל זמן שאינו חותר ופועל למען אויבי המדינה או ביטול מיוחדותה כמדינה יהודית.

כלומר: יהודי מאגו"י שלא מניף דגל ולא משרת בצבא - הוא ציוני מעצם היותו יהודי היושב בציון ויהודי מנטורי קרתא החובר לאויבי המדינה הערבים או האיראנים אינו כזה.

דרוזי המשמש בתפקיד בו הוא מסייע לעולים חדשים להתבסס בארץ או מנהל פרוייקט של רציף חדש בנמל אשדוד הוא ציוני ואילו נערה שחונכה מגיל צעיר כי היא אזרחית העולם, כספי המשפחה בטוחים באירופה ולהתפרע בבילעין תחת דגלי ארגון טרור או ישות ששמה לעצמה מטרה להשמיד את המדינה - אינה ציונית.

מורה ערבי המתנדב למען הנחלת דו קיום אמיתי תוך קבלת היות ישראל מדינה יהודית - פועל למען הציונות וסיקריק/כהניסט שמתכנן פגיעה פיזית במדינה או בסמליה ורואה את המדינה כמדינה לסוג היהודים שהוא יבחר בלבד - פועל כנגד הציונות.

יהודי מחו"ל התורם למרצ בכוונה ליצור נחלה מוגדרת ובטוחה דמוגרפית ליהודית - הוא ציוני ואילו יהודי התורם כסף לעדאללה בכדי שתשתמש בדמוקרטיה להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה, קרובי אזרחי מעזה וירדן והקוזינים הרחוקים שלהם מסודאן - אינו ציוני.

בוריס הסלבי שספק סבתו יהודיה ובבית הוריו אשוח בחנוכה אבל הוא משרת כמגיסט בגולני, מדבר עברית ומתכנן להתחתן עם שיפרה מש"קית הת"ש - הוא ציוני ואילו יהודי פלפלן עם כיפה מיניאטורית לראשו, עבר קרבי סביר באמתחתו ושפע תפקידי עסקנות בכירים ברקורד שלו - היוצא כנגד המדינה בפורומים אנטי ישראלים, משיג ומשתמש במוצהר באזרחות נוספת ללא כל כבוד לתפקידים בגינם הוא זוכה לפנסיה מוקדמת ומשתמש בקשריו ולהתעשר תוך החלשת החברה היהודית בישראל - אינו ציוני.

איני בקיא בנבכי נפש החוצניקים אבל אפשר לגלות את אוזנם כי ישראל אינה מיצג אומנותי המצפה לניקוד מחבר השופטים אלא חברה יהודית חיה, נושמת ועמלה על קיומה מול איומים מהם נמלטו יהודים ללא הצלחה מרובה לאורך דורות. חברה זו מקימה מדינה סביבה הם יכולים אם יבחרו בכך לעצב את זהותם ואליה יוכלו לבוא כאל ביתם מן המוכן משיחפצו בכך. החברה הזו היא דמוקרטית אך יחודה כלפיהם להבדיל מדמוקרטיות אחרות הוא בהיותה יהודית.
_____________________________________
http://www.youtube.com/watch?v=RTf09_AuwrE&noembed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 15-07-2010, 16:01
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,230
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "איך אתם מגדירים ציונות?"

הציונות היא, כמובן, האמונה בזכותו של העם היהודי למדינה עצמאית.

באמת, זה פשוט מאוד ואין צורך לסבך שלא לצורך את ההגדרה הבסיסית הזו. ה״דמוקרטית״ לא כלול כי הציונות בתצורה הבסיסית ביותר צריכה להסתפק ברעיון הריבונות ולהשאיר את קביעת אופי המדינה לתושביה. ייתכן גם שינוי באופי המדינה לאורך זמן בהתאם לנסיבות מקומיות או בינ״ל. לפיכך אדם דתי שמאמין בזכות היהודים למדינה עצמאית אבל מעוניין במדינת הלכה הוא, לשיטתי, ציוני בעוד אדם חילוני שמעוניין בדמוקרטיית כל אזרחיה בין הירדן והים (או בגבולות הקו הירוק) אינו ציוני בעיני.

החיים האמיתיים לעולם אינם פשוטי. כל כך ולכן, למעשה וע״מ לקיים את המדינה למעשה, אני מאמין שדמוקרטיה ליברלית עם כמה פשרות היא האפשרות היחידה שתאפשר שרידותה העצמאית של ההתנחלות היהודית במזה״ת. זו גישה פרקטית שלא צריך לבלבלה עם העקרון של מדינה יהודית. ע״מ לצקת תוכן לרעיונות הללו ישנם מספר אלמנטים שניתן להשתמש בהם כנייר לקמוס ליהדותה של המדינה; ראש וראשון הוא כמובן חוק השבות שבמהותו הוא אמנם חוק מפלה ומנקודת מבט אוניברסלית לא הוגן אבל אני רואה אותו כיסוד הכרחי ב״ציונותה״ של המדינה. מעבר לחוק השבות הכרחי גם שימורן ושילובן של מסורות יהודיות בחיי היום יום, למשל חופשים בבתי הספר בחגים ומועדים יהודיים.

כמו שפה כך גם מדינה היא יצור חי, נושם ומשתנה ולפיכך הגדרת הציונות חייבת לשלב בין עקרונות נוקשים אך פשוטים ומעטים ככל האפשר (אני כאמור מסתפק ביהדותה של המדינה) לבין עמימות שמאפשרת גמישות והתאמה לרצון תושבי המדינה. תקופות שונות.

בניגוד לכמה פה אני פוסל מכל וכל את ההתפתלויות וההתפלפלויות בדבר צריך או לא צריך ציונות, התופעה של תמיכה במדינה יהודית קיימת ולפיכך נדרש לה שם והשם הוא ׳ציונות׳.*
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 15-07-2010, 16:10
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי hamora שמתחילה ב "הציונות היא, כמובן, האמונה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי hamora

בניגוד לכמה פה אני פוסל מכל וכל את ההתפתלויות וההתפלפלויות בדבר צריך או לא צריך ציונות, התופעה של תמיכה במדינה יהודית קיימת ולפיכך נדרש לה שם והשם הוא ׳ציונות׳.*


זו ההתפתלות הכי פלפלנית באשכול הזה ללא ספק.... לתמיכה במדינת ישראל לא דרוש שם (ואם כבר אז יש לה שם טכני ="תמיכה בישראל" או "פרו איזראלי" באינגליש) : זו שליפה שלך לטובת הצדקת הצד שלך בדיון. כאשר יש צורך בהתפתלות רטורית להצדקת קיום/אי קיום הגדרה מסויימת, זה לרוב הסימן הטוב ביותר לכך שסיכוי סביר ש"לא קיימת" זו התשובה הנכונה. מה שקיים, ברור לכולם. מה שקיים רק בסיעור מוחות פילוסופי: הרוב לא מרגישים את קיומו, ואלה שכן לא מצליחים להסכים על כלום בקשר אליו, פרט לזה שהוא קיים.
_____________________________________
.


נערך לאחרונה ע"י g.l.s.h בתאריך 15-07-2010 בשעה 16:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 15-07-2010, 17:45
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,230
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "[QUOTE=hamora] בניגוד לכמה..."

אני מצטער גל אבל למרות שאתה מבריק, מקורי ומרתק אתה גם פטפטן לא קטן וחלק נכבד מההודעות שלך הן פלפולים מסורבלים שלמרות שגם בהם יש רעיונות מענינים הם מסתיימים לעיתים בדרך-ללא-מוצא. זו לא קטילה שלך, הרבה פעמים אני נכנס לאשכול פשוט כי ראיתי שהגבת ובד״כ אני אקרא את התגובות שלך ראשונות ואני באמת לא מחפש לריב איתך ואכן גם אני לעיתים מסבך דברים שלא לצורך ולוקה בדברנות יתר אבל באמת שמכל המגיבים בפורום דווקא אתה לא יכול לבוא אלי בטענות בעניין הזה.

ספציפית לאשכול הזה; קראתי בעיון את הודעותך, כרגיל הן מרתקות (אגב, כתבת פעם שאתה לא כותב היטב בעיברית, שטות מוחלטת, הכתיבה שלך רהוטה לחלוטין) אבל אני חושב שבעניין הזה אתה פול גז בניוטראל ושאת הרעיון שלך (שממילא אני לא מסכים איתו) ניתן היה לבטא בשני משפטים. ההודעה שלי בוודאי שאינה המתפתלת או הפלפלנית באשכול, למעשה הפעם היא פשוטה בתכלית.

כרגיל, אני עדיין מקווה שתצליח להתגבר על העוינות האישית שפיתחת כלפי, לבד מהעוינות הזו (לא רק כלפי אגב) אני מוצא את אישיותך האינטרנטית מצודדת ביותר. למרבה צערי עלי להוסיף ׳מקווה אבל כבר לא כל כך מצפה׳.
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:09

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר