לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 29-12-2010, 19:13
צלמית המשתמש של linuxsboot
  linuxsboot linuxsboot אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.04.06
הודעות: 18,034
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Homo sapiens שמתחילה ב "האפליה נמשכת: 20 תלמידות ספרדיות מבני ברק יושבות בבית"

ציטוט:
ושוב דוגמה שתומכת בטענה שיש להפריד לחלוטין את הדת מהמדינה ויש להפריט את מערכת החינוך ולהפסיק את המימין הציבורים למוסדות אשר מטפחים בורות, וגזענות


מעניין שנוח לך לצאת נגד המגזר החרדי מהר כל כך ונגד המגזר הערבי, שעושה דברים אחרים בבתי הספר שלהם, עליהם אתה מגן עליהם מגן מהר מאוד.
אם יש לך ביקורת ואתה רוצה להיות הוגן כלפי כולם, היא צריכה להיות לחינוך הלא יהודי והחינוך החרדי כאחד והחינוך היחיד, שצריך להיות בישראל הוא חינוך ממלכתי בלבד וזה לא אומר חינוך דתי, כאשר כולם לומדים אותו חומר ולא חינוך חרדי, לא חינוך לא יהודי ולא חינוך דמוקרטי ולא כל אחד מוסיף תוספת משלו.

ישיבות של החרדים ולימודי הערבית ההורים של כל מגזר יכולים לממן וזה לא צריך להיות על החשבון כל עם ישראל, אבל קודם לימודי החינוך הממלכתי, שהם קודמים להכל וחובה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
will you marry me nesli barda? Operating system: Linux The day Microsoft & apple makes a product that does not suck will be the day they start making vacuum cleaners. say no to Apple&Facebook&MS&Samsung IL&Nokia&Hot&Yes,but say yes to Google

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 30-12-2010, 00:20
צלמית המשתמש של benny.zhit
  benny.zhit benny.zhit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.01.09
הודעות: 8,466
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "מה הקשר בין מחט לתחת? (סליחה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
מה הקשר בין מחט לתחת? (סליחה על הביטוי)
אם חרדים פועלים בגזענות זה אומר שהיא טמונה בדת?
וחילונים שפועלים בגזענות גם אומר ששורש החילונות הוא גזעני?

האמת שהטענה הזאת לא כל כך מופרכת כמו שאתה מציג אותה. ההבדל בין חרדים לבין חילונים הוא שחרדים פועלים תמיד לאורה של הדת, ומקבלים כל החלטה בחיים שלהם בהקשר של הדת. אני בטוח שאם תשאל אחד מאותם חרדים עליהם מדובר למה הם לא מוכנים שהבנות הנ"ל ילמדו באותן כיתות, ההסבר יהיה קשור לדת, וינתן במושגים של דת.
אז האם המשפט "הגזענות טמונה בדת" הוא נכון? לא בהכרח, אבל המשפט "הגזענות טמונה בדת כפי שמפרשים אותה המעורבים בפרשה הנ"ל" הוא בהחלט נכון, כי השיקולים שהובילו אותם לקבל את ההחלטה הגזענית היו בוודאות שיקולים דתיים.
_____________________________________
Vi Veri Veniversum Vivus Vici

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 01-01-2011, 18:02
צלמית המשתמש של תבור - tar 21
  משתמש זכר תבור - tar 21 תבור - tar 21 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.10.09
הודעות: 6,792
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "אוי איזה חמוד...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי לבני
לאן הגענו...שכבודו ימליץ לי (אמנם עם בעיות תחביר אחדות) על חזרה לשיעורי הבנת הנקרא...
שמע, איפה היית עד היום בחיי?!
אני לעומת זאת יכל רק לאחל לך שתגדל לתפארת מדינת ישראל, תהייה חייל קרבי ואיש מילואים למופת, למרות העולם הדי צר וחד מימדי אליו גדלת.....
מי ייתן והתבור יהיה בעתיד לא רק הניק שלך אלא גם נשקך האישי ...
עד אז יקירי, אני כנראה אמשיך לממן אותך.

אגב - ניסוי כמו שעליו המלצת לא קצת נוגד את תורתך?...
האם לא מדובר באותו "מדע" שעבור רבניך הנו סוג של שיקוץ?....
מוזר.

אני עדין מחכה בסלנות לתשובה: איפה טענתי שהדת היהודית נקייה ממעשי פשע? הומו טען ההפך וניסה לפסול את הדת כולה על סמך מעשיהם של כמה אנשים (אגב,עדיין בגדר חשד) אז אני הגבתי שגם במשטרים כפרניים לחלוטין היו מעשי טבח מזוויעים (לפחות אצל הנאצים הם גם נעשו בשם טענות אבלוציוניות) ולכן זה מטופש לפסול את האמונה בשם מעשי המאמינים.
מה אתה מגיב? "גם המאמינים היו לפעמים לא בסדר"
אבל איפה, לעזאזאל, טענתי אחרת?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 31-12-2010, 13:32
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,133
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "כן..."

דברים נקודתיים? צר לי, לא הבנתי.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי לבני
מה שאני טוען הוא :
א. שלא מעט דם הוקז במהלך ההסטוריה וההווה (ולצערי הרב סביר שגם בעתיד) בגלל הדת, כל דת!
ב. מה שהפכה הדת להיות בעידן המודרני הוא סוג של עוות שנגרם עקב הקצנה ובצע כסף!
ועל כך חבל .
ואיך זה קשור לנושא?
איך זה קשור לדברי תבור?



עריכה: הנה סיכום הדברים, אולי זה יבהיר
  • הומו: הדת - שורש הרוע!
  • תבור: אבל רוע נמצא לא רק אצל דתיים.
  • לבני: אבל רוע נמצא גם אצל דתיים.
אז איך הודעתך קשורה למשהו?


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 31-12-2010 בשעה 13:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 29-12-2010, 20:42
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 4,830
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Homo sapiens שמתחילה ב "האפליה נמשכת: 20 תלמידות ספרדיות מבני ברק יושבות בבית"

טוב....
כמה נקודות למחשבה
20 יושבות בבית כלומר כל השאר מסודרות באופן התואם את כישוריהן. בכל מגזר תמצא בודדים שלא השתלבו מסיבות שונות, ולדעתי מדובר באחוזון נמוך מאוד.
קל מאוד לתלות חוסר הצלחה אישית באפליה עדתית שלא בהכרח קיימת.
במקרים רבים ישנו מוסד מתאים המעוניין לקבל כל אחת מבנות אלה והתעקשותן על מוסד מסוים היא המשאירה אותן בבית.
יש לתת קרדיט למגזר שבו בנות אלו עושות ככל שביכולתן להשתלב ולא נפלטות לרחוב כמו במגזרים אחרים.
בעית אי ההשתלבות של בודדים, קיימת בכל העדות ובכל המגזרים ולאו דוקא במגזר החרדי ובקרב עדה מסוימת.

כרגיל בתקשורת התמקדות בבעיה שולית ופרטנית הנוגעת למספר אנשים בודדים ונסיון להכפיש באמצעותו את המגזר החרדי כולו.

פנייתן של בנות אלו לתקשורת מקוממת במיוחד מכיון שתלמידות אלה מסרבות להתקבל למוסד ספרדי (סמינר אורח חיים) שכן מוכן לקבל אותן, רק בגלל התעקשותן ללמוד בסמינר אשכנזי (שארבעים אחוז מתלמידותיו מבנות עדות המזרח). כלומר באם יחליט הסמינר שהוא מקבל כל בת ממוצא מזרחי הן תסרבנה ללמוד שם, ובמילים אחרות כל אחת מהן דורשת מהנהלת הסמינר לקבל רק אותה מכיון שהיא עצמה זקוקה לחינוך אשכנזי אך לא את חברותיה. למען הסר ספק אין הבדל ברמת הדת והלימודים בין סמינר אורח חיים לבין הסמינרים הנזכרים בכתבה.

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 29-12-2010 בשעה 20:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 30-12-2010, 00:20
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,063
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "במגזרים אחרים אין אפלייה..."

אני שמח על היושרה שלך. אתה לא טוען שאין גזענות ואפליה. אתה לא אומר שזאת תופעה חמורה שכחרדי גורמת לך לבושה ותחושה שצריך לבצע בדק בית ותיקון.
אתה אומר גם החילוניים גזענים ומפלים.

אז זהו שאתה טועה
לשאלתך, לא אין.
יש גזענים, יש אנשים שמפלים. אין אפליה ממוסדת
המתכונת הקיימת בציבור החרדי היא ייחודית.
גם האשכנזי הכי מתנשא והכי גזען, דור שלישי לייקים שמדבר על שוורצע חיה, לא יוכל להגיד "זה מקום עבודה/לימודים מופרד לאשכנזים ולספרדים".
וגם הטיפוס הנ"ל הוא זן הולך ונעלם, וטוב שכך.
לא בצבא, לא באוניברסיטה ולא ברוב השירות הציבורי יש אפליה או גזענות מובנית. יוצאי דופן, זאת מערכת המשפט וכנראה שגם התקשרות.
בכל מקום אחר זה כמעט שלא נושא.
אני בוגר תיכון בעיירת פיתוח. היינו שלשה אשכנזים בכיתה. כמעט כל חברי לכיתה העיונית הסתדרו יפה בחיים, והנושא העדתי כמעט שלא עלה לדיון.
יש פערים שצריכים להיסגר, אצל הדור הקודם יש גזענות.
בדור שלי, כמעט שלא
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 30-12-2010, 15:46
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 4,830
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "אני שמח על היושרה שלך. אתה לא..."

אני לא חושב שהרצון לשמור על המורשת האשכנזית הוא אפלייה או גזענות, אך בוא וננהל את הדיון לרגע מהפן המעשי.
לו אתה היית מנהיג את הציבור החרדי, ובהתחשב בהלכי הרוח והזרמים בחברה, כיצד היית אתה מתמודד עם הבעיה הפרדוקסלית שהעלתי.
אחזור עליה שנית: אם תפתח סמינר שיקבל כל אחת, וללא בחינת הפרמטרים המגזריים, הוא לא יהיה אטרקטיבי לא לאשכנזיות ולא ספרדיות החשות עצמן כמשוכנזות. באם תפתח סמינר לאשכנזיות או תגדיל את אחד הקיימים, תאלץ לשמור על רוב אשכנזי כדי לאפשר את שמירתה של מסורת החינוך והמנטאליות הקהילתית האשכנזית, ולמעשה לא תוכל לקבל את כל הבנות החשות עצמן כשייכות, שהרי ישנו רוב ספרדי בקרב הציבור החרדי.
ברור שהעובדה שחלק מבנות אלו, (שאין בהן דופי ושאביהן במרבית המקרים הוא בן ישיבה) יושבות לבסוף בביתן, היא תופעה כואבת מאוד. יחד עם זאת הפתרון לא נעוץ בפניה לתקשורת או לבית המשפט כהלכות הנער יואב ללום. וכאמור הייתי רוצה לדעת כיצד אתה היית מתמודד עם הבעיה באחריות ומתוך ראיה מנהיגותית מתוככי הציבור החרדי. ובמילים פשוטות מה אתה היית עושה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 30-12-2010, 17:59
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,063
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "אני לא חושב שהרצון לשמור על..."

מה אני הייתי עושה:
בשלב הראשון הייתי משנה את הטרמינולוגיה, המילים יוצרות מציאות. ברגע שאתה מגדיר שהסמינר הוא אשכנזי או ספרדי אתה מחנך ציבור לגזענות.
הפרמטר, מעבר ליכולות הלימודיות, יכול להיות הרמה הדתית האובייקטיבית. אני מקבל שדרישה לקוד לבוש מסויים גם מחוץ לשעות בית הספר הוא לגיטימי. אפילו הדרישה שבבית התלמידה לא תהיה טלויזיה. דברים שהם סממנים דתיים בהגדרה זה לגיטימי.
אבל זה שלא אוכלים קיטניות בפסח, לא יכול להיות פארמטר, או שההבדלה תתחיל ב "בהנה אל ישועתי אבטח" ולא "ראשון לציון הנה הינם" גם לא יכול להיות.

השינוי צריך במקרה הזה להתחיל מלמעלה. אלו צריכות להיות ההגדרות של מנהיגי הקהילה.

ברגע שלכל המוסדות יוגדר שהם לא יכולים לבצע מיון בצורה כזאת, באופן טבעי ימצא מיון אחר. כזה שיענה על הדרישות של הרמה הדתית שדורשים ההורים, בלי לבצע אפליה על רקע עדתי.
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 31-12-2010, 13:37
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,063
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "אתה חושב שזה יעזור? קיימים..."

ציטוט:
אתה חושב שזה יעזור?

אני חושב שזה הכרחי. לא יכול להיות "שהעמידו תלמידים הרבה" יהיה נגזרת של מאיזו ארץ הסבא של התלמיד הגיע. מוסד לבנות מוסד של מצויינות זה לגיטימי. ההגדרה של מצויינות על סמך הרקע של הסבא זה לא לגיטימי.
.
ציטוט:
ף על פי כן ישנה קבוצה שאינה מוותרת על החינוך האשכנזי.

האם נוצר תסביך נחיתות אצל חלק מיוצאי עדות המזרח, בהחלט. אפשר לדון כאן למה ומי אשם אבל הוא קיים. הדרך היחידה לגרום להם לוותר על החינוך האשכנזי, הוא שלא יהיה דבר כזה חינוך אשכנזי. יהיו מוסדות טובים יותר וטובים פחות. אבל לא לפי החלוקה הזאת.

ציטוט:
אוסיף שישנה גם אפלייה הפוכה. קשה מאוד לאשכנזי ויהיה גדול בתורה ככל שיהיה להתקבל למשרות רבנות לתפקידים במועצות דתיות שונות ועוד

זה סוג אחר של אפליה, קוראים לה פוליטיקה. כדי לקבל תפקיד במועצה דתית אתה צריך להיות מקומבן ופוליטיקאי. ש"ס קלטו ממזמן את הפוטנציאל הכלכלי האדיר במועצות ומי שיושב שם הם אנ"ש. לטובת העניין חובש כיפה סרוגה המזוהה עם המפד"ל, לא יקבל בקלות תפקיד במועצה דתית גם אם שם משפחתו הוא אברג'ל

[
ציטוט:
QUOTE]אישית אני מעדיף לראות את הדברים כבידול מציאותי שנובע ממנטאליות מנהגים ואורחות חיים שונים,ולא כאפלייה או גזענות.

זאת מכבסת מילים. מערכת החינוך אמורה לדון בכל מקרה לגופו. ברגע שאתה קובע שלכל המרוקאים יש מנטאליות שלא מתאימה לבית הספר שבו הבת שלך לומדת, אתה נוהג בגזענות.

וברשותך, רגע לפני אני חוזר להיות אפקטיבי היום.
אני אכתוב גם ל glsh.
ציטוט:
החרדים הם לא "חילוניים מנוונים" - הם שייכים לציוויליזציה אחרת

(פשוט זה היה לא הגיוני שאני ו glsh נדון על חרדים. הייתי עלול להשמע כאנתרפולוג בגרוש...)
החרדים היום הם לא חילוניים מנוונים, הם חרדים מנוונים.
לצערי, בישיבות היום לא צומח הרמב"ם הבא, לא נכתבים השירים החדשים של אבן גבירול,ולא החיבורים המבריקים באמונה דוגמת הכוזרי של ריה"ל.
גם פירוש שייתחרה בנצי"ב הוא לא משהו שצומח. התחושה שלי, שהרב עדין שטיינזלץ הוא אחרון המוהיקנים. וגם הוא לא חרדי במובן המקובל של המילה.
כלפי חוץ הם שמרו על הגלות, כלפי חוץ היום יש לימוד תורה בארץ ישראל יותר משהיה אי פעם בהסטוריה של העם שלנו.
אבל בפועל יש בינוניות בהכל. המקום היחיד שבורחים אליו זה בהחמרות ובבידול.
אבל אני לגמרי סוטה מן הנושא.
אני אתחיל להיות אפקטיבי היום, אז שבת שלום
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 01-01-2011, 21:17
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 4,830
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "[QUOTE] אתה חושב שזה..."

נושא האפלייה מיצה את עצמו, אך בחרתי להגיב לסיפא של הדברים שנכתבו לglsh.
האישים שהזכרת הגיעו להשגים ייחודיים מאוד בקנה מידה היסטורי, וגם בתקופות העבר לא צמחו אישים כאלו בכל דור. לא ניתן לחנך אנשים להגיע להשגים כאלו כמו שלא תוכל לחנך מדענים להיות איינשטיין (שהגיע להשגיו באמצעותו של חינוך בלתי פורמאלי. למיטב זכרוני היה לו תואר ראשון בלבד והוא ערך את רעיונותיו לבד וכפקיד אלמוני). אישים כאלו בונים את עצמם. את העתיד לא ניתן לצפות, ואיש לא יכול להבטיח לך שתצמח כזו דמות, אך ישנם תלמידי חכמים הכותבים חיבורים מרשימים מאוד גם כיום, גם אם לא בקנה המידה של האישים שהזכרת.

ציבור אכן תמיד משדר בינוניות, אך ישנם יחידים המתבדלים צומחים מתנשאים (במובן החיובי של המילה), ומתגלים כבעלי השגים ייחודיים ביותר. (אם תבקשנה ככסף וכמטמונים תחפשנה).

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 01-01-2011 בשעה 21:27.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 01-01-2011, 22:51
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,063
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "נושא האפלייה מיצה את עצמו, אך..."

מסכים, הדיון מיצה את עצמו.
ולגבי הסיפא
האם כשאתה נכנס היום לישיבה קטנה או לכולל אתה שמח ממה שאתה רואה?
כמה פעמים כשאתה מסתובב ברחובות של הישובים החרדיים הגדולים ורואה את "הצעירים" אתה שמח על הדרך בה הם הוכרחו לבחור?
כמה מדברי התורה שאתה שומע מורכבים ממשלים של מלך בשר אדם, או קבלן עשיר, מדרש אגדה על גדלותו של רב כזה או אחר וכמה פעמים מדובר בחידוש.אמיתי.
האם אתה לא חש שההתנהלות החרדית כיום מנסה לשמור על היררכיה במקום על המהות?
אתה לא רואה לפעמים ילד שהיה נכון יותר אם הוא היה גדל להיות: ארכיטקט, מהנדס, איש עסקים, רופא, שוטר, חייל וכד' ולא אברך לא בגלל שהוא לא מספיק חכם אלא שרבש"ע יצר אותו אם כישורים אחרים. .
כשאתה פוגש בחור בן ה-21 שמחוסר ברירה חתם תורתו אומנותו, והיום הוא לא ממש לומד ומחפש להתפרנס. אבל מערכת החינוך שבה הוא צמח לא השאירה לו שום ברירה אלא להיות קומבינטור, זה לא גורם לך לחשוב שאולי יש צורך בשינוי עמוק?
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 01-01-2011, 23:46
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 4,830
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "מסכים, הדיון מיצה את עצמו...."

זה מאוד אישי, ומי שאכן לא מתאים להיות אברך יכול לבחור בדרך אחרת. אני אישית שואף למצב שבו יהיה לכל אחד שכן מתאים להיות אברך את האפשרות להקדיש את חייו ללימוד תורה, אך יחד עם זאת הייתי מעוניין ליצור לגיטימציה חברתית עבור אלו שמתאימים לעיסוקים אחרים. לדעתי החברה החרדית כיום הרבה יותר פתוחה בעניין זה.

בעולם הישיבות לא עוסקים במדרשים ומשלים אלא לומדים את התלמוד בעומק העיון. (יש לי ביקורת מסוימת על דרך הלימוד אך אין לה קשר לדברים שהעלת).

כיום החברה החרדית עוברת מהפך, למשל שירות בצה"ל במסגרת הנח"ל החרדי, לימודי מקצוע במכללות החרדיות השונות, יציאה לערי הפריפריה, ועוד. לא מדובר עוד בציבור הקטן וההומוגני שאותו הנהיג הרב שך אלא בציבור גדול ומגוון בהרבה. התהליכים שאותם ציינתי זוכים להסכמה שבשתיקה ולפעמים אף לעידוד שקט מצד בכירי הרבנים בציבור. לאור האמור אני לא חושב שנכון לומר שההנהגה עסוקה בשמירת ההררכיה, להפך מושקעים הרבה מחשבה ומאמצים לפתור את הבעיות של הציבור אך מבלי לפגוע בצביון הרוחני והדתי של הציבור.

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 01-01-2011 בשעה 23:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 30-12-2010, 09:57
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
בין אם לא ממש ינעם לך לשמוע את זה
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "[QUOTE]פנייתן של בנות אלו..."

ובים אם ממש לא ינעם לך: חלק נכבד מסיפורי אפליית "ספרדים" במגזר החרדי מקורו בנסיון לחסום קליטת תלמידים שהם ילדים למשפחות של חוזרים בתשובה/מתחזקים שמקורם בשכבות סוציואקונומיות נמוכות ומסורתיות, אשר עברו תהליכי התחרדות.

אלו אולי חיילים נאמנים של המגזר לצורך החזרה בתשובה, פעילות מחאה וכו', אבל כשמגיע השלב של שילוב במסגרות חינוכיות האינסטינקט של החרדי זהה לזה של ה"חילוני" ואפשר לסכמו במשפט קצר: "אני מוכן למות בשבילם אבל לא לחיות אתם". בעוד שכל מיני ילדי שוליים שמקורם בתוככי המגזר החרדי (ומן הסתם אשכנזים) איכשהו יקלטו, בין השאר משום סוג של "זכות אבות", קל הרבה יותר לדחות את מי שגם בא מעולם חברתי אחר ובמקרה גם משתייך לעדה שקל להבדילה.

ולפינת ההתלהמות וה"עכשיו נראה לך שאתה לא שונה": בקיבוצים רבים, בשנות החמישים, היה מצב דומה מאוד - לכאורה קלטו את מי שהתאים, אבל היו הרבה שיקולים עדתיים. אני בכלל לא מדבר על מקרים של אפליה כנגד מזרחים (ילדי חוץ או אפילו בני גרעין) - שהייתה דבר שגרתי אז בכל המגזרים - אלא על קיבוצים שבהם הייתה חלוקה ברורה בין "בני עדת בני הגרעין המקורי" ובין אשכנזים מעדות אחרות (לרוב כאלה שנחשבו נחותות לעומת אחרות, כמו יוצאי הונגריה לעומת יוצאי גרמניה) שבאו בגלי קליטה אחרים. במקרים רבים רוח הרפאים של אפליה זו שרדה גם דור או שניים לאחר מכן, והיו כמה כתבות (וסרט תעודה אחד) אודות כך. ואיך קשורים הקיבוצים לעניין שלנו (נגיד למען אלה שישר נעמדים לצעוק קריאות ביניים): זו אותה תופעה! ישנם אנשים שנחשבים (בצדק מסויים או בלי צדק בכלל) כבאים מרקע חברתי וחינוכי שכלל לא עולה בקנה אחד עם ה"ערכים" של המערכת החברתית ההומוגנית אליה הם נקלטים. ישנם רבים כאלה שהם אינדבידואלים - ואז לא תמיד אפשר לנחש לגביהם - אבל ישנם רבים שיש הצלבה (מבחינת נקודת המבט של המפלה) בין הרקע שלהם ובין חוסר התאמתם. בקיבוצים שנשלטו בידי "חלוצים" בוגרי פלמ"ח והבריגדה - שבבועה שלהם יכלו להאמין כי הם חיל מובחר ששרד את הגרועים שבאוייבים (אמונה שעדיין מאוד נפוצה בקרב צברים מסויימים) - ראו בניצולי שואה, או פליטי השואה, אנשים רפים, רדופים וכאלה שלא יוכלו לעולם להוות חומר אנושי מן הסוג שהקיבוץ צריך. אמנם קלטו אותם, אבל מעבר לבירוקרטיה של ועדת הקבלה, נכונו להם עשרות שנים של חיים כ"חברים סוג ב'". רבים גם לא נקלטו, או חסרו סיכוי להקלט.

ישנם מצבים די דומים גם בחברה החילונית בה אני חי, גם אם עשורים של פוליטיקלי קורקט שיכללו את היכולת לנהל זאת בצללים עד לרמה די גבוה. לו הייתי מקבל כמשימה לסכם בכתבה של שלושה עמודים כפולים תופעות זהות בחברה החילונית, הייתי עושה זאת בנקל. ואפילו לא משמועות, או סיפורי חברים, אלא רק ממה שאני עד לו במסגרת חברות בוועד ההורים, חוגים וכו'. והמקרה שלי עוד קל כי אני גר בשכונה וותיקה שעדיין מתנהלת כמו ישראל של שנות השבעים. אני מכיר אנשים שבאים ממודיעין, או יישובים מלאכותיים דומים, ששם ישנן עמותות שמפעילות בתי ספר, חוגים ומוסדות חינוך, ואלה נשלטות בידי ההורים. במקומות אלה התופעות שהזכרתי קיימות ביתר חריפות: פשוט בחברה החילונית הטיפול (האפליה) פרטני יותר, וכמובן שהזרמים המקופחים הצתמצמו מאוד (נתקלתי בהרבה מקרים של מזרחים שבבירור הפלו מזרחים אחרים על רקע עדתי, בלי למצמץ ובלי שהתנהלו כמשרתיו של אדון. בלי שום בעיה הם ציירו קו דמיוני שמעבר לו שכנו ילדים עפ"י שכונת מוצאם ובלי להרגיש צורך להשקיע בבחינה פרטנית שלהם.)
_____________________________________
.


נערך לאחרונה ע"י g.l.s.h בתאריך 30-12-2010 בשעה 10:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 30-12-2010, 11:09
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,063
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "בין אם לא ממש ינעם לך לשמוע את זה"

הכל נכון לגבי ישראל של שנות ה-50, אני מודע לאיך הדברים התנהלו.
גזענים ומטומטמים, גם אם הם לא מודים בזה, קיימים בכל מקום והם לא נעלמו מהנוף הישראלי.

ועדיין אין אפליה ממוסדת במדינת ישראל. יתרה מכך, ככל שיורדים בדורות הנושא נהיה פחות אקטואלי.
במקור אני בא מישוב כזה. שיש בו גרעין מקימים, המילים אפליה וגזענות, אשכנזי וספרדי היו טאבו שלא הפסיק להישבר.
כך זה היה בדור של ההורים שלי אבל לא בדור שלי. ואצל החברים שלי, שהם כבר הורים לילדים זה נעלם כמעט לגמרי. גם מההיבט הטכני ובעיקר בהיבט התפיסתי.
זה לא המצב בציבור החרדי.
את הציבור החרדי אני מכיר מספיק מקרוב, הידע שלי לא נשען על ynet או על פרומים באינטרנט.
הסיפורים על חוזרים בתשובה הם אולי נכונים, אבל לא משם מגיעה האפליה.

הגזענות שהייתה לגיטימית ברחוב הישראלי בשנות ה-50 וה-60 והיום היא כמעט פלילית. חיה ונושמת ברחובות בני ברק, ירושלים ועמנואל.
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 30-12-2010, 11:39
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
לא ירדת לסוף דעתי
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "הכל נכון לגבי ישראל של שנות..."

אולי לא בכל המקרים במגזר החרדי, אבל בהרבה מאוד האפליה (בחינוך, או אפילו בשידוכים) באה ממקום של הכללת אנשים ממקום מסויימים כמגלמים בתוכם, בסבירות גבוה, התנהגויות וערכים שאינם עולים בקנה אחד עם מה שאתה רוצה בסביבת ילדיך בשלב הקריטי בו הם מחונכים. אפשר להתלות במילים גבוהות על "גזענות", אבל בשורה התחתונה, מאחורי הסופרלטיבים, יש כאן "פילוח" של בני אדם בדיוק באותו אופן שעובד הבידוק הבטחוני בשדה התעופה. פילוח זה קיים גם קיים בחברה החילונית, רק ששם מחסומי ה PC, כן העובדה שזו חברה אינדבידואלית יותר, אומר ש:

א. קשה יותר למצוא אקדח מעשן
ב. האפליה אינה מתבססת באופן מובהק על "פיגמנטציה", אלא יותר ויותר על היבטים אחרים. ילדה נמוכה ושמנה (ולא יפה) גורלה גרוע לא פחות מאשר ה"ספרדיה" בעמנואל שהוריה חוזרים בתשובה מלוד. ואם יש לך משפחה של שלושה ילדות שמנות ולא יפות, בפריסת גיל של 10 שנים ביניהן, אתה אפילו רואה טוב יותר ושקוף יותר איך מכונת האפליה עובדת. מבחינתך זה שלא קיבלו ילדה של חוזרים בתשובה מלוד לבית ספר X זה עבורה סוף העולם, ואני אומר לך שהילדה החילונית הנ"ל מסכנה הרבה יותר.

מעבר לכך: אל תספרו לי סיפורים על כך שהאפליה בחברה החילונית ה"פלילית" עברה מן העולם. מי שעבר מן העולם אלו הקיבוצים. מאחר ומעטים מתעניינים בחברות בקהילות אלה, אין הן בכותרות עוד. המשקל של האפליה הסמויה עבר למקומות אחרים. התחלתי עכשיו להביא סיפור ממש חדש משיטוטי "פה ושם בא"י", אבל מנסיוני את המשוכנעים לא אשכנע שהרי זלילת חרדים אינה אמונה רציונאלית, גם אם המאמינים בה נוטים לראות עצמם ככאלה. לכל היותר אני אכוון כמה לחשוב ש"גם החילוניים אותו חרא". זו לא המטרה שלי ולכן מחקתי אותו.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 30-12-2010, 12:01
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,063
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "לא ירדת לסוף דעתי"

1. אתה מעלה פה נקודה מרתקת, שלא קשורה לנושא הדיון, חשבתי עליה כשהזכרת אותה אתמול.
אפליה על רקע מראה חיצוני. לא שאני בראד פיט, אבל לא יצא לי לחשוב על זה יותר מדי. בהחלט חומר למחשבה.

2. אני חושב שכן ירדתי לסוף דעתך. ואני חוזר ומתעקש, שעיקר האפליה במערכת החרדית לא מגיעה ממקום של הרחקת גורמים בעת חינוך הילדים. אלא ממקום אחר. אותו מקום שגורם לחברי הכנסת של ש"ס להתלבש כמו ליטאים. הוא מגיע מאותו המקום של מעמדו של המרוקאי בקיבוץ בשנות ה-50. בלי קשר לכמה מועיל ואפקטיבי הוא היה לקואפרטיב, היה ברור לכולם, כולל לו עצמו, שהוא מתרבות נחותה.

מצד אחד, כמוך, אני מעדיף את היושרה החרדית שמעיזה לקרוא לילד בשמו. ולכן אין בעיה לדבר על מוסדות לספרדים ומוסדות לאשכנזים. הצד השני של זה, וזה אולי החלק המבורך בתרבות ה PC שהלא בסדר נחשב לבסדר. אני זוכר שדוד שלי, רב ליטאי ממשפחה מכובדת, הסביר לי אחרי שהרב שך ז"ל הסביר שספרדים לא מסוגלים להנהיג את המדינה, שאריה דרעי לא מסוגל להתמודד עם דף גמרא. אריה דרעי היה תלמיד בפונוביץ'. קשה לי להאמין שהוא לא מסוגל ללמוד דף גמרא.

לפעמים צריך PC ברגע שהמוסד מוגדר כאשכנזי יש חטא חמור של גזענות. בעצם זה לא עניין של politically correct אלא עניין פשוט יותר של correct.
במקום הזה, החרדים כקהילה וכאנשים פרטיים. נמצאים במקום רע.
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 30-12-2010, 12:16
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
אני מביט על החיים מהנקודה של מבחן התוצאה
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "1. אתה מעלה פה נקודה מרתקת,..."

"אין נראים הדברים בעיני דודו טכנאי המזגנים" ולא "איך נראים הדברים בעיני אבישי המאסטרנט לכימיה". איפושהו באתי דווקא מהפריפריה של אבישי, ובמשך שנים עברתי (ואני עדיין עובר) תהליכים ברורים של התרחקות מכל העולם ההוא: במודע. מאיפה שאני עומד, ייחודי או לא, אני יודע בבירור שני דברים:

1. אין אמת אחת בכלל ובטח לא בתחומים שמייחסים להם אמות מידה של "מוסר", "צדק" או "התקדמות". יש מערכת של השקפות ואקסיומות שאדם מאמץ (ברצונו או לא) והן מנחות אותו. אתה חושב שמקומם של החרדים במדרג ה"צדק" גרוע מאוד, ואני אומר ההיפך בדיוק.

2. העלמות הדת מבחינת ההיבט של המערכת החברתית, מותיר אצל רוב מכריע מבין ה"חילוניים" (בישראל וגם בעוד מקומות) חלל עצום שהם לא מצליחים למלא. יש המון רטוריקה שמסתירה חלל זה, וההתנשאות הנבובה של חילוניים רבים היא תוצר שלה. בפועל החברה החילונית לא מצאה כלים יעילים להביא לתוצאה בפועל שתראה על סגירת "פערי צדק" שקיימים בחברות מסורתיות (שבהן "תורה של קדמת דנא" מגשרת על הפערים של "איך מסבירים חוסר צדק"), אלא רק כלים להסוות אותם. אחד הסממנים הברורים לחולשה החילונית המובנית הזאת מתגלה פעם אחר פעם כאשר אתה מגלה אנשים שיש בהם שילוב של "אולטרא חילוניות מופגנת" יחד עם הפרעות בתקשורת החברתית. כן, כן... אלה אותם רדיקלים דמיקולו שכל כמה שנים יש להם שם אחר ("אנרכיסטים"): אנשים שהפער בין הרצוי למצוי מטריף אותם והם הופכים למחלה אוטואימונית של החברה החילונית. כאשר הם מאוד צעירים, ומאוד מבוגרים, הדיסוננס בין הרצוי למצוי, או הלא ידוע לעומת המוסבר, מתעצם ואז אתה מקבל את הגרסא המרושעת ביותר שלהם. רבים מהאנשים הללו, ואני מתכוון יותר לגרסאות הלא פוליטיות ולא מפורסמות, הם חוט השידרה של האפליה בפועל במגזר החילוני. הם הראשונים לצווח מניפסטים וטונות של סופרלטיבים שצובעים את כל העולם בשחור, והם המניעים העיקריים של האפליות היותר חמורות שאני מכיר ב"מגזר שלי". בכל מקרה הרחקנו קצת. הפעם אני לא עושה "בק-ספייס".
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 30-12-2010, 12:37
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,063
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "אני מביט על החיים מהנקודה של מבחן התוצאה"

לענ"ד, במבחן התוצאה ל"דודו טכנאי המזגנים" עדיף להיות מ'ראשון' ולא מבני ברק.
לפחות מנקודת המבט של המקום בו יותר יעניין אותם מה שם המשפחה שלך ואיפה סבא שלך נולד.

ולגבי הסיפא, אני מכיר את המגזר החרדי על צדדיו הטובים והטובים פחות. ונראה לי שבמקרה הזה אתה חוטא ברומנטיקה שלא במקומה. ואחד מהמאפיינים, זה חוסר היכולת לביקורת, עצמית וחיצונית.
כל מילת ביקורת מוגדרת מייד כשנאת חרדים. התשובות לביקורת הן בד"כ כמה הדברים עקומים אצל החילוניים. זה לא שלא מכבסים את הכביסה בחוץ, לפעמים פעמים פשוט לא מכבסים אותה בכלל.
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 30-12-2010, 12:47
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
דודו טכנאי המזגנים הוא לא מוגדר עדתית
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "לענ"ד, במבחן התוצאה ל"דודו..."

הוא אדם לא טיפש, אבל בפירוש לא "אינטלקטואל". הוא בעל סיכוי רב למצוא אפליה חדה איפה שהיא קיימת (הילדות השמנות בבית הספר פעם אחר פעם מורחקות מהבמה) , ובעל סיכוי נמוך להתעניין באפליה מן הסוג היותר תאורטי (בבית ספר בצד השני של העיר לא קיבלו ילד כי אביו ערבי). בקיצור: ההיפך מהאדם השני שהבאתי כמטאפורה.

ולא, לא עשיתי רומנטיזציה של העולם החרדי. אני פשוט חושב שהוא מצליח לשמר את הקיים טוב יותר, ועבור יותר אנשים, מאשר החילוני הישראלי. אני מתבונן על מה שאני רואה כאן (א"י), עכשיו (2010) ובפועל. אני בהחלט לא מתבייש להגיד שבמידה רבה הוא "הרע במיעוטו" כמודל עבורי, בדיוק כפי ש"בני הברית" שלי מקרב האוונגליסטים המתנגדים להפלות הם "הרע במיעוטו".
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 30-12-2010, 13:11
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,063
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "דודו טכנאי המזגנים הוא לא מוגדר עדתית"

ציטוט:
אני פשוט חושב שהוא מצליח לשמר את הקיים טוב יותר, ועבור יותר אנשים, מאשר החילוני הישראלי. אני מתבונן על מה שאני רואה כאן (א"י), עכשיו (2010) ובפועל. אני בהחלט לא מתבייש להגיד שבמידה רבה הוא "הרע במיעוטו" כמודל עברי


לגמרי לא.
אבל זה כנראה יהיה ויכוח הרבה יותר מדי ארוך.
רק אבהיר, חשוב מאוד שיהיו חרדים בעם ישראל, יש להם תפקיד חשוב ומשמעותי.
אני מאמין ומקווה שהנינים שלי יגדירו את עצמם כיהודים, אבל אף אחד לא מבטיח לי את זה. במקרה של הנינים של בני הדודים שלי הרבה יותר סביר שזה יישמר.

אבל לא ככה, לא איך שזה היום. כולם אומרים שהחברה החרדית נמצאת במגמה של שינוי. הלוואי.
אם באמת קורה כזה שינוי לא אמור לכלול חצאיות מיני וים בשבת ואפילו לא דגל ישראל ביום העצמאות.
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 31-12-2010, 13:54
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,063
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "ציטוט: אני מאמין ומקווה..."

כרגע אני עדיין לא מחנך את ילדיי, כי אין לי.
אבל אסביר, אני חושב ומאמין שהחינוך שבעז"ה אתן יום אחד לילדי יגרום לזה שגם החימשים שכבר לא יגדלו על בירכי יהיו יהודיים.
אבל לטכניקות שאני אשתמש אין היסטוריה של 2000 שנה, ואת זה אי אפשר לקחת מהחרדים.

במובן מסויים והבידול החרד מאפשרים לכם להשאר מעין מאגר של תאי הגזע לעם ישראל.
אני אוהב תאי גזע
תאי גזע מצד עצמם הם לא פונקציונאלים. אבל יש עליהם רצפטורים שמרגישים שינויים סביביתיים ומאפשרים להם להתמיין לתאים שכרגע הגוף זקוק להם, יש להם את היכולת להתמיין לכל תא בגוף.
אם נמשיך עם המשל הזה, החרדים נמצאים כרגע במדינת ישראל, הרצפטורים בני ה -2000 שנה, צריכים להרגיש את המתווכים/mediators (קגנס, איך היית מתרגם את המילה אינטרלוקינים? מתווכים זה טוב?) החדשים שיש בסביבה.
נדרשת אדפטציה מסויימת, לא להפסיק להיות תאי גזע. אבל בגוף אנחנו מדברים עלlevel of commitment / דרגה של התחייבות לסוג מסויים של התמיינות.
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 30-12-2010, 20:25
צלמית המשתמש של סוכן שקט
  משתמש זכר סוכן שקט סוכן שקט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.03.02
הודעות: 3,684
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "טוב.... כמה נקודות למחשבה 20..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי channb
טוב....
כמה נקודות למחשבה
20 יושבות בבית כלומר כל השאר מסודרות באופן התואם את כישוריהן. בכל מגזר תמצא בודדים שלא השתלבו מסיבות שונות, ולדעתי מדובר באחוזון נמוך מאוד.
קל מאוד לתלות חוסר הצלחה אישית באפליה עדתית שלא בהכרח קיימת.

נכון, ומעניין יהיה לדעת כמה אשכנזיות יושבות בבית?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי channb
במקרים רבים ישנו מוסד מתאים המעוניין לקבל כל אחת מבנות אלה והתעקשותן על מוסד מסוים היא המשאירה אותן בבית.
יש לתת קרדיט למגזר שבו בנות אלו עושות ככל שביכולתן להשתלב ולא נפלטות לרחוב כמו במגזרים אחרים.
בעית אי ההשתלבות של בודדים, קיימת בכל העדות ובכל המגזרים ולאו דוקא במגזר החרדי ובקרב עדה מסוימת.

כרגיל בתקשורת התמקדות בבעיה שולית ופרטנית הנוגעת למספר אנשים בודדים ונסיון להכפיש באמצעותו את המגזר החרדי כולו.

טוב זה ידוע שגזענות וחרדים, זה מביא ריטינג כל אחד לחוד, ובטח כשזה ביחד.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי channb
פנייתן של בנות אלו לתקשורת מקוממת במיוחד מכיון שתלמידות אלה מסרבות להתקבל למוסד ספרדי (סמינר אורח חיים) שכן מוכן לקבל אותן, רק בגלל התעקשותן ללמוד בסמינר אשכנזי (שארבעים אחוז מתלמידותיו מבנות עדות המזרח). כלומר באם יחליט הסמינר שהוא מקבל כל בת ממוצא מזרחי הן תסרבנה ללמוד שם, ובמילים אחרות כל אחת מהן דורשת מהנהלת הסמינר לקבל רק אותה מכיון שהיא עצמה זקוקה לחינוך אשכנזי אך לא את חברותיה. למען הסר ספק אין הבדל ברמת הדת והלימודים בין סמינר אורח חיים לבין הסמינרים הנזכרים בכתבה.

מזכיר את סיפורה של בחורה ס' שבאה לסמינר א' ואמרה אני מעונינת להתקבל לסמינר,
שאלה אותה המנהלת למה דווקא לסמינר שלי?
ענתה בגלל שאני מעוניינת בסמינר אשכנזי,
השיבה לה המנהלת" ומאותה הסיבה אני לא אקבל אותך כי גם אני מעונינת בסמינר אשכנזי".
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
שלום עושים עם אחים, מלחמה עושים עם אויבים.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי יחזקאל
וקראתי עליו לכל הרי חרב נאם אדני אלןהים חרב איש באחיו תהיה



Oui nous irons nous faire casser la gueule en cœur, Mais nous reviendrons vainqueur

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 30-12-2010, 23:46
צלמית המשתמש של סוכן שקט
  משתמש זכר סוכן שקט סוכן שקט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.03.02
הודעות: 3,684
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "יש אשכנזיות שיושבות בבית על..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי channb
יש אשכנזיות שיושבות בבית על אותו רקע (התעקשות על סמינר מסוים, ואני אומר זאת בודאות מלאה ומתוך הכרות עם מספר מקרים.) הן לא תצאנה לתקשורת וכו' מכיון שהן מבינות שלא זו הדרך ושזה לא יביא להן תועלת. בנוסף הן גם מתביישות במצבן.

יש אשכנזיות שיושבות בבית בדיוק על אותו רקע,
אכן הן היו רוצות לצאת לתקשורת ,
אך לצערם אשכנזיות שלא מתקבלות לסמינר זה או אחר זה לא אייטם.
(אין גזענות וקצת קשה לדחוף ת'דת לזה :\ )
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
שלום עושים עם אחים, מלחמה עושים עם אויבים.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי יחזקאל
וקראתי עליו לכל הרי חרב נאם אדני אלןהים חרב איש באחיו תהיה



Oui nous irons nous faire casser la gueule en cœur, Mais nous reviendrons vainqueur

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 31-12-2010, 00:19
צלמית המשתמש של תבור - tar 21
  משתמש זכר תבור - tar 21 תבור - tar 21 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.10.09
הודעות: 6,792
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי סוכן שקט שמתחילה ב "[QUOTE=channb]טוב.... כמה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי סוכן שקט

מזכיר את סיפורה של בחורה ס' שבאה לסמינר א' ואמרה אני מעונינת להתקבל לסמינר,
שאלה אותה המנהלת למה דווקא לסמינר שלי?
ענתה בגלל שאני מעוניינת בסמינר אשכנזי,
השיבה לה המנהלת" ומאותה הסיבה אני לא אקבל אותך כי גם אני מעונינת בסמינר אשכנזי".

זו לא בדיחה?
כם אכן אז מספרים אותה ככה:
שתי בחורים ספרדים באים לראש ישיבה אשכנזית ואומרים לו: אנחנו רוצים להתקבל לישיבה.
עונה להם הרב: למה?
הבחורים: כי אנחנו רוצים ישיבה אשכנזית.
הרב:גם אני.
ועוד אחת:
בא בחור ישיבה ספרדי לראש ישיבה אשכנזי ומבקש להתקבל.
שואל אותו הראש ישיבה: מה יהיה עם הכשרות? הרי יש דברים שלא תוכל לאכול.
עונה לו התלמיד: זה בסדר, יש פה ממול חנות עם הכשר מקובל עלי.
הרב: ומה עם הנוסח?
התלמיד: זה בסדר, יש לא רחוק מכאן מניין ספרדי, אני אוכל להתפלל שם ולחזור לפני תחילת הסדר בוקר.
הרב: והשפה? הרי כאן מדברים יידיש!
התלמיד: זה בסדר, אני מבין יידיש.
הרב: איך זה יכול להיות שאתה יודע יידיש כשאפילו עברית אתה לא מבין?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:00

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר