לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 27-12-2011, 18:19
  חירניק חירניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.07.11
הודעות: 355
הדרך משארם

בשנת 1977 התחלתי לעשות מילואים בחטיבת הנגב שהיתה שייכת למרחב שלמה מאחרי ששת הימים ועד הפינוי מסיני ב 1982 . ותיקי היחידה סיפרו לי שאת הירידה לשארם ובחזרה היו עושים עם נט"ק של חיל הים ולחופשות היו טסים . כל זה היה עד 1971 שאז גמרו את כביש אילת - שארם , ועם סיום הכביש היו נוסעים דרכו .בשנת 1969 גדוד 112 גמר מילואים ועלה על נט"ק בדרך לאילת .הים היה סוער ולכלי היתה בעיה במנועים , כך שהם זחלו כל הדרך צפונה .כמעט כל הגדוד חטף מחלת ים כולל שילשולים והקאות . השירותים היחידים היו בקצה הספינה , מעין עיגול מתכת מעל הדופן ולשם רצו כולם . מדובר בכמה מאות אנשים שבקושי החזיקו מעמד לא לעשות במכנסים .הם סיפרו לי שרק יצאת מהמתקן המוזר הזה כבר נעמדת שוב בתור ארוך לסיבוב נוסף . באילת חיכו להם אוטובוסים כדי לקחתם צפונה לרמלה למחנה העורפי . כמעט שלושה ימים לקח לגיגית לעשות את הדרך ובינתיים האוטובוסים הסתלקו ריקים צפונה . בקיצור , החברה כבר באיחור של שלושה ימים לשחרור . התנפלות על טלפונים כזאת לא ראתה אילת מעודה .שלחו מהצפון עוד פעם אוטובוסים ולקח עוד יומיים עד שהם הגיעו לרמלה . חבר סיפר לי לאחרונה כי מאז הוא שונא את הים למרות שהוא עבד הרבה שנים בנמל אשדוד .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 30-12-2011, 16:48
  חירניק חירניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.07.11
הודעות: 355
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי חירניק שמתחילה ב "לפי מה ששמעתי רק לפני כמה..."

החלטתי לרכז את סיפורי מרש"ל באשכול זה כדי לא להרגיז כאן כמה חברים . את סיני החזירו למצרים בכמה פעימות . בקיץ 81' הפלוגה שלי נשלחה לשמור בג'בל קטרינה על מתקן מודיעין גדול שהיה שם .ההר היה מובלעת בתוך השטח המצרי , כשמסביבו בדרכי הגישה מחסומים ישראלים ומצריים קרובים זה לזה . מדובר בהר בגובה 2600 מטרים , גבוה יותר מהחרמון , כשבחורף הוא תמיד מושלג . בדרך למעלה עלינו בדרך עפר נוראית , הרוסה לחלוטין ושמתי לב שהרבה גלגלים של משאיות זרוקים בצידי הדרך ובואדיות .מבחינת המשימות לא היה הרבה מה לעשות קצת שמירות , ש,ג . ביום והרבה קלפים , ששבש , אוכל ושינה .הבעיה המרכזית היתה נושא המים .מים העלו להר עם מיכליות "ריאו " , כשהיה שם נהג מסדיר שמזמן ויתר על הנהיגה בגלל תנאי הדרך הקשים . למעשה התרחצו רק פעם בשבוע בגלל מחסור במים .המ"פ שלי שידע את חיבתי העזה לכלי רכב ולמשאיות בפרט הטיל עלי לדאוג לעניין הזה . הוא לא היה צריך להגיד פעמיים . מראש רציתי שזה מה שהוא יגיד .ניגשתי לסככה ומצאתי שתי משאיות במצב מחריד . לילה שלם עבדתי כדי להכין משאית אחת . היו עליה קוביות מים מחוזקות ברצועות . לפי עצת הסדירניק העמסת בין הקוביות כמה גלגלים רזרביים שיכולתי לדחוף . מי שמכיר יודע כמה גלגל של ריאו 5 טון שוקל . שינה קצרה ולדרך . הייתי מבסוט לאללה . רק אני והמשאית , מימיה וקופסת סיגריות , לא צריך יותר מזה . ירידה נוראית , נהיגה זהירה עד הפנצ'ר הראשון . אני מנסה להוריד גלגל מהארגז שהוא בריאו מאוד גבוה , הגלגל נותן ניתור ועף לואדי הסמוך . גלגל שני כנ"ל . במקרים כאלה אני קודם כל מצית סיגרי ה ושובר את הראש מה לעשות ,ולפעמים גם מחכה לנס קטן .והוא הגיע .שמעתי פתאום צלצול פעמונים של עיזים וראש של בדואי צץ מבין הסלעים . הוא התקרב בחשש אלי ושאל אותי בעברית אם יש לי אוכל במשאית . מה התברר ? הטיפול בבדואים עבר לידי המצרים , יותר נכון לאנשי הבטחון המצריים . הם התעמרו בהם , היכו אותם על כל דבר קטן ואם הם ראו אותם יוצרים קשר עם חיילי צה"ל "הלך " עליהם .הבטחתי לו שלמחרת אני אדאג להם לאוכל כי ראיתי את כמויות האוכל שנזרקו מהמטבח לפח האשפה . הוא שרק וקבוצה גדולה הגיעה ובמהירות החליפו גלגל וגם העלו את השניים מהואדי וזרקו הכל על הארגז .הנסיעה עברה בכיף , חילקתי מיים ששאבתי מבאר באיזור למחסומים שלנו וגם של המצרים . המחסום המצרי היה מורכב ממבנה מסודר עם כל השירותים לקצין ואוהל מרופט לחיילים הפשוטים . שבראש ובראשונה דאגו לכל מחסורו של הקצין מבחינת אוכל , ניקיון הכנת המקלחת וכו' . בסוף הסיבוב הייתי ממלא את הקוביות ומתחיל בטיפוס להר . לא היתה נסיעה אחת בלי לפחות שני פנצ'רים ולזה כבר דאגו הבדואים . כל בוקר הייתי מעמיס עודפי אוכל והם היו מחכים לי במקומות מוסכמים ונוטלים להם כאוות נפשם . הסתובבתי באזור על תקן של צדיק . כל פעם שנפגשנו הם דאגו לכבד אותי בתה הנפלא שלהם . הימים חלפו בנעימים , דאגתי למים ואפשר היה להתרחץ כל יום . לא רציתי לצאת לחופשה כי היה לי כיף בכל רגע . מפעם לפעם הייתי מארח בקבינה חבר שיצא לחופשה או חזר והם כל הזמן בכו ויללו על תנאי הנסיעה . הגיע תורי לחופשה שבכלל לא ביקשתי אותה ומה לעשות ? גם ככה יצא לי שם בכל הגיזרה של לא נורמלי . . בחוסר חשק ירדתי למנחת סנטה ויצאתי במטוס ללוד . כשנגמרה החופשה פגשתי בלוד נהג מהמפקדה שהיה אמור להיות איתנו . כל הדרך ניסיתי לשכנע אותו שכדאי לו לשמור ולשחק קלפים כל היום כי תנאי הנהיגה נוראיים והוא רק טען כל הזמן שהוא לא שומר ותפקידו רק לנהוג . בערב קרא לי המ"פ ואמר שהוא מחזיר אותי לתעסוקה עם כולם כי יש נהג מהגדוד . אין מה לעשות . למחרת לפנות ערב אני רואה את אהובת נפשי מטפסת להר כשכולה משפריצה מים ושני גלגלים עם פנצ'רים והנהג עם פנים של רוצח מקלל את כולם . הנוהל שאני יצרתי היה שקודם כל מרוקנים את הקוביות במיכלים , ארוחה טובה ולאחר מכן הכנת המשאית ליום המחרת . במקרה הזה הבחור פשוט זרק את המשאית ליד המגורים וקפץ ממנה בזעקות שבר שאפילו אם יכניסו אותו לכלא הוא לא נוהג יותר בדרכים הללו . מהר מאוד חזרתי לעוד שבועיים של סבבה .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 30-12-2011, 23:48
  חירניק חירניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.07.11
הודעות: 355
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי gutman76 שמתחילה ב "אתה לא מרגיז אף אחד"

בהמשך לעיניין השהות המשותפת עם המצרים בסיני הרי אחד הדברים שהרגיזו אותי היה יחס הקצינים המיצריים לחיילים . קצינים אינטיליגנטים בוגרי אוניברסיטאות התיחסו לחיילים שלהם כמו לעדר בקר . כבר כתבתי כאן שבמחסומים תנאי המחיה של הקצינים היו טובים בהרבה מזה של החיילים .קצינים הסתובבו עם מקל קטן ביד ולא היססו לתת פה ושם איזו חבטה . יום אחד הוחלט שצה"ל יממש את זכותו לשאוב מים מבאר שקראו לה זיתונה . לא שהיו חסרות בארות באיזור אבל כנראה היה פה עיניין פוליטי .יצאנו שיירה של מיכליות מכל האיזור בליווי קציני קישור ישראלים ומיצרים לבאר . כשהגענו מצאנו את המקום עמוס ברכבים של בדואים ושל הצבא המצרי .היה בלגן אדיר . הקצינים המיצריים פתרו את הבעיה בצורה פשוטה . מכות . תוך מספר דקות כולם נמלטו על נפשם ואנחנו קודמנו ישר לבאר .הימים ימי צום הרמאדאן ובצבא המצרי חוקי האיסלם הם חלק מפקודות הקבע .היה יום חם מאוד ורעש המים שיגע חלק מהחיילים כי ראיתי אותם מסתתרים מאחורי המשאיות ולוגמים מים משקיות ניילון שהם אילתרו .אחד החיילים מצא באחד הג'יפים של קציני הקישור חוברת "פליי -בוי "ומיד התכנסה חבורה מתחת לאחת המשאיות לעיון בצוותא תוך הזלת ריר . אחד הקצינים קלט את האירוע , נטל מקלו , נכנס מתחת למשאית והחל להצליף בהם . הם כמובן נמלטו ואז הוא נטל את החוברת ובהבעה של שאט נפש זרק אותה לאחד הג'יפים . הג'יפ שלו כמובן .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 31-12-2011, 22:09
  חירניק חירניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.07.11
הודעות: 355
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי S nake שמתחילה ב "אנא המשך לספר מחוויותיך!"

בזמנים ההם היתה "מסורת " בגדוד שאם לא יצאת לתעסוקה עם הגדוד עליך להשלים ימים באחת היחידות באיזור שארם . זה היה עד הפינוי מסיני , לאחר מכן השלמת ימים במפקדת החטיבה בשדה תימן . ב 1978 הוטל עלי להשלים ימים בימ"ח אופירה .ביחידה זו החזיקו רכבים שצה"ל זרק אותם לשם , כמו משאיות "ליילנד " ישנות , גוררי טנקים "דיימון טי ", סיקסים ממלחמת העולם השניה וכו'. רוב הכלים היו במצב די ירוד . מפקד הימ"ח היה רס"ר חביב מאשדוד שעשה ככל יכולתו כדי לשפר את המצב . הבעיה המרכזית שלו היתה כוח אדם לא בדיוק איכותי שנזרק מכל מיני יחידות ובסוף התגלגל לשארם .בנוסף לבעיות התחזוקה הקשות הוא היה עסוק מהבוקר עד הלילה בבעיות משמעת .אני כמילואימניק שמבין ברכבים נפלתי לו מהשמיים .הייתי צמוד אליו וניסיתי לפתור בעיות ככל שיכולתי .דוגמה לבעיות המשמעת : באחת הלילות התעוררנו לקול רעש פחים מתמוטטים . מצאנו ג'יפ קבור מתחת לאחת הסככות לאחר שהתנגש בה . היה ברור שאחד החיילים נטל אותו ללא רשות , נכנס בסככה וברח לחדרו .כולם הוצאו מהחדרים והוא החל בתחקיר שלא העלה דבר. הוא ויתר בסוף . למחרת הוא אמר לי שהוא היה יכול להזמין משטרה צבאית שלבטח היתה מוצאת את האשם אבל הוא חס עליהם והחליק את העיניין. אבל הם לא העריכו את מה שהוא עשה למענם במקרה זה ובמקרים אחרים . אנחנו התידדנו , עבדתי קשה בשבילו והוא גמל לי בחופשות ובמקרה הבא : יצאתי לנסיעת ריענון עם נ.נ .פתוח כשאני חובש קסדה לפי הפקודות . היה חום אימים ותוך כדי נסיעה הורדתי אותה לרגע כדי לגרד את הראש , מאחורי נסע גץ מפקד משטרה צבאית מרש"ל , עצר אותי והורה לי לעלות למפקדה ולעמוד למשפט .לא היה לי קשר עם הרס"ר וישבתי במשרדי המ.צ . עד אמצע הלילה מחכה לקצין תחזוקה שיתפנה וישפוט אותי .הוא בינתיים החל לחפש אותי ורק אחרי חצות מצא אותי . הוא התרגז על השוטרים שלא טרחו להודיע לו ואמר לי שהכל יהיה בסדר .נכנס לחדר של הקצין , הסדיר את העיניין והורה לי לחזור לבסיס לישון . למחרת אמר לי שאם הוא לא היה מתערב הייתי אמור להכנס ל 14 יום בפנים .הוא היה אדם עם קשרים רבים ומהלכים במרחב כולו ואף הציע לי לעבור לעשות מילואים באופן קבוע אצלו , סירבתי לזה .כשפינו את המרחב אספו בכל החטיבה חיילים עם רשיונות נהיגה על משאית , גוייסנו ל 3 ימים והעברנו משאיות צפונה . הוא זכר לי חסד נעורי ונתן לי "ריאו " חדש לגמרי , עם גג מתכת כך שלא היה צורך בקסדה . דהרתי כל הדרך צפונה , וכל כמה ק"מ נתקלתי ברכבים שנתקעו , עזרתי פה ושם והמשכתי דרך אילת עד רמלה למחנה 104 שהיה בסיס עורפי . טוב שהחזירו את סיני כי זכינו לשקט שנמשך עשרות שנים ונקווה שגם ימשך , וטוב שהחזירו את מרש"ל כי צבא זה לא היה שם . רק ברדק , ביזבוז משאבים , והפיכת חלק מהחיילים למושחתים .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 01-01-2012, 20:21
  חירניק חירניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.07.11
הודעות: 355
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי חירניק שמתחילה ב "בזמנים ההם היתה "מסורת "..."

מרש"ל היה איזור הזוי בו התערבבו חיילים ואזרחים ולא היה ברור מי שייך לאן ומי מנהל את מי .צמוד למפקדת האיזור היתה אופירה, ישוב אזרחי אבל מאוכלס ברובו באנשי קבע או באנשי מינהלה אזרחיים . חוף הים היה משותף ואני זוכר את נתן זהבי העצבני , עיתונאי בתחילת דרכו ומשלים הכנסה כמציל בים מתרוצץ עם הג'יפ שלו על החוף ומנסה לדוג חתיכות . והוא הצליח .מפקדי המרחב היו בדרך כלל תתי אלופים לקראת סיום הקרירה שלהם .משום מה רובם באו מהצנחנים . מפקד אזור אבו רודס היה אברהם שלהבת , צנחן ותיק .מפקדי מרש"ל היו צורי שגיא ואחריו אריה בירו שתמיד הקפיד בירידה מהמטוס להיות אחרון ואז הופיע במלוא הדרו לנוכח פני האומה , או לפחות החיילים . שמרתי לילה אחד במתקן המודיעין הצמוד למפקדה ממנו היתה ירידה היישר לים . כל הלילה זוגות בלבוש מינימלי עלו וירדו מול עיניהם המשתאות של המילואימניקים החרמנים . אותנו אנשי המילואים ועוד אלפים שהיו שם אפשר בהחלט לכנות "קורבנות השלום ". מילים שהיו אז שגורות בפי כולם .דבר כזה לא היה וכנראה גם לא יהיה במדינה הזו .טוב שהיה וטוב שזה נגמר .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 01-01-2012, 20:57
  gutman76 gutman76 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.10.11
הודעות: 389
מרחב מרשל-גבעת חלפון
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי חירניק שמתחילה ב "מרש"ל היה איזור הזוי בו..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי חירניק
מרש"ל היה איזור הזוי בו התערבבו חיילים ואזרחים ולא היה ברור מי שייך לאן ומי מנהל את מי .צמוד למפקדת האיזור היתה אופירה, ישוב אזרחי אבל מאוכלס ברובו באנשי קבע או באנשי מינהלה אזרחיים . חוף הים היה משותף ואני זוכר את נתן זהבי העצבני , עיתונאי בתחילת דרכו ומשלים הכנסה כמציל בים מתרוצץ עם הג'יפ שלו על החוף ומנסה לדוג חתיכות . והוא הצליח .מפקדי המרחב היו בדרך כלל תתי אלופים לקראת סיום הקרירה שלהם .משום מה רובם באו מהצנחנים . מפקד אזור אבו רודס היה אברהם שלהבת , צנחן ותיק .מפקדי מרש"ל היו צורי שגיא ואחריו אריה בירו שתמיד הקפיד בירידה מהמטוס להיות אחרון ואז הופיע במלוא הדרו לנוכח פני האומה , או לפחות החיילים . שמרתי לילה אחד במתקן המודיעין הצמוד למפקדה ממנו היתה ירידה היישר לים . כל הלילה זוגות בלבוש מינימלי עלו וירדו מול עיניהם המשתאות של המילואימניקים החרמנים . אותנו אנשי המילואים ועוד אלפים שהיו שם אפשר בהחלט לכנות "קורבנות השלום ". מילים שהיו אז שגורות בפי כולם .דבר כזה לא היה וכנראה גם לא יהיה במדינה הזו .טוב שהיה וטוב שזה נגמר .

בסתיו 71 שרתתי בנואיבה .
כל מרחב מרשל התנהל בדיוק כמו הסרט גבעת חלפון אינה עונה,
אני שרתתי חודשיים אחרונים מהסדיר בנואייבה, הכביש היה בסלילה ואנחנו התמקמנו ליד מחנה סולל בונה, אוכלים עם אנשי סולל בונה, מעולם לא אכלתי כך בחובה.
מידי פעם יוצאים לסיורים באיזור פנימה ועד דהב וגם עד סנטה קטרינה.
הפלוגה התפרסה עד האי טיראן באי ישבו חברה שהתלבשו בקושי פעם בשבוע כשהנחתת היתה מביאה אספקה, בסנטה הם בכלל הרגישו קרוב לאלוהים וחוץ ממנו אף אחד לא ביקר אותם.
אנחנו בנואיבה רוב הזמן היינו צוללים בריף או עובדים עבור סולל בונה, שני חברה היו פורקים טריילר בלוקים בכמה שעות ומקבלים מזומן ויפה על המקום. בקיצור מרשל היה בדיוק כמו ש"סרג'יו קונסטנצה" רצה שיהיה. אני חושב שאפילו הדמיון הפרוע של אסי דיין לא ממש הצליח להיתעלות על המציאות ההזויה שהיתה אז במרשל.
מי ששרת בסיני באותן שנים חייב לראות את הסרט.

יוסף הגדול מה דעתך? איך היה בזמנך?

נערך לאחרונה ע"י gutman76 בתאריך 01-01-2012 בשעה 21:02.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 02-01-2012, 20:43
  חירניק חירניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.07.11
הודעות: 355
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי gutman76 שמתחילה ב "לא חשוב כרגע , הוא פשוט ידידי..."

גוטמן הזכיר כאן את גבעת חלפון .הכביש מאבו רודס לשארם היה אחד המקומות הראשונים בדרום סיני שהוחזר למצרים אבל בצורה חלקית . כינו אותו "הכביש המשותף "כי היתה חלוקת שעות בנסיעה ביננו לבין המצרים תחת פיקוח האו"ם .זה הגיע לאבסורד . רכבים צבאיים מטבעם מתקלקלים הרבה וגם סיורים שלנו שמשום מה נתקעו על הכביש קרוב לזמן השימוש של המצרים נגררו בחופזה מחוץ לשטח כדי לא להרגיז את המצרים . אנשי האו"ם באזור היו ברובם מסקנדינביה ובמחסומים שלהם הוקמו במהירות סאונות . בפעם הראשונה ישראלים התוודעו למנהג הסקנדינבי הזה . במועדונים שלהם היו גם מקרנים עם סרטים כחולים בשפע דבר שגרר נסיונות של חיילים שלנו להיות הרבה בקרבתם . הייתי במילואים באזור ואדי פיראן והוחלט על הקמת אנטנה ענקית באיזור . הובא קבלן אזרחי שהסתבך בפרויקט הזה והעסק נמשך ונמשך . מספר חודשים לאחר הסיום הופיע אותו קבלן כדי לפרק את זה . באותם מילואים בפיראן הופיע מפקד המרחב קצין קשוח מאוד ואמר שחלום חייו הוא להקים ישיבה על הר משה [ ג'בל מוסה] .למרות שהוא ידע שהנסיגה מסיני היא בלתי נמנעת .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 02-01-2012, 21:14
  חירניק חירניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.07.11
הודעות: 355
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי חירניק שמתחילה ב "גוטמן הזכיר כאן את גבעת חלפון..."

סיני משכה לכאן תיירים מכל העולם . באחד המילואים באיזור פגשתי חבר שעבד ב"נאות הכיכר סיורי מדבר ". הצלחתי לארגן כמה ימי חופש ונסעתי איתם . על משאיות ה "ריאו "שלהם היו תיירים מגרמניה . השקפנו מההרים על איזור אבו זנימה ומתקני הנפט ואחד התיירים סיפר באנגלית שהוא היה כאן במלחמת העולם השניה .מסתבר שהוא היה טייס מפציץ גרמני והם חנו בסיציליה ומשם הם יצאו לאזורים שונים במזרח התיכון. הם הפציצו את מתקני הנפט באיזור שהיו תחת שליטה בריטית . גיחה נוספת שלו היתה הפצצת מתקני הנפט בחיפה . בהמשך מטוסו הופל מעל אירופה והוא צנח ונפל בידי האנגלים .לפי דבריו הוא בילה עד סוף המלחמה במחנה שבויים שהיה מעין בית הבראה . הוא אמר שהיה הסכם בלתי כתוב בין בעלות הברית לגרמנים שציוותי אויר מקבלים יחס מיוחד .רבים מחבריו שנפלו בידי הרוסים לא חזרו הביתה או חזרו כשיברי אדם שנים אחרי המלחמה .אני חשבתי אז לעצמי שאחרי מה שהם עוללו לרוסים ולשבויים שלהם ובמיוחד לעם היהודי שיגידו תודה על כל חייל שלהם שזכה לחזור הביתה .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 02-01-2012, 22:13
  חירניק חירניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.07.11
הודעות: 355
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי חירניק שמתחילה ב "סיני משכה לכאן תיירים מכל..."

אין ספק שהגזרה משכה טיפוסים מיוחדים שמצאו כאן את מקומם . בכניסה לנביעות או די זהב אינני זוכר כרגע היה "צומת יאיר " ע"ש יאיר סוויט ז"ל שנהרג כקצין שריון ביום כיפור .הוריו רותי וצבי הקימו מעין פונדק דרכים עם תחנת דלק . אביו צבי קטוע רגליו היה לוחם ביחידת קומנדו בריטית במלחמת העולם השניה ושם נפצע .אני זוכר אותו יושב על כיסא הגלגלים בפונדק עם זקנו וסוקר בען חדה את המתרחש . רותי היתה הרוח החיה וניהלה את המקום ביד רמה .מפקדי צה"ל באיזור היו מבאי המקום והרגשת את הערכה שהם רוחשים לזוג . טיפוס שונה לגמרי היה מפקד מחנה מרש"ל בדרגת סרן והוא מיודעינו ברוך ג'מילי המפורסם משירו של שלמה ארצי בפסטיבל הזמר "מי אתה ברוך ג'מילי "? אני כחובב היסטוריה שאלתי אותו פעם על הכתובת "ברוך ג'מילי פתח תקוה "שבעיקבותיה נכתב השיר והוא אמר לי שזה היה אז מקובל לכתוב שמות על אתרים שונים . הוא שמח שסוף סוף נמצא חייל שמתעניין . פניו הקשוחות התמלאו חיוך , שפם הרס"ר שלו נמתח והוא ענה על שאלותי בשמחה . נדמה לי שהוא כבר נפטר אבל אני מאוד לא בטוח . זה מדגם קטן של תושבי האיזור
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 03-01-2012, 19:09
צלמית המשתמש של b.a
  b.a b.a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.05.05
הודעות: 4,442
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי חירניק שמתחילה ב "אינני יודע מדוע אריה יצחק לא..."

מאותה סיבה שעשרות, אם לא מאות גיבורים אחרים לא קיבלו. לשם דוגמא: גדוד 890 נלחם לילה אחד בקרב השרדות וניתוק מגע. לבסוף נסוגו שרידיו תוך הותרת לוחמים בקו המגע ופצועים בשטח. האם מישהו ספר כמה עיטורים הוענקו ללוחמיו ומפקדיו? מנגד, האם הוענק עיטור לקבוצת הלוחמים בפיקוד חזי דחבש, שנותרו צמודים לכח האויב כ-18 שעות?
האם הוענקו עיטורים לכל לוחמי חטיבה 14 שהיו ראויים לכך בעקבות קרב ההבקעה של ה15/10?. האם ניתן צל"ש לנהג התומ"ת שחילץ תומ"ת בוער מתוך עמדה, כיבה את האש והציל את הסוללה כולה?
צלשים מוענקים ע"י כוחות גדולים, נעלמים מאיתנו ושיקוליהם מי ישורם. רק היושבים ליד כסא הכבוד ירדו לחקרם. אל לנו הקטנים לחקור בנסתר מאיתנו.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 03-01-2012, 21:03
  חירניק חירניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.07.11
הודעות: 355
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי b.a שמתחילה ב "מאותה סיבה שעשרות, אם לא מאות..."

סיני נמסרה למצרים . נגמרו הקיטנות , נגמרה ירידה למילואים עם ציוד צלילה וחכות . חטיבת הנגב עברה לשדה תימן והחלה לעבור תהליכי הפיכתה לחי"ר יותר רציני .נזרקו הזחלדי"ם , נזרקו הזקנים , נקלטו הרבה צעירים יוצאי גולני בעיקר והחלנו לעבור אימונים בצאלים , הרבה עם נגמשים .התעסוקות היו בעיקר בעזה ושם גם תפסה אותנו מלחמת לבנון הראשונה . התרגזנו מאוד שכל היחידות הלוחמות דהרו צפונה ואנחנו במשימות שיטור ברצועה .מאחר שגם ביום כיפור החטיבה לא עשתה הרבה נולד אז השם "חטיבת הביצים ", משתתפים בעסק אבל לא בפנים .... חודש לאחר פרוץ מבצע של"ג גויסנו בצו חריג והתחלנו את הסיפור של לבנון כפי שכתבתי הרבה באשכולות שונים . חטיבה זו עם השנים הפכה להיות חטיבה רצינית מאוד וב"עופרת יצוקה " אף נכנסה פנימה עם הכוחות הסדירים .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 03-01-2012, 21:48
צלמית המשתמש של tag55
  משתמש זכר tag55 tag55 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.10.11
הודעות: 68
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי חירניק שמתחילה ב "סיני נמסרה למצרים . נגמרו..."

סיני נמסרה למצרים . נגמרו הקיטנות

עבורי, סיני אף פעם לא היתה קיטנה. הקייטנה - או תחושת הנופש היחידה שהיתה - רק בימי חמישי, הנסיעה המתישה הביתה, צפונה. גם לימי ראשון לא מתאים התיאור ששמו קייטנה: אמנם לא שרתתי במקומות המוזכרים באשכול הזה, ששם (אולי, לפעמים) הייתה קייטנה - אבל אני מניח שהתחושה הזו, של הנסיעה האינסופית הזו דרומה, שעות של נסיעה שבה אתה מנסה כמה שאתה רק יכול להשאיר - לפחות את ריח הבית קרוב אליך...
...שנים שחלפו מאז, וגם ההיסטוריה שינתה פניה. גם אנחנו, בבגרותנו, מביטים לאחור ובאותה נוסטלגיה, באותם זכרונות: כן, יש בהם משהו רחוק וצעיר יותר. משהו שבסיטואציות מסוימות יכול להזכיר גם קייטנה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:03

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר