07-07-2005, 11:28
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.03
הודעות: 392
|
|
תגובה
חבר, האנשים האלה פשוט הטעו אותך: בכל מקור (וגם באלה שבאנגלית) כתוב שהמרכבה תוכננה בשביל תנאי הלחימה של מזרח התיכון, ולא בשביל הלחימה בערים (עד לפני כמה שנים, הערים בכלל לא עמדו על הפרק, לפחות לא יותר מאשר בצבאות אחרות). לכן תוצאת הקרב תלויה מאוד במיקום "השטח הפתוח" - האם זה יהיה כאן, באיזורינו, או נגיד באירופה. וזה בלי להתייחס לכך, שהמצב של דו-קרב הוא נדיר מאוד - הטנקים לא נלחמים בטנקים, אלא החטיבות והאוגדות נלחמות בינהן. וכאן תוצאת הקרב הופכת להיות תלויה בכל-כך הרבה גורמים, שאיכות הטנק עצמו כמעט לא משחקת תפקיד. לא אמרת גם, אילו גרסאות של טנקים נלחמים, שזה די חשוב.
בהקשר לנקים עצמם - לשניהם יש נקודות טורפה. בנקודות טורפה של המרכבה לא נדון כאן, ובהקשר לאברהמס:
1)התחמושת שלו מרוכזת בחק האחורי של הצריח - חלק די פגיע. יש דעות סותרות על כך, האם מערכת הגנה מהתפוצצות התחמושת מונעת נזק לשאר הטנק או לא, אבל מה שברור - גם במקרה הטוב הטנק יישאר ללא תחמושת ויצטרך לצאת מהקרב.
2)קצב האש המקסימאלי של אברהמס נמוך מקצב האש המקסימאלי של המרכבה (בגלל צורך לפני הטעינה לפתוח את מחיצת השריון בין צריח ומדף התחמושת באברהמס, לעומת טוף לטעינה מהירה במרכבה). זה יאפשר, לדוגמא, לירות שנית אם הפגז הראשון פיספס בכמה מטרים או לא חדר.
3)למנוע טורבינה של אברהמס תצרוכת דלק מאוד גבוה, זה מקשה על הלוגיסטיקה.
4)במבט מקדימה, לוח שריון קדמי עליון, חיבור הצריח ואיזור התותח הם איזורים חדירים מאוד, ושטחם די גדול (במיוחד באיזור התותח.
כמובן שלאברהמס יש גם יתרונות:
1)מהירות - בשדה פתוח יהיה די קשה לפגוע בטנק בודד. יחידות גדולות יוכלו לבצע חדירות מהירות, ורכבות יתקשו לחסום אותם.
2)מערכת בקרת אש - טובה יותר ממערכות של רוב המרכבות (עד "בז"). בין היתר, היא מאפשרת ירי יותר אפקטיבי בתנועה.
בקשר להמלצת הקניה - המדינות שיהיו מעוניינות לקנות מרכבה הן המדינות השכנות. ברור שלהן אין מה להמליץ.
לסיכום - דעתי: בתנאי מזרח התיכון - אין כמו מרכבה. באירופה (נגיד) - אין למרכבה הרבה מה לעשות.
|