30-03-2012, 12:27
|
|
|
|
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 16,971
|
|
|
סקר דה מרקר: 78% מהציבור מאמין שהממשלה היא שאחראית ליוקר המחיה וכי יש לצאת שוב לרחוב
בסקר שערך ד"ר אביחי שוב עמי, ראש המחלקה לשיווק ופרסום במכללה למנהל, נמצא כי בקרב 1,019 מרואיינים, שמהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה הדוברת עברית בישראל, טענו 53% מהנשאלים כי המחאה החברתית שינתה את ההתנהגות הצרכנית של חלקים רבים בקרב הציבור. המשתתפים בסקר קונים פחות (28%), בוחרים במוצרים זולים יותר (46%) ומעדיפים מחיר נמוך על פני מותג (40%).
מהכיוון השני ניצבת הממשלה. היא אמנם ניסתה לתת מענה לדרישות ההמונים, והקימה את ועדת טרכטנבג לצד ועדות נוספות שזיהו היטב את המחלות של החברה והכלכלה הישראלית והציעו המלצות חשובות - אך לא הצליחו לייצר שינוי מיידי ונראה לעין. כזו היא לדוגמה ועדת קדמי, בראשות מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי, שהמליצה להוריד מכסים בתחום הבשר, הנקניקים ומיצי הפירות. הבעיה היא שמכסים רבים אחרים נותרו בחוץ, וההחלטה לא חילחלה עדיין למחיר הסופי שמשלמים הצרכנים. על פי הסקר, רוב הציבור חושב שהממשלה היא שאחראית ליוקר המחיה (78%) ולמחירי הדיור הגבוהים (77%). רוב הציבור חושב שהממשלה לא ממש דואגת לו (73%) ודואגת רק לבעלי ההון (73%).
מהכיוון השלישי נמצאות החברות הגדולות והרשתות הקמעוניות. מרבית החברות לא הצליחו עדיין לפענח את שורשי המחאה והשלכותיה, ולכן מתקשות לגבש מענה אסטרטגי הולם ומעדיפות להמתין ללא מעש עד יעבור זעם. אפשר היה לצפות, למשל, שתנובה שעמדה במוקד מחאת הקוטג' תגבש תוכנית עבודה להתמודדות עם המצב החדש. ואולם בהערכת השווי שלה - שהופיעה לפני כחודש בדו"חות הכספיים שפירסמה חברת מבטח שמיר, המחזיקה בשליטה בתשלובת החלב - עולה כי הדבר לא נעשה. "לאור המחאה הציבורית שהחלה לפני חודשים ספורים, החברה מתמודדת כיום עם מצב חדש מבחינתה שעדיין לא ברור מהי הדרך הנכונה להתמודד אתו. החברה מגבשת תוכניות עבודה חדשות לשנה הקרובה ולשנים הבאות, תוכניות שלמיטב ידיעתנו לא הושלמו. לאור זאת, לא קיימת כיום תוכנית ברורה בנוגע להתמודדותה עם המצב החדש", נכתב.
http://www.themarker.com/news/tent-protest/1.1674729
_____________________________________
-----------------------------
S e g m a n y
|