לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 13-08-2012, 10:37
  שימיadmin שימי אינו מחובר  
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
 
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,778
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי trionax שמתחילה ב "אף אחד לא מוכר בהפסד"

איזה שלוש חברות, דיברתי רק על הוט...

הוט מובייל = מירס. זו לא בדיוק חברה חדשה (לעניין התשתיות), רק חברה ששינו לה את השם. (וכנראה גם הטמיעו בה את התרבות הארגונית המעולה הידועה של הוט...). אתה לא יכול למכור ללא הגבלה במחיר נמוך מדי - מהסיבה הפשוטה שלך יש עלויות בעצמך, אפילו אם כל תשתית הסלולר שלך קיימת - גם עלויות נדל"ן וכ"א במרכזי שירות ומכירה (שלהוט יש, אבל לגולן ול 012MOBILE, למשל, אין), וגם עלויות קשרי הגומלין מול החברות האחרות. שאתה כלקוח של הוט מתקשר לרשת אחרת, זה עולה להם כסף. אם כל מי שיש לו "ללא הגבלה" מדבר בלי חשבון, יש עלות לא קטנה של עלות קשרי גומלין בין הספקים השונים. המחיר של חבילת ה"ללא הגבלה" אמור להקבע באמצעות חישוב העלות הממוצעת מכלל הלקוחות, חלקי מספר הלקוחות, ככה שאלה שמדברים פחות מממנים את אלה שעולים לחברה יותר.. העלות הזו כמובן קיימת בכל החברות. אבל בכל החברות קיימת העלות הזו + כ"א לתפעול הרשת + נציגים טלפוניים + נדל"ן לאנטנות - אבל שוב, לא נדל"ן מסחרי+כ"א במוקדי שירות ומכירה איזוריים. כאן יש חסכון לחברות שאין (כלומר כל מי שהוא לא אפ"ס והוט מובייל), ואת החסכון הזה אפשר לגלגל אל הלקוח.

לפעמים חברה תמכור בהפסד כדי לקבל נתח שוק ולתפוס לקוחות שלאחר מכן יהיו פרייארים כי "לא שווה לעבור בשביל 20 שקל בחודש" (תאמין או לא, יש אנשים שעדיין משלמים לאפ"ס 200 שקל לחודש (!) על חבילה שאינה לא מוגבלת (!)... כולל אנשים שמרבים לומר ש"אין להם כסף" ["העם רוצה צדק חברתי..."]).

הנקודה שלי היא שהעלות של הוט מובייל (ורק שלהם) היא לא ריאלית בעיני (ולראייה, המחיר שהם תכננו במקור, דומה למחיר "ללא הגבלה" של אפ"ס, אבל אז בא גולן עם ה 99 שלו, והם הבינו שלאף אין אין שום INCENTIVE לעבור אליהם, שמישהו מציע בדיוק אותו דבר ב 30 שקל פחות, אז הם נתנו בעצמם 10 ש"ח פחות מהמחיר שגולן השיק...), ולכן אני חושב שהמחיר יעלה אחרי שהם יצברו מספיק לקוחות כדי להרוויח מהם. לא טענתי שהם ימשיכו להיות לא רווחיים. להפך, טענתי שהם כן יהיו רווחיים - על ידי העלאת המחיר - ותקווה שמספיק פרייארים יישארו אצלם, למרות שמי שעובד במודל "רזה" יותר יותר של עלויות, ייתן מחירים יותר טובים, על אותו שירות בעצם. פשוט כי הוא יכול.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
נמאס לכם לזכור סיסמאות? לחצו כאן!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 13-08-2012, 12:21
צלמית המשתמש של trionax
  trionax trionax אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.05.02
הודעות: 2,544
שלח הודעה דרך ICQ אל trionax
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי שימי שמתחילה ב "איזה שלוש חברות, דיברתי רק על..."

כשאמרתי שיש שלוש חברות, התכוונתי שבנוסף להוט, עוד חברות אחרות הגיעו בנפרד למחיר פחות או יותר זהה.

הוט כן השקיעו הרבה כסף בבניה של תשתיות בכל מיני אזורים (עובדה שהם הסתמכו על אחת הרשתות הגדולות מההתחלה עד שזה יסתיים). בנוסף הוט הביאו פיקדון עצום למשרד התקשורת (פי 2 יותר משל גולן), שזאת השקעה שבפוטנציה אמורה לחזור.
למכור במכיר הפסד לאורך זמן בדרך שתארת זה לא אסטרטגיה שעובדת. פשוט מעצם העובדה שלקוח יכול בכמה שעות להיות אצל חברה אחרת עם אותו המספר, בלי לקום מהכיסא, אומר שאין משמעות לצבירת לקוחות, ואז להעלות את המחיר בתקווה שמספיק פריירים ישארו אצלם.
גם האסטרטגיה שתארת שלקוחות של חבילה אחת מממנים לקוחות של חבילה אחרת לא נראית לי נכונה. עיסקית, כל חבילה אמורה לעמוד ולהיות רווחית בזכות עצמה. נדיר מאוד שחברות לוקחות את האסטרטגיה הזאת כי לטווח הארוך היא פשוט מפסידה.
ובנוסף הוט השקיעה הרבה מאוד כסף בפרסום.

המכיר לשירות הוא יכול להיות הרבה יותר נמוך אפילו מזה. החברות הגדולות עשו רווח כל כך מטורף עלינו, כך שהמחיר של החדשות נראה פצצה. ככה שאני ממש מתקשה להאמין שחברה כמו הוט יחד עם מירס שיש לה גם ניסיון כלשהו בשוק הסלולר יפנו לכזאת אסטרטגיה מקרטעת.
הוט באמת רצו לקחת יותר כסף, פשוט כי הם רצו לרכב על הסוס היקר של החברות הגדולות.
אם הגדולות מוכרות שירות במכיר מופקע, אז הוט חשבו שהם יכולים להכנס במחיר מופקע, אבל טיפה פחות, ככה שהם גם עושים רווח יפה מאוד, וגם נראים יותר זולים מהאחרים. גולן נכנסו עם מחיר עוד יותר נמוך, ואז באמת להוט לא היה ברירה אלא להשוות (וממש לא בהפסד, אלא ברווח קטן יותר).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 13-08-2012, 21:03
  שימיadmin שימי אינו מחובר  
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
 
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,778
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי trionax שמתחילה ב "כשאמרתי שיש שלוש חברות,..."

עניתי לך כבר לטענות שטענת. לחברות אפ"ס יש עדיין מליוני לקוחות יחד. למרות שהן יקרות יותר. אם מישהו משלם יותר מ 100 שקלים לחודש על חשבון הסלולר, זה אומר שהוא משלם סתם כסף. אין שום מסלול בחברת אפ"ס שמשתלם יותר מההצעות של גולן, הוט ו 012 מובייל... גם תירוצים של "בעיות קליטה" לא תקפים. ניתן לעבור למפעיל וירטואלי שרוכב על כל רשת שבה המתרץ טוען שהקליטה טובה יותר, ולקבל את אותה רמת קליטה.

מכאן הוכחנו שלקוחות בהחלט נוטים להישאר בספק... אפילו אם הוא יקר יותר.

הם צריכים לצבור לקוחות בשביל לקבל את הפיקדון שהפקידו, לא? בשביל זה, שווה גם למכור בהפסד...

אשר למחירים הממוצעים, והטענה שלך שכל חבילה אמורה לעמוד בפני עצמה, אתה או לא הבנת אותי, או.. אני לא יודע מה. אני אנסח את זה בצורה אחרת. בוא נניח שלקוח של הוט בחבילה הבלתי מוגבלת מתקשר ללקוח של אורנג' (לדוגמא חבר מדבר עם חברה שלו) ומדבר איתו שעה אחת בכל יום. זה לא מספר הזוי. יש חבילות של 2000 דקות, לא? כנראה שיש מי שמדבר כל כך הרבה. ושיהיה "ללא הגבלה", ידבר אף יותר, כי מה איכפת לו, הוא לא משלם יותר. נניח שדמי הקישוריות בין החברות הן בערך 5 אג' לדקה (אם ממש חשוב לך, אפשר לבדוק, אבל זה לא ישנה את העיקרון...). בוא נראה כמה תעלנה לחברת הוט רק השיחות האלה, במרכיב של תשלום לספקים אחרים, זה עוד בלי עלות הרשת, נציגי המכירה והשירות, הנדל"ן ושירות הלקוחות, כן? אז ככה. שעה כל יום, זה 30 שעות בחודש, אולי קצת יותר בממוצע. בשעה יש 60 דקות. בסך הכל מדובר ב 1800 דקות בחודש. המחיר לדקה הוא כאמור 5 אגורות. 1800 כפול 0.05 יוצא לנו 90 שקלים שהוט צריכה לשלם לאורנג'. היא כבר הפסידה שקל על הלקוח הזה, מבלי להתחשב בשאר העלויות שלה ( = היא הפסידה יותר).

אתה באמת לא מבין את זה שבמסלול ללא הגבלה, בהכרח, תהיה רמה מסויימת שבה החברה מפסידה כסף על לקוחות, אבל היא סופגת את זה כי יש מספיק לקוחות שעליהם היא כן מרוויחה?

עכשיו השאלה היא מה נקודת האיזון הזו. אני טוען ששל הוט - נמוכה מדי ביחס לעלויות התפעוליות שלה. אנחנו נראה מה יקרה אחרי שהם יגיעו למספר הלקוחות שהם צריכים בשביל הערבות.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
נמאס לכם לזכור סיסמאות? לחצו כאן!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 13-08-2012, 22:34
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
אני לא חושב שקישוריות *באמת* עולה 5 אג' לדקה
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי שימי שמתחילה ב "עניתי לך כבר לטענות שטענת...."

לדעתי ה"קישוריות" לא עולה כלל, או שהמחיר שלה זניח לגמרי או שקיימת רק גביה חד-פעמית שלה בתחילת כל שיחה. אותנו הרגילו שיש כל מני עלויות לכל פעולה ברשת הסלולרית, שכלל לא בטוח שצריכות להיות מגולגלות לצרכן, או כלל לא בטוח שאותו המחיר שמגולגל אל הצרכן הוא לא מחיר מופקע והחברות עושות גם עליו רווח... אני אמנם מנחש פה כי אני לא באמת יודע, אבל בחייך - נראה לך שפעולת handshake ברשת צריכה לעלות 5 אגורות לדקה? מה, בכל אנטנה יושבת מרכזנית בשר ודם שמקשרת בין שיחות וצריך לשלם לה משכורת?
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 13-08-2012, 12:16
צלמית המשתמש של שמולביץ אשר
  משתמש זכר שמולביץ אשר מנהל שמולביץ אשר אינו מחובר  
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
 
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי trionax שמתחילה ב "אף אחד לא מוכר בהפסד"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי trionax
זה לא יכול להיות ששלושה חברות, כל אחת עם המודל העיסקי שלה, ימכרו בהפסד לאורך זמן.
אף אחד לא היה משקיע במודל כזה מלכתחילה. מה שכן יכול להיות זה שההשקעה הראשונית של תשתיות היא עצומה, והיא באמת אוכלת הרבה מאוד מהרווח בהתחלה.


מעבר למה שכתבת (שהוא - כפי הנראה נכון מאד) אני חושב שהחברות החדשות חייבות תוך פרק זמן מסויים (נדמה לי שלוש שנים) להציג מספר מינימום של לקוחות, אחרת הן צפוייות לקנס גבוהה מאד.
לאחר מכן, אני חושש שרובן יעלו את המחירים.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:38

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר