
13-08-2012, 21:03
|
|
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
|
|
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,778
|
|
עניתי לך כבר לטענות שטענת. לחברות אפ"ס יש עדיין מליוני לקוחות יחד. למרות שהן יקרות יותר. אם מישהו משלם יותר מ 100 שקלים לחודש על חשבון הסלולר, זה אומר שהוא משלם סתם כסף. אין שום מסלול בחברת אפ"ס שמשתלם יותר מההצעות של גולן, הוט ו 012 מובייל... גם תירוצים של "בעיות קליטה" לא תקפים. ניתן לעבור למפעיל וירטואלי שרוכב על כל רשת שבה המתרץ טוען שהקליטה טובה יותר, ולקבל את אותה רמת קליטה.
מכאן הוכחנו שלקוחות בהחלט נוטים להישאר בספק... אפילו אם הוא יקר יותר.
הם צריכים לצבור לקוחות בשביל לקבל את הפיקדון שהפקידו, לא? בשביל זה, שווה גם למכור בהפסד...
אשר למחירים הממוצעים, והטענה שלך שכל חבילה אמורה לעמוד בפני עצמה, אתה או לא הבנת אותי, או.. אני לא יודע מה. אני אנסח את זה בצורה אחרת. בוא נניח שלקוח של הוט בחבילה הבלתי מוגבלת מתקשר ללקוח של אורנג' (לדוגמא חבר מדבר עם חברה שלו) ומדבר איתו שעה אחת בכל יום. זה לא מספר הזוי. יש חבילות של 2000 דקות, לא? כנראה שיש מי שמדבר כל כך הרבה. ושיהיה "ללא הגבלה", ידבר אף יותר, כי מה איכפת לו, הוא לא משלם יותר. נניח שדמי הקישוריות בין החברות הן בערך 5 אג' לדקה (אם ממש חשוב לך, אפשר לבדוק, אבל זה לא ישנה את העיקרון...). בוא נראה כמה תעלנה לחברת הוט רק השיחות האלה, במרכיב של תשלום לספקים אחרים, זה עוד בלי עלות הרשת, נציגי המכירה והשירות, הנדל"ן ושירות הלקוחות, כן? אז ככה. שעה כל יום, זה 30 שעות בחודש, אולי קצת יותר בממוצע. בשעה יש 60 דקות. בסך הכל מדובר ב 1800 דקות בחודש. המחיר לדקה הוא כאמור 5 אגורות. 1800 כפול 0.05 יוצא לנו 90 שקלים שהוט צריכה לשלם לאורנג'. היא כבר הפסידה שקל על הלקוח הזה, מבלי להתחשב בשאר העלויות שלה ( = היא הפסידה יותר).
אתה באמת לא מבין את זה שבמסלול ללא הגבלה, בהכרח, תהיה רמה מסויימת שבה החברה מפסידה כסף על לקוחות, אבל היא סופגת את זה כי יש מספיק לקוחות שעליהם היא כן מרוויחה?
עכשיו השאלה היא מה נקודת האיזון הזו. אני טוען ששל הוט - נמוכה מדי ביחס לעלויות התפעוליות שלה. אנחנו נראה מה יקרה אחרי שהם יגיעו למספר הלקוחות שהם צריכים בשביל הערבות.
|