16-01-2013, 05:40
|
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
|
|
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
|
|
אסטריסק היא מרכזיית טלפון. כמו כל מרכזיה, יש לה שלוחות (extensions), וערוצי קווים (trunks)
ההתחברות לכל אחת מהאפשרויות יכולה להיות ע"ג IP (ואז יש דברים כמו שם משתמש וסיסמא, בפרוטוקולים כמו SIP/IAX/H.323/SCCP) או באמצעות חומרה אנלוגית (כרטיסי TDM, למשל סדרת TDM400 של Digium) או דיגיטלית (כרטיסי ISDN PRI/BRI מאותה החברה, שהיא, יצרנית המוצר אסטריסק, אבל יש גם יצרנים אחרים...)
את ההגדרה של השלוחות והערוצים, מבצעים בקובצי קונפיגורציה רלוונטיים - בהתאם לסוג השלוחה / הערוץ. הקבצים כולם ב etc/asterisk/ בד"כ. יש לך שם למשל את sip.conf, iax.conf ובשביל החומרה יש את DAHDI (לשעבר "ZapTel")
וכן, אפשר לכתוב אותם באיזו שיטה שבא לך, כל עוד שהתחביר שלהם נכון. ואתה עדיין צריך לכתוב Dialplan שיאפשר לחייג משלוחה לשלוחה. היתרון שלך בשימוש במוצר כזה, הוא, כמובן, שימוש ב Session Management במוצר בוגר שעובר פיתוח כבר יותר מעשור. החסרון הוא שבשביל שיחה פשוטה בין שתי עמדות קצה, זה יכול להיות קצת overkill... יש אגב מוצר אחר, שנקרא Freeswitch, שעושה משהו דומה.
יש המון שירותים שמשתמשים ב Asterisk על גבי האינטרנט בצורה כזו או אחרת - להערכתי בהרבה מאוד מקומות שאתה רואה אפשרות "לחץ כאן לקבלת שיחה מנציג", זו התממשקות עם אסטריסק באמצעות ממשק ה AGI שלהם (או סתם על ידי דחיפת קובץ שיחה ל var/spool/asterisk/), ויש שירותי שיחות מסחריים המבוססים על הנ"ל, כגון Spikko אם אתה מכיר, ונדמה לי שגם JAJAH.
אגב, יש באתר שלהם מדריך די בסיסי למתחילים: http://www.asterisk.org/sites/aster...start_guide.pdf
נ.ב. אל תשכח את עניין ה scaling ועלויות רוחב הפס, לפני שאתה נכנס לפרוייקט שמעביר כמה קילוביטים מכל לקוח בכל שנייה. זה כלל לא פשוט.
|