25-11-2004, 17:04
|
|
|
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 901
|
|
עוד מושגים
1.MAN BUS-"פס צבירה" בעברית(פס נחושת רחב,המשמש בתור מוליך חשמל ראשי,ממנו מסתעפים חיבורים/חוטים לצרכנים שונים),במצב ידני.מה הפירוש של או של TIE TIS-לא יודע.
2.מקזז מכני/חשמלי-כמו שנאמר,רק שברוב המטוסים מזיז את מייצב הגובה ולא את ההגה שלו.המכני מופעל ע"י גלגלת +כבלים בתא הטייס.החשמלי מופעל ע"י מנוע חשמלי ע"י כפתור/גלגל.
3.משאבה חשמלית-מופעלת ע"י מנוע חשמלי.
4.VTR-VIDEO TAPE RECORDER-ברוב מטוסי הקרב/הדרכה מקליט את מהלך הטיסה.משמש לתיחקור הטיסה.
5.מצבר הידראולי-רכיב מתכתי גלילי,האוגר אנרגיית לחץ.ממולא עם חנקן בלחץ(חצי מלחץ העבודה של המע')מצד אחד ובשמן הידר' מצד שני,עם בוכנה צפה ביניהם.משמש מעין בולם זעזועים של מכות לחץ במע'(החנקן סופג את המכות),משמש גם לפיצוי נזילות קטנות וכן יכול להפעיל צרכנים שונים לפרק זמן קטן במקרי חירום,כשהמשאבה מפסיקה לעבוד.
6.מכשירי ג'ירו-מכשירי טיסה המחווים(ולא "מכווים") על מצב המטוס במרחב,כמו אופק מלאכותי ומצפן ג'ירו.ג'ירו-סביבון,המסתובב במהירות גבוהה והמחובר בחיבור קרדני מלא(ניתן לתזוזה בכל המישורים) לגוף המכשיר/מטוס.בגלל מהירותו הגבוהה הוא יציב מאוד וניתן להגיד-קבוע במרחב.אם המטוס מבצע תמרון כלשהו,יחווה המכשיר שינוי.
7.חימום פיטו-כמו שנאמר.נועד למנוע הקרחה וסתימת המכשיר.
8.PSI-POUNDS PER SQUARE INCH-מידת לחץ אנגלית(ולא משנה איזה לחץ מודדים).
14.7PSI שווה בערך לאטמוספרה אחת.
|