10-08-2014, 12:40
|
|
אדמין לשעבר
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
|
|
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "ישאי אלו הבדלים בין האיסלמיזם של היום וזה של שנת 1000"
ביטיס צודק וגם אתה צודק. הסובלנות של האסלאם מייצגת תקופה צרה בתולדותיו (ושליטים כאלה ואחרים לאורך ההיסטוריה), אבל כעקרון האסלאם אמנם השכיל בדר"כ לתת חופש דת ל"עמי הספר", אבל עשה זאת תוך ניצול כלכלי מחפיר (הג'יזיה).
הנאורות והקדמה של האסלאם מייצגים תקופה קצרה של בת כמאתיים שנה, של הח'ליפות העבאסית בשיאה (מאות 8-10), וכאשר החלה שקיעת הח'ליפות הזו ככוח פוליטי, נגמרה גם הקדמה האסלאמית. חשוב לציין שגם קדמה זו לא התאפיינה במי-יודע-מה המצאות שלהם, אלא בנכונות לקלוט ולהעביר המצאות והתקדמות שהושגו ע"י תרבויות אחרות.
דאע"ש מייצגת היטב את ימי הביניים, כפי שתיאר ישראלה - את שנת ה1000, שנמצאת כבר בעידן של אחרי התחלת השקיעה שם (סגירת שערי האג'תהאד). כעקרון, כל התנועות שמחפשות חזרה ליסודות האסלאם (ובתכלס, זה יכול להיות שיעים נוסח חזבאללה ואיראן, סונים נוסח האח'ואן והחמא"ס, אל-קאעדה ודאע"ש, או כל פנאט אסלאמי אחר) - כולן רואות בימים שבהם ערפו ראשים לכופרים, והביסו אותם בשדה הקרב, את ימי הזוהר.
זה לא מקרה שבכל מפת ח'ליפות, מופיעה ספרד כחלק מהח'ליפות החדשה - הם רואים באובדן ספרד את הרגע המכונן שבו התהפך הכל (בפועל זה קרה כמה מאות שנים קודם, אבל הם פשוט לא שמו לב).
|