06-08-2005, 22:44
|
|
|
חבר מתאריך: 22.05.05
הודעות: 162
|
|
הקטל בשפרעם לא היה מעשה נקמה.
לפי עדויות של אנשים שהכירו את זאדה, הנ"ל לא היה משוגע. מזה נובע שהוא ידע לאן הוא הולך כדי לבצע את מזימתו - הוא ידע שהוא נוסע לשפרעם. ולפני שהוא החליט לשפוך שם דם, הוא בוודאות שקל בדעתו אם זה המקום המתאים למעשי נקמה. והוא לבטח הבין ששפרעם היא המקום המתאים פחות מכל למעשה נקמה, כי שם מתגוררים בין היתר לא רק ערבים נוצרים (שאינם בדיוק שונאי המדינה) אלא גם ערבים דרוזים, שהם ממש אחינו.
נקמה בשופכי דמנו אפשר היה לעשות במקרים מוצדקים: הפצצת רמאללה אחרי הלינץ הזכור של שני חיילי המילואים, או הפצצה של עיר פלשתינית בעיצומן של חגיגות שלאחר פיגוע תופת בישראל. זה לדעתי דבר שהיה צריך לעשותו הן כנקמה והן כהרתעה. אבל לעשות מעשה קטל בנוסעי אוטובוס חפים מפשע (!!!) דווקא בשפרעם - זו אינה נקמה!
אז מה זה כן? לדעתי זהו ניסיון לעורר מהומת אלוהים בישראל/פלשתין: מהומה שבה ישתוללו הן המוסלמים, הן הנוצרים והן הדרוזים, כי בקטל הפעם נפגעו כניראה כל שלשת המגזרים (אם בהרוגים, אם בפצועים).
"מהומת אלוהים" כזאת אמורה לגרום לגיוס כללי של צה"ל לבלימת ההתקוממות הערבית. דבר זה היה מונע מצה"ל לבצע את ההתנקנקות.אבל ערביי שפרעם אינם אידיוטים (ראיתי אותם לא מזמן בביקורי בשפרעם לרגל חתונת ידיד דרוזי). הם חיים טוב, הם מבסוטים, והם יודעים שהמתנקש בפירוש אינו מייצג את יהודי ישראל. לכן אין שום סכנה שהם יתחילו לפוצף יהודים.
וגם אם התקשורת הישראלית (למשל ערוץ 1 של הטלויזיה) תנסה בכל כוחה לעורר ולהסית את הערבים האלה נגד המדינה, זה לא יצלח בידה.
|