לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 09-08-2005, 22:24
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
חשין הודה שאנחנו דיקטטורה ...
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "ישראל אינה מלכות. אנחנו דמוקרטיה עממית."

ואתה מפריע לו?

אז הנה קצת הסברים : הביטוי "דינא דמלכותא דינא " (כלומר "דין המלכות דין") הוא ביטוי שנתחבר על ידי הרב יוסף קארו כדי להסביר מדוע ישראל צריכים בנוסף לחוקי ההלכה לקיים גם את החוקים של המונרך הגוי ששולט עליהם (באירופה , בצפא"פ בכל מקום) כי "ללא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו" - כולמר אנרכיה היא פיקוח נפש .

הביטוי "מורד במלכות" הומצא עבור מי ששולל את הגישה הזאת תחת שלטון גוי אכזרי , משום שהוא מסכן את עם ישראל . וזהו הביטוי הגלותי והאומלל בו בחר חשין לכנות את מדינת ישראל .
חבל , אבל הוא לא רחוק מהמציאות .

אגב , אנחנו לא דמוקרטיה עממית . בדמוקרטיה עממית יש בחירות למפלגה אחת - התוצאה ידועה מראש אבל הבחירות אמיתיות , פה יש הליך של רמיה , כאילו יש הרבה מפלגות להצביע אליהן . ולכן לא מדובר בדמוקרטיה עממית . השלטון מתנהל כמו חצר ביזנטית מלאה ב"מקורבים" , כשהשליט ובנו למפחת הפשע מחלקים את משרות הממלכה לאנשיהם ומחסלים ( פוליטית) את האחרים . אנחנו בהחלט מלוכנות מתקדמת עם מעט מאפיינים פיאודליים .
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 09-08-2005, 22:37
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
גם פרימיטיבי לא אינטילגנטי ובעל דימוים שטוחים כמוני ..
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "תגובה פרימיטיבית"

יודע את ההבדלים בין "מורד במלכות" שזה ביטוי עתיק שמכוון למונרכיה או למשטר בו ליהודים לא הייתה השפעה לבין מלכות ישראל השלישית שהיא מושג חדש . אם בן גוריון היה אומר שהוא מקים מחדש את מלכות ישראל הראשונה ואת בית המקדש וממנה את פרס לכהן מקריב קורבנות , אז היית צודק . אני אגב , ממש לא התלוננתי על דברי חשין , כשהוא מאבד פרופורציות דווקא ניכרים אצלו דברי טעם...
ובמאמר מוסגר , כשיאשימו מישהו במרד במשטר דמוקרטי-עם-מלך , לא יגידו שהוא בוגד במלוכה , ואם כן יגידו הרי שהם שבוים בקונספציה דיקטטורית כמו חשין אהובינו.
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 09-08-2005, 22:53
צלמית המשתמש של Big Joe
  Big Joe Big Joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 35,433
גם בפירוש של "מורד במלכות" את טועה.
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי looklook שמתחילה ב "גם פרימיטיבי לא אינטילגנטי ובעל דימוים שטוחים כמוני .."

אתה מערב את זה עם "דינא דמלכותא דינא".
מורד במלכות הוא גם מי שמוד במלך יהודי...
כתב רמב"ם (מלכים ג:ח): "כל המורד במלך, יש למלך רשות להורגו. אפילו גזר על אחד משאר העם שילך למקום פלוני ולא הלך, או שלא ייצא מביתו ויצא--חייב מיתה; ואם רצה להורגו--יהרוג, שנאמר "כָּל-אִישׁ אֲשֶׁר-יַמְרֶה אֶת-פִּיךָ, וְלֹא-יִשְׁמַע אֶת-דְּבָרֶיךָ לְכֹל אֲשֶׁר-תְּצַוֶּנּוּ--יוּמָת: רַק, חֲזַק וֶאֱמָץ" (יהושוע א,יח

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://hydepark.hevre.co.il/hydepark/header_graphics/blank.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://hydepark.hevre.co.il/hydepark/images_topic/spacer.gif]
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 09-08-2005, 23:36
  הרואה את הנולד הרואה את הנולד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.06.02
הודעות: 1,872
ליצן קטן - אתה כזה אפס
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "גם בפירוש של "מורד במלכות" את טועה."

עוד לא יבשה המקלדת באשכול שבו החלטת שאתה יודע יותר טוב מפרופ. סופר את הגדרות התמחותו ועברת להתמחות חדשה, הלכות מלכים ברמב"ם.
בלי להתבייש הדגשת את הפסוק: "כָּל-אִישׁ אֲשֶׁר-יַמְרֶה אֶת-פִּיךָ, וְלֹא-יִשְׁמַע אֶת-דְּבָרֶיךָ לְכֹל אֲשֶׁר-תְּצַוֶּנּוּ--יוּמָת: רַק, חֲזַק וֶאֱמָץ" (בהנחה שההדגשה היא לא של הרמב"ם...)

עבור אילו שנשארו עם חותם הודעתך שכרגיל גם היא בנוסח "מינסטריון האמת", להלן כמה הלכות שמופיעות מייד אחרי זו שטרחת לצטט עם הדגשה:

הלכות מלכים ומלחמות פרק ג

א בעת שיישב המלך על כיסא מלכותו, כותב לו ספר תורה לשמו יתר על הספר שהניחו לו אבותיו; ומגיהו מספר העזרה, על פי בית דין של שבעים ואחד.

ב אם לא הניחו לו אבותיו ספר, או שאבד--כותב שני ספרי תורה: אחד מניחו בבית גנזיו, שהוא מצווה בו ככל אחד מישראל; והשני לא יזוז מלפניו, אלא בעת שייכנס לבית הכיסא, או למרחץ, או למקום שאין ראוי לקריאה. יוצא למלחמה והוא עימו, נכנס והוא עימו, יושב בדין והוא עימו, מסב והוא כנגדו--שנאמר "והייתה עימו, וקרא בו כל ימי חייו" (דברים יז,יט).

ג [ב] "לא ירבה לו נשים" (דברים יז,יז)--מפי השמועה למדו שהוא לוקח עד שמונה עשרה נשים, בין הנשים בין הפילגשים, הכול שמונה עשרה; ואם הוסיף אחת, ובעלה--לוקה. ויש לו לגרש, ולישא אחרת תחת זו שגירש.

ד [ג] ו"לא ירבה לו סוסים" (דברים יז,טז) אלא כדי מרכבתו; אפילו סוס אחד פנוי להיות רץ לפניו כדרך שעושין שאר המלכים, אסור. ואם הוסיף, לוקה.

ה [ד] ולא ירבה לו כסף וזהב להניח בגנזיו ולהתגאות בו או להתנאות בו, אלא כדי שייתן לחיילות שלו ולעבדיו ולשמשיו. וכל כסף וזהב שירבה לאוצר בית ה', ולהיות שם מוכן לצורכי הציבור ולמלחמותם--הרי זה מצוה להרבותו; ואין אסור אלא להרבות לעצמו בבית גנזיו, שנאמר "לא ירבה לו" (דברים יז,יז). ואם הרבה, לוקה.

ו [ה] המלך אסור לשתות דרך שכרות, שנאמר "אל למלכים, שתה יין" (משלי לא,ד). אלא יהיה עוסק בתורה ובצורכי ישראל, ביום ובלילה--שנאמר "והייתה עימו, וקרא בו כל ימי חייו" (דברים יז,יט). [ו] וכן לא יהיה שטוף בנשים: אפילו לא הייתה לו אלא אחת--לא יהיה מצוי אצלה תמיד כשאר הטיפשים, שנאמר "אל תיתן לנשים, חילך" (משלי לא,ג). על הסרת ליבו הקפידה תורה, שנאמר "ולא יסור לבבו" (דברים יז,יז)--שליבו, הוא לב כל קהל ישראל; ולפיכך דיבקו הכתוב בתורה יתר משאר העם, שנאמר "כל ימי חייו".

ז כבר ביארנו שמלכי בית דויד--דנין, ודנין אותן, ומעידין עליהן. אבל מלכי ישראל--גזרו חכמים שלא ידון, ולא דנין אותו, ולא מעיד, ולא מעידין עליו: מפני שליבן גס בהן, ויבוא מן הדבר תקלה והפסד על הדת.

ח כל המורד במלך, יש למלך רשות להורגו. אפילו גזר על אחד משאר העם שילך למקום פלוני ולא הלך, או שלא ייצא מביתו ויצא--חייב מיתה; ואם רצה להורגו--יהרוג, שנאמר "כל איש אשר ימרה את פיך" (יהושוע א,יח).

ט וכן כל המבזה את המלך, או המחרף אותו--יש למלך רשות להורגו, כשמעי בן גרא. ואין למלך רשות להרוג אלא בסיף בלבד. ויש לו לאסור ולהכות בשוטים לכבודו. אבל לא יפקיר ממון; ואם הפקיר, הרי זה גזל.

י [ט] המבטל גזירת המלך בשביל שנתעסק במצוות, אפילו במצוה קלה--הרי זה פטור: דברי הרב ודברי העבד, דברי הרב קודמין. ואין צריך לומר אם גזר המלך לבטל מצוה, שאין שומעין לו.

יא [י] כל ההורגין נפשות שלא בראיה ברורה, או בלא התראה, אפילו בעד אחד, או שונא שהרג בשגגה--יש למלך רשות להרוג אותם, ולתקן העולם כפי מה שהשעה צריכה. והורג רבים ביום אחד, ותולה ומניחן תלויים ימים רבים, להטיל אימה, ולשבור יד רשעי העולם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 09-08-2005, 19:35
  הרואה את הנולד הרואה את הנולד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.06.02
הודעות: 1,872
מלכות ירבעם
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי העכבר ששתק שמתחילה ב "השופט חשין כינה את הרב אבינר ''מורד במלכות''"

"בית משפט" עלאק...
לאחר שעטפו את האתרוג הרקוב בפשתן מעופש על מנת שלא ימנע ממנו לבצע את "המדיניות הנכונה",
לאחר שלא מנעו מהסקוריטטה המקומית לעצור אוטובוסים בקרית שמונה על מנת למנוע מהם להגיע להפגנה בשדרות, הכשירו מעצרי ילדות בנות ארבע עשרה עד תום ההליכים, עיגנו "בחוק" גניבת דעת של מאות אלפי מצביעים שנתנו קולם למצע ימני, עמדו דוממים אל מול שיחוד חברי כנסת לצורך הצבעה בעד ביצוע "המדיניות הנכונה", מילאו פיהם מים כששרים פוטרו רק עח מנת ללהשיג רוב בהצבעת ממשלה, שיתפו בפועל פעולה עם כל נסיון לדכא את המחאה הלגיטימית של מי שנגזר עליהם גירוש על ידי ממשלה מושחתת שגנבה את קולות מצביעיה, הם עוברים לשלב הדה לגיטימציה לכל פעולת מחאה גם לא אלימה.

תזכורת לגבי חשין, זה הוא שמנע מרוך מרזל להתמודד לכנסת (החלטה ששונתה מאוחר יותר על ידי בג"ץ) אבל התיר כן לעזמי בשארה. כנראה שבעיניו, קריאה למאבק מזויין נגד ישראל, זו אינה מרידה במלכות.
סולם ערכים אבסורדי ובלתי נתפס של מי שיושב בערכאה המשפטית הגבוה ביותר בארץ, אבל בהחלט עוזר לקבל פרספקטיבה נכונה על מה שמכונה כאן "בתי משפט" ולגבי ההתבטאות הנוכחית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 09-08-2005, 21:51
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
אל תרתח, חכם יוסף...
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "דלי כזה של שופכין, רק בגלל שהוא אינו מאשר את זכותו של גורו ימני להסית?"

אז העבירו ביקורת על משפט פוליטי של הקדוש חשין. עליך להבין שלא כולנו מאמינים בדת האמת,
וחלקנו נוטים להסתכל על חשין בסה"כ כעל שופט מוטה פוליטית, שמילותיו ראויות לבדיקה כמו של
כל אדם אחר, מיוחד כאשר הוא עושה הכל כדי להפוך את תפקידו למשהו שלא נועד במקור (פעם,
בימים הרחוקים ההם, לא נועד ביה"מ לשמש כמבצרם של אלה שאינם יכולים להבחר בעצמם, מהצד
השמצאלי-קיצוני של המפה - הידעת, ג'ו?...).

בקיצור, הגורו שלך השמיע דברי בלע מכוערים כנגד גורו של קבוצה אחרת, מכיוון שהגורו של הקבוצה
האחרת אמר דברים פוליטיים (זכותו המלאה), שלא מוצאים חן בעיני הגורו שלך (שבעקרון אסור היה
לו להביע עמדה פוליטית...) - ואני, בתור אדם שלא משתייך לאף אחת מהקבוצות הדתיות שמעורבות
פה, חושב שהקדוש שלך חטא יותר (אבל חובה להודות שפוליטית אני קרוב יותר לאבינר מאשר
לחשין...)...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 09-08-2005, 22:08
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
LOL, חכם יוסף, הייתי מברך אותך על ההבנה היצירתית של דבריי, אבל אין ספק שכן הבנת...
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "אתה לא מסוגל בלי לזבל"

אותם באמת, וכחסיד אדוק של דת האמת, אתה מנסה כוחך בפולמוס ע"י שינוי דבריי כך שיתאימו
למה שלימדוך קדושיך...
אני נגד מדינת הלכה - שלך או שלהם. מבין שני אנשים ספציפיים, אני מעדיף את אבינר על חשין,
שנוטה לנבל פיו (בלשון מצוחצחת שהלוואי והייתה מאפיינת חסידים שלו), יתר על המידה ובניגוד
משווע להגדרת תפקידו הממלכתי...
אתה כמובן תומך גדול במדינת ההלכה, אלא שבדת שלך לרבנים קוראים "אנ"ש". מעבר לזה, אפילו
בנושא הכספים הייחודיים, אין הבדל בין דתך לזו של החרדים...

קשה להתייחס לשטויותיך הידועות על צביעות, שחוזרות על עצמן בכל פעם שאתה מפגין תכונה זו,
וחש צורך נואש להשליכה על אחרים...

ג'ו, מה שראינו כאן, זה בסה"כ עוד אשכול שבו קדוש אמר שטות, ואתה יצאת להלחם למענו,
והוכחת בדיוק נמרץ מדוע יש צורך ברפורמה אמיתית במערכת המשפט ובחינוך לדמוקרטיה פה.
אנחנו נעשה למען הדורות הבאים, מה שהדור שלך לא עשה בשבילנו - אנחנו נבנה פה דמוקרטיה,
ואולי אפילו תזכה לחזות בה ולפקוח עיניים סופסוף...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:26

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר