31-08-2005, 23:06
|
|
|
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,160
|
|
אני מכיר את הסיפור של החילוץ בתמונה השנייה
היסעור הזה נחת עקב תקלה באיזור שדות ים.
בטיסת בדיקה שלאחר התקלה נגזר לו ציר input (זה ציר שמחבר בין המנוע לממסר ראשי).
האגדה מספרת שהקברניט ראה במחוונים עומס על המנוע ה"חי" וכמעט סגר אותו באויר.
מה שהיה מביא את המסוק אל הקרקע מהר מאוד....
ובמחשבה שנייה (בריאה יש לומר) נמלך בדעתו וביצע נחיתה על קו החוף.... מה שלא מעשה חכם כי...
באיזשהו שלב הגאות סיכנה את המסוק.
הקיבוץ הסמוך הביא טרקטור והמסוק נגרר למקום מבטחים תוקן והוא טס עד היום בח"א. (טפו טפו טפו)
קוריוז קטן הוא שבמקרה הזה הייתה התקהלות רבה של ילדים סביב המסוק והצוות נתן להם לנסות לגרור את המסוק עם חבל...
יש תמונות מקסימות של הקטע הזה - אם יפלו לידי אני אשים אותן באשכול.
בתמונה הראשונה רואים מצד שמאל של המסוק "גריר"
(מכשיר שמספק לחצים ממקור חיצוני למע' הדראוליות) ופנל מנוע שמאל פתוח.
מפה אני מסיק שמדובר ככל הנראה בתקלה הדראולית במע' התנעה.
נערך לאחרונה ע"י יסעור בתאריך 31-08-2005 בשעה 23:16.
|