02-12-2004, 13:19
|
|
|
חבר מתאריך: 14.07.04
הודעות: 684
|
|
נו, באמת...
חסרים מקרים של לקיחת או נתינת שוחד, המצויים בתחום הדמדומים מבחינת החוק? עיין ערך ראש הממשלה והאי היווני. מהו משרד אמיתי? אכן שאלה טובה, שאין עליה תשובה מדעית; אבל אני יודע מהו משרד לא אמיתי - משרד המוקם באופן מעורר חשד בעת משא ומתן קואליציוני לגופו של איש, ולא לגופו של עניין. שני התיקים שהזכרת, לענייני ירושלים, והתקשורת, לא הוקמו לצורך (על הראשון אני לא בטוח לחלוטין, רק כמעט) משא ומתן קואליציוני, אלא במסגרת ריאורגניזציה במשרדי הממשלה, ולא היה להם דבר עם צרכי המפלגות השונות.
מה נחשב למסגרת פנים מפלגתית? כאשר בהתמודדות הפנים מפלגתית על המועמדות לראשות המפלגה, שני חברים עושים ביניהם הסכם, שאחד לא יפריע לרעהו, ובמסגרת ההסכם הזה מקימים משרד שאין בו צורך (מה שמתרחש לאחר הבחירות) בעיני זהו שוחד לכל דבר.
אכן היו ממשלות עם יותר שרים, וממשלות עם פחות שרים, ומה ההוכחה מכך? המצב הזה היה נוח לכולם באותה עת - וזה המפתח לכל דבר - ולכן כאילו היה כשר. אינני משוכנע עדיין שמעבר לביקורת הציבורית שהייתה אז על מספר השרים המנופח, והבזבזנות שנבעה מכך, לא היה כאן משהו חמור יותר.
|