לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה __ ברוכים הבאים לפורום מתגייסים וסדירים__ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > מתגייסים וסדירים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 30-09-2005, 18:14
  o.m.t o.m.t אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.08.05
הודעות: 462
מהם הנתונים הדרושים לפקח טיסה?

אני חצי שנה לפני הגיוס עם פרופיל 72 עם סעיפים של - hyperhydrosis עם בעיות קשות בתפקוד (הזעת יתר) ו-סטייה מאוזנת במבנה עמוד השדרה (עקמת קלה). אני לא מעוניין להיות קרבי אלא תפקיד עורפי איכותי. הנתונים שלי לא הכי גבוהים- קבא 52 דפר 70 , והייתי רוצה להיות פקח טיסה. האם אני יכול להגיע לשם עם נתונים כאלה? (אני יודע שצריך 64, אז אם נגיד אני מוריד ל-64 אני יכול להתמיין לשם?) אם לא, תציעו לי אילו תפקידים אני יכול להגיע בלי לציין את שריון, תותחנים,נ"מ ואב"כ.
שאלה נוספת שיש לי היא אם אני כן מוריד לפרופיל 64 ולא יוכל להתמיין לפקח טיסה אילו תפקידים אני יכול לקבל (יש סיכוי לתפקיד טוב במודיעין)? יכול להיות שידפקו אותי כטבח, נהג יחידה,אפסנאי וכל התפקידים האלה?
בבקשה לענות
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 01-10-2005, 21:39
  OmriSoudry OmriSoudry אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.11.04
הודעות: 68
פיקוח טיסה
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי o.m.t שמתחילה ב "בבקשה לענות"

בשביל מיונים לפיקוח טיסה, בתנאי שאתה לא נפלת מקורס טיס, אתה צריך:

1) פרופיל עורפי 64.
2) לבקש לגשת למיונים של פיקוח טיסה.
3) לעבור מיונים שכוללים מבחני עיפרון פסיכוטכניים בעיקר.
4) לעבור קורס פיקוח טיסה של כמה שבועות.
5) לקוות שיהיה לך תקן (=מקום במגדל) בשדה שאתה רוצה לשרת בו.

כמובן שתוך כדי השירות אתה מתחיל מתפקידים מזעריים (למשל סריקת המסלול) ולאט לאט מתקדם עד להסמכת הקפה (=העמדה הכי בכירה במגדל, זה מי שאחראי על התעבורה האווירית בשטח האווירי של השדה).

לאחר מכן אתה יכול גם לצאת לקצונה ולעבור למגדלים אחרים. כמובן שיש כמה סוגי שדות תעופה - למשל פלמחים שולט על מטוסי תובלה, מסוקים, צנחנים ומטוסים קלים אזרחיים. לעומת זאת, חצור שולט בעיקר על מטוסי קרב.
אישית, שדה כמו פלמחים נראה לי יותר מעניין בגלל המגוון הרחב של הטיסות שיש בו.


* נדמה לי שצריך לחתום שנה קבע בתור פקח טיסה.
* קורס נפתח כל חודשיים אני חושב, יש 5 קורסים בשנה וחודשיים שבהם אין בכלל קורס.


אגב, אלה שיוצאים לקצונה כמעט מבטיחים לעצמם תפקיד בשדות כמו נתב"ג לאחר השחרור שלהם, ששם הם יקבלו בסביבות ה-15,000 שקל לחודש...
_____________________________________
עומרי סודרי
פקח טיסה
חיל האוויר

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 01-10-2005, 22:43
  OmriSoudry OmriSoudry אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.11.04
הודעות: 68
לא...
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי nitai eden שמתחילה ב "תיקונים"

בוא נגיד שאני מכיר טוב טוב את התנועה שעוברת כל יום בפלמחים, ואני יכול לספר לך שעוברים שם די הרבה מטוסים אזרחיים בCTR (המרחב האווירי) של השדה כל יום, די הרבה מטוסים ממריאים משם לצניחות, מסוקים ממריאים משם כדי לאסוף צנחנים, ולפעמים הם גם שולטים על מטוסי ארקיע וישראייר שטסים לאילת דרך שם כשהנתיב הראשי שלהם נסגר מסיבות כלשהם שכתובות בNOTAMS של אותו יום.

אני לא רואה את הכיף בלפקח על שדה כמו חצור למשל ועל מטוסי קרב - ממש לא מעניין אותי, למרות שחלק גדול מכם אולי לא יסכים איתי...

לגבי קבע, אני חושב שבשביל קצונה צריך להישאר בצבא כמעט 6 שנים מיום הגיוס....

ולגבי פיקוח אזרחי - כל מה שאמרתי זה שיש למי שיצא לקצונה בפיקוח סיכוי גבוה להתקבל לשדות כמו נתב"ג, יחסית לפקחים שלא יצאו לקצונה או פקחים שרק עברו קורס. למה? - כי יש להם כבר די הרבה ניסיון וידע תיאורטי מעל מה שהם זקוקים לו כדי לפקח בשדה תעופה צבאי.

אגב, מגדל פלמחים נחשב כמו מגדל תובלה מכיוון שאין בו מטוסי קרב ואם כבר דיברתי על פלמחים, אז במגדל תובלה העמדה הכי גבוהה היא הקפה מאחר ועמדת הניהול לא קיימת.

אגב, נתאי אתה פקח בעובדה?
_____________________________________
עומרי סודרי
פקח טיסה
חיל האוויר


נערך לאחרונה ע"י OmriSoudry בתאריך 01-10-2005 בשעה 22:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 01-10-2005, 23:29
  OmriSoudry OmriSoudry אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.11.04
הודעות: 68
כן
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי nitai eden שמתחילה ב "כן.. :)"

אני יודע שרוב הפקחים בארץ לא היו רוצים לפקח בפלמחים. ת'אמת, חלק גדול מהפקחים בפלמחים היו רוצים מטוסי קרב ולא אזרחי - אישית אני לא מוצא מה מעניין במטוסי קרב כל כך...כלומר, זה מעניין אבל נראה לי שהיה נמאס לי עם הזמן...

דרך אגב, בפלמחים עכשיו הרבה הולך להשתנות מבחינת התנאים (לא מבחינת סוגי המטוסים ) וזה כולל:

1) הולך להיות שם מגדל בין הכי טובים בחיל: 7 קומות, מעלית, חדרים נורמאליים, מערכות חדשות, מערכות אלחוטיות לשליטה על כל האמצעים בבסיס כמו תאורת מסלולים, רמזורים - הכל במסך נגיעה...מגדל חדש דנדש שיהיה מוכן בחודשיים הקרובים אם הכל ילך לפי התכנון.
2) מערכת ATIS שהמחשב מקליט לבד - בדיוק כמו שפועל היום בנתב"ג.
3) מסכי מכ"מ משופרים יותר ומדוייקים יותר.
4) מערכת PROCOM נדמה לי הראשונה בחיל.
5) יותר עמדות - במקום 2 כמו שיש כיום יהיו 2 עמדות הקפה, 2 הסעה, 2 מסוקים ו-1 טלפונים.


תגיד, בעובדה מאמנים פקחים בקורסים מתקדמים (כמו ILS למשל), נכון?
_____________________________________
עומרי סודרי
פקח טיסה
חיל האוויר

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:46

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר