02-10-2005, 10:23
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
דובר על זה בעבר
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ניקוס
מי שמתחזק את הצוקית הוא ח"א בעוד שאת הסנוניות מתחזקת אלביט מערכות.
|
הצוקית מתוחזקת כבר שנים ע"י התע"א.
רעיון החלפת הצוקית חוזר על עצמו כבר קרוב ל-20 שנים....
לאחרונה עברו לתחזוקה בשיטת הקניבליזציה על חשבון המון צוקיות שעומדות בצד....
כמו שנאמר - לסנונית יש יתרונות, אבל גם חסרונות עקב אי היותה סילונית.
יש יתרונות בהפעלת הסנונית ברמה הפרקטית - החניך לא צריך ללמוד לתפעל מטוס חדש אלא ממשיך עם מטוס שאותו הוא כבר מכיר, והתפעול זול יותר.
החסורנות הן במישור תפירת תוכנית הלימודים ליכולת המטוס או לחילופין - תפירת המטוס לתוכנית הלימודים...
אני מניח שאם יחליטו פעם לרכוש (או להפעילו תחת PFI של התע"א) את הג'וולין, או כל סילוני אחר לצורך העניין, יבחנו החלפת עייט והסנונית (בראשוני) על מנת לגשר על החלפת הפלטפורמה בהמשך הדרך.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|